- 1 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (30 opinii)
- 2 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (12 opinii)
- 3 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (415 opinii)
- 4 Z dworca na Jasień 80 zł (466 opinii)
- 5 Auto wjechało w pieszych i w budynek (286 opinii)
- 6 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (72 opinie)
Nowe chodniki we Wrzeszczu wymagają poprawek
Powoli kończy się opóźniony remont chodników wzdłuż al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Jakość robót pozostawia jednak wiele do życzenia. Przy siedzibie ZKM nieprawidłowo ułożono wzór nowego placu. W trakcie robót, na wniosek radnych miasta i najemców lokali, zmieniono też sposób parkowania - zawężono przestrzeń dla pieszych i rowerzystów, aby wygospodarować więcej miejsca dla parkujących aut.
- Termin umowy z wykonawcą został przedłużony aneksem. W związku z tym wykonawca nie ponosi kar finansowych za opóźnienia. Odbiór robót zaplanowano w bieżącym tygodniu. Obecnie trwają prace porządkowe i wykończeniowe - tłumaczy Anna Ślusarska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Krzywe chodniki, stojąca woda
DRMG zapewnia, że na bieżąco kontroluje stan i jakość wykonywanych robót, na które zostanie udzielona pięcioletnia gwarancja. W rzeczywistości płyty chodnikowe są niejednokrotnie źle dopasowane i nierówno ułożone. Brakuje też odwodnienia, a w kilku miejscach zaskakują misternie wykonane wąskie "docinki" płytek.
- Na bieżąco dokonywane są poprawki i naprawy, zgłaszane przez inspektora nadzoru. Uwagi dotyczące jakości robót zostaną opisane w protokole odbioru, na podstawie którego wykonawca w wyznaczonym terminie zostanie zobowiązany do dokonania ewentualnych poprawek - zapewnia Ślusarska.
Pracownicy DRMG tłumaczą również, że w projekcie nie przewidziano montażu koryt i rynsztoków w nawierzchni, ponieważ "mogłoby to stwarzać niebezpieczeństwo dla osób korzystających ze ścieżki pieszo - rowerowej".
Mniej miejsca dla pieszych
Nowa nawierzchnia służyć będzie nie tylko pieszym, ale również rowerzystom. Aby poprawić jakość przestrzeni publicznej oraz zapewnić swobodę ruchu, postanowiono ograniczyć nieco parkowanie, likwidując wąskie fragmenty chodników.
Tak też miało być na wysokości Hotelu Szydłowski . W projekcie przewidziano tutaj parkowanie równoległe. Pierwotnie ułożono również zgodnie z projektem nową nawierzchnię chodników, po czym... rozebrano nowe płyty i przywrócono parkowanie skośne, zawężając tym samym przestrzeń pieszo - rowerową.
Okazuje się, że decyzja ta została podjęta na wniosek radnych miasta Gdańska (DRMG nie ujawnia ich nazwisk) oraz najemców lokali. Celem zmiany było "optymalne wykorzystanie miejsc parkingowych".
Czytaj też: Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
Słupków jeszcze więcej
W projekcie nie przewidziano budowy nowych zatok do parkowania, które można byłoby odddzielić od chodników wysokimi krawężnikami. Dlatego też zdecydowano się zastosować inny kolor chodników, oddzielając go od przestrzeni pieszo - rowerowej słupkami.
W kilku miejscach słupki ustawiono na tyle rzadko, że można pomiędzy nimi wjechać autem, co oczywiście wykorzystują już kierowcy.
- Lokalizacja słupków została wyznaczona w projekcie i zrealizowana zgodnie z wytycznymi. Przewidujemy jednak zwiększenie liczby słupków, które uniemożliwiają parkowanie samochodów między nimi - zapewnia Anna Ślusarska z DRMG.
Czytaj też: Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Nowy plac już do poprawki
Z pracami prowadzonymi na al. Grunwaldzkiej zbiegły się roboty wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina w ramach uzupełnienia i poprawienia infrastruktury rowerowej. Na styku obu tych robót powstał plac pieszo - rowerowy z kioskiem.
Kiosk pierwotnie miał być zlikwidowany. Później uznano, że wystarczy jego obrócenie, a następnie "niewielka zmiana bez jego obracania". Ostatecznie zdecydowano o jego dalszym funkcjonowaniu w istniejącym miejscu ze względu na słabą konstrukcję i zły stan techniczny.
Mimo pozostawienia kiosku w pierwotnej lokalizacji, nie dokonano zmian w projekcie. W efekcie zaburza on koncepcję placu, który miał mieć formę "kratownicy". Ta z kolei miała być powiązania z podziałami elewacji przyległego budynku i trafiać ciemniejszą nawierzchnią w filary budynku.
Nawierzchnię placu ułożono jednak tak, że częściowo mija się ona z podziałami elewacji. To oznacza, że trzeba ponownie przełożyć nowy chodnik.
- Sposób korekty ułożenia "kratownicy" ustalono z przedstawicielami Zarządu Dróg i Zieleni. Wykonawca zrealizuje prace zgodnie z tymi wytycznymi - zapowiada Ślusarska.
Czytaj też: Nowy miejski plac powstanie we Wrzeszczu oraz Jak należy projektować chodniki w Trójmieście?
28 grudnia otrzymaliśmy stanowisko DRMG dot. remontu chodników wzdłuż al. Grunwaldzkiej:
W odpowiedzi na zawarte w treści artykułu uwagi, w dniu wczorajszym, w miejscu remontowanego chodnika, odbyła się wizja lokalna, podczas której stwierdzono niewielkie usterki i niedociągnięcia niepowodujące istotnych utrudnień w użytkowaniu, które zgodnie z protokołem odbioru, poprawione zostaną przez wykonawcę w przyszłym tygodniu.
Odbiór przedmiotowej inwestycji odbył się w dniu dzisiejszym. Natomiast zawarte w artykule fotografie przedstawiają stan chodników jeszcze w trakcie prowadzenia prac, przed końcowym odbiorem zadania.
Informujemy również, że przedmiotem inwestycji nie było odprowadzenie wód opadowych z pobliskich posesji. Zgodnie z ustawą o prawie wodnym, zagospodarowanie wód opadowych z rynien spustowych i podwórek leży po stronie właścicieli posesji.
Wspomniane docinki płytek są efektem zastosowania kilku rodzajów i kolorów nawierzchni oraz wykorzystania metody układania płytek "fuga w fugę", wskazanej w projekcie.
Dokumentacja projektowa dla przedmiotowego zadania uzgadniana i konsultowana była m.in. z Działem Przestrzeni Publicznej Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który jest zarządcą tego terenu.
Podtrzymujemy również zasadność decyzji, związanej ze zmianą sposobu parkowania z równoległego na skośne, na wysokości Hotelu Szydłowski. Powodem takiego rozwiązania jest możliwość optymalnego wykorzystania przestrzeni pod ilość miejsc parkingowych (przy zachowaniu prawidłowych parametrów szerokości chodnika), a także zastosowanie go uprzednio w pobliskich lokalizacjach np. przy al. Grunwaldzkiej nr 104/106 oraz nr 116.
Dodatkowo informujemy, że w terminie do połowy stycznia przełożony zostanie przez Wykonawcę prac, układ kratownicy na skwerze, przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Jaśkowa Dolina.
Opinie (161) ponad 10 zablokowanych
-
2016-12-21 14:04
A czemu zlikwidowano miejsca postojowe? (2)
Ciekawe że zniknęły wszystkie miejsca postojowe przy budynku na rogu Jaśkowej i Grunwaldzkiej. Tak nawiasem to chyba ma ktoś doby układ z tymi słupkami nawalili ich wszędzie gdzie się dało w całym mieście.
Zadziwiające jest też to że chodnik nagle został przemianowany na ścieżkę pieszo rowerową myślałem że takie coś jest po drugiej stronie ulicy.
Może Gdańsk uzupełnia sieć róg rowerowych, na planach będzie się zgadzało.
Jeden remont tyle ciekawostek.- 6 5
-
2016-12-21 14:46
Co ma do tego że "ścieżka" jest po drugiej stronie?
chodnik jest po obu stronach?
jezdnie są dwie po 3 pasy każda?
tory są w obu kierunkach?
to dlaczego "ścieżka" ma być tylko z jednej?- 3 4
-
2016-12-21 15:23
Tam nie bylo miejsc postojowych tylko parkowali na chodniku.
- 4 1
-
2016-12-21 14:29
bo Się robi byle oddać w terminie a potem na gwarancji wysyła jednego. dwóch ludzi, cos tam poprawia i kasa jest.
- 1 0
-
2016-12-21 14:38
Polska - kraj złych chodników, złych dróg i złych rządów. (1)
Gdyby ludzie mieli w głowach lepiej - byłyby lepsze chodniki i drogi. Ba, nawet więcej miejsc parkingowych. Jestem chętna nawet płacić podatek 25%, byleby moje auto nie odczuwało wysokich krawęznikow, gdzie wczesniej byly normalne, do parkowania, byleby dziury nie powodowały niszczenia zawieszenia, a jadąc rowerem chciałabym nie wpadać w kolejne dziury i na wystające płyty chodnikowe.
- 2 3
-
2016-12-21 20:54
chodniki są dla pieszych
nie do parkowania ani jeżdżenia rowerem
- 1 1
-
2016-12-21 14:49
Fuszerka
Jak mozna tak pozwolic majstrowi prowadzic roboty kto za to odpowiada i pozwolil isc dalej z kladzeniem plytek etap po etapie jest zawsze sprawdzany a tu nikt nie widzial co tu sie stanelo nie ladnie tak za nasze pieniadze budowac na odwal meneli pozatrudniali bo tanio i sa efekty poprawki zroba i tez wezma kase a normalnie by zaplacili i raz a dobrze i ludziom co sie znaja
- 3 0
-
2016-12-21 15:30
Przed nowym dworcem w Sopocie to samo.
Od strony Kościuszki różnica między płytami 2-3 cm. Jak ktoś sobie zaryje nos o ten bubel to kto odpowie?
- 3 0
-
2016-12-21 15:49
najlepsza jest trawa
zimą człowiek przynajmnie nie wpada w poślizg tak jak na chodnikach
- 3 1
-
2016-12-21 16:39
Skandal. Prawidłowo ułozone chodniki sa w Wachocku. Estetycznie i zgodnie ze sztuka brukarska. Tu w Gdańsku pracowali chyba ludzie z łapanki bo w niektórych miejscach chodnik położony jest tragic znie.
- 2 0
-
2016-12-21 16:51
Chodniki w Gdańsku to wstyd dla miasta!
Chodniki, tramwaje, replika starego miasta -tu wszystko jest do wymiany!
- 2 1
-
2016-12-21 17:47
Fuszerki plus zawiadowca ZDiZ.
Ok. pięć lat temu po remoncie został oddany tunel dla pieszych przed dworcem PKP w Gdańsku Głównym. Od samego początku płyty ułożone nierówno. W tej chwili wejścia na perony tramwajowe pozbawione okładzin granitowych, schody brudne i zapuszczone, zapadnięte wejścia z kałużami przy schodach. Czyli nasz GDAŃSK, albo przedmieścia czwartego świata.
- 3 0
-
2016-12-21 18:12
hahaha
bo to jest betonowo!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.