• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe fotoradary na wylotach z Trójmiasta

Maciej Naskręt
19 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Radny walczy o fotoradary na Grunwaldzkiej w Oliwie
GITD szykuje nową pułapkę na piratów drogowych. To fotoradary na wylotach z Trójmiasta. GITD szykuje nową pułapkę na piratów drogowych. To fotoradary na wylotach z Trójmiasta.

Na głównych drogach wyjazdowych z Trójmiasta uruchomiony zostanie monitoring przejazdu na czerwonym świetle. System ma zacząć działać w czerwcu 2015 r. Fotoradary mają stanąć w trzech miejscach na Pomorzu - w Miszewie, LuzinieMostach.



Jak oceniasz ustawienie nowych fotoradarów przejazdu na czerwonym świetle?

Niebawem na wylotach z Trójmiasta zostanie wykonany monitoring przejazdu na czerwonym świetle, który zostanie włączony do systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym. Inspektorzy drogowi wytypowali trzy miejsca.

- Pierwsze to splot dróg w miejscowości Miszewo na drodze krajowej nr 20 relacji Gdynia-Żukowo. Drugie tego typu urządzenie stanie w Luzinie, to jest droga krajowa nr 6, jadąc z Trójmiasta tuż za Wejherowem - mówi Łukasz Majchrzak, Naczelnik Wydziału Analiz CANARD z Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego.

Ostatni fotoradar przejazdu na czerwonym świetle stanie pod Lęborkiem, w miejscowości Mosty, czyli również na drodze krajowej nr 6.

Inspektorzy drogowi wybierając skrzyżowania kierowali się analizą ruchu drogowego, liczbą zdarzeń niebezpiecznych oraz możliwością montażu systemu. Wsparcie merytoryczne w tym zakresie zapewniła Politechnika Gdańska i Politechnika Krakowska. O urządzenia nie wnioskowały ani samorządy, ani mieszkańcy.

Kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle funkcjonują podobnie do fotoradarów. Urządzenie będzie rejestrowało to, co dzieje się na skrzyżowaniu, w tym również sygnalizację świetlną. Jeżeli kierowca wjedzie poza sygnalizator, gdy wyświetlone będzie czerwone światło, kamera zarejestruje film i wykona fotografię.

Materiał wtedy ma być przesłany do Centralnego Systemu Przetwarzania, a ten zweryfikuje nagranie oraz odczyta numer rejestracyjny pojazdu. Dalsza procedura jest analogiczna do tej stosowanej przy przekroczeniu prędkości zarejestrowanej przez fotoradar.

Urządzenia w całej Polsce zostaną zainstalowane na 20 skrzyżowaniach na drogach krajowych. Łącznie, na tę sieć multiwizyjną złoży się ponad 200 kamer wysokiej rozdzielczości. - Rozwiązanie pozytywnie przeszło etap testowy i obecnie trwają prace projektowe. Zgodnie z harmonogramem kompletne rozwiązanie ma być ukończone w czerwcu 2015 r. - podkreśla Majchrzak.

Opinie (332) 9 zablokowanych

  • Nad czym wy płaczecie ? (3)

    W Polsce mandaty i tak są niskie, a poza tym jak nie chcecie ich dostać, to jeździjcie zgodnie z przepisami.

    Naprawde musicie jeździć na czerwonym świetle i z prędkością 100km/h w mieście ???

    • 14 10

    • Dokładnie. (1)

      Tylko jeżdżący niezgodnie z przepisami lamentują nad takimi pomysłami.
      Jeżdżący zgodnie z przepisami nie ma się czego bać.

      Dość buractwa i cwaniaczków na drogach!

      • 8 5

      • Podejrzewam, że część z tych co się boją, po prostu tych przepisów nie znają.

        Wtedy rzeczywiście może być strach.

        • 5 2

    • To się niedługo zmieni

      Nie będzie mandatu za przekroczenie prędkości o 10 km/h. Obecnie kwota za takie wykroczenie wynosiła 50 zł.

      Przy przekroczeniu prędkości o 11-20 km/h grozi mandat 114 złotych w terenie niezabudowanym a w zabudowanym 228 złotych (obecnie do 100 zł). W przypadku gdy nasz pojazd będzie poruszał się o 21-20 km/h szybciej niż dozwolona prędkość wtedy kara wyniesie 190 zł w terenie niezabudowanym, a w terenie zabudowanym 380 zł (obecnie do 200 zł). Inne wartości mandatów za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym i niezabudowanym to: 31-40 km/h 342 i 684 złote (obecnie do 300 zł); 41-50 km/h 532 złote i 1064 złote (obecnie do 400 zł). Powyżej 50 km/h 760 złotych i 1520 złotych (obecnie do 500 zł). Za przejazd na czerwonym świetle zapłaci 1460 złotych.

      • 6 1

  • Powinni to ustawić ... (15)

    w takich aglomeracjach jak Wejherowo,Kartuzy,Kościerzyna,Kwidzyn,a samochody o numerach rejestracyjnych GKA,GKS,GKW,GPU,GWE,powinny być monitorowane non stop po wjeżdzie do miasta.Może wtedy w 3 city będzie bezpieczniej.

    • 19 12

    • faktycznie zauważam prawidłowość (3)

      Wpadają do Gdyni i momentami jest 50km/h a jadą tam ponad 100, przeważnie auta na tablicach jw. Zachowują się jak pies, który pierwszy raz w życiu zerwał się z krótkiego łańcucha i pocwałował przed siebie ganiać kury po obejściu.

      • 4 4

      • Chłop wjechał do miasta i zwariował.

        • 3 1

      • Bo dla nich ulica w mieście z 3 pasami to więcej niż autostrada która ma 2 pasy.

        • 3 2

      • bo wsiuny...

        chciałyby się pobawić.....w miasto,hahahaha.

        • 1 2

    • (4)

      A wszystkie GD, GA i GSP powinny dostać skierowanie na kurs jazdy poza miastem. Może by się skończyła jazda 60-70 km/h choćby na trasie do Kościerzyny (oczywiście nie licząc kilku długich i prostych odcinków - wtedy wychodzą z nich "mistrzowie prostej").

      • 8 3

      • (1)

        Powtórz sobie różnicę między prędkością "maksymalną dozwoloną", określoną przepisami, a "minimalną nakazaną", istniejącą jedynie w umysłach podobnych frustratów, jak ty, narwany Kaszubo...

        • 6 4

        • A to dlaczego jestem notorycznie zmiatana swiatlami i straszona przez zderzakowcow za fakt iz smie jechac 50 w miescie? Czyzby twoja logika nie obowiazywala na terenie GD, GA i GSP? Bo tak wnioskuje... Wsiunie!

          • 2 1

      • GKS (1)

        i wszystko jasne....mistrzu.Proszę nie przyjeżdżaj do miasta,będzie bezpieczniej.

        • 3 2

        • Dorob jeszcze dwojke i bediesz miec zajecie.

          • 0 2

    • (4)

      Lecz się na głowę kompleksiarzu... Ostatnio w Wejherowie jechał taki jeden bencwał w swoim lanosie na gd lewym pasem 40 km/h oczywiście antena od "CB" musi być :D

      • 5 2

      • zobacz wsiunie ... (1)

        jak parkuje inteligencja wejherowska pod marketami w mieście zajmując dwa miejsca parkingowe,lub w centrum miasta na trawnikach myśląc chyba że są na polu....GWE,GPU,GKA,GKW....TO ZMORA TRÓJMIASTA.

        • 4 5

        • co Ty powiesz... Ten sam ból jest w Wejherowie pod centrami tylko tablice się zmieniają...

          • 0 0

      • pewnie wejherowiec... (1)

        kupił sobie samochód w Gdańsku i zwariował,hihihi.Na traktory wsiuny.

        • 1 1

        • jasne wystarczy wejść na portale motoryzacyjne i zobaczyć jakie to limuzyny szadółkowcy sprzedają :D

          • 0 0

    • I tym oto dowiodles swej ignorancji i niewiedzy bo w Wejherowie to już żadna nowosc ale jak ktos jedynie wie gdzie to na mapie (choc i to pewnie nie za dobrze) to co wymagac.

      • 0 1

  • Miszewo

    W Miszewie już są zainstalowane( skrzyżowanie ul. Gdyńskiej z Gdańską).

    • 5 0

  • Jestem kierowca i mi to nie przeszkadza. Kamery powinny byc na kazdym skrzyzowaniu.

    • 7 8

  • Krótkowzroczność GDDKiA

    Te skrzyżowania powinny być przebudowane.
    Nie wiem dlaczego nie chcą tam zbudować rond - byłaby przy okazji szansa na zwiększenie tam bezpieczeństwa.
    A przy okazji... Czy rejestratory będą działać w każdym kierunku? Bo jeśli nie, to są niepotrzebne.

    • 6 1

  • wjazd na czerwonym w miejscach grdzie nie chodzą ludzie? (1)

    Po co to? Wiadomo, że dla prostego robienia kasy a nie dla bezpieczeństwa w miejscach, gdzie faktycznie by to miało sens. Tam gdzie jest duży ruch pieszy, tam powinny być takie urządzenia. Problemem jest terror samochodowy na przejściach dla pieszych i bezpośrednie zagrożenie życia a nie w miejscach gdzie są same samochody. Niech się stukają. Stłuczka i z reguły nic więcej. Ale oczywiście to jest efekt robienia kasy i wypłacania sobie jeszcze większych premii przez panów dyrektorów inspektorów w ITD za dobry wynik finansowy pomysłu.

    • 9 3

    • Tak, i te setki rannych, kalek i zwłok wykrajanych przez Straż Pożarną z wraków też nam się przywidziały?

      • 3 0

  • I bardzo dobrze. Golić do skóry piratów drogowych

    • 6 5

  • inwigilacja totalna (2)

    Nie chodzi tyle o przejazd na czerwonym świetle, go jest totalna inwigilacja. Juz niebawem kamery bedą przed drzwiami domow,kiedy i o której właściciel wychodzi. Oczywiście dla Twojego bezpieczeństwa.

    • 9 2

    • Każdy ma w kieszeni telefon z kamerą.

      Tak samo jak kamera na maszcie - nigdy nie wiesz kto ciebie filmuje. Tutaj miej pretensje.

      • 2 0

    • Emigruj do normalnego kraju, np. Wielkiej Brytanii. A nie, czekaj. To do Stanów Zjednoczonych. A nie, też źle. To hmmm... Może Nigeria?

      • 1 1

  • Sprawa wyglada tak: (5)

    Biznes .inwigilacja ,kolejny aparat ucisku społecznego

    • 14 4

    • (3)

      Takie sa zalozenia UE by inwigilowac i uciskac wtedy łatwiej jest kotrolowac.

      • 2 3

      • Emigruj do Korei (jedynej prawdziwej), jak ci źle! (2)

        • 2 3

        • (1)

          wole do Szwajcarii , a ciebie zapraszam do Faszystowskiej demokracji czyli UE

          • 2 3

          • Jakby ci w tej Szwajcarii ze trzy razy pier***lnęli tak z 1000 CHF za przekroczenie prędkości, to byś już potem chodził lepiej niż szwajcarski zegarek Nowaka...

            • 1 0

    • Tylko kmioty z Bulandy uważają przepisy ruchu drogowego za iniwigilację i ucisk społeczny. Co ciekawe jak takie pańszczyźniane chłopki przekroczą już odwieczną granicę na Odrze i Nysie Łużyckiej w drodze na zachód, to im się od razu noga lżejsza robi. Magia jakaś normalnie...

      • 1 2

  • Dlaczego w Polsce robi sie dokladnie na odwrot niz na calym swiecie? (2)

    Radary ustawia sie przy wjezdzie , a nie przy wyjezdzie z miasta , zeby ostudzic
    niektorych mistrzow kierownicy przy zjezdzie z autostrady

    • 9 2

    • (1)

      Ustawiać przy wjeździe i przy wyjeździe oraz kilkadziesiąt w mieście. Wszystkie ukryte. Po roku zaczniemy wszyscy jeździć normalnie.

      • 3 3

      • Prawda, widoczne fotoradary są bez sensu.

        Każdy zwolni przed radarem i dalej będzie zapierniczał. Jak człowiek dostanie kilka mandatów to być może następnym razem będzie się pilnował, bo przecież nie zna miejsca ani godziny jak mu zrobią kolejne zdjęcie. Obecny system uczy jedynie, aby zwalniać w okolicach fotoradarów a w innych rejonach można zapieprzać ile samochód pozwoli.

        • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane