• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe fotoradary na wylotach z Trójmiasta

Maciej Naskręt
19 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Radny walczy o fotoradary na Grunwaldzkiej w Oliwie
GITD szykuje nową pułapkę na piratów drogowych. To fotoradary na wylotach z Trójmiasta. GITD szykuje nową pułapkę na piratów drogowych. To fotoradary na wylotach z Trójmiasta.

Na głównych drogach wyjazdowych z Trójmiasta uruchomiony zostanie monitoring przejazdu na czerwonym świetle. System ma zacząć działać w czerwcu 2015 r. Fotoradary mają stanąć w trzech miejscach na Pomorzu - w Miszewie, LuzinieMostach.



Jak oceniasz ustawienie nowych fotoradarów przejazdu na czerwonym świetle?

Niebawem na wylotach z Trójmiasta zostanie wykonany monitoring przejazdu na czerwonym świetle, który zostanie włączony do systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym. Inspektorzy drogowi wytypowali trzy miejsca.

- Pierwsze to splot dróg w miejscowości Miszewo na drodze krajowej nr 20 relacji Gdynia-Żukowo. Drugie tego typu urządzenie stanie w Luzinie, to jest droga krajowa nr 6, jadąc z Trójmiasta tuż za Wejherowem - mówi Łukasz Majchrzak, Naczelnik Wydziału Analiz CANARD z Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego.

Ostatni fotoradar przejazdu na czerwonym świetle stanie pod Lęborkiem, w miejscowości Mosty, czyli również na drodze krajowej nr 6.

Inspektorzy drogowi wybierając skrzyżowania kierowali się analizą ruchu drogowego, liczbą zdarzeń niebezpiecznych oraz możliwością montażu systemu. Wsparcie merytoryczne w tym zakresie zapewniła Politechnika Gdańska i Politechnika Krakowska. O urządzenia nie wnioskowały ani samorządy, ani mieszkańcy.

Kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle funkcjonują podobnie do fotoradarów. Urządzenie będzie rejestrowało to, co dzieje się na skrzyżowaniu, w tym również sygnalizację świetlną. Jeżeli kierowca wjedzie poza sygnalizator, gdy wyświetlone będzie czerwone światło, kamera zarejestruje film i wykona fotografię.

Materiał wtedy ma być przesłany do Centralnego Systemu Przetwarzania, a ten zweryfikuje nagranie oraz odczyta numer rejestracyjny pojazdu. Dalsza procedura jest analogiczna do tej stosowanej przy przekroczeniu prędkości zarejestrowanej przez fotoradar.

Urządzenia w całej Polsce zostaną zainstalowane na 20 skrzyżowaniach na drogach krajowych. Łącznie, na tę sieć multiwizyjną złoży się ponad 200 kamer wysokiej rozdzielczości. - Rozwiązanie pozytywnie przeszło etap testowy i obecnie trwają prace projektowe. Zgodnie z harmonogramem kompletne rozwiązanie ma być ukończone w czerwcu 2015 r. - podkreśla Majchrzak.

Opinie (332) 9 zablokowanych

  • Za dużo tych kamer! (1)

    Totalna inwigilacja. Za komuny było więcej swobód, pomimo działalności SB.

    • 9 4

    • Emigruj na Białoruś, jak ci tęskno.

      • 1 2

  • Polsk riksdag (2)

    a ja mam lepszy pomysł. Ustawą zobligować wszystkich kierowców PL do posiadania w aucie fotoradaru i od razu kasy fiskalnej. Zaprzyjaźnione z Państwem spółeczki od produkcji i obsługi Kas i fotoradarów zarobią, Państwo nie będzie musiało utrzymywać fotoradarów obecnych, a klienci za pomocą modnej ostatnio "bankowości smartfonowej" będą mogli odrazu przelewać należność do wskazanego, zaprzyjaźnionego Banku nie wysiadając z auta...

    • 6 4

    • (1)

      Weź wracaj do roboty na svensk zmyvaj, matrolle!

      • 0 1

      • zabawny jestes :)

        mimo wszystko miłego dnia :)

        • 0 0

  • Oj tak, tak (1)

    Złe, niedobre fotoradary kolejny raz czyhają na polskich mistrzów kierownicy i chcą ich oskubać do ostatniej złotówki stosując jakieś podejrzane niezrozumiałe mechanizmy, które skutkują mandatami dla wszystkich kierowców, którzy jak wiadomo, nigdy nie łamią prawa. Tymczasem na moim osiedlu wejście na pasy na zielonym to igranie ze śmiercią. Nie, nie chodzi o to, że zielone kierowców błyskawicznie zmienia się w czerwone, po prostu niektórzy uważają że oni zawsze mogą przejechać. Tak to jest w Polsce, że wszystkie mandaty i kary to zło wymierzone w uczciwych obywateli. Przecież to normalne, że po osiedlowych uliczkach w pobliżu szkół jedziemy 80, nie używamy kierunkowskazów, przejeżdżamy na zielonej strzałce nie ustępując pierwszeństwa i nie uznajemy czerwonego światła, jak sobie człowiek wypije kilka browarów i wsiądzie do auta, jest to normalne. A jak powszechnie wiadomo tzw. chodniki to miejsca przeznaczone dla aut i jak najbardziej pożądane jest parkowanie na całej ich powierzchni a nawet próby rozjechania pieszych intruzów. Wszystko w Polsce jest cacy, tylko ta umieralność na drogach jakoś dziwnie wysoka, od wielu lat jesteśmy w czołówce, ale to na pewno imigranci zarobkowi z zachodu nabijają statystyki.

    • 6 6

    • nic dodac nic ujac

      • 2 0

  • Czy to zdrowe? (1)

    Jak tylko tak pytam: Czy taka ilość urządzeń elektronicznych jest dobra dla zdrowia? Żeby nie było, że to doprowadzi kogoś do ślepoty lub do bezpłodności, bo wtedy rząd lekarki się nie wypłaci.

    • 2 3

    • Odsuń się od internetu (dla zdrowia).

      • 1 0

  • w czerwcu 2020 chyba.

    • 0 0

  • trzeba zachowac dozwoloną szybkość i przed sobą nie bedziesz mial żadnego hamującego, bo zdążą się oddalic.

    • 3 3

  • W Wejherowie na skrzyżowaniu Orzeszkowej i DK 6 też jest taki rejestrator. (5)

    Przed zainstalowaniem kamer dochodziło do jednego zdarzenia drogowego w miesiącu, albo rzadziej. Od czasu zamontowania kamer nie ma dnia bez stłuczki - jak ruszy cały Tristar z takimi rejestratorami, to tylko zarobią blacharze. Szkoda tylko rannych w tych wypadkach. To tylko metoda na poprawienie budżetu - z mandatów i podatków od warsztatów blacharskich.

    • 7 5

    • tristar (4)

      To system nadzoru ruchu, a nie tak jak wiekszosc mysli stado kamer do lapania piratow... chodzi o poprawe przejazdu przez dynamiczna zmiane synchronizacji sYgnalizacji. System ma drastcznie zmniejszyc problem z korkami, jednakze jak i w innych panstwach system wiele nie pomoze...

      • 2 1

      • Nadzór ruchu jest efektem, że tak się wyrażę, ubocznym.

        Chociaż założenia były słuszne, to władze miasta naciskały, żeby było więcej kamer nadzorujących przejazd na czerwonym świetle, bo to jest okazja do wystawienia większej liczby wezwań do zapłaty. Prawdziwe intencje włodarzy miast i wsi ujawniłyby się, gdyby wpływy z fotoradarów stacjonarnych i ruchomych wpadałyby wyłącznie do budżetu państwa. Ciekawe jaki interes miałyby straże miejskie i gminne w polowaniu na kierowców. Bo jakoś w zainteresowanie poprawą bezpieczeństwa nie bardzo wierzę.

        • 0 1

      • Poprawka - większość nie myśli.

        • 0 1

      • odpowiedź

        Jak przyznali twórcy i nadzorujący system TRISTAR po ostatnich testach nie zauważono znacznej poprawy i usprawnienia w ruchu drogowym. To słowa które słyszałem w wywiadzie w RMFMAXX (chyba) Uzyskano naprawdę nieznaczną poprawę czasu przejazdu. Więc zapytam ponownie - po co ten system jak nie do mandatów ?? :) pozdrawiam

        • 2 1

      • Wybacz ale drastycznie to Ty lykasz ta papke i ślepo w to wierzysz. A spróbuj sam trochę pomyśleć. Tak "swoimi słowami".

        • 0 1

  • Tristar nie ruszy jeszcze przez co najmniej rok.

    Po tym jak "kierowcy" hamuja i blokuja Slowackiego do gory widac ze kompletnie nie maja wiedzy kiedy to ruszy.

    • 2 0

  • walić po kieszeni wszystkich za wszystko ! Będzie PKB szedł do góry ! Średnia krajowa też !

    Kupa śmiechu ! Zero pomysłu na bezrobocie i pracę dla młodych !

    • 2 0

  • No faktycznie same wyloty z Trojmiasta!

    Znam te wszystkie skrzyzowania i stosunkowo czesto tam przejezdzam,nigdy sie nie spotkałem zeby tam ktokolwiek przejezdzal na czerwonym swietle.
    Co innego w miescie,czesto widze,ba nawet kiedys sam przejechalem bo to bylo bezpieczniejsze niz hamowanie.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane