• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe kamery na ulicach Gdańska

Maciej Korolczuk
5 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Dzięki nowym skanerom do monitorowania ruchu na znakach zmiennej treści będą pojawiać się świeższe informacje. Dzięki nowym skanerom do monitorowania ruchu na znakach zmiennej treści będą pojawiać się świeższe informacje.

Wkrótce na kolejnych skrzyżowaniach w Gdańsku pojawią się kamery monitoringu wizyjnego. Dodatkowo rozbudowany zostanie dotychczasowy system monitorowania ruchem, na drogach pojawią się też kolejne tablice informacji parkingowej. Kierowcy będą kierowani m.in. na podziemny parking przy Europejskim Centrum Solidarności.



Jak oceniasz przydatność systemu Tristar?

Nowe urządzenia są już ostatnim etapem wdrażania w Trójmieście systemu inteligentnego sterowania ruchem Tristar. Gdańskie Inwestycje Komunalne ogłosiły właśnie przetarg na zakup i montaż kolejnych urządzeń, które mają sprawić, że system będzie spójny, a na drogach będzie bezpieczniej (dzięki kamerom), wygodniej (więcej informacji o wolnych miejscach parkingowych) i bardziej przejrzyście (dzięki pomiarom czasu o przejeździe, informacje wyświetlane na tablicach zmiennej treści mają być bardziej aktualne i precyzyjne).

Zakup nowych urządzeń będzie możliwy dzięki środkom pochodzącym z rezerwy, którą GIK zostawił w budżecie na nieprzewidziane wydatki w trakcie wdrażania systemu. Te nie wystąpiły, co pozwoliło na uzupełnienie systemu o dodatkowe urządzenia.

Dziewięć nowych lokalizacji

Kamery monitoringu wizyjnego pojawią się wkrótce w sześciu miejscach: na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska (przed skrzyżowaniem z Huciskiem), al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska (przed skrzyżowaniem z Abrahama w kierunku centrum), skrzyżowaniu ul. Kartuskiej z ul. Kalinową i Otomińską zobacz na mapie Gdańska, skrzyżowaniu al. Żołnierzy Wyklętych z Chrzanowskiego zobacz na mapie Gdańska, skrzyżowaniu Spacerowej z Opacką zobacz na mapie Gdańskaal. Zwycięstwa z Traugutta. zobacz na mapie Gdańska

Jednym z warunków przetargu jest też rozbudowa istniejącego systemu monitorowania ruchu CitySolver o urządzenia do pomiaru czasu przejazdu w sieci drogowej wraz z włączeniem do systemu Tristar.

Czym są i jak działają takie urządzenia?

Skanery BitCarrier służą do kontrolowania oraz zarządzania ruchem w czasie rzeczywistym. Zostały zaprojektowane, aby sprostać potrzebom zarządców ulic, dróg, tras szybkiego ruchu, autostrad i pozwalają na zbieranie informacji o czasie podróży między dwoma punktami na drodze, średniej prędkości pojazdów, stopniu nasycenia ruchu oraz jego prognoz. Dzięki nim wiadomo także, czy na drodze nie doszło do wypadku czy korków. Skaner pobiera te dane od aktywnych urządzeń WiFi i Bluetooth używanych przez kierowców, którzy znajdą się w polu działania urządzenia.

Projekt przewiduje rozmieszczenie skanerów w trzech miejscach: na węźle Gdańsk-Południe, Południowej Obwodnicy Gdańska i przy Garnizonie we Wrzeszczu.

Gdzie zostawić auto?

W ramach zlecenia firma, która wygra przetarg będzie też musiała ustawić sześć nowych tablic informujących o wolnych miejscach parkingowych oraz dokonać aktualizacji bieżącego oprogramowania.

Tablice staną na: Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska (przed skrzyżowaniem z ul. Łąkową i na wysokości Teatru Szekspirowskiego zobacz na mapie Gdańska), al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska (na wysokości Pohulanki), Trakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska (przy Zaroślaku), na Błędniku zobacz na mapie GdańskaPodwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska. Na tablicach obok dotychczasowych parkingów zlokalizowanych przy Amber Expo, PGE Arenie czy Śródmieściu pojawi się też informacja o wolnych miejscach parkingowych na parkingu podziemnym pod Europejskim Centrum Solidarności zobacz na mapie Gdańska.

Do systemu Tristar zostanie też wpięta sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Marynarki Polskiej z Żaglową. zobacz na mapie Gdańska

Firma, która wygra przetarg będzie miała 60 dni na wykonanie zamówienia. Głównym kryterium w ocenie ofert będzie cena (90 proc.) i udzielona gwarancja (10 proc.). Termin składania ofert upływa w środę 9 września.

Zobacz jak trzy lata temu urzędnicy zapowiadali działanie Tristara

Opinie (95) 4 zablokowane

  • Czy zdążą do 1 stycznia 2016. (4)

    Bo od 1 stycznia 2016 miasto nie może już karać kierowców. Podstawowym zadaniem prowadzonego monitoringu wizyjnego będzie zbieranie na bieżąco danych o ruchu drogowym i wykorzystanie ich dla potrzeb zarządzania ruchem, a nie rejestracja wykroczeń o ruchu drogowym.
    Także Budyń się nie na chapie kasy

    • 18 4

    • Skoro miasto nie może karać, to nagrania będą policji wysyłać i policja będzie karać

      • 7 0

    • Ta kompetencja zostanie przekazana policji lub ITD.

      • 3 0

    • Nie bądź głupi nie pozwalaj na chapanie - prowadź bezpiecznie!!!

      • 2 0

    • Wiesiek

      napisz kogo miasto do tej pory ukarało ?

      • 1 0

  • Qmak już pewnie wygrał :D

    • 12 2

  • Bez obaw

    Wdrożenie nastąpi najwcześniej w 2054 roku

    • 20 0

  • Chociaz niech ciapatych wylapuja tymi kamerami bo bedzie szariat.

    • 19 1

  • Jeszcze dodam , że te kamery to chyba dla checy ;-) . Ostatnio był na portlu artykuł o złodzieju który okrada kobiety z biżuteri . Z artykułu wynikalo ,ze policja miala , żal do Sądu o nie zastosowanie aresztu . Oczywiste jest ,że kradziej to osoba lubująca się w narkotykach , wiec policja zamiast go wypuscić samemu ( w takim kręgu ludzie posadzili by go o kablowanie) Zamiast dać mu ogon i ewentualnie zlapać kolejnego(ych) to Oni lament udało się ,a Sąd go puszcza :-S Brak słów :-D

    • 4 0

  • Tristar

    G*wno a nie Tristar, uregulujcie światła na krzyżówce Kartuska - Ciasna. Tak samo ze światłami Kartuska - Zakopiańska.
    Na krzyżówce Kartuska - Cisna światłą zmieniają się same czy ktoś wjedzie czy nie a na krzyżówce Kartuska - Zakopiańska czeka się około 3 - 4 minuty na zmianę po włączeniu przycisku.
    Dzwoniłem kilka razy do dyżurnego inżyniera miasta obiecał że zajmie się tematem i nic z tego nie wyszło, wiadomo ci co siedzą za biurkiem nic nie robią tylko biorą kasę za pierdzenie w stołek.

    • 20 1

  • To bardzo dobra wiadmość

    Trzeba nam podglądania. Od czasów Big Brothera wiele się zmieniło. Każdy teraz każdego nagrywa, więc kamery w każdej części toalety też nie powinny nikogo dziwić. Podglądacze na start.

    • 5 2

  • Za malo chetnych do placenia towarzystwu wzajemnej adoracji z ECs?

    • 9 4

  • pieszy / rowerzysta (2)

    moje wrażenia są takie, że stoję na światłach dłużej i częściej. Zarówno jako pieszy i rowerzysta. Co innego, że nie jadąc autem traktuję czerwone światło jak znak A-7 i przechodzę / przejeżdżam rower, jak jest wolne, bo nie będę tolerował priorytetowego traktowania aut w mieście, bo to strata mojego czasu.

    Jak jadę autem, to liczę się z korkami i mam to gdzieś. Szybciej i tak już nie będzie, bo systemu drogowego nie ma co rozbudowywać w kółko. I tak się zapcha. Ile by się nie zbudowało.

    Samochodem jeżdżę tylko, jak naprawdę muszę (w kilka osób lub dużo rzeczy do przewiezienia). Gdyby ludzie nie nadużywali aut, problem korków byłby mniejszy. Jednak dziś każdego stać na auto, jeździ sobie zawsze i wszędzie, jak "potrzebuje", najczęściej samemu i później ma pretensje, że są korki.

    • 11 9

    • Jak ci kiedyś nie wyjdzie to przechodzenie/przejeżdżanie na czerwonym, (1)

      to będziesz się potem przez kilka miesięcy składał do kupy. A czasami za niecierpliwość - kara śmierci.

      Cóż robisz z tym zaoszczędzonym czasem? Wracasz do domu, siadasz na kanapie i go marnujesz? Po to, żeby móc to robić, ryzykujesz?

      Pomijając fakt, że w myśl obecnych przepisów za czerwone wciąż można dostać mandat.

      • 2 5

      • ja na rowerze stoję na każdym czerwonym, także wtedy,kiedy nic nie jedzie

        ale czuję się wtedy jak totalny kretyn, za którego musi myśleć maszyna.

        • 5 1

  • Jana z Kolna w kierunku zieleniaka. (1)

    Takiego syfu drogowego, jak tam, nie ma chyba nigdzie.
    Światła (wiecznie czerwone) 10 metrów. Totalnie niezsynchronizowane.
    Np. w kierunku miasta czerwone, w przeciwną-zielone (dwa takie miejsca, które NIKOGO nie przepuszczają).
    Dodatkowo postawiono tam parking i biurowiec, które zagęszczą ruch do niewyobrażalnych rozmiarów.

    • 16 0

    • I tak wąskim gardłem jest wyjazd z wałów piastowskich na podwale grodzkie i tego się już nie przeskoczy, wiec kombinowanie przy wcześniejszych światłach nic nie zmieni.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane