- 1 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (21 opinii)
- 2 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (53 opinie)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (504 opinie)
- 4 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (518 opinii)
- 5 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (297 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 13:31
Prawie jak Turcja (1)
Gdy to ujrzałem skojarzyło mi się z logo turystycznym Turcji
http://family-travel.pl/galerie/galeria/turcja/przewodnik/turcja.jpg- 6 0
-
2015-04-15 14:04
To logo tureckiej organizacji turystycznej jest świetne, przystawiając je obok logo pomorskiego dopiero widać przepaść
- 2 0
-
2015-04-15 13:32
Projekt kosztował 90 tys. zł.
Sprawa dla prokuratury.
A ja, jako obywatel Gdanska chce poznac dodatkowo nazwisko urzednika ktory parafowal wyplate wynagrodzenia za to cos,- 44 0
-
2015-04-15 13:34
Beznadziejne to nowe logo, kompletnie nic go nie wyróżnia, może dodać chociaż symbolicznie, jakąś falę, żagiel, kawałek morza...
Bo gdyby nie treść, to kompletnie nie wiadomo że chodzi o Pomorskie. Takie samo logo mogłoby mieć Małopolskie, Dolnośląskie, Mazowieckie i każde inne województwo w Polsce, wystarczy zmienić tylko treść napisu.
- 24 0
-
2015-04-15 13:36
Jak to nie wyroznia?
To zaproszenie. Krzyczy wprost "przyjezdzaj tutaj i zostan urzednikiem, nikt Cie nie rozliczy za wydanie 90 000 PLN na taki szajs".
- 28 0
-
2015-04-15 13:36
Za takie logo tyle pieniędzy?
Beznadziejne!
- 19 0
-
2015-04-15 13:36
Pochopna decyzja (1)
A można było zorganizować konkurs otwarty na projekt logo i przedstawić do oceny społeczności pomorskiej. Komisja weryfikacyjna miała by pogląd co podoba się społeczności pomorskiej i podjęłaby wyważoną decyzję . A tak wybrano logo, z którym nie zgadza się społeczność pomorska.
- 21 0
-
2015-04-15 13:41
spolecznosc sie nie zgadza a kasa sie zgadza
spolecznosc ma tylko te pieniadze dostarczac regularnie dla urzedniczej kasty panujacej
- 13 0
-
2015-04-15 13:40
Pan Pągowski powinien poczytac opinie na tym forum
a potem honorowo zwrocic pieniadze lub zaprojektowac nowe logo ktore bedzie lepiej przyjete. No chyba ze nie zalezy mu na nazwisku, byle kasa plynela we wlasciwa strone za nic (bo niestety osikana sciana przez faceta krwawiacego z odbytu przed jakims nieczytelnym bazgrolem to nie jest zadna wartosciowa praca).
- 31 0
-
2015-04-15 13:43
ooooo
Wstyd i Hańba !!!!! to żółte-to może nos wytarł o kartkę a niżej aż krew z nosa poszła !
- 15 0
-
2015-04-15 13:46
Czy jest szansa żeby zajął się tym prokurator? Bo 90 tysięcy za parafke z kleksem to jest przewał jak z informatyzacją ZUSu!!!
- 38 0
-
2015-04-15 13:49
Przepraszam, ile?!
Wow... Za 90 patykow to mogli chociaz ta ideologie do bohomoza dopisac lepsza i bardziej zmyslna...
- 15 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.