• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • po prostu

    strasznie brzydkie... aż niemiło patrzeć...

    • 13 0

  • SERIO?!

    przy każdym malowaniu płotu powstaje z dziesięć takich logotypów na chodniku

    • 14 0

  • psia kasa za logo do i logo psie.... (2)

    psia kasa za logo do i logo psie.... Wszyscy mysla ze logo to przeciez zwykly obrazek:) i powinno kosztowac najwyzej 500zł brutto :)

    • 3 5

    • Bzdura

      Ostatnio za niewiele ponad 1000 dostalem swietne logo (w wersjach zwyklej i "skondensowanej" w roznych ukladach kolorowystycznych), ksiege znaku i kompletny opis identyfikacji wizualnej. Od czlowieka po ASP i generalnie zawodowca. Da sie? Da sie.

      • 5 0

    • 90 tys.

      Pomyliłeś się. POPRZEDNIE kosztowało 4 tys. Pągowski za swój shit dostał 90 tys. (na górze artykułu).

      • 5 0

  • Ile macie na m/c

    To mowicie drodzy forumowicze ile macie miesiecznie pensji? Srednia krajowa? Troche powyzej? Czyli w rok nie zarobicie tyle co facet dostal ze to g.no namazane defaultowym brushem i lekko zmienionym fontem. Sorry, po godzince w illustratorze (czy nawet photoshopie) przecietnie rozagrnieta osoba zaprojektuje lepsze i dopisze lepsza ideologie. Ze wykrzyknik to fontanna mlodosci a kleks to uzdrawiajaca kupa mewy.

    • 19 0

  • Pągowski? (1)

    Kto przy zdrowych zmysłach zatrudnia _plakacistę_ do stworzenia _identyfikacji wizulanej_? To jakby wziąć urologa do operacji mózgu. Ten doktor i tamten doktor... Gość już miał okazję zaprezentować swoją kompletną ignorancję jeśli chodzi o branding i projektowanie znaku. Kto nie wie niech sobie sprawdzi jego portfolio w necie. Same szpetoty. To logo, oczywiście, również totalna masakra! Oczywiście w tradycji infantylnych bohomazów, bo takie można zrobić w pół godziny i dorobić jakąkolwiek ideologię. Warsztatowo też kompletne zero napis praktycznie jednoelementowy, mimo że udaje podpis i narzędzie ręczne. Do tego dowalony wykrzyknik (paw) w zupełnie innej stylistyce, który pasuje jak świni dzwonek. Dno dna nie warte 9 zł.

    • 38 1

    • sa też lekarze interniści....
      Projektowanie nie jest aż tak wąsko specjalizowana dziedzina by "plakacista" nie mógł zaprojektować CI i na odwrót.
      Jak się smykałkę to wszystko dasz rade.

      Choć to ze logo wyjątkowo paskudne i tak przepłacone ze śmierdzi jakimś wałkiem na kilometr.

      • 15 0

  • Logo

    Trzeba przyznać, że nie jest udane.

    • 20 0

  • Powinno być

    ! Szadułki, ekodolina

    • 16 0

  • Hehehehe

    Heheheh

    • 8 0

  • (1)

    A wystarczyło ogłosić konkurs wśród internautów i w nagrodę podarować dyplom i uścisk dłoni prezesa.... Widać trzeba było wydać kasę:):):)

    • 21 2

    • Widzę minusy... widocznie autorzy wrócili......

      • 7 0

  • Jakie wrażenie ?

    Wrażenie niepotrzebnie wydanych pieniędzy !

    • 25 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane