- 1 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (96 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (254 opinie)
- 3 Masz interes? Zostaw kartkę (24 opinie)
- 4 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (72 opinie)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (321 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 14:17
po prostu
strasznie brzydkie... aż niemiło patrzeć...
- 13 0
-
2015-04-15 14:18
SERIO?!
przy każdym malowaniu płotu powstaje z dziesięć takich logotypów na chodniku
- 14 0
-
2015-04-15 14:19
psia kasa za logo do i logo psie.... (2)
psia kasa za logo do i logo psie.... Wszyscy mysla ze logo to przeciez zwykly obrazek:) i powinno kosztowac najwyzej 500zł brutto :)
- 3 5
-
2015-04-15 14:22
Bzdura
Ostatnio za niewiele ponad 1000 dostalem swietne logo (w wersjach zwyklej i "skondensowanej" w roznych ukladach kolorowystycznych), ksiege znaku i kompletny opis identyfikacji wizualnej. Od czlowieka po ASP i generalnie zawodowca. Da sie? Da sie.
- 5 0
-
2015-04-15 14:27
90 tys.
Pomyliłeś się. POPRZEDNIE kosztowało 4 tys. Pągowski za swój shit dostał 90 tys. (na górze artykułu).
- 5 0
-
2015-04-15 14:20
Ile macie na m/c
To mowicie drodzy forumowicze ile macie miesiecznie pensji? Srednia krajowa? Troche powyzej? Czyli w rok nie zarobicie tyle co facet dostal ze to g.no namazane defaultowym brushem i lekko zmienionym fontem. Sorry, po godzince w illustratorze (czy nawet photoshopie) przecietnie rozagrnieta osoba zaprojektuje lepsze i dopisze lepsza ideologie. Ze wykrzyknik to fontanna mlodosci a kleks to uzdrawiajaca kupa mewy.
- 19 0
-
2015-04-15 14:24
Pągowski? (1)
Kto przy zdrowych zmysłach zatrudnia _plakacistę_ do stworzenia _identyfikacji wizulanej_? To jakby wziąć urologa do operacji mózgu. Ten doktor i tamten doktor... Gość już miał okazję zaprezentować swoją kompletną ignorancję jeśli chodzi o branding i projektowanie znaku. Kto nie wie niech sobie sprawdzi jego portfolio w necie. Same szpetoty. To logo, oczywiście, również totalna masakra! Oczywiście w tradycji infantylnych bohomazów, bo takie można zrobić w pół godziny i dorobić jakąkolwiek ideologię. Warsztatowo też kompletne zero napis praktycznie jednoelementowy, mimo że udaje podpis i narzędzie ręczne. Do tego dowalony wykrzyknik (paw) w zupełnie innej stylistyce, który pasuje jak świni dzwonek. Dno dna nie warte 9 zł.
- 38 1
-
2015-04-15 14:45
sa też lekarze interniści....
Projektowanie nie jest aż tak wąsko specjalizowana dziedzina by "plakacista" nie mógł zaprojektować CI i na odwrót.
Jak się smykałkę to wszystko dasz rade.
Choć to ze logo wyjątkowo paskudne i tak przepłacone ze śmierdzi jakimś wałkiem na kilometr.- 15 0
-
2015-04-15 14:26
Logo
Trzeba przyznać, że nie jest udane.
- 20 0
-
2015-04-15 14:28
Powinno być
! Szadułki, ekodolina
- 16 0
-
2015-04-15 14:29
Hehehehe
Heheheh
- 8 0
-
2015-04-15 14:35
(1)
A wystarczyło ogłosić konkurs wśród internautów i w nagrodę podarować dyplom i uścisk dłoni prezesa.... Widać trzeba było wydać kasę:):):)
- 21 2
-
2015-04-15 17:42
Widzę minusy... widocznie autorzy wrócili......
- 7 0
-
2015-04-15 14:38
Jakie wrażenie ?
Wrażenie niepotrzebnie wydanych pieniędzy !
- 25 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.