• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pociągi połączą Trójmiasto z Łodzią i Katowicami

Maciej Naskręt
4 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Wizualizacja nowego pociągu Flirt z fabryki firmy Stadler i Newag.
  • Przedział drugiej klasy w pociągu Flirt dla PKP Intercity.
  • Część restauracyjna w pociągu Flirt dla PKP Intercity.
  • Miejsce na bagaże w pociągu typu Flirt.
  • Montaż pociągu Filtr w siedleckiej fabryce. Czoło składu.
  • Montaż pociągu Filtr w siedleckiej fabryce. Czoło składu.
  • Montaż pociągu Filtr w siedleckiej fabryce. Czoło składu.
  • Montaż pociągu Filtr. Pociągi będą utrzymane w kolorze flagowym firmy PKP Intercity - niebieskim i błękitnym.

Kolejarze z PKP Intercity pochwalili się zdjęciami nowych Flirtów, czyli pociągów, które od grudnia 2015 r. zawiozą mieszkańców Trójmiasta m.in. do Bydgoszczy, Łodzi i Katowic.



Pociągi z serii Flirt nie tylko wyjadą na linię między Trójmiastem a Katowicami.  Obsługiwać będą też trasę Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Pociągi z serii Flirt nie tylko wyjadą na linię między Trójmiastem a Katowicami.  Obsługiwać będą też trasę Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).
Spółka PKP Intercity podpisała rok temu wartą 1,6 mld zł umowę z konsorcjum Stadler Rail i Newag na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nowe pociągi będą kursować m.in na trasie z Trójmiasta do Katowic. Po drodze zabiorą pasażerów z Bydgoszczy i Łodzi.

Jak przebiega produkcja?

W początkowym etapie produkowane są pudła wagonów, z których zostaną zestawione pociągi. Do montażu 20 gotowych pojazdów potrzeba aż 160 pudeł. W siedleckiej fabryce trwa już montaż pierwszego pojazdu oraz wyposażanie jego wnętrza. Następnie pudła wagonów zostaną umieszczone na zestawach kołowych tworząc gotowy pociąg. Już po zmontowaniu całości, ale przed oddaniem do użytku, skład przejdzie testy statyczne i dynamiczne, w tym również te wymagane do uzyskania homologacji.

Jak często podróżujesz pociągiem poza Trójmiasto?

Pozostałe pociągi będą produkowane zarówno w siedleckiej fabryce Stadler Polska, jak i nowosądeckich zakładach NEWAG S.A. Skrajne człony będą montowane w Siedlcach, a NEWAG S.A. zajmie się zabudową i wyposażeniem członów środkowych.

- Produkcja pociągów dla PKP Intercity przebiega zgodnie z planem. Zostaną one przekazane przewoźnikowi w październiku 2015 roku. Pojazdy te to nowe oblicze Flirtów, zapewnią pasażerom większy komfort podróży na długich dystansach - powiedział Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska.

- Pojazdy typu Flirt to kolejna zmiana w jakości podróżowania z PKP Intercity, jaka zajdzie do końca 2015 r., kiedy to 70 proc. naszych pociągów będzie nowych lub zmodernizowanych - podkreśla Marcin Karasiński, dyrektor projektu ds. strategicznych projektów w PKP Intercity S.A.

Umowa z konsorcjum Stadler-NEWAG, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat. Część środków potrzebnych na realizację kontraktu PKP Intercity pozyska z Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Opinie (221) 5 zablokowanych

  • alternatywa pedzdolino... tania i dobra (14)

    • 144 27

    • (4)

      Nie alternatywa tylko inne trasy, pendolino pojedziesz do wawy, a tymi na poznań i lodź jak na;pisane.

      • 26 20

      • takim samym do Warszawy też byś dojechał zamiast pedziolino (2)

        - taniej i dla pasażera i dla IC

        • 30 10

        • pytanie brzmi - co jest w Katowicach ??? (1)

          i po co tam jeździć?

          • 3 0

          • off w wakacje

            • 0 1

      • Do Katowic i Pendolino i to do wyboru

        • 10 1

    • ... (1)

      populistyczny bełkot

      • 13 14

      • o to właśnie chodzi, że nie

        • 12 8

    • (1)

      kompot, tanszy niz brown sugar i tez kopie. do tego zatwierdzony przez wladze pisu.

      • 11 11

      • bolszewicka... ooo przepraszam... PO-wska młodzieżówka?

        • 7 10

    • dla przypomnienia to jest intercity a nie TLK!!! TLK sa nowe tylko z zewnatrz (3)

      a standard taki jak za PRL

      • 5 4

      • To będą TLK (1)

        • 2 3

        • tu mi pociąg jedzie jak to bedzie TLK!!

          wiec słuchaj była wystawa i wyraznie mówili co bedzie TLK pokazane były pociagi do TLK i do Intercity i ten jest na 100% pociągiem do Intercity!!

          • 1 1

      • TLK mają różny standard,czasem są nowki,a czasem - co z bocznicy nie uciekło...

        • 5 0

    • tanie :) ale czy wagony sypialne i kuszetki przewidzieli?

      Na długich trasach 3-Misto Katowice podróż w obecnym tempie na siedzeniach kl 2 czy nawet pierwszej to MASAKRA!

      • 0 0

  • szkoda że przeplacili (52)

    Kiedys Za pendolino. Powinni kupić polskie pociągi.

    • 178 32

    • nie przeplacili (7)

      do pen dolino były zegarki gratis

      • 63 7

      • oby tylko zegarki (6)

        Dzięki amerykanom wiemy że ci z MSW kradli dużą kasę - na ustawionych przetargach poszło do kieszeni ponad 4 mln zł! To co dopiero w burdlu spoleczek państwowych pkp i min. infrastruktury

        • 27 2

        • (4)

          spokojnie. podczas transferu pieniedzy z OFE do ZUS wyparowało 15 mld (!) zł

          • 26 6

          • (1)

            ciekawe kto wygra wybory za rok ... hmmmmm

            • 6 1

            • jakaś kurka, co do tego nie ma wątpliwości

              od razu do odstrzału

              • 0 0

          • taaa, chciałbyś zeby to było 15 mld.... (1)

            .. przecież oni ukradli 10 razy tyle, czyli 150mld zł. Sprawdź jak nie wierzysz. Jak znalazł przed wyborami, w dodatku jeszcze na następne, parlamentarne też starczy.

            Nieoficjalne hasło wyborcze rządzącej koalicji: "Po nas choćby potop!"

            • 6 2

            • 1500 biliardów!

              • 2 1

        • ci z PO wszędzie, w każdej dziedzinie, w każdym zakamarku państwa biorą łapówki

          • 5 3

    • ... (10)

      Steadler jest polski? nie wiedziałem.
      Czemu w przetargu na pendolino żadna polska firma nie złożyła oferty?
      Już Ci mówię...bo nie miała co złożyć. 6lat temu nie produkowali nawet składów, o których mowa w powyższym artykule!!
      Dociera do pustej pały?

      • 32 12

      • (2)

        zapytam prezesa kaczynskiego.

        • 11 5

        • lepiej zapytaj prezesa tuska (1)

          • 4 6

          • jak bedzie prezesem.

            • 5 2

      • a propos pustej paly.. (3)

        odpowiedz sobie na pytanie dlaczego zadna polska firma nie zlozyla oferty. bo bez sensu rozpisali przetarg

        • 6 4

        • ale czy mieli rozpisywac pod potrzeby rynku, czy pod mozliwosci polskich producentow (2)

          Jak idziesz do sklepu to patrzysz na kraj produkcji czy jednak na jakosc towaru?

          Rozumiem, ze do dzis jezdzisz Polonezem?

          • 5 4

          • pod potrzeby polskich producentów TAK JAK ROBIĄ INNE KRAJE gamoniu!!! (1)

            • 3 7

            • Inne kraje nie importują taboru z zagranicy? A Niemcy na połączenia regionalne nie kupują Pesy? Solaris nie eksportuje większości swoich produktów?
              Jak chcesz w przetargach zamykać drogę zagranicznym producentom, to pamiętaj że inne kraje mogą odwdzięczyć się tym samym i to wtedy polscy eksporterzy będą mieli problem.

              • 8 2

      • Nie jest polski tylko szwajcarski. Fabrykę mają w Polsce jedną z wielu

        • 8 0

      • (1)

        Ktoś wam płaci za forsowanie kłamliwej propagandy czy może jesteście zamieszani w przekręt jakim jest Tuskolino ? Inne firmy nie przystąpiły do ostatniego przetargu bo jednym z warunków było osiąganie 160km/h na zakrętach co oznacza wychylane pudło. Dopiero po upewnieniu się że inne firmy nie złożyły oferty zrezygnowano z tego warunku zakupując Tuskolino...pusta pało? Przetargów na Pendolino też było kilka i chyba pierwsze łapówki już poszły w 2001r lub wcześniej ? Tylko wtedy interweniowała UE?

        • 1 9

        • Jak w 2001 r. mogła interweniować UE jak wtedy nie byliśmy jej członkiem pusta pało?
          A warunkiem przetargów nie było 160 km/h na zakrętach tylko prędkość eksploatacyjna >200 km/h. To tyle z twoich rewelacji.

          • 8 1

    • (18)

      Tak, tak mieli kupić polskie pociągi których wtedy i nawet teraz nikt nie produkował.
      Gratuluję logiki.

      • 18 10

      • Pessa robi baranie (11)

        Zbiera nagrody i zamówienia od Niemców :) od dawna robią super pociągi i tylko znawcy zegarków o tym nie wiedzą.

        • 14 15

        • chyba raczej kolekcjonerzy podróbek

          co ze znawstwem ma niewiele wspólnego

          • 3 4

        • (6)

          pokaz pociag pesy z 2008, ktory spelnial wymagania przetargu. zeby bylo szybciej, dzwon do jarka po instrukcje.

          • 14 5

          • Przetarg był ustawiony (5)

            bo TYLKO pendolino spełniało niektóre punkty, jednym z nich było wychylne pudło - oj przepraszam, nasze w finale go nie mają czyli osiągami nie różnią się od tych oferowanych przez Pessę w 2008 roku :)

            • 9 10

            • Ehhh (3)

              Pokaż mi pociąg PESA'y który jeździ 200km/h. PESA nie miała i w najbliższym czasie nie będzie miała takiego pociągu. Tak trudno to zrozumieć? Trwają prace nad pociągiem na 199km/h - czym to się różni od takiego na 200km/h(i więcej)? Ano tym że pociągom na 200km/h stawiane są o wiele większe wymagania dotyczące bezpieczeństwa. Pociąg na ponad 200km/g jest O WIELE droższy w projektowaniu, produkcji i testach. PESA nie jest zainteresowana narazie budową pociągów na 200km/h i więcej bo dopiero zdobywają doświadczenie. Kupowanie pociągu na więcej niż 200km/h od firmy która nie zbudowała jeszcze żadnego takiego pociągu uważałbyś za lepsze?

              • 13 4

              • ile dostaje taki śmieciowy PR-owiec Pendolino jak ty, za jeden komentarz? (2)

                • 1 13

              • Nie wiem ile dostaje "śmieciowy PR-owiec" jak piszesz powyżej, ale jak już coś piszesz to najpierw sprawdz informacje w bardziej rzetelnych źródłach aniżeli onety, wp itp. Już nawet na transport-kolejowy_pl takich głupot nie wciskają.
                Gość ma racje, PESA do dziś nie ma zadnego pociągu który ma dopuszczenie na jazdy powyżej 160kmh bo to zupełnie inna technologia. Co prawda sa teraz na etapie projektowania DARTA, który ma być (w przyszłości) platformą dla pociągów szybszych aniżeli 200 kmh, ale kiedy dostana homologacje tego nikt nie wie. A co do zamówień dla Niemcow, to owszem maja (oczywiście na pociągi konwencjonalne) ale tez jeszcze nie przeszli homologacji.

                • 8 1

              • od c..a + VAT, a co? chcesz porownac z tym co ci pis placi?

                • 2 0

            • ...

              Downie !!!
              W przetargu nie było żadnego wymogu wychylnego pudła !!!
              Coś gdzieś usłyszałeś, stolec wiesz.

              • 4 0

        • (1)

          Pesa robi pociągi od dawna, ale czy takie pociągi? Dart jest w produkcji od tego roku, a gdy trwał przetarg żadna polska firma nie miała w ofercie zespołów dużych prędkości

          • 7 4

          • Dart nie będzie miał homologacji na 200km/h, nie mówiąc już o jeździe z większymi prędkościami do czego zdolne jest Pendolino. PESA będzie miała taki pociąg nie wcześniej jak w 2020 roku i to wciąż będzie dopiero prototypowa, nieprzetestowana przez żadnego przewoźnika konstrukcja.

            • 9 2

        • I te zamówienia od Niemców są na regionalne pociągi spalinowe z prędkością do 120 km/h, najpierw się zorientuj, potem pisz.

          • 9 0

      • (5)

        Nie masz racji pociągi Flirt jeżdżą na trasie Siedlce Warszawa oraz innych obsługiwanych przez mazowieckie przewozy regionalne juz od 10 lat i świetnie sobie radzą

        • 3 3

        • Flirt? Porównujesz pociag zdolny rozwijać 160km/h do takiego osiagajacego 260km/h? (4)

          Wciąż gratuluję logiki.

          • 6 1

          • buhaha (...) pendolino też nie pojedzie po polskich torach więcej niż 160km/h (3)

            więc po co było wyprowadzać kilka miliardów złotych z Polski do włoskiej firmy?!?! pytam w sensie po co poza łapówkami które zapewne poszły do PO

            • 3 9

            • Pojechał już nie raz ponad 160 km/h (...).

              • 3 3

            • Tyle ze jakby co to FLIRT sa szwajcarskie żeby nie było.

              • 3 1

            • Pendolino pojedzie 200 km/h z Warszawy do Katowic i Krakowa po CMK

              Niestety PLK nie dogadały się z Intercity i linia gdyńska nie ma parametrów magistrali... Nie wiadomo też,co z linią WAW-POZ no i "koleją Y",ale to inna sprawa.

              • 1 0

    • (1)

      ludzie z ciemnogrodu ,gdy ustawiali przetarg na pendolino to Pesa byla jeszcze na poziomie autosana,dopiero od paru lat jest preznie dzialajaca firma !

      • 8 3

      • dobrze to sformułowałeś - gdy "ustawiali" przetarg (pod pendolino za łapówki)

        • 1 6

    • nie mogli (1)

      Ponieważ ich NIE ZAOFEROWANO. Nie stanęli jakoś do przetargu. Jakiś czas temu były żale, że kupiono Pendolino zamiast produktu PESA. Jeden problem - pociąg PESA wtedy nie istniał. Dopiero go projektują.

      • 3 4

      • Nie zaoferowano bo takie były warunki przetargu

        Teraz załózmy, ze na trasę do warszawy wprowadzamy te Flirty albo Pesy nawet na 160 (a nie 190km/h). Np. co drugi pendolino ze swoja taryfa i co drugi taki TLk na 160 z biletami w cenie TLK. Jak myslisz, pendolino by się utrzymało?
        Moim zdaniem nie i tu jest błąd IC, że wymyslilo sobie standard, którego za oferowana cene niewielu potrzebuje.

        • 1 1

    • obiecywali i jak zawsze kłamali pseudolino bilety miał byc w cenie Intercity a sa o 40 zł drozsze! (7)

      Ale Nowak dostał ciepła posadke a wagencji kosmicznej bedzie obsługiwal pociagi na Marsa:) a królowe taki klimat ciepla posade w Brukseli A nieudolna minister zdrowia dostała awans na Premiera!! POlitycy karierowicze niema znaczenia jakimi jak bardzo są niekompetentni liczy sie kogo znają !! Donald gdyby niebył wazeliniarzem Merkel stołka by nie dostał!!

      • 2 5

      • To jest pociag Premium. (3)

        Normalne ekspresy IC też masz i jadą nie dużo dłużej od Pendolino. Nikt Cie do jazdy Pendolino nie zmusza.

        • 3 0

        • To może podasz ile przewidziano połączeń premium (1)

          a ile niższych kategorii? Oprócz tego premium będzie raptem kilka połaczeń. Jak ktoś chce standardu premium proszę bardzo ale nie kosztem standardu economy. czy jak lecisz samolotem (liniami regularnymi) to masz więcej bizness/economy+ czy zwykłego economy. Tam gdzie jest konkurencja tam to rozumieja ale IC i konkurencja to niestety zbiory rozłączne.

          • 0 3

          • Jak lecisz samolotem,to jeśli nie kupisz biletu z wyprzedzeniem,to płacisz za economy flex jak za biznes

            • 1 0

        • buhahaha PEDOlino premium???? buhahahahhah

          • 0 2

      • to sie ogolnie nazywa dyplomacja (1)

        Dobrze, ze polscy politycy zaczyna znac sie na tym.

        A co do tego, ze to banda karierowiczow bez krzty honoru i kregoslupa moralnego... No coz, nic nowego. Normalni ludzie nie maja ochoty sie w tym babrac, a jesli zaczynaja szybko przestaja byc normalni :/

        • 0 2

        • PO to kryminał

          • 2 4

      • jezu jaka słoma z ciebie wychodzi...

        aż zal to czytać wszytko... zal ciebie.

        • 1 1

    • to była decyzja POlityczna i nic nie miała wspólnego z tym czy tanio czy drogo!bo i tak zaplaci podatnik!

      Chodziło oto by kupic pociąg taki by mozna było sie nim chwalic przed wyborcami.a ze kontrakt był skorumpowany dlatego był niekorzystny dla nas i kupe szmalu poszło w łapówkach w pseudo przetargu .Identycznie jak na orlikach tak ustawiony ze z góry było wiadomo kto wygra!

      • 0 2

    • Nie przepłacili, tylko głupio zaoszczędzili, bo rezygnując z wychylnego pudła.

      Ale skoro remont infrastruktury za dziesiątki miliardów ojro robiony był na zasadzie "tu stuknąć, tam puknąć, a tam odmalować", to nic dziwnego, że z prędkością ponad 200 km/h pojechać można najwyżej na CMK, stąd i wychylne pudło wiele by nie dało.

      Darty, o Flirtach nie mówiąc, są jeszcze lata świetlne za Pendolino i pod względem maksymalnej szybkości i komfortu jazdy (dużo niższe wyciszenie w wagonach przy porównywalnych prędkościach).

      • 0 0

  • Czas podróży i cena odstrasza klientów od PKP (6)

    Nowy tabor na pewno jest wizerunkiem zmian na kolei ale czas podróży jak i cena odstrasza klientów od korzystanie z usług PKP

    • 95 13

    • (3)

      Nie ma się co dziwić. Najczęściej bardziej się opłaca wybrać samolot.

      • 9 9

      • Zwłaszcza np. do Łodzi czy Bydgoszczy :) (1)

        Na miotle chyba polecisz.

        • 14 3

        • Można przez Londyn :)

          • 7 1

      • Najczęściej? Jedynymi kierunkami, gdzie samolot może być korzystniejszy w relacji czas/cena są Kraków i Wrocław, reszta jakby nie bardzo.

        • 4 1

    • dokładnie

      jeśli do Wawy chcieli ode mnie za 2 osoby coś koło 175 zł w IC to trochę przeginka. Standard był za to OK, ale bez przesady jeśli porównać czas/koszty z autem.

      • 5 1

    • nie tylko to ale równiez standart zerowy czyli brud i syf w pociagach po wysokich cenach

      • 2 1

  • Fajnie (2)

    Prędkość mam nadzieję też będzie atrakcyjna, a także cena.

    • 44 2

    • Fajne....

      • 10 1

    • prędkość będzie taka sama jak się przeciętnego, zwykłego polskiego pociągu, nawet takiego 40 letniego

      a cena o kilkadziesiąt % wyższa... no ale Nowak ma kilka nowych zegarków

      • 4 1

  • PESA 180 km/ h (21)

    PO uparło sie na pendolino - tak dojadą kasę, to prywatyzacja publicznych pieniędzy

    • 64 27

    • By im żyło sie lepiej!

      • 7 5

    • hmm. (7)

      Aleś głupi. widać że do kopania się tylko nadajesz.

      • 9 7

      • Od kopania to specjalistką jest twoja idolka (6)

        Jej nazwisko kojarzy się z piłką nożną.

        • 8 9

        • Zawsze jak sikam do PISuaru (5)

          to myślę o wielkim przywódcy o małym wzroście.

          • 13 13

          • O Napoleonie? (3)

            Kapelusik sobie nakładasz? Tam?

            • 5 0

            • Napoleon akurat byl normalnego jak na tamte czasy wzrostu (2)

              Jego niski wzrost byl propaganda rozsiewana przez jego wrogow.

              • 2 1

              • za to Tusk na prawdę jest kurduplem (1)

                • 6 0

              • to co powiedziec o jarku?

                • 2 2

          • o tym bolszewiku prezesie tusku???

            • 4 1

    • się uparło, bo zrobiło kontrakt dla siebie

      • 2 0

    • Dla przypomnienia (3)

      Dlaczego Prezio na temat pierdzielino cicho siedzi.Bo to Pis bral udzial w umowie na ten szajs,a PO ten kontrakt tylko realizowala

      • 6 5

      • (1)

        niemozliwe, nasz pan prezes? nie moge w to uwierzyc!

        • 4 3

        • ty to jesteś prawdziwy... ale bolszewik

          • 2 1

      • prezio tusk też swoje "przytulił" przy okazji tego przetargu zapewne

        • 1 2

    • Wygrana PESA była niemożliwa

      Przez jeden prosty czynnik: Nie stanęli jakoś do przetargu. Jakiś czas temu były żale, że kupiono Pendolino zamiast produktu PESA. Jeden problem - pociąg PESA wtedy nie istniał. Dopiero go projektują...

      • 7 6

    • Wtedy Pesa nie miała takich pociągów i nie stanęła do przetargu!

      • 7 4

    • Nie PO tylko IC sie uparło

      • 1 4

    • A która to pesa może jeździć 180km/h w ruchu liniowym?? Bo z tego co ja wiem to żadna... :)

      • 5 2

    • Pendolino było wabikiem SLD, PiS, PO

      jak za PO kpiono, to nagle płacz i zgrzytanie zębów. Tyle, że pociąg dużej prędkości PESY będzie za jakieś 15 lat.

      • 2 1

    • Wyborców PiS wozić SKM od PESY z plastikowymi siedzeniami na trasie 300-600 km

      Niech halas sprawia im ból głowy. Ja wole jechac francuskim Pendolino jak człowiek w XXI wieku.

      • 1 0

    • PO

      nie odpowiada za zakup Pendolino... Nie wiedziałeś?

      • 0 0

  • Dlaczego w Polsce z Gdańska (33)

    do Krakowa jedzie się ponad 10 godzin? W normalnym kraju podróż trwałaby max 4 godziny. Przecież to tylko ok 700 km.

    • 118 8

    • bo PiS gdy rządził nic nie zrobił dla infrastruktury kraju... (16)

      lekką ręką dawał stoczniom po 700 mln rocznie...

      • 25 29

      • Twój wpis świadczy że jesteś słabosilny umysłowo! (15)

        PIS rządził tylko rok i siedem miesięcy.

        • 31 16

        • (1)

          i to w jakiej atmosferze, ubeckie media aż kipiały. do tego śp rolnik i koń w koalicji. jakich zmian oczekiwaliście wy cholerne platfusowe tępaki?

          • 20 4

          • Ktoś KAZAŁ Kaczorowi iść w koalicję?

            Niektórzy dla władzy podpisali by i cyrograf,a co tam " pakt stabilizacyjny"

            • 7 12

        • (2)

          czyli zdarzyli wrzucic do dziury 1,4mld.

          • 4 5

          • a PO kilkaset miliardow, o 500 miliardów sam dług zwiększyli, 200 miliardów ukradli z OFE (1)

            dziesiątki miliardów rozdali górnikom, budżetowce i innym "silnym" grupom, ale przede wszystkim swoim kolesiom - Mirom, Zbychom itp. na ustawione przetargi, specjalnie pod ich firmy!

            • 8 3

            • 2000 tryliardów!

              Czy ty masz wogóle BLADE pojęcie...o "reformie OFE" ....? Medialne bicie piany o UŁAMEK naszych PRZYSZŁYCH składek

              • 0 4

        • Jak ktoś chce to i w miesiąc zrobi rewolucję (8)

          A PiS stracił cały czas na koalicyjne przepychanki i blokowanie wcześniej rozpoczętych inwestycji (vide: A1), nic dziwnego, że wyborcy mu dali solidnego "kopniaka wdzięczności" już po dwóch latach tego żałosnego rządzenia...

          • 4 10

          • PiS zrobił więcej w 1,5 roku niż PO w 7 lat (6)

            Nie było afer, dziury budżetowej, pkb wynosiło 6%. Nie bardzo dało się kraść więc ten rząd zaszczuto i tyle.

            • 14 9

            • afer nie było? wystarczyło mieć otwarte oczy by widzieć wszystko zasłaniali je tylko umiejętnie a twój pkb przejęli od innej partii i z przykrością muszę zaznaczyć z SLD która rządziła bo to wynikało z gospodarki a nie widzimisię

              • 2 5

            • kryzys na świecie (1)

              wina tuska i po

              • 3 3

              • powtarzasz się bolszwiku - od 8 lat to samo

                • 6 3

            • Nie było afer? to czyj prawie cały rząd znalazł się po oderwaniu (1)

              od koryta w więzienu w piotrkowie?
              A dzisiejsze plajty PiSowskich skoków , bez afer?

              • 3 3

              • wskaż jakie konkretne powiązania mają SKOKi z PIS - ale konkretnie, a nie stylu bolszewickiej propagandy Gazety Wyborczej tak

                tak jak napisałeś powyżej bez żadnych konkretów, faktów... czegokolwiek

                • 5 4

            • PKB wynosiło 6%? Tragedia. Dramat. Za PO wynosi 100% ;)

              Takie pisklaki mają pojęcie o ekonomii

              • 2 0

          • no PO nawet w 8 lat nie dało rady, a PIS miał dać radę w kilka miesięcy oszołomie?

            • 7 3

        • No ale zobacz, ile szkód narobili!

          Dorsza za 9,5 PLN!

          • 2 1

    • Nie wiem, ale w 1994 roku (5)

      pociag pospieszny z Gdyni do Katowic, przez Bydgoszcz, Inowroclaw, Zdunska Wole, Czestochowe, Bytom, jechal dokladnie 7h 33min !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Nic wiecej, nic mniej. Mozna bylo ???

      • 30 1

      • No właśnie,przez Inowrocław,węglówką... teraz jedzie przez Toruń-Łódź

        Najwyraźniej za mały ruch był bezpośrednio do Cz. I Kat. żeby sie opłaciło

        • 4 1

      • pociagi

        Ostatnio jechalam do Częstochowy prawie 12 godzin

        • 3 0

      • Weź pod uwagę, że infra się zużywa i stopniowo trzeba było ograniczać prędkość na wielu odcinkach, dlatego też trwają remonty

        • 3 2

      • Dziś, przy "popularnej predkosci" 120km/h mógłby zejść poniżej 5 godzin (1)

        i to z 6 przystankami: Tczew, Bydgoszcz, Inowrocław, Zduńska Wola, Czestochowa i coś na Śląsku.
        Przecież Gdańsk - Katowice to ledwie 500km z drobnymi.
        Po co na siłę jeździć wokoło przez Warszawę.
        Maksymalnie przez Toruń, Łódż. Tak powinno być, ale WIELKA POLITYKA......

        • 1 1

        • Te 500 km z drobnymi to dodatkowo 60 km licząc po śladzie linii kolejowej, czyli mamy 560 km, jak do tego doliczysz 6 stacji (na każdej kilka minut) plus dohamowania i rozpędzania, to przy tej prędkości nierealne jest zejście poniżej 5 godzin, a docelowo od grudnia ma być właśnie ok. 6 godzin, czyli w miarę w normie. A przez Warszawę będzie 6:11, ma to plusy i minusy, trasa dłuższa ale Warszawa to jednak duży rynek potencjalny, więc z ekonomicznego punktu widzenia ma to uzasadnienie.

          • 3 0

    • (2)

      Czyli jedynym normalnym krajem na świecie jest Francja? Bo tylko tam TGV jest w stanie osiągać takie prędkości handlowe (i w Japonii Shinkansen na niektórych trasach).
      Niemcy już nie są normalnym krajem? Przejazd z Berlina do Monachium (odległość nieco mniejsza niż Gdańsk-Kraków przez Warszawę) ICE trwa najkrócej 6:07, u nas już za miesiąc będzie podobnie.

      • 6 3

      • W Niemczech były do niedawna przepisy (1)

        które blokowały połaczenia utobusowe, dlatego kolej ma się tam tak dobrze. We Francji też sa takie ograniczenia.

        • 3 0

        • Ale co mają autobusy do czasu przejazdu pociągów?

          • 4 2

    • bo w normalnym kraju nie majam POlityków i im podobnych!! (4)

      I nie marnują kasy podatnika na stołki i odprawy swoich politycznych kolesiów.W tym tępię to bedziemy mieli poziom zachodu ale za 20 lat .Wpuścić zachodnia konkurencje na tory!!

      • 3 4

      • (3)

        Bzdury opowiadasz, DB w Niemczech podobny dystans przejeżdża w czasie nieco ponad 6h, w grudniowym rozkładzie jazdy PKP Gdynia-Kraków będzie w czasie 5h53, więc co się prujesz?

        • 5 3

        • leming ty wstydu oszczedz chesz Niemcy Porównywac głabie oni lata swietlne sa przed nami! (2)

          • 1 4

          • To wejdź sobie gamoniu na oficjalną stronę Deutsche Bahn i sprawdź sobie wg. rozkładu ile jedzie bezpośredni ICE z Berlina do Monachium (dystans podobny do odcinka Gdańsk-Kraków) a potem się wymądrzaj.

            • 5 0

          • Sam się naucz deklinacji rzeczownika "leming", głąbie!

            • 1 1

    • Od 14 grudnia pojedziesz w niecałe 6h, bilet standardowy od równowartości 50 EUR

      • 1 1

    • Jak chcesz jechać 10h, to jedziesz. Widać, że tak lubisz.

      Pendolino tę samą trasę pokonasz w 5:12 do 5:16 (mogłoby być i szybciej, ale po drodze jest 6 przystanków oraz formalne ograniczenia prędkości nie wynikające wprost z kwestii bezpieczeństwa, lecz z prawa powielaczowego, stąd maksymalna prędkość na trasie to jedynie 200km/h, choć Pendolino ma prędkościomierz do 300km/h i bez problemu na niektórych odcinkach mógłby cisnąć 250km/h).

      • 0 0

  • Drogo... (14)

    Dlatego wole polski bus. Za 2 osoby 78zl trasa gdansk wawa w 1 strone. Czas jazdy ok 5h. Za ta cene w pendolino to pol biletu od lebka

    • 41 18

    • . (7)

      Nie stać cie, to twój problem.
      Kolej bezpieczniejsza, szybsza, wygodniejsza i lądujesz w centrum a nie na obrzeżu warszawy.
      tak więc co kto woli.

      • 23 7

      • polski bus jest super (3)

        tylko ze z tego obrzeza jak piszesz głąbie wsiadasz do metra i w 15 minut jesteś w centrum więc o co caman niedorozwoju ...?

        • 3 6

        • (2)

          O to, że jedzie się jak sardynka ponad 5 godzin do centrum Warszawy, pociąg będzie niecałe 3 godziny.

          • 5 2

          • bedzie ponad 3h (1)

            Natomiast na pewno wygodniej.

            Jesli ktos ceni sobie bardziej pieniadze niech jedzie PB, jak ktos ceni bardziej wygode, niech jedzie pociagiem. Gdzie problem?

            • 5 1

            • Jakie ponad 3? Porównuję do czasu przejazdu PB, który startuje z Gdańska Głównego, a tutaj pociąg wyjdzie poniżej 3h. Jak chcesz liczyć z Gdyni, to PB wyjdzie dobrze ponad 6 godzin do centrum Warszawy.

              • 4 3

      • słuchaj (...) niestac go bo jest okradany przez POlityków (2)

        Kolej jest utrzymywana z naszych biletów w 40% a 60 % to nasze podatki!!I na zachodzie leming stać kazdego na kolej to nie jest luksus jak w POlsce

        • 1 5

        • (1)

          zapytaj anglikow czy ich stac na kolej i odstaw here.

          • 5 0

          • Dodaj,że 1/3 budżetu brytyjskich kolei to dotacje

            • 2 0

    • Możesz też rowerem.

      Wtedy 78 zł w kieszenie.

      • 23 2

    • do Mati (1)

      Bilet na pociag mozna kupic w tzw promocji weekendowej za 28zl

      • 2 2

      • lubie jak idiotki chca sie cwalic swoja głupota

        najpierw sprawdz na jakiej trasie i na jaki śmieciowóz :)

        • 1 1

    • Polski bus jest bardzo atrakcyjny cenowo, ale na dłuższych trasach niewygodny. W pociągu możesz się chociaż przespacerować.

      • 2 0

    • no i trzeba dodać że ściśnięci jak sardynki !!! ha ha ha

      • 0 0

    • W Pendolino za 2 osoby płacisz 98zł w jedną stronę.

      I zamiast jechać 5h w ograniczonej przestrzeni z dużymi przyśpieszeniami i zarzucaniem na boki jedziesz cichuteńko i gładko 2:40 do 2:49 do samego centrum miasta. Jeśli godzinę zajmie ci śniadanie w Warsie, to reszty zabraknie na przeczytanie głównych artykułów w porannej gazecie.
      Planuj z głową.

      • 0 0

  • Kto ma olej idzie na kolej (1)

    To mi sie podoba. Bardzo dobre pociagu pesa Polska firma Ic juz dość straciło na pendolino ale pewnie zarobił ten kto miał zarobić . Mimo wszystko cieszę sie ,ze kolej jest rozwijania

    • 23 6

    • Trojmiasto-Łodż

      Gdyby Pesa robiła składy dalekobierzne to na pewno IC by je kupił. Jak zapadały decyzje o Pendolino to Pesa robila tramwaje. Newag dopiero pod wpływem popytu na sklady dalekobieżne zaczyna coś tam majstrować - Flirt. Czy osiołki naprawdę nie odróżniacie podmiejskich dojazdówek od expresów pokonujących setki kilometrów ?? Polski bus tez nie jeżdzi naszymi autobusami miejskimi-Świetnymi notabene tylko sprzętem dalekobieżnym. O boże co za ciemnota....

      • 0 0

  • Kiedy wroci Gdynia - Katowice w 7h 33minuty ??? (9)

    Czas z 1994 roku, jaki wykrecal pospieszny przez Bydgoszcz, Zdunska, Czestochowe.
    Tym samym Krakow byl osiagalny w 8h 30 minut.

    Co dzisiaj jest nie tak, ze nie moze znow tak byc ?
    Dlaczego dzis jezdzimy prawie 11 h !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 79 10

    • bo wykonuja modernizację?

      • 5 11

    • bo musi zatrzymac sie we Włoszczowej Północnej (3)

      przy perenie imienia wiadomo czyim

      • 9 12

      • Włoszczowa okazała się wielkim sukcesem mimo że rządowe gadzinówki typu gazeta wyborcza i tvn (2)

        próbowały to wyśmiać w typowo sowieckim stylu... ale teraz po latach kiedy już wiemy że to była bardzo dobra i mądra inwestycja, w dodatku jej pomysłodawca zginął tragicznie... to wyjątkowym buractwem jest nabijanie się z tego, właściwie to jest tak jakbyś mówił "jestem kretynem i dobrze mi z tym"

        • 7 7

        • (1)

          Taa, wielki sukces, średnio miesięcznie korzysta z tej stacji około 1000 osób, czyli jakieś 30 osób dziennie co wychodzi ok. 4 osób na zatrzymujący się pociąg, faktycznie, sukces jak cholera.

          • 6 3

          • połowę stanowią wycieczki szkolne zwiedzające mauzoleum im Edgara Perona

            oraz fanatycy smoleńscy

            • 4 4

    • Bo infrastruktura się zużywa. Dlatego trwa modernizacja.

      • 3 2

    • Za miesiąc będziesz mieć Gdynia-Katowice w 6h15 i Gdynia-Kraków w podobnym czasie.

      • 10 2

    • Co dzisiaj jest nie tak? Dzisiaj są remonty i modernizacje infrastruktury kolejowej na niespotykaną od połowy lat 80-tych skalę, bo jakoś żaden wcześniejszy rząd się nie kwapił do tego, więc logiczne, że i czasy przejazdu są długie. Już w grudniowym rozkładzie jazdy będziesz mieć Gdynia-Katowice w 6:11 i Gdynia-Kraków w 5:53.

      • 7 2

    • bo tak jest z wszystkim na zielonej wyspie, fantazyjnie rządzonej przez PO

      • 0 0

  • Kto normalny jedzie PKP do Łodzi czy Katowic? (7)

    Trzeba być niespełna rozumu aby jechać tyle godzin w takich warunkach.
    Wyobraźcie sobie że nawet Białorusini narzekają na polską kolej i to na wagony sypialne i 1 klasę!
    Na Białorusi kolej jest na zdecydowanie wyższym poziomie!
    Modernizacje nic nie dadzą bo czas przejazdu jest dłuższy nie tylko niż samolotem ale także autobusem.
    Do tego w autobusach jest wi-fi no i cena zdecydowanie niższa.
    PKP niestety skazane jest na porażkę z takim zarządem.

    • 60 21

    • (6)

      Pociąg zawsze będzie wolniejszy niż samolot. Nawet KDP. Ale czy wolniejszy niż autobus? Gdy nowe składy wejdą do użycia a modernizacje się zakończą to pociągiem jednak będzie szybciej. No i pociąg ma tą przewagę że wsiadasz w centrum miasta i wysiadasz w centrum. W przypadku samolotu to już tak różowo nie jest. Do tego dochodzi czas na odprawę, boarding, odbiór bagażu itp.

      Pociąg ma stanowić alternatywę nie dla samolotów a dla ludzi podróżujących samochodami.

      • 8 4

      • Zależy na jakim dystansie, tak do 300 km samolot raczej nie ma szans być szybszy (a we Francji to tak do 500 km).

        • 5 0

      • Ale zmyślasz (4)

        Wylot z Rębiechowa obecność na lotnisku 20minut przed odlotem trasa do Lotniska 11minut z centrum.
        Przylot do Katowic na miejscu czeka auto. Pociąg zatrzymuje się na jakimś obskurnym dworcu w którym starch sie pojawić.
        Samolotem rano wylatuję i wieczorem jestem w domu.
        Pociągiem nie dam rady dojechać w 24 godziny!!!
        Dodatkowo po pociągu będę śmierdział kurzem potem a w bagażu będę miał karaluchy i inną faunę.
        W samolocie nie zdołam się wybrudzić.
        Autobus jest znacznie wygodniejszy bo posiada klimatyzację i w autobusie nie spotkasz dymu tytoniowego.

        • 4 10

        • Wszystko fajnie, tylko że nie ma bezpośredniego lotu z Gdańska do Katowic na chwilę obecną. Możesz lecieć Lotem z przesiadką na Okęciu, przy dobrych wiatrach zajmuje to 2,5 godziny i kosztuje na ten piątek 767 złotych.

          • 8 0

        • Tak,tak..."20 minut przed odlotem"...powodzeniaaaaa....

          • 8 1

        • Pokaż no te loty do Katowic, gdzie w jeden dzień obrócisz w dwie strony i ile to kosztuje. Poza tym trasa na lotnisko nie zajmuje 11 minut. Jak ma być szybko, to albo własny samochód (i opłata za parking), albo taksa (też odpowiednio kosztuje) albo ma cię kto zawieźć, nie każdy tak ma. No i 20 minut przed odlotem to też za późno.
          Co do pociągów, to za chwilę będą jeździć w czasie 6 godzin do Katowic (od grudnia), a co do komfortu, to chyba dawno niczym nie jechałeś, bo autobus nie ma szans pod tym względem

          • 7 0

        • Dworzec w Katowicach jest super!

          Widac,że dawno w Katowicach nie byłeś. Dworzec przeszedł remont generalny, jest teraz czysty, pachnący , jasny i funkcjonalny. Nawet krzesełka dla podróznych są designerskie. Nie do porównania z tą obskurna budą wiejaca socjalizmem, jaką był 5-6 lat temu!

          • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane