• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pociągi połączą Trójmiasto z Łodzią i Katowicami

Maciej Naskręt
4 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Wizualizacja nowego pociągu Flirt z fabryki firmy Stadler i Newag.
  • Przedział drugiej klasy w pociągu Flirt dla PKP Intercity.
  • Część restauracyjna w pociągu Flirt dla PKP Intercity.
  • Miejsce na bagaże w pociągu typu Flirt.
  • Montaż pociągu Filtr w siedleckiej fabryce. Czoło składu.
  • Montaż pociągu Filtr w siedleckiej fabryce. Czoło składu.
  • Montaż pociągu Filtr w siedleckiej fabryce. Czoło składu.
  • Montaż pociągu Filtr. Pociągi będą utrzymane w kolorze flagowym firmy PKP Intercity - niebieskim i błękitnym.

Kolejarze z PKP Intercity pochwalili się zdjęciami nowych Flirtów, czyli pociągów, które od grudnia 2015 r. zawiozą mieszkańców Trójmiasta m.in. do Bydgoszczy, Łodzi i Katowic.



Pociągi z serii Flirt nie tylko wyjadą na linię między Trójmiastem a Katowicami.  Obsługiwać będą też trasę Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Pociągi z serii Flirt nie tylko wyjadą na linię między Trójmiastem a Katowicami.  Obsługiwać będą też trasę Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).
Spółka PKP Intercity podpisała rok temu wartą 1,6 mld zł umowę z konsorcjum Stadler Rail i Newag na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nowe pociągi będą kursować m.in na trasie z Trójmiasta do Katowic. Po drodze zabiorą pasażerów z Bydgoszczy i Łodzi.

Jak przebiega produkcja?

W początkowym etapie produkowane są pudła wagonów, z których zostaną zestawione pociągi. Do montażu 20 gotowych pojazdów potrzeba aż 160 pudeł. W siedleckiej fabryce trwa już montaż pierwszego pojazdu oraz wyposażanie jego wnętrza. Następnie pudła wagonów zostaną umieszczone na zestawach kołowych tworząc gotowy pociąg. Już po zmontowaniu całości, ale przed oddaniem do użytku, skład przejdzie testy statyczne i dynamiczne, w tym również te wymagane do uzyskania homologacji.

Jak często podróżujesz pociągiem poza Trójmiasto?

Pozostałe pociągi będą produkowane zarówno w siedleckiej fabryce Stadler Polska, jak i nowosądeckich zakładach NEWAG S.A. Skrajne człony będą montowane w Siedlcach, a NEWAG S.A. zajmie się zabudową i wyposażeniem członów środkowych.

- Produkcja pociągów dla PKP Intercity przebiega zgodnie z planem. Zostaną one przekazane przewoźnikowi w październiku 2015 roku. Pojazdy te to nowe oblicze Flirtów, zapewnią pasażerom większy komfort podróży na długich dystansach - powiedział Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska.

- Pojazdy typu Flirt to kolejna zmiana w jakości podróżowania z PKP Intercity, jaka zajdzie do końca 2015 r., kiedy to 70 proc. naszych pociągów będzie nowych lub zmodernizowanych - podkreśla Marcin Karasiński, dyrektor projektu ds. strategicznych projektów w PKP Intercity S.A.

Umowa z konsorcjum Stadler-NEWAG, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat. Część środków potrzebnych na realizację kontraktu PKP Intercity pozyska z Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Opinie (221) 5 zablokowanych

  • A kibole i tak wam popsują wam te pessy

    • 4 6

  • Czy z artykułu wynika, że PKP kupiła pociągi, które jeszcze nie mają homologacji?

    • 2 3

  • a chwilowo jedzie sie do wawy ponad 7h (4)

    intercity - przez olsztyn!

    • 7 3

    • no i co z tego? (3)

      jak ma nastąpić modernizacja trasy? Widzisz jakąś alternatywę aby wykonać prace na głównym ciągu przy zachowaniu pełnego ruchu pociągów?

      • 6 1

      • tak. Obniżkę cen o połowę.

        • 5 3

      • tak widze (1)

        modernizacje robi się w trybie 1 tor a nie zrywamy wszystko bo jestesmy idiotami z PO. pierdzistolki.

        • 1 3

        • i na jeden tor robi sie mosty, wiadukty, przepusty, a potem to samo na drugi tor?

          • 1 0

  • Szczyt bezczelności

    W nagrodę za kupno Pendolino Włosi brawurowo opóźniają oddanie do użytku gazoportu w Świnoujściu. Kiedyś współpracowali z Hitlerem teraz z Putlerem. A mogą zejść z budowy.

    • 8 4

  • To nie jest

    Żadna Polska firma ? Polacy tylko skrecaja srubki w tych niemieckich gotowcach?

    • 4 7

  • i tak powinno być

    jeszcze żeby za Pierdziolino były nasze polskie PESY

    • 6 3

  • Jak czas przejazdu do Łodzi będzie wynosił 3 godz. maks. 3,5 godz., to pojadę

    pociągiem. Tymczasem Polski Bus 5h15min, pociąg od 5h45min do nawet ponad 8h!

    • 7 3

  • jaki jest. przewidywany czas na tej trasie?

    Może nie doczytalem

    • 4 1

  • czy w tych nowych składach nie można dawać trochę szerszych drzwi??

    • 1 1

  • czy w standardzie będzie robactwo i smród???? (1)

    • 6 4

    • jak sie nie umyjesz, to tak

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane