Fakty i opinie

Nowe połączenia kolejowe od grudnia

Pociągi Flirt3 będą skierowane do obsługi sezonowego połączenia z Zakopanem. Obecnie spotkać je można m.in. na trasie z Trójmiasta do Katowic.
Pociągi Flirt3 będą skierowane do obsługi sezonowego połączenia z Zakopanem. Obecnie spotkać je można m.in. na trasie z Trójmiasta do Katowic. fot. PKP Intercity

Wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy, wprowadzonych zostanie więcej pociągów z Trójmiasta do Warszawy, a także pojawi się sezonowe połączenie do Zakopanego oraz skład TLK kursujący przez Chojnice. Zmiany wejdą w życie 10 grudnia.



Czym kierujesz się przy wyborze środka transportu w dłuższych podróżach?

ceną, która powinna być możliwe najniższa 21%
komfortem podróży 17%
czasem przejazdu 24%
rozkładem jazdy dopasowanym do moich potrzeb 12%
wyważam cenę do jakości i rozkładu 26%
zakończona Łącznie głosów: 1868
Coroczna grudniowa zmiana rozkładów jazdy pociągów będzie oznaczała dla naszego regionu kilka nowości. Najważniejszą z nich będzie więcej połączeń z Warszawą.

Od 10 grudnia do Trójmiasta zawita pociąg TLK Małopolska, którym będzie można dotrzeć do Krakowa i Przemyśla przez Warszawę. Do Warszawy dojedziemy również TLK Pobrzeże, który po opuszczeniu stolicy skierowany zostanie w dalszą podróż do Łodzi. W sezonie wakacyjnym dołączy do nich pociąg kategorii EIP (obsługiwany jednostkami Pendolino) z Krakowa do Kołobrzegu przez Warszawę, Trójmiasto oraz Słupsk.

Łącznie w nowym rozkładzie przewidziano 20 par pociągów między Trójmiastem a Warszawą, czyli o trzy więcej niż obecnie.

Oferta weekendowa zostanie rozszerzone o pociągi TLK Molo, który połączy Trójmiasto z Poznaniem oraz IC Parsęta na trasie Trójmiasto - Warszawa - Łódź.

PKP Intercity planuje również sezonowe uruchomienie składów EIC Giewont oraz IC Witkacy z Trójmiasta do Zakopanego. Do jego obsługi skierowane mają być nowoczesne pojazdy Flirt3.

Zmianie ulegnie trasa pociągu IC Kociewie. Od 10 grudnia zostanie on skierowany do Gorzowa Wielkopolskiego przez Bydgoszcz.

W nowym rozkładzie przewidziano ponadto nowy pociąg TLK Bory Tucholskie, który w drodze z Trójmiasta do Piły zatrzyma się m.in. w Tczewie, Czersku i Chojnicach.

10 i 11 grudnia na dworcach w Gdańsku i Gdyni obecni będą mobilni informatorzy, którzy będą służyli pomocą pasażerom w związku ze zmianami rozkładów jazdy.

60 wagonów PKP Intercity do remontu

Wagon 111A po modernizacji.
Wagon 111A po modernizacji. fot. PKP Intercity
Kilka dni temu PKP Intercity podpisało umowę z poznańską spółką H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych na remont 60 wysłużonych wagonów typu 111A/141A. "Ceglorz" za prace wykonane w terminie do 30 miesięcy od podpisania umowy (przy czym pierwsze wagony gotowe mają być w IV kw. 2018 r.) otrzyma ok. 273 mln zł.

W ramach remontu wagony zyskają wygodne fotele, klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz toalety z zamkniętym obiegiem i elektroniczny system informacji pasażerskiej. Zostaną w nich zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Część ze zmodernizowanych wagonów będzie jeździć na trasie: Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn - Białystok oraz Wrocław/Zielona Góra - Poznań - Gdynia/Olsztyn - Białystok.

Kontrakt może zostać rozszerzony o 30 kolejnych wagonów. Wówczas jego wartość wzrośnie do blisko 410 mln zł.

Opinie (143) 3 zablokowane

  • informacja bez informowania (2)

    gdzie kiedy dlaczego

    • 19 21

    • Odgrudnia, no w grudniu zmienia sie rozlad kolei w całej Europie, jeżu, czego sie teraz uczy w szkołach?

      • 5 5

    • czytanie ze zrozumieniem się kłania

      • 3 2

  • Co za idiota (8)

    Wymyślił nocne pociągi na składach EZT... głośne komunikaty i rażące oświetlenie. Skandal!!!

    • 66 18

    • jak to kto - koleje istnieją po to by politycy oraz prezesi i dyrektorzy mieli "pracę" a nie żebyś ty jeździł

      • 21 6

    • (4)

      EZT są ok - na trasy do 150 km. A nie na Gdynia - Zakopane.

      • 25 9

      • Pendolino też jest EZT-em :-) (3)

        jak i również Flirt i Dart,ze nie wspomnę o francuskich TGV czy niemieckich ICE....

        • 18 2

        • jeden mądry (2)

          nie wiedzieć, czemu wszyscy widzą problem. Nie ma połączeń jest afera są połączenia też jest afera - ludzie myślcie...

          • 12 4

          • (1)

            Też nie rozumiem problemu jazdy Flirtem na dalszą trasę i w nocy. Komfort nie gorszy niż w pendolino, a w nocy to i bezpieczniej, niż w małych przedziałach. Nie wiem też o jakim "rażącym" świetle gościu mówi - pełne oświetlenie jest włączane tylko na stacjach, a w trasie jest tryb "oszczędnego" świecenia. A jak komuś nadal przeszkadza, to są opaski na oczy.

            • 11 3

            • Nieprawda

              Jechałam nocnym 10 godzin i cały czas światło wali po oczach. Miałam dość podróży pociagiem

              • 6 9

    • Gdynia - Katowice nocny EZT (1)

      Pomysł z ETZ Flirt jest bardzo zły z kilku powodów:
      1. Brak wagonu sypialnego i kuszetki - na tej linii jeździły pełne, wiem, bo często jeździłem służbowo. To 36 miejsc sypialnych i 36 (a powinno 60) leżących - łącznie od 70 do 100 straconych klientów,
      2. Pociąg ten do Katowic przyjeżdżał kiedyś na 7:30, potem na 7:00, teraz na 6:00. Od grudnia przyjedzie do Katowic gdzieś na 05:19 - super pora na rozpoczęcie dnia. Absolutnie odpada dla osób podróżujących służbowo na godz. 8 - 9, wtedy gdy inne zawody poza kolejarzami rozpoczynają pracę. Kolejni klienci odpadną.
      3. Pociąg skrócono - dojeżdżał do Bielska - Białej, teraz po 5 rano przesiadka w Katowicach na osobowy Kolei Śląskich, mam nadzieję że "dasie" kupić bilety w Gdańsku, bo o wspólnym z tym przewoźnikiem nie ma mowy.

      Generalnie pomysł poroniony, trzeba "domknąć" obieg EZT nad ranem i przez to wykańcza się świetne od lat połączenie na rzecz tramwaju, który kończy bieg o barbarzyńskiej godzinie.

      • 6 3

      • Również korzystałem z kuszetki do/z Bielska

        Nie wiem jak teraz będzie ?

        • 3 0

  • Niby można kupić cały bilet na pendolino za 50 zł tylko nigdy mi sie to nie udało. (11)

    Nawet miesiąc wcześniej...

    • 108 8

    • (1)

      Ciężko je zdobyć. Odnoszę wrażenie, że kiedyś było łatwiej. Podejrzewam, że to dlatego, że mniej ludzi wiedziało o tym.

      • 35 1

      • Kiedyś było ich o wiele więcej, teraz zaledwie parę sztuk na pociąg...
        Nie ma to jak krok wstecz, dodatkowo ich strona zakupowa pozostawia wiele do życzenia.

        • 35 0

    • Wystarczy poszukac (1)

      3 miesiace wczesniej kupilem po 24 zl za osobe :)

      • 3 64

      • Chyba ci się jednak to przyśniło. Bilety na IC są dostępne do sprzedaży najwcześniej 30 dni przed podróżą:)

        • 72 1

    • tanie bilety

      znikaja już o godz. 1.00 na 30 dni przed podróżą.....

      • 32 2

    • Mnie się udało w jedną stronę, ale było trzeba dużo się naszukać. Powrót z Wawy taniej niż 79 nie było.

      • 16 1

    • można trafić na promocje jak jedziesz w środku tygodnia w godzinach kiedy większość ludzi siedzi w pracy albo w szkole

      • 10 1

    • Kiedys sie dalo, teraz juz nie.

      • 10 0

    • To słaby jesteś

      • 3 10

    • sprawdzaj strone przewoznika we czwartki bo jest czwartkomania

      Ja w ostatni czwartek kupilem bilet na pendolino do Warszawy za 49 na dzisiaj

      • 2 0

    • kupiłem

      Ja kupowałem dokładnie miesiąc wcześniej na 2.XII o 6 rano i bilety były po 49zł, wczoraj rano kupowałem na 13.XII, a więc jeden dzień później niż rozpoczęła się przedsprzedaż i biletów już nie było

      • 1 0

  • po co do Zakopanego gdzie jest tłok i smog? (9)

    Dlaczego nie w Bieszczady??

    • 78 13

    • to tylko stacja przesiadkowa

      • 6 4

    • (3)

      w ogóle z Gdańska istnieje jakieś bezprzesiadkowe połączenie w okolice Bieszczad - regularne połączenie najdalej jedzie chyba do Rzeszowa albo Lublina

      • 10 4

      • Przecież masz w artykule napisane, że będzie pociąg do Przemyśla

        • 8 2

      • Karpaty mają grupę wagonów do Przemyśla.

        • 0 0

      • TLK Małopolska w weekend dojedzie do Jasła, tak samo TLK Karpaty.

        • 0 0

    • Bo tam zamiast smogu jest wataha !

      • 7 1

    • bo jadac w Bieszczady komunikacją publiczną dalej jak do Rzeszowa nie pojedziesz.

      Polikwidowali połączenia PKS z Rzeszowa, są tylko prywatne busy do okolicznych miejscowości, a ty turysto co najwyżej łap stopa jak kiedyś bywało albo korzystaj z własnego samochodu.

      • 6 6

    • a dlaczego nie

      do Zakopanego? Myśle, że dodatkowo można by dać i w Bieszczady ale chyba infrastruktura nie ta... Cieszmy, się że mamy cokolwiek bez przesiadek na południe dalej niż do KRakowa...

      • 5 2

    • Ponieważ tam jeszcze tłoku i smogu nie ma.

      I niech tak zostanie.

      • 1 0

  • FLIRT3 nadjezdza! (1)

    A na nim zarzad pkp flirtujacy z pasazerami.

    • 12 13

    • Leki się skończyły?

      • 1 4

  • Skład TLK przez Chojnice to dobry pomysł (2)

    dobra alternatywa dla remontowanej linii 131.

    • 37 4

    • Cudowny

      Linia 131 prowadzi przez Bydgoszcz na Śląsk. Jaką alternatywą jest pociąg do Piły przez Chojnice? Raczej kolejarze stworzyli pociąg widmo po to żeby obieg wagonów i lokomotywy się zgadzał.

      • 6 4

    • Jest taki skład do Gorzowa!

      Ciągle opóźniony i jeździ na dwóch wagonach z taką ofertą i rozkładem.

      • 5 1

  • Do Zakopanego na siedząco?! (6)

    i bez przedziałów? Do Warszawy czy Poznania ok ale nie do Zakopanego. To daleko dlugo tu tylko na lezaco. Kto to wymyslil?

    • 80 19

    • mięczak!

      • 12 9

    • W przedziale się siedzi, a nie leży! (2)

      Bardzo dobrze, że w nowych pociągach nie ma przedziałów. Wsiadasz do pociągu z przedziałami na 8 osób, a tam 3-4 osoby porozwalane na siedzeniach i mające wielkie pretensje, jak chcesz usiąść. Druga rzecz, nie muszę siedzieć na wprost obcej osoby.

      • 51 6

      • ... i jeszcze wąchać ich skarpet w przedziale.

        • 14 3

      • Zakładam, że przedmówca miał na myśli kuszetki

        a nie leżących na kilku siedzeniach pasażerów.

        • 1 0

    • (1)

      Z Gdyni do Krakowa pendolino, to ok.
      Ale do Zakopanego fliterm, to już olaboga. -_-

      • 8 2

      • Do Krakowa zawsze lepiej jechać nocnym na lezaco

        • 2 2

  • a co z (2)

    pociągiem kociewie????

    • 14 5

    • do Skorcza tory juz zwineli

      • 7 3

    • pojedzie przez Bydgoszcz

      czytaj artykuł!

      • 4 5

  • A ja bym chciał zmianę informowania pasażerów przez megafony w Gdyni (9)

    Korzystam dość często z kolei , pkp, ic, ec..itp...
    I stojąc na jakimkolwiek peronie nie mozna usłyszeć jakiegokolwiek komunikatu podczas postoju pociągu na sąsiadującym peronie.
    Taka sytuacja powtarza się od wielu lat.
    Nawet stojąca lokomotywa na tym samym peronie włączona (czy odpalona) zagłusza wszelkie komunikaty....
    A potem człowiek stoi jak ćwok bo coś powiedzieli, ale nikt tego nie słyszał....
    Pozdrawiam biuro, w którym to zgłaszałem, ale oni wolą sączyć herbatkę, niż zająć się taką sprawą....

    • 90 3

    • A Wrzeszczu i Oliwie dźwięk kryształ.

      Można - można.

      • 10 1

    • (4)

      O właśnie! Poza tym dla mnie to komedia, że w tych czasach pociąg wciąż zapowiada sepleniąca pani czy pan, zamiast syntezator mowy! PKP korzystajcie ze zdobyczy technologii. Aż przyjemnie posłuchać, jak czysto i wyraźnie jest zapowiadany komunikat o skm na dworcu głównym z użyciem syntezatora. Dlaczego tego nie wykorzystują do pociągów? A już najlepsze są zapowiedzi w obcych językach, jak np.poranny pociąg do Berlina. Wg pani spikerki jedzie on do Berlin "haubanhof" zamiast "hauptbanhof" (zapis wymowy). I te próby odczytania numerów wagonów po angielsku. To jest dramat:) Drogie PKP - syntezator mowy to dla was ratunek!

      • 15 3

      • (2)

        Jakoś czekajac na pociag do berlina jedna z Pań mówiła prawie idealnym angielskim w gdansku, zalezy kto siedzi

        • 6 5

        • po co pani czytająca zapowiedzi

          czekała na pociąg?

          • 10 1

        • Ale akcja ma miejsce w Gdyni. Tam faktycznie od lat, nawet po remoncie, niewiele słychać

          • 5 0

      • Może

        "pasandżer Stanislaw Paluch" to ogarnie?

        • 9 2

    • Informacja o pociągach na wyświetlaczu (1)

      Informacji świetlnej nie ma ani w Gdańsku Głównym ani we Wrzeszczu.

      • 6 0

      • Wstyd

        Mniejsze miejscowości mają monitory na peronach a metropolia p. Mieszkaniowicza takowych nie posiada. Ale co tam Bojan dostał odprawę jak odchodził to po co monitory dla plebsu...

        • 2 0

    • Są równi i równiejsi.

      Do powyższego dodam, że perony są zaledwie kilka lat po "remoncie", megafony zainstalowane jak z lat 80-tych, jakość głosu najzwyczajniej fatalna. Nie inaczej wygląda sytuacja na samym Dworcu Głównym. Spróbujcie stanąć w różnych jego miejscach, a przekonacie się,że komunikaty docierają tylko w wybrane przestrzenie- mimo,że same megafony z wyglądu zdają się być profesjonalne, jakość również jest wręcz dramatyczna.
      Tyle pieniędzy włożono w remont Dworca i peronów przed Euro 2012, a oni nadal coś kleją, lepią, świetlówki każda z innej epoki, itd, itd... Dramat!

      • 7 1

  • A ja juz myslalem (2)

    Ze z Gdyni Centrum na Obluze bedzie polączenie...
    Ale się rozmarzylem

    • 63 2

    • To jest bardziej realne, niż z Centrum na Witomino ;)

      • 8 1

    • Szczur zapłaci, to będzie ;)

      • 3 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.