• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejście przy halach targowych w Gdyni

rb
18 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali

Na ul. Jana z Kolna w Gdyni, gdzie kupujący na halach targowychMapka przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię, pojawi się przejście dla pieszych z sygnalizacją. Projekt ma być gotowy jesienią.



Często przechodzisz przez jezdnię w miejscu niedozwolonym?

Dla postronnych obserwatorów problemy z przejściem przez jezdnię przy hali targowej w Gdyni są mało istotne. Tyle że przy trzyjezdniowej jezdni znajdują się chętnie wybierane przystanki. Piesi zmierzający w kierunku hali targowej i wracający z niej chcą się przemieścić jak najszybciej. W okolicy są pasy, ale oddalone o ponad 100 metrów, więc nikt nie chce nadkładać drogi.

Na razie progi zwalniające



W listopadzie na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie.

Oprócz tego ograniczono tu prędkość do 30 km/h.

Kierowców przy hali targowej hamują obecnie na Jana z Kolna progi zwalniające. Sęk w tym, że wielu starszych mieszkańców traktuje je jako przejścia dla pieszych. Kierowców przy hali targowej hamują obecnie na Jana z Kolna progi zwalniające. Sęk w tym, że wielu starszych mieszkańców traktuje je jako przejścia dla pieszych.
Od początku było wiadomo, że to półśrodek, a prawdziwym rozwiązaniem jest stworzenie normalnego przejścia dla pieszych. Urzędnicy przez kilka lat wzbraniali się przed tym rozwiązaniem, tłumacząc m.in., że ich brak nie jest niczym dziwnym, jeśli spojrzy się na centra europejskich miast, a poza tym - według statystyk policyjnych - nie ma tam potrąceń.

Zmiana retoryki



W ostatnich miesiącach retoryka jednak się zmieniła i utworzenie przejścia znalazło się w planach gdyńskiego ZDiZ-etu. W efekcie niedawno ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przejścia wraz z sygnalizacją świetlną przystosowaną do włączenia do Tristara. Przejście będzie dodatkowo oświetlone.

Hala targowa: dawna mekka handlu w Gdyni



Urzędnicy chcą, by projekt był gotowy jesienią, tak by roboty budowlane zostały najpóźniej wykonane w 2021 roku, choć nie wykluczają, że zaczną się one nawet wcześniej.

- Szacujemy, że dokumentacja projektowa powstanie w drugiej połowie października. Jeśli otrzymamy projekt zgodnie z terminem, to będziemy starali się rozpocząć roboty budowlane jeszcze w tym roku. Wtedy też dostosujemy organizację ruchu na ul. Jana z Kolna do nowego przejścia dla pieszych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

200 tys. zł na realizację



Na dokumentację przeznaczono ok. 30 tys. zł. To, ile ostatecznie będzie kosztować, okaże się w piątek, kiedy zostaną otwarte oferty w przetargu. Koszt realizacji całego zadania (projekt oraz roboty budowlane) to ok. 200 tys. złotych.

Będą nowe przejścia wykrywające pieszych



Z decyzji władz miasta cieszą się m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego zabiegający od lat o poprawę infrastruktury dla pieszych, także w tym miejscu.

- Jest szansa, że będzie bezpieczniej, szczególnie że mamy już tu poduszki berlińskie, które skutecznie ograniczają kierujących pojazdami innymi niż SUV-y od rozpędzania się. Z drugiej strony szkoda, że przez lata słyszeliśmy, że w tym miejscu przejścia dla pieszych zbudować się nie da - zresztą podobnie jak przy innych pomysłach, dotyczących bezpieczeństwa i komfortu pieszych. Widać wtedy brakowało woli politycznej do realizacji takich pomysłów - wskazuje Łukasz Piesiewicz.

Piesi przebiegający przy halach. Film z 2016 roku.

rb

Miejsca

Opinie (154) 8 zablokowanych

  • po 30 latach "wolności" gdyńska władzuchna wpadła na pomysł namalowania przejścia w miejscu gdzie przechodzą ludzie...
    cud

    • 7 1

  • nareszcie!

    Dlaczego tak poźno?

    • 3 3

  • Rychło w czas

    Ale na dobrą sprawę, lepiej późno niż wcale ;)

    • 3 3

  • Czy poważnie Gdyni nie stać na wykształconego fachowca od inwestycji?

    Łucyk może uczyć w-f w podstawówce o ile już

    • 9 0

  • kolejny absurd rodem z UM (2)

    Dla kogo ma niby być to przejście ? Gdy podniosą opłaty parkingowe, to kto pojedzie na zakupy na Halę ? Będzie opłata 2 zł za 20 minut postoju. Kto zrobi zakupy na Hali w ciągu 20 minut ?
    Czy ktoś jedzie na Hale aby kupić dezodorant, bo na tyle wystarczy ten czas 20 minut ?
    Doszedłem do jedynego słusznego wniosku. W Urzędzie Miasta Gdyni pracują d**ile.
    A pan Szczurek to firmuje. W najbliższych wyborach zapomnij pan o głosach: mojego i mojej rodziny.

    • 23 3

    • nie wiem, czy umiesz czytac ze zrozumieniem, dla jezdzacych autobusami

      ktorych jest masa w tym miejscu. A wysiadajac sie i trzeba nadrabiac kilkaset metrow do hali

      • 0 0

    • Na zakupy jeździ się do Rumii. W Gdyni jest drogo, beznadziejnie i kijowo.

      • 3 0

  • Zróbcie coś bezpiecznie i dobrze (2)

    Już kilka lat temu, podczas remontu Hali targowej proponowałem przejście podziemne z dolnego poziomu hali na drugą stronę ulicy. Byłoby bezpiecznie a sklepy na tym poziomie zwiększyłby obroty. Niestety to co robicie jest beznadziejnie słabe, szczególnie malowanie na jezdni dziwnych pasów i obecnie kierowcy gubią się i stwarzają niebezpieczne sytuacje. Tak bezsensowne oznakowanie stworzyliście nie tylko obok Hali ale również na Władysława IV na skrzyżowaniu z Piłsudskiego w prawo zjazd pod wiadukt. Tam co chwila dochodzi do niebezpiecznych sytuacji śle wy tego nie widzicie

    • 23 4

    • od tuneli odchodzi sie od prawie pol wieku

      bo miasto to nie ma byc autostrada a ludzie przemykac jak szczury w tunelach, zeby pan kierowca nie musial zwalniac

      • 1 0

    • W podziemiach hali łukowej już praktycznie nic nie ma ze sklepów.

      A dla wszystkich tych, którzy korzystają z hali płaskiej i placu targowego, a nawet dla klientów z hali łukowej, jakieś dziwne przejścia podziemne byłyby tylko utrudnieniem. Polecam wyjść z lat 70., PRL się skończył i teraz pieszych nie spycha się do podziemi. No i z Hali nie korzystają wyłącznie młodzi i sprawni, a nawet są może w mniejszości.

      • 2 2

  • hala

    Projekt i wykonanie bardzo drogie nie ma się chwalić Należy wykonać tunel dla pieszych była taka obcja kiedy Prezdentem byłaFranciszka Cegielska lokalizacja proponowanego przejśćia jest wadliwa ruch pieszych odbywać będzie między halą główną a rybną Zycze powodzenia bo będzie bubel

    • 4 0

  • Bez wysepek

    Rozumiem, że jak przejście że światłami, to durne progi znikają, bo tracą sens. Przejście ma sens bo to jedne z najbardziej ruchliwych przystanków w mieście i wcale nie dla kupujących na hali. Przypomnę Redakcji, że te przystanki nazywają sie: Dworzec Główny, a korzystają z nich wszyscy z tego rejonu centrum miasta.

    • 3 3

  • kierofczyk kierowcy zgotował ten los

    • 7 1

  • Tak na marginesie, to jak żyje - czyli od 50 lat - nie słyszałem o wypadku w rejonie hali. Wszyscy wiedza, że tam nie obowiązują żadne przepisy ruchu drogowego. Dotyczy to zarówno pieszych jak i pojazdów. Dlatego każdy porusza się tak, żeby było dobrze. I co ciekawe, ten system się sprawdza.

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane