• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejście przy halach targowych w Gdyni

rb
18 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali

Na ul. Jana z Kolna w Gdyni, gdzie kupujący na halach targowychMapka przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię, pojawi się przejście dla pieszych z sygnalizacją. Projekt ma być gotowy jesienią.



Często przechodzisz przez jezdnię w miejscu niedozwolonym?

Dla postronnych obserwatorów problemy z przejściem przez jezdnię przy hali targowej w Gdyni są mało istotne. Tyle że przy trzyjezdniowej jezdni znajdują się chętnie wybierane przystanki. Piesi zmierzający w kierunku hali targowej i wracający z niej chcą się przemieścić jak najszybciej. W okolicy są pasy, ale oddalone o ponad 100 metrów, więc nikt nie chce nadkładać drogi.

Na razie progi zwalniające



W listopadzie na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie.

Oprócz tego ograniczono tu prędkość do 30 km/h.

Kierowców przy hali targowej hamują obecnie na Jana z Kolna progi zwalniające. Sęk w tym, że wielu starszych mieszkańców traktuje je jako przejścia dla pieszych. Kierowców przy hali targowej hamują obecnie na Jana z Kolna progi zwalniające. Sęk w tym, że wielu starszych mieszkańców traktuje je jako przejścia dla pieszych.
Od początku było wiadomo, że to półśrodek, a prawdziwym rozwiązaniem jest stworzenie normalnego przejścia dla pieszych. Urzędnicy przez kilka lat wzbraniali się przed tym rozwiązaniem, tłumacząc m.in., że ich brak nie jest niczym dziwnym, jeśli spojrzy się na centra europejskich miast, a poza tym - według statystyk policyjnych - nie ma tam potrąceń.

Zmiana retoryki



W ostatnich miesiącach retoryka jednak się zmieniła i utworzenie przejścia znalazło się w planach gdyńskiego ZDiZ-etu. W efekcie niedawno ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przejścia wraz z sygnalizacją świetlną przystosowaną do włączenia do Tristara. Przejście będzie dodatkowo oświetlone.

Hala targowa: dawna mekka handlu w Gdyni



Urzędnicy chcą, by projekt był gotowy jesienią, tak by roboty budowlane zostały najpóźniej wykonane w 2021 roku, choć nie wykluczają, że zaczną się one nawet wcześniej.

- Szacujemy, że dokumentacja projektowa powstanie w drugiej połowie października. Jeśli otrzymamy projekt zgodnie z terminem, to będziemy starali się rozpocząć roboty budowlane jeszcze w tym roku. Wtedy też dostosujemy organizację ruchu na ul. Jana z Kolna do nowego przejścia dla pieszych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

200 tys. zł na realizację



Na dokumentację przeznaczono ok. 30 tys. zł. To, ile ostatecznie będzie kosztować, okaże się w piątek, kiedy zostaną otwarte oferty w przetargu. Koszt realizacji całego zadania (projekt oraz roboty budowlane) to ok. 200 tys. złotych.

Będą nowe przejścia wykrywające pieszych



Z decyzji władz miasta cieszą się m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego zabiegający od lat o poprawę infrastruktury dla pieszych, także w tym miejscu.

- Jest szansa, że będzie bezpieczniej, szczególnie że mamy już tu poduszki berlińskie, które skutecznie ograniczają kierujących pojazdami innymi niż SUV-y od rozpędzania się. Z drugiej strony szkoda, że przez lata słyszeliśmy, że w tym miejscu przejścia dla pieszych zbudować się nie da - zresztą podobnie jak przy innych pomysłach, dotyczących bezpieczeństwa i komfortu pieszych. Widać wtedy brakowało woli politycznej do realizacji takich pomysłów - wskazuje Łukasz Piesiewicz.

Piesi przebiegający przy halach. Film z 2016 roku.

rb

Miejsca

Opinie (154) 8 zablokowanych

  • (1)

    Podziwiam ten gdyński rozmach inwestycyjny, Juz nie nadążam za tymi inwestycjami. A to nowa wiata przystanku gdzies na Fikakowie, a to przejscie dla piesyzch potrafiace rozpoznac pieszego i teraz to nowe przjescie dla pieszych orzy hali. I do tego rozwiazania trzeba az porzetargu by wyznaczyc miejsce gdzie maja byz swiatla i moze jeszcze jakiego koloru.Panie Szczurek- nie osmieszaj sie z tymi zapowiedziami . W calym cywilizowanym swiecie nigdzie nie pisze sie tyle o zamiarach inwestycyjnych. Tam sie je po prostu realizuje i i co wiekszych innformuje co najwyzej mieszkanców. No ale tam zarzadzaniem miasta zaumuja sie fachowcy, a nie Wyrosniety z harcerskich krotkich spodenek Prezydencina.

    • 21 5

    • Masz rację, trudno się nie zgodzić

      • 2 0

  • Wystarczyłoby zlikwidować przystanek.

    Przecież można wysiąść np na Morskiej i przejść się.

    • 9 4

  • Na zachodzie odchodzi się od progów zwalniających, bo zwiększają emisje spalin, hałasu i pyłów, a (4)

    tymczasem w Trójmieście montuje się wszędzie najgorszy typ progów, przez które nie da się przejechać z przepisową prędkością, bo nawet 10 km/h to spore obciążenie dla zawieszenia.

    • 23 15

    • zamień plaskacza na starszego Jeepa Cherooke albo Nissana Patrola

      gwarantuję, że przejedziesz z prędkością 5x większą niż podałeś

      • 2 0

    • Na zachodzie ludzie jeżdżą jak ludzie (2)

      tymczasem w Trójmieście jak wariaci

      • 7 3

      • Skoro tak, to czemu jest tam więcej fotoradarów niż u nas? (1)

        Skąd w mediach te informacje o kosmicznych mandatach?

        • 1 1

        • To działa w odwrotną stronę.

          U nas jeżdżą jak wariaci, bo jest tak mało fotoradarów. Kilka razy mniej niż za granicą. No i jak już są fotoradary, to są przekręcone tak, że rejestrują tylko przekroczenia powiedzmy o 30 km/h w więcej. I nawet z tych zarejestrowanych przekroczeń, połowa się przedawnia. Wszystko przez to, że w GITD jest za mało etatów do obsługi systemu, a nie można tego automatycznie wysłać do właściciela pojazdu przez obecne polskie prawo. Można byłoby uzupełnić braki kadrowe albo z powrotem pozwolić samorządom stawiać i obsługiwać fotoradary, ale najpierw trzeba byłoby zacząć myśleć. U nas niestety rządzi jedna i ta sama partia, Partia Kierowców.

          • 5 2

  • Boże co oni z takim ładnym miastem zrobiii

    • 10 4

  • (3)

    słuzbowe, carsharingowe i duze SUV-y też nie muszą zwalniać. Zawieszenie niszczy tylko przysłowiowy Kowalski. A potem się dziwimy czemu ludzie wybierają SUV-y.

    • 50 8

    • bez SUVa do miasta nie podchodź

      za kilka tygodni będę montował lift zwiększający prześwit o kolejne 2 cale + dystanse do felg. Zobaczymy na ile się zmieni komfort jazdy po centrum.

      • 2 0

    • Motocyklem progi da się ominąć :)

      Przynajmniej nie niszczę zawieszenia :) Duże terenówki też są dobre na takie progi.

      • 4 1

    • Kit z zawieszeniem, mam wrażenie że na takich progach przyczepność jest ujemna i w awaryjnej sytuacji może kogoś kosztować zdrowie. Co się stało z normalnymi progami z kostki to nie wiem.

      • 8 3

  • Polszczyzna

    Trzyjezdniowa jezdnia?

    • 4 3

  • I może też nowe poduszki berlińskie?

    Ciekawe który radny Samorządności ma fabrykę tego guana.

    • 11 1

  • czekamy na wizualizację (3)

    bez wizualizacji nie ma po co kogoś wysyłać z wiadrem farby

    • 52 6

    • A Wejherowo to przez jakie h, że się tak zapytam?

      • 3 1

    • wizualizacja droższa niż "inwestycja"

      • 5 0

    • takie przejście w 3D

      • 4 0

  • A może zamiast naprawiać stare warto by było przeorganizować ruch w centrum i zmiany tras autobusow

    • 6 5

  • Nie wierzę !!!

    Nie wierzę, że władze Gdyni doszły już do takich projektów ! 200000 zł na realizacje przejścia dla pieszych ? Przecież to nie jest Prima Aprilis !!
    W głowach się poprzewracało niektórym. Może koronawirus ??

    • 19 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane