• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przystanki PKM w Gdyni przyciągają pasażerów

Maciej Naskręt
9 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przystanek Gdynia Stadion. Przystanek Gdynia Stadion.

Rośnie liczba pasażerów korzystających z nowych przystanków PKM w Gdyni - Karwiny zobacz na mapie GdyniStadion zobacz na mapie Gdyni. W styczniu skorzystało z nich 9 tys. osób, czyli o 91 proc. więcej niż w grudniu 2017 r.



Czy korzystałeś już z nowych przystanków w Gdyni?

Sprawdź rozkład pociągów SKM i PKM

Przypomnijmy, że dwa nowe przystanki PKM w Gdyni zostały udostępnione pasażerom 10 grudnia, kiedy odjechał z nich pierwszy kursowy pociąg. Ponieważ jednak na początku grudnia funkcjonował jeszcze nieczynny dziś przystanek Wielki Kack, można porównywać oba miesiące.

W grudniu ze stacji w Wielkim Kacku i Karwinach (oddalone od siebie o kilkaset metrów) skorzystało ok. 3,2 tys. pasażerów, czyli tyle samo, ilu skorzystało z samego tylko Wielkiego Kacka w listopadzie. Natomiast w styczniu przez stację Karwiny przewinęło się już 5,5 tys. pasażerów, czyli ok. 2,3 tys. pasażerów więcej.

Poprawiają się wyniki także na zupełnie nowej stacji Stadion. Przez 21 dni grudnia przewinęło się przez nią ok. 1,2 tys. pasażerów. W styczniu było ich już 3,5 tys.

Sumując: w styczniu z obu nowych przystanków skorzystało łącznie 9 tysięcy osób, czyli aż o 91 procent więcej niż w grudniu.

Zdaniem władz samorządu województwa pokazuje to ogromny potencjał komunikacyjny terenów położonych wzdłuż linii kolejowych obsługiwanych w ramach projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i potwierdza słuszność zlokalizowania dodatkowych przystanków PKM w tych właśnie rejonach Gdyni.

Liczba pasażerów na poszczególnych przystankach. Liczba pasażerów na poszczególnych przystankach.
Wzrosła liczba pasażerów PKM także na stacji Gdynia Główna. W grudniu 2017 r. było ich 16,5 tys., a w styczniu 2018 r. już 18,5 tys. (wzrost o 12 proc.).

Z przewozów kolejowych korzystają tu nadal mieszkańcy tych samych dzielnic Gdyni, jednak nowy przystanek położony jest bliżej nowych osiedli mieszkaniowych, dzięki czemu kolej stała się obecnie atrakcyjniejszym środkiem transportu dla większej liczby osób.

- O ile na początku, w grudniu, na Karwinach wyraźnie dominował ruch w kierunku Gdańska i z powrotem, to w styczniu zaobserwowaliśmy już także wzrost przejazdów pomiędzy Karwinami i Gdynią Główną - mówi wicemarszałek Ryszard Świlski.
W przygotowywanej korekcie rozkładu jazdy, jaka wejdzie w życie w marcu 2018 r. , pociągi na tej trasie mają zostać jeszcze lepiej dopasowane do godzin pracy np. w biurowcach przy ul. Łużyckiej, w sąsiedztwie przystanku Gdynia Stadion.



Pasażerów może być jeszcze więcej. Przypomnijmy, że w planach jest też wybudowanie węzła przesiadkowego obok przystanku Karwiny. Gdynia otrzymała unijną dotację za pośrednictwem marszałka województwa na tę inwestycję. Miasto otrzyma 34,6 mln zł, czyli ponad 63 proc. kosztów kwalifikowanych projektu. Pełen koszt powstania węzła powinien wynieść ok. 54,8 mln zł.

Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji technicznej przez firmę Transprojekt Gdański. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na wrzesień 2018 roku, a ich zakończenie na grudzień 2021 roku.

Miejsca

Opinie (164) 2 zablokowane

  • Prawie pasażer PKM

    Za tą lokalizację przystanku w Osowej ktoś odpowiada i powinien za bezmyślne wydanie kasy odpowiedzieć karnie. Wystarczyło słuchać

    • 1 2

  • Andrzej

    A co z przystankiem przy Kielnieńskiej w Gdańsku Osowa ?.

    • 1 2

  • szczurek kiedy węzły integracyjne przy przystankach? (5)

    • 83 16

    • Czytałeś w ogóle artykuł PiSiarski trolu? Jest tam napisane. (1)

      • 10 9

      • nie płacą mu za czytanie

        płącą m za plucie, obrażanie Polaków
        i kłamliwe insynuacje bez pokrycia

        cały PiS

        • 3 3

    • (2)

      Przy kazdym, serio?

      • 7 15

      • tylkow tym kraju każda zmina przyciąga negatywne emocje nie było pkm zle jest pkm zle ... mali ludzie pisza takie komentarze .. (1)

        • 23 7

        • dokładnie, niektórzy marzą o powrocie do lat 70tych

          do węgla, do łopat, do czerstwego chleba i octu

          nie mogą znieść autonimicznej komunikacji, satelit, dronów i robotów,
          są przerażeni

          • 1 4

  • POdziekujemy wam w najbliższych wyborach !!!

    PKM cały dzień wozi powietrze a w godzinach szczytu ludzie tłoczą sie do puszczonego jednego składu który jeździ co 2 h.

    A urzędasy cieszą sie bo nie przechodzili otwartej rekrutacji na swoje stanowiska w zarządach spółek miasta i województwa.
    Bójcie sie wybory was wymiotą !!!!

    Słyszałem o planach puszczenia PKMki do Słupska i Bydgoszczy. Cudownie wtedy zaczną sie opóźnienia nie 30min a 230 min.

    Co za dziadostwo pociag w samym środku metropolii jeździ co 2 godziny. W sumie tory odśnieży i turystę raz w roku zawiezie, wiec super spełnia swoją funkcje dla uczniów i ludzi dojeżdżających do pracy.

    • 8 4

  • Ja bym też korzystał gdyby kolejki jeździły częściej. (2)

    Raz na godzinę to stanowczo za rzadko.

    • 42 2

    • Właśnie z Gdynia Stadion na Jasien tylko kolejka 15:08 albo 16:36...

      • 1 0

    • To się nazywa takt! :D

      Jest to tak wyliczone, żeby gdy wypadnie jedna kolejka przestać się łudzić i iść na autobus / po samochód / taksówkę.
      Proste - genialne!

      • 7 2

  • Wszystkie autobusy jadące z kierunku od i do Witomina powinny jechać Olimpijską i Łużycką żeby ludzie mogli korzystać z obu przystanków pkm i skm gdzie komu pasuje.

    • 3 0

  • Bardzo dobry srodek transportu (2)

    Bardzo sie ciesze ze funkcjonuje PKM szkoda tylko zs w godzinach szczytu jesg tak tloczno ze trudno wsiąść, powinno być więcej pociągów rano i między 15-17
    I jeśli to możliwe dłuższe składy.
    Należałoby też pomyśleć czy nie dałoby się niektórych kursów przedłużyć do Gdyni Chyloni, rano tyle osób przesiada się w kierunku Gdyni Stoczni czy Chylonii. Ogolnie pozytywnie, choć bardzo potrzebne więcej kursów

    • 11 0

    • Gdynię dopiero dodano (1)

      Sądzę, że w marcu/kwietniu będą pierwsze poprawki w kursach, bo będą znali potoki ludzi po dołączeniu Gdyni.

      • 1 0

      • Juz wiadomo, ze beda. I to zdecydowanie na lepsze.

        Niestety nadal nie bedzie dojezdzac do Oksywia, czy chociaz do Chyloni. Ale i to sie wkrotce zmieni......

        • 2 0

  • Mmmm

    Rośnie, bo w końcu jest dobry rozkład jazdy, ale jeśli weźmiemy pod uwagę, że ostatnimi czasy pociągi są odwoływane i w marcu wchodzi inny grafik połączeń o czym już nie raz była wzmianka nawet na Trójmiasto.pl to zaraz te słupki sięgną dna. Osobiście przesiadam się z dziewczyną w marcu na samochód, bo przy naszych wspólnych wydatkach na PKM w wysokości 390zł ( dziewczyna 180zl, ja 210zl) i nowym "nie wiem komu pasującym rozkładzie" lub "pociąg w kierunku Gdyni został odwołany, przepraszamy" nie ma sensu dalej korzystać z tego środka lokomocji. Ze swojej strony zachęcam do tego samego, może jak pociągi będą puste to głowa dyrektora imieniem "nie dogodzimy każdemu" ( tutaj dzieciom zjeżdżającym do szkoły) może w końcu spadnie i doczekamy się komunikacji kolejowej na miarę XXI wieku.

    • 4 0

  • skoro o PKM to przypomnę - można zmienić rozkład i BEZkosztowo zwiekszyc częstotliwość (1)

    i zadowolic WSZYSTKICH

    jak to się robi (gdy potrafi się myśleć?)

    PKM to kolej metropolitarna a nie regionalna, dlatego główny 'przelot' powinien być na trasie Gdynia/Gdańsk, skoro tak to można wprowadzić częstotliwość nawet co 5 minut jak ktoś się uprze

    dzięki temu miejskie tereny są dobrze skomunikowane w tym lotnisko (z obydwu miast a nie tylko z Gdańska)

    co z Kaszubami?

    o dziwo to pozwala także zwiększyć dowolnie częstotliwość dojazdów w tamtym kierunku, tyle że trasa kończy się na Osowej, gdzie następuje przesiadka w kierunku Gdańska lub Gdyni, Osowa jest do tego przygotowana bo ma właśnie specjalne perony

    jeśli ktoś bardzo chce to rano wieczorem można puścić parę kursów bezpośrednich z Gdyni lub Gdańska

    przy okazji - ruch TOWAROWY powinien odbywać się w nocy, ale także w nocy PKM powinna kursować choćby co godzinę (to nie ograniczy przewozów z portu)

    za ten idealny pomysł nie chcę premii, zapłaty czy innej gratyfikacji - byle ktoś zaczął myśleć w PKM/SKM

    • 16 2

    • minus od pracownika SKM/PKM?

      • 0 2

  • podniesc blachosmrodom oplaty za parkowanie o 200% gwarantowane ze PKM bedzie oblegana :) (3)

    • 13 14

    • ŚmierdzOM to cykliści pod pachOM.

      • 0 2

    • Tak, ludzie będą jeździć na dachu jak w Indiach, czy Bangladeszu (1)

      Na szczęście nie ma drutów, więc nie pospadają.

      Już teraz jest kłopot zmieścić się do niektórych kolejek, bo są zbyt małe w stosunku do ilości chętnych.
      Ale nikt z zarządzających się nie przejmuje tym, że jest tłok i kolejki za małe i za mało ich.
      Dzięki temu, że składy mają mało drzwi, w deszczowe dni dojadą tylko ci najsilniejsi, którzy wywalczą miejsce! :D

      • 7 1

      • taniej kupić dodatkowy tabor i zwiększyć liczbę pociągów

        niż budować kolejne miejsca do parkowania i drogi dojazdu do nich

        proste jak cep

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane