- 1 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (73 opinie)
- 2 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (56 opinii)
- 3 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (75 opinii)
- 4 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (176 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (146 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (449 opinii)
Nowe rampy w Jazzach wreszcie gotowe
Wreszcie wymieniono rampy w nowych tramwajach Pesa Jazz Duo. Zamiast konstrukcji wysuwanej spod podłogi, której nie udało się uruchomić w dniu premiery tramwaju, w pojazdach zamontowano rampę ręcznie rozkładaną.
Ale wymiana ramp stała się także niezbędna, gdy okazało się, że są one niedopasowane do wysokości przystanków w Gdańsku i na niektórych przystankach znajdują się poniżej nawierzchni peronu.
Nowe rampy miały być zamontowane do końca lutego, ale ostatecznie tego terminu nie udało się dotrzymać. Dopiero w środę, 22 kwietnia, Zakład Komunikacji Miejskiej ogłosił zakończenie wszystkich prac.
- Wymianę platform wykonał nieodpłatnie bydgoski producent tramwajów. W każdym z pięciu nowoczesnych pojazdów zmontowano po cztery rampy. Tym samym obecnie po Gdańsku jeżdżą 44 tramwaje wyposażone w platformy dla niepełnosprawnych. Do końca września przybędzie jeszcze 16 takich pojazdów, dzięki modernizacji tramwajów N8C z Kassel - mówi Alicja Mongird, rzecznik ZKM Gdańsk.
Przewoźnik jednocześnie chwali się najlepszym wynikiem w Polsce pod względem tramwajów niskopodłogowych - 76 proc. pojazdów posiada co najmniej jedno wejście do pojazdu pozbawione schodów. Pierwszy tramwaj tego typu (Konstal 114Na) wprowadzono do ruchu w Gdańsku już w 1997 r., co było innowacją w skali całego kraju.
W 2009 r. wycofano z eksploatacji w całej sieci komunikacji miejskiej w Gdańsku autobusy wysokopodłogowe (nie obyło się to bez chaosu, a ostatecznie podania się do dymisji ówczesnego dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego). Od tego momentu pasażerowie korzystają wyłącznie z autobusów z niską podłogą, wyposażonych w większości także w mechanizm przyklęku, pozwalający obniżyć wysokość pojazdu podczas postoju na przystanku. Co ciekawe, Gdańsk był także pierwszy w kraju z autobusami niskopodłogowymi, zakupując w 1994 r. fabrycznie nowe Mercedesy O405N.
Pod względem klimatyzacji, wyposażonych w nią jest 80 proc. autobusów i 30 proc. tramwajów. Klimatyzacja będzie też w zmodernizowanych tramwajach z Kassel.
Czytaj też: Wszystko o pojazdach komunikacji miejskiej w Trójmieście
Prezentacja pierwszej dostarczonej do Gdańska Pesy Jazz Duo.
Awaria Jazza sprawiła, że zaraz za nim utworzył się tramwajowy korek.
- Wstrzymanie ruchu było spowodowane usterką drzwi w tramwaju. Usterka została usunięta przez serwis Pesy w ramach gwarancji - wyjaśnia Mongird.
Wcześniej, 16 marca, również Jazz był winowajcą wstrzymania ruchu w godzinach szczytu. Teg dnia ok. godz. 16 na Błędniku usterce uległo zabezpieczenie jednej z ramp (wysuwanych jeszcze spod podłogi).
Miejsca
Opinie (39) 3 zablokowane
-
2015-04-22 18:22
a może to przystanki są niedopasowane (1)
Niektóre. Może sprawdzić kto je budował
- 6 4
-
2015-04-22 22:00
a to ty niewiesz kto budował?Kto kto moze budowac jak nie Urzad miasta Gdańsk
czyli jego urzednicy zaprojektowali, wybrali firmy która ich projekt zrealizowała a urzednicy to odebrali
- 1 0
-
2015-04-22 18:02
(2)
wielkie mi halo
to powinna być normalna rzecz a nie powód do pisania artykułów- 35 3
-
2015-04-22 21:58
POlska rajska zielona wyspa to jest kolejny cud tym razem chyba budynia:)
- 1 1
-
2015-04-22 18:25
ale w PL jesteśmy, hip hip hura!!
- 2 0
-
2015-04-22 18:18
Zamiast Pesy trzeba było wybrać Bombardiera (4)
Bo zamiast wybrać dobrze sprawdzonego już Bombardiera, który od samego początku żywota w Gdańsku, nie stwarzał i nie stwarza nadal żadnych problemów eksploatacyjnych w mieście, wybraliśmy tańszy produkt do którego od samego początku coś dokładamy, coś w nim zmieniamy, coś w nim modernizujemy. Ze Swingiem było podobnie. Ogólnie Pesa niestety nie jest dobrze dopracowana w szczegółach - bo diabeł tkwi w szczegółach właśnie. Dziś Wam mówię, że góra do 10 lat pojeździmy wszystkimi Pesami w Gdańsku bez większych problemów - później zaczną się problemy a Bombardiery jak jeździły i jeżdżą nadal, będą bez szwanku jeździły i za 10 lat.
- 17 18
-
2015-04-22 21:02
PKP InterCity tak zrobiło i co z tego ma?
- 3 0
-
2015-04-22 18:26
(1)
Kupić zagraniczne,drożej, a potem zdziwko,że polski przemysł pada, kanadyjski kwitnie,a pracy nie ma?
- 8 2
-
2015-04-22 19:59
albo tanio albo dobrze. tanie rzeczy sa dla bogatych. moze kiedya to zrozumiesz.
- 6 1
-
2015-04-22 18:25
Bombardier nie nadaje się na trasy miejskie
brak drzwi pasażerskich przy kabinie motorniczego, wąskie przejścia. Ogólnie projekt pod linie tramwaju szybkiego.
- 8 8
-
2015-04-22 19:18
tyle milionów, tyle elektroniki, kamery, gps-y, komputery
a tu rampa ręcznie rozkładana a la Adam Słodowy - "zrób to sam"
- 28 1
-
2015-04-22 18:09
(2)
czemu tego nie bylo w wersji podstawowej i kto na takie cos zezwolil?
- 19 4
-
2015-04-22 19:15
jest w wersji podstawowej ale producent musiał naprawić na gwarancji
- 2 0
-
2015-04-22 19:12
Ty się nie pytaj bo cię urzędnik namierzy
Nie wolno zadawać trudnych pytań patrz Bronek
- 2 2
-
2015-04-22 18:04
(3)
Czy ta rampa nie jest za wąska dla wózka inwalidzkiego?
- 17 4
-
2015-04-22 19:13
nie jest za wąska
- 1 0
-
2015-04-22 18:29
Nie wiem. Idź zmierz!
- 0 0
-
2015-04-22 18:12
Ciiiicho bo jeszcze się wyda
- 5 4
-
2015-04-22 19:12
super są te jazzy
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.