• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe rampy w Jazzach wreszcie gotowe

Krzysztof Koprowski
22 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Prosta konstrukcja rampy powinna pozwolić na jej użycie na każdym przystanku. Prosta konstrukcja rampy powinna pozwolić na jej użycie na każdym przystanku.

Wreszcie wymieniono rampy w nowych tramwajach Pesa Jazz Duo. Zamiast konstrukcji wysuwanej spod podłogi, której nie udało się uruchomić w dniu premiery tramwaju, w pojazdach zamontowano rampę ręcznie rozkładaną.



Twój ulubiony środek transportu miejskiego to:

Po naszej relacji z premiery nowego tramwaju, który nie spełnił oczekiwań osób niepełnosprawnych, do Zakładu Komunikacji Miejskiej zgłosiły się organizacje pozarządowe proszące o wymianę nieprzemyślanej konstrukcji na sprawdzoną i stosowaną od lat w autobusach, czyli odkładaną do środka pojazdu.

Ale wymiana ramp stała się także niezbędna, gdy okazało się, że są one niedopasowane do wysokości przystanków w Gdańsku i na niektórych przystankach znajdują się poniżej nawierzchni peronu.

Nowe rampy miały być zamontowane do końca lutego, ale ostatecznie tego terminu nie udało się dotrzymać. Dopiero w środę, 22 kwietnia, Zakład Komunikacji Miejskiej ogłosił zakończenie wszystkich prac.

- Wymianę platform wykonał nieodpłatnie bydgoski producent tramwajów. W każdym z pięciu nowoczesnych pojazdów zmontowano po cztery rampy. Tym samym obecnie po Gdańsku jeżdżą 44 tramwaje wyposażone w platformy dla niepełnosprawnych. Do końca września przybędzie jeszcze 16 takich pojazdów, dzięki modernizacji tramwajów N8C z Kassel - mówi Alicja Mongird, rzecznik ZKM Gdańsk.

Przewoźnik jednocześnie chwali się najlepszym wynikiem w Polsce pod względem tramwajów niskopodłogowych - 76 proc. pojazdów posiada co najmniej jedno wejście do pojazdu pozbawione schodów. Pierwszy tramwaj tego typu (Konstal 114Na) wprowadzono do ruchu w Gdańsku już w 1997 r., co było innowacją w skali całego kraju.

W 2009 r. wycofano z eksploatacji w całej sieci komunikacji miejskiej w Gdańsku autobusy wysokopodłogowe (nie obyło się to bez chaosu, a ostatecznie podania się do dymisji ówczesnego dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego). Od tego momentu pasażerowie korzystają wyłącznie z autobusów z niską podłogą, wyposażonych w większości także w mechanizm przyklęku, pozwalający obniżyć wysokość pojazdu podczas postoju na przystanku. Co ciekawe, Gdańsk był także pierwszy w kraju z autobusami niskopodłogowymi, zakupując w 1994 r. fabrycznie nowe Mercedesy O405N.

Pod względem klimatyzacji, wyposażonych w nią jest 80 proc. autobusów i 30 proc. tramwajów. Klimatyzacja będzie też w zmodernizowanych tramwajach z Kassel.

Czytaj też: Wszystko o pojazdach komunikacji miejskiej w Trójmieście

Prezentacja pierwszej dostarczonej do Gdańska Pesy Jazz Duo.



Awaria Jazza sprawiła, że zaraz za nim utworzył się tramwajowy korek.

Pesy Jazz Duo nie mają szczęścia, jeżeli chodzi o kursy w godzinach szczytu. Dwa tygodnie temu, 9 kwietnia, jedna z nich zablokowała ruch w godzinach szczytu na newralgicznym odcinku sieci tramwajowej w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. zobacz na mapie Gdańska

- Wstrzymanie ruchu było spowodowane usterką drzwi w tramwaju. Usterka została usunięta przez serwis Pesy w ramach gwarancji - wyjaśnia Mongird.

Wcześniej, 16 marca, również Jazz był winowajcą wstrzymania ruchu w godzinach szczytu. Teg dnia ok. godz. 16 na Błędniku zobacz na mapie Gdańska usterce uległo zabezpieczenie jednej z ramp (wysuwanych jeszcze spod podłogi).

Miejsca

Opinie (39) 3 zablokowane

  • a może to przystanki są niedopasowane (1)

    Niektóre. Może sprawdzić kto je budował

    • 6 4

    • a to ty niewiesz kto budował?Kto kto moze budowac jak nie Urzad miasta Gdańsk

      czyli jego urzednicy zaprojektowali, wybrali firmy która ich projekt zrealizowała a urzednicy to odebrali

      • 1 0

  • (2)

    wielkie mi halo
    to powinna być normalna rzecz a nie powód do pisania artykułów

    • 35 3

    • POlska rajska zielona wyspa to jest kolejny cud tym razem chyba budynia:)

      • 1 1

    • ale w PL jesteśmy, hip hip hura!!

      • 2 0

  • Zamiast Pesy trzeba było wybrać Bombardiera (4)

    Bo zamiast wybrać dobrze sprawdzonego już Bombardiera, który od samego początku żywota w Gdańsku, nie stwarzał i nie stwarza nadal żadnych problemów eksploatacyjnych w mieście, wybraliśmy tańszy produkt do którego od samego początku coś dokładamy, coś w nim zmieniamy, coś w nim modernizujemy. Ze Swingiem było podobnie. Ogólnie Pesa niestety nie jest dobrze dopracowana w szczegółach - bo diabeł tkwi w szczegółach właśnie. Dziś Wam mówię, że góra do 10 lat pojeździmy wszystkimi Pesami w Gdańsku bez większych problemów - później zaczną się problemy a Bombardiery jak jeździły i jeżdżą nadal, będą bez szwanku jeździły i za 10 lat.

    • 17 18

    • PKP InterCity tak zrobiło i co z tego ma?

      • 3 0

    • (1)

      Kupić zagraniczne,drożej, a potem zdziwko,że polski przemysł pada, kanadyjski kwitnie,a pracy nie ma?

      • 8 2

      • albo tanio albo dobrze. tanie rzeczy sa dla bogatych. moze kiedya to zrozumiesz.

        • 6 1

    • Bombardier nie nadaje się na trasy miejskie

      brak drzwi pasażerskich przy kabinie motorniczego, wąskie przejścia. Ogólnie projekt pod linie tramwaju szybkiego.

      • 8 8

  • tyle milionów, tyle elektroniki, kamery, gps-y, komputery

    a tu rampa ręcznie rozkładana a la Adam Słodowy - "zrób to sam"

    • 28 1

  • (2)

    czemu tego nie bylo w wersji podstawowej i kto na takie cos zezwolil?

    • 19 4

    • jest w wersji podstawowej ale producent musiał naprawić na gwarancji

      • 2 0

    • Ty się nie pytaj bo cię urzędnik namierzy

      Nie wolno zadawać trudnych pytań patrz Bronek

      • 2 2

  • (3)

    Czy ta rampa nie jest za wąska dla wózka inwalidzkiego?

    • 17 4

    • nie jest za wąska

      • 1 0

    • Nie wiem. Idź zmierz!

      • 0 0

    • Ciiiicho bo jeszcze się wyda

      • 5 4

  • super są te jazzy

    • 5 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane