• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie z al. Grunwaldzką w Oliwie

Michał Brancewicz
5 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
W tym miejscu powstanie skrzyżowanie Grunwaldzkiej z Nową Opacką. W tym miejscu powstanie skrzyżowanie Grunwaldzkiej z Nową Opacką.

Miasto szuka wykonawcy projektu fragmentu ul. Nowej Opackiej zobacz na mapie Gdańska, która włączy się w al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska i ułatwi dojazd mieszkańcom budowanego tam osiedla. Powstanie w ten sposób kolejne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną na krótkim odcinku głównej arterii Trójmiasta. Realizacja rozpocznie się nie wcześniej niż w drugiej połowie 2019 roku.



Czy nowe skrzyżowanie utrudni poruszanie się po al. Grunwaldzkiej?

Głównym zadaniem tego fragmentu Nowej Opackiej będzie ułatwienie wjazdu i wyjazdu z powstającego osiedla Harmonia Oliwska. By tak się stało, potrzebne jest wybudowanie ok. 260-metrowego odcinka ulicy, który włączy się w al. Grunwaldzką i połączy się z istniejącym odcinkiem wybudowanym przez dewelopera Inpro.

Czytaj też: Szlaban strzeże jedynego wjazdu na osiedle

Czy Inpro dołoży się do kosztów miejskiej inwestycji?

- Zgodnie z umową deweloper będzie partycypował w kosztach dokumentacji projektowej oraz realizacji robót - informuje Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Potwierdza to również deweloper.

- W ramach realizowanej inwestycji powstanie układ drogowy usprawniający obsługę komunikacyjną dzielnicy wykonany i finansowany przez Inpro. Jest to dowód na odpowiedzialne inwestowanie, wsłuchanie się w potrzeby mieszkańców i dobrą współpracę z miastem - mówi Krzysztof Maraszek, wiceprezes zarządu Inpro S.A.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpoczęła poszukiwania firmy, która wykona projekt brakującego odcinka Nowej Opackiej wraz ze skrzyżowaniem z al. Grunwaldzką. Ma ono zostać tak zaprojektowane, by umożliwić wyjazd z osiedla zarówno w stronę centrum Gdańska, jak i Sopotu. Powstanie też lewoskręt z Grunwaldzkiej w Nową Opacką. To wszystko wymagać będzie wprowadzenia tam sygnalizacji świetlnej.

Firma, która wygra przetarg będzie miała rok na stworzenie projektu i uzyskanie niezbędnych zezwoleń, tak by realizacja mogła rozpocząć się w drugiej połowie 2019.

Warto zauważyć, że nowe skrzyżowanie powstanie pomiędzy oddalonym o ok. 200 m dużym skrzyżowaniem Grunwaldzka - Opacka - Pomorska zobacz na mapie Gdańska i znajdującymi się ok. 400 m dalej w kierunku Sopotu światłami na przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska, które ułatwiają dotarcie m.in. na tereny AWF-u. Może ono utrudnić płynność przejazdu na tym fragmencie al. Grunwaldzkiej.

Opinie (207) 4 zablokowane

  • assasasss

    najpierw zwerzenie drogi na elblaskiej, teraz kolejnei skrzyzowanie, moze tak jak HGW w warszawie adamowicz zasugeruje zakaz aut w centrum gdanska.. oprocz swojej limuzyny i eskorty, bo rzecz jasna zakaz ma sie plebsu dotyczyc a panisko z PO jest ponad prawem

    • 0 0

  • (12)

    Developer mogl myslec zanim kupil dzialke bez dojazdu. Teraz bedziemy mieli korki.

    • 215 30

    • (6)

      mógł myślec ? :D hah on pomyślał i to bardzo sprytnie - miasto mu się dorzuci do drogi prowadzącej do osiedla ktore sobie wybudował i na nim zarobił. 10/10

      • 48 5

      • i bardzo dobrze (2)

        Miasto powinno zabudowywać takie łąki w środku. Albo ludzie zamieszkają tu i spora część z nich pójdzie pieszo, pojedzie tramwajem/autobusem/skm lub rowerem albo wybudują się za obwodnicą i każda rodzina codziennie co najmniej 2 samochodami będzie wjeżdżać na dolny taras.

        • 16 14

        • Tak się stało.

          Developer pomyślał stwierdził że mieszkania lepiej i szybciej można będzie sprzedać jak z osiedla będzie wyjazd na Grunwaldzką zapakował co trzeba i ile trzeba do kopert bo w jednej to się na pewno nie zmieściło. Potem koperty do reklamówki spotkał się z zaprzyjaźnionymi załatwiaczami z urzędu miasta, no i nie możliwe stanie się możliwe. Miasto zbuduje kolejne skrzyżowanie BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ. Szkoda że tylko developerom.

          • 1 0

        • To nie była łąka, to był teren AWFiS!

          • 6 4

      • A ludzie będą mieli gdzie mieszkać. Nie przyszło ci to do głowy? (1)

        • 10 5

        • Nie!

          • 2 6

      • A kto ma budować drogi, jak nie miasto?

        Jakoś nie płaczesz, że do Twojego falowca miasto zbudowało...

        • 10 4

    • Czy przypadkiem deweloper nie buduje, sprzedaje i znika na nowy plac budowy? Pozostają jedynie mieszkańcy i ich samochody...

      • 1 0

    • (1)

      Przecież myślał. Kupił działkę bez dojazdu, miasto zbuduje dojazd, a ceny mieszkań wzrosną o 30%

      • 19 3

      • A do prywatnych domków ludzie sami dojazd budują?

        Mi jakoś miasto zbudowało.

        • 4 1

    • Deweloper kupił tam gdzie była planowana nowa droga no i do tej drogi jeszcze się dorzuca

      • 5 2

    • Deweloper zbudował osiedle przy planowanej nowej opackiej i dokłada się do drogi.

      • 12 1

  • postawcie od razu trzy skrzyzowania co 100 metrow plus nie wyregulowana sygnalizacja (7)

    tak jak to przewaznie robicie, lamusy

    • 164 16

    • Jeździj dalej jak debil powyżej limitu (4)

      I płacz, że sygnalizacja nie jest wyregulowana pod Twój ptasi móżdżek

      • 4 17

      • już się pajacu wyszczekałeś? (1)

        to pakuj kanapki i do szkoły

        • 2 2

        • Ohohoho, pojazd na miarę turbojanusza :)

          Jak mamy być jakimkolwiek społeczeństwem, jak wychowana w komunie hołota ciągle uważa, że prawo to jakieś wskazówki dla cieniasów...

          • 0 0

      • dobrze sie czujesz przyglupie ? (1)

        • 8 0

        • lepiej od Ciebie, pacanie :)

          • 2 5

    • (1)

      Dokładnie tak jest na Karwinach. Pod naciskiem pieszych zrobiono światła na każdym skrzyżowaniu. Efekty widać codziennie na Wielkopolskiej.

      • 7 2

      • Gdyby nie nacisk pieszych

        To nie byłoby szans przejść tam przez jezdnię.

        • 1 1

  • Ile jeszcze nowych osiedli ze stawką 10 tys. zł za 1 metr??!! To chore!! Niedługo pieszo nie będzie mógł człowiek przejść (1)

    • 1 0

    • już na Czyżewskiego przechodzić po pasach problem bo debila zastawiają autami

      • 0 0

  • (2)

    Kto kupił tam mieszkanie nie powinien teraz domagać się budowy nowego skrzyżowania. Mogli mieszkańcy tego osiedla najpierw pomyśleć o utrudnionym dojeździe zanim kupili tam mieszkania. Kiedyś usłyszałam w radio jak ktoś kupił mieszkanie koło pszczelarza, który miał tam ule od 40 lat. I ten nowy mieszkaniec oddał sprawę do sądu o usunięcie uli bo jest uczulony na użądlenia pszczół.
    Już także nowym mieszkańcom Szadółek przeszkadza odór jaki się unosi po okolicy. To po co kupili tam mieszkania?

    • 11 1

    • (1)

      Tylko, że budowa Nowej Opackiej była w planach zanim jeszcze deweloper wbił pierwszą łopatę.
      I kupując tam mieszkanie sprawdziłem, że w planach jest przebudowa drogi.

      • 2 1

      • to niech połączą z Czyżewskiego a nie tylko będzie dla panów z terenów ogródkowych

        • 0 0

  • problem polega na tym ze z Czyżewskiego nie ma wjazdu na Grunwaldzką praktycznie na całej długości nie licząc od strony Sopotu i przy katedrze i Spacerowej a wjazdy są po 2( od Sopotu w odległości około 150m i przy parku i Spacerowej ) A powinni zrobić jednokierunkową od Czyżewskiego przez tvp do Grunwaldzkiej i tylko skrzyżowanie ze strzałką w stronę centrum .i ruch by się jakoś rozłożył a tak jest jak jest i to pewnie się nie zmieni zawsze Czyżewskiego będzie zakorkowana. a jak dla mnie To Sopot powinien sobie tunel wykopać do obwodnicy to Oliwę troszkę odkorkuje

    • 0 0

  • Niech deweloper płaci za drogę (2)

    i dorzucić do ceny mieszkania, podnieść cenę o 1000-2000 za m2 i tak kupia te mieszkania. Skubać baranów

    • 6 4

    • (1)

      Przecież płaci idioto. A droga była w planach od lat

      • 2 2

      • do budy i cisza mi

        • 0 2

  • INPRO specjalnej troski (1)

    Kolejny raz wkład INPRO w drogi w porównaniu z innymi deweloperami jest minimalny (patrz ich inwestycja na Wyspie Spichrzów gdzie nie zrobili nic dla miasta). Powstaje duże osiedle , deweloper buduje kawałek ulicy a resztę ma zbudować miasto. Ciekawe ?????

    • 9 1

    • włodarz dostanie mieszkanie

      • 2 0

  • Nie zgadzam się żeby to zrobiono za miejskie pieniądze

    To developer ma zapłacić za wygodę dla swojej inwestycji a nie podatnicy tego miasta. Dość obsiewania trawką nowych budynków i olewania dojazdów. Przykłady Kowale , Morena, Szadółki. Dlaczego podatnik z Wrzeszcz ma płacić za budowę drogi na Morenie czy Kowalach po to żeby developer nabijał kasę za darmową budowę infrastruktury. Koniec tego !!!!!!!!!!!!!!!!

    • 6 1

  • (1)

    adamowicz na kurkową , niech sobie zrobi droge na łaznie

    • 8 4

    • Jarek ty i tak będziesz gdzie indziej siedział i się schylał po mydło

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane