- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (338 opinii)
- 2 Oszukane "30 stopni" w majówkę (13 opinii)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (250 opinii)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (99 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (361 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (62 opinie)
Nowe skrzyżowanie z al. Grunwaldzką w Oliwie
Miasto szuka wykonawcy projektu fragmentu ul. Nowej Opackiej , która włączy się w al. Grunwaldzką i ułatwi dojazd mieszkańcom budowanego tam osiedla. Powstanie w ten sposób kolejne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną na krótkim odcinku głównej arterii Trójmiasta. Realizacja rozpocznie się nie wcześniej niż w drugiej połowie 2019 roku.
Czytaj też: Szlaban strzeże jedynego wjazdu na osiedle
Czy Inpro dołoży się do kosztów miejskiej inwestycji?
- Zgodnie z umową deweloper będzie partycypował w kosztach dokumentacji projektowej oraz realizacji robót - informuje Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Potwierdza to również deweloper.
- W ramach realizowanej inwestycji powstanie układ drogowy usprawniający obsługę komunikacyjną dzielnicy wykonany i finansowany przez Inpro. Jest to dowód na odpowiedzialne inwestowanie, wsłuchanie się w potrzeby mieszkańców i dobrą współpracę z miastem - mówi Krzysztof Maraszek, wiceprezes zarządu Inpro S.A.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpoczęła poszukiwania firmy, która wykona projekt brakującego odcinka Nowej Opackiej wraz ze skrzyżowaniem z al. Grunwaldzką. Ma ono zostać tak zaprojektowane, by umożliwić wyjazd z osiedla zarówno w stronę centrum Gdańska, jak i Sopotu. Powstanie też lewoskręt z Grunwaldzkiej w Nową Opacką. To wszystko wymagać będzie wprowadzenia tam sygnalizacji świetlnej.
Firma, która wygra przetarg będzie miała rok na stworzenie projektu i uzyskanie niezbędnych zezwoleń, tak by realizacja mogła rozpocząć się w drugiej połowie 2019.
Warto zauważyć, że nowe skrzyżowanie powstanie pomiędzy oddalonym o ok. 200 m dużym skrzyżowaniem Grunwaldzka - Opacka - Pomorska i znajdującymi się ok. 400 m dalej w kierunku Sopotu światłami na przejściu dla pieszych , które ułatwiają dotarcie m.in. na tereny AWF-u. Może ono utrudnić płynność przejazdu na tym fragmencie al. Grunwaldzkiej.
Inwestycje
Harmonia Oliwska i Opacka Park
- 28 do 116 m2
- Powierzchnia
- zakończona
- Realizacja
Opinie (207) 4 zablokowane
-
2018-06-06 11:16
assasasss
najpierw zwerzenie drogi na elblaskiej, teraz kolejnei skrzyzowanie, moze tak jak HGW w warszawie adamowicz zasugeruje zakaz aut w centrum gdanska.. oprocz swojej limuzyny i eskorty, bo rzecz jasna zakaz ma sie plebsu dotyczyc a panisko z PO jest ponad prawem
- 0 0
-
2018-06-05 11:51
(12)
Developer mogl myslec zanim kupil dzialke bez dojazdu. Teraz bedziemy mieli korki.
- 215 30
-
2018-06-05 11:54
(6)
mógł myślec ? :D hah on pomyślał i to bardzo sprytnie - miasto mu się dorzuci do drogi prowadzącej do osiedla ktore sobie wybudował i na nim zarobił. 10/10
- 48 5
-
2018-06-05 12:21
i bardzo dobrze (2)
Miasto powinno zabudowywać takie łąki w środku. Albo ludzie zamieszkają tu i spora część z nich pójdzie pieszo, pojedzie tramwajem/autobusem/skm lub rowerem albo wybudują się za obwodnicą i każda rodzina codziennie co najmniej 2 samochodami będzie wjeżdżać na dolny taras.
- 16 14
-
2018-06-06 11:12
Tak się stało.
Developer pomyślał stwierdził że mieszkania lepiej i szybciej można będzie sprzedać jak z osiedla będzie wyjazd na Grunwaldzką zapakował co trzeba i ile trzeba do kopert bo w jednej to się na pewno nie zmieściło. Potem koperty do reklamówki spotkał się z zaprzyjaźnionymi załatwiaczami z urzędu miasta, no i nie możliwe stanie się możliwe. Miasto zbuduje kolejne skrzyżowanie BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ. Szkoda że tylko developerom.
- 1 0
-
2018-06-05 13:36
To nie była łąka, to był teren AWFiS!
- 6 4
-
2018-06-05 12:45
A ludzie będą mieli gdzie mieszkać. Nie przyszło ci to do głowy? (1)
- 10 5
-
2018-06-05 13:41
Nie!
- 2 6
-
2018-06-05 13:33
A kto ma budować drogi, jak nie miasto?
Jakoś nie płaczesz, że do Twojego falowca miasto zbudowało...
- 10 4
-
2018-06-06 08:02
Czy przypadkiem deweloper nie buduje, sprzedaje i znika na nowy plac budowy? Pozostają jedynie mieszkańcy i ich samochody...
- 1 0
-
2018-06-05 11:58
(1)
Przecież myślał. Kupił działkę bez dojazdu, miasto zbuduje dojazd, a ceny mieszkań wzrosną o 30%
- 19 3
-
2018-06-05 15:34
A do prywatnych domków ludzie sami dojazd budują?
Mi jakoś miasto zbudowało.
- 4 1
-
2018-06-05 15:09
Deweloper kupił tam gdzie była planowana nowa droga no i do tej drogi jeszcze się dorzuca
- 5 2
-
2018-06-05 12:54
Deweloper zbudował osiedle przy planowanej nowej opackiej i dokłada się do drogi.
- 12 1
-
2018-06-05 11:54
postawcie od razu trzy skrzyzowania co 100 metrow plus nie wyregulowana sygnalizacja (7)
tak jak to przewaznie robicie, lamusy
- 164 16
-
2018-06-05 13:34
Jeździj dalej jak debil powyżej limitu (4)
I płacz, że sygnalizacja nie jest wyregulowana pod Twój ptasi móżdżek
- 4 17
-
2018-06-05 22:21
już się pajacu wyszczekałeś? (1)
to pakuj kanapki i do szkoły
- 2 2
-
2018-06-06 09:52
Ohohoho, pojazd na miarę turbojanusza :)
Jak mamy być jakimkolwiek społeczeństwem, jak wychowana w komunie hołota ciągle uważa, że prawo to jakieś wskazówki dla cieniasów...
- 0 0
-
2018-06-05 14:49
dobrze sie czujesz przyglupie ? (1)
- 8 0
-
2018-06-05 15:33
lepiej od Ciebie, pacanie :)
- 2 5
-
2018-06-05 14:01
(1)
Dokładnie tak jest na Karwinach. Pod naciskiem pieszych zrobiono światła na każdym skrzyżowaniu. Efekty widać codziennie na Wielkopolskiej.
- 7 2
-
2018-06-06 05:54
Gdyby nie nacisk pieszych
To nie byłoby szans przejść tam przez jezdnię.
- 1 1
-
2018-06-06 09:05
Ile jeszcze nowych osiedli ze stawką 10 tys. zł za 1 metr??!! To chore!! Niedługo pieszo nie będzie mógł człowiek przejść (1)
- 1 0
-
2018-06-06 09:30
już na Czyżewskiego przechodzić po pasach problem bo debila zastawiają autami
- 0 0
-
2018-06-05 21:40
(2)
Kto kupił tam mieszkanie nie powinien teraz domagać się budowy nowego skrzyżowania. Mogli mieszkańcy tego osiedla najpierw pomyśleć o utrudnionym dojeździe zanim kupili tam mieszkania. Kiedyś usłyszałam w radio jak ktoś kupił mieszkanie koło pszczelarza, który miał tam ule od 40 lat. I ten nowy mieszkaniec oddał sprawę do sądu o usunięcie uli bo jest uczulony na użądlenia pszczół.
Już także nowym mieszkańcom Szadółek przeszkadza odór jaki się unosi po okolicy. To po co kupili tam mieszkania?- 11 1
-
2018-06-05 23:46
(1)
Tylko, że budowa Nowej Opackiej była w planach zanim jeszcze deweloper wbił pierwszą łopatę.
I kupując tam mieszkanie sprawdziłem, że w planach jest przebudowa drogi.- 2 1
-
2018-06-06 09:06
to niech połączą z Czyżewskiego a nie tylko będzie dla panów z terenów ogródkowych
- 0 0
-
2018-06-06 08:59
problem polega na tym ze z Czyżewskiego nie ma wjazdu na Grunwaldzką praktycznie na całej długości nie licząc od strony Sopotu i przy katedrze i Spacerowej a wjazdy są po 2( od Sopotu w odległości około 150m i przy parku i Spacerowej ) A powinni zrobić jednokierunkową od Czyżewskiego przez tvp do Grunwaldzkiej i tylko skrzyżowanie ze strzałką w stronę centrum .i ruch by się jakoś rozłożył a tak jest jak jest i to pewnie się nie zmieni zawsze Czyżewskiego będzie zakorkowana. a jak dla mnie To Sopot powinien sobie tunel wykopać do obwodnicy to Oliwę troszkę odkorkuje
- 0 0
-
2018-06-05 20:43
Niech deweloper płaci za drogę (2)
i dorzucić do ceny mieszkania, podnieść cenę o 1000-2000 za m2 i tak kupia te mieszkania. Skubać baranów
- 6 4
-
2018-06-05 23:53
(1)
Przecież płaci idioto. A droga była w planach od lat
- 2 2
-
2018-06-06 07:30
do budy i cisza mi
- 0 2
-
2018-06-06 00:22
INPRO specjalnej troski (1)
Kolejny raz wkład INPRO w drogi w porównaniu z innymi deweloperami jest minimalny (patrz ich inwestycja na Wyspie Spichrzów gdzie nie zrobili nic dla miasta). Powstaje duże osiedle , deweloper buduje kawałek ulicy a resztę ma zbudować miasto. Ciekawe ?????
- 9 1
-
2018-06-06 05:38
włodarz dostanie mieszkanie
- 2 0
-
2018-06-06 04:14
Nie zgadzam się żeby to zrobiono za miejskie pieniądze
To developer ma zapłacić za wygodę dla swojej inwestycji a nie podatnicy tego miasta. Dość obsiewania trawką nowych budynków i olewania dojazdów. Przykłady Kowale , Morena, Szadółki. Dlaczego podatnik z Wrzeszcz ma płacić za budowę drogi na Morenie czy Kowalach po to żeby developer nabijał kasę za darmową budowę infrastruktury. Koniec tego !!!!!!!!!!!!!!!!
- 6 1
-
2018-06-05 15:25
(1)
adamowicz na kurkową , niech sobie zrobi droge na łaznie
- 8 4
-
2018-06-06 00:03
Jarek ty i tak będziesz gdzie indziej siedział i się schylał po mydło
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.