• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe-stare SKM-ki

ms
5 września 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Cztery takie składy pojawią się w Trójmieście już za miesiąc. Zdjęcie udostępnione przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego \'Mińsk Mazowiecki\' Cztery takie składy pojawią się w Trójmieście już za miesiąc. Zdjęcie udostępnione przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego \'Mińsk Mazowiecki\'

Niby stare, ale wyglądają jak nowe. Cztery składy trójmiejskiej SKM-ki przechodzą remont w zakładach naprawczych w Mińsku Mazowieckim. 5 mln do wartej 18 mln zł modernizacji dołożyła Unia Europejska.

Odnowione składy wrócą do Trójmiasta dopiero za miesiąc, ale już dziś wiemy, jak będzie wyglądać ich nowa twarz.

- Będą wyglądały inaczej zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Zyskają nowy napęd, który sprawi, że będą nie tylko szybsze, ale i bardziej ekologiczne - nowe-stare składy opisuje Paweł Wróblewski, rzecznik SKM.

Pasażerowie pewnie nie od razu zorientują się, że napęd oporowy wymieniono na impulsowy, ale pewnie nie umknie ich uwadze nowe wnętrze skm-ek. W wagonach nie będzie już przepierzeń, więc każdy z nich będzie stanowił jedną, otwartą przestrzeń.

Siedzenia zyskają kolor, ale stracą za to swoje nogi - od tej pory będą zawieszone na burtach wagonu. Dzięki temu łatwiej będzie utrzymać czystość w wagonach.

Wagony wrócą do Trójmiasta przemalowane, choć wciąż w najpopularniejszej, żółto-niebieskiej tonacji. Bardziej opływowe czoła składów zmniejszą opór powietrza.

Przebudowa czterech składów kosztuje nieco ponad 18 mln zł. Ok. 30 proc. tej sumy, czyli 5 mln zł dołożyła Unia Europejska.
ms

Opinie (88) 7 zablokowanych

  • do redaktorów

    Niestety siedzenia nie stracą nóżek, skąd to info o braku?? sprawdzajcie informacje najpierw a nie piszecie co popadnie. Co to jest przepierzeń?? może przedsionek jak już?! Śmiać się chce jak te wszystkie artykuły czytam na temat nowych skm czytam.
    Polecam fotki do obejrzenia w sieci nowych skladów zewnatrz jak i od środka.
    http://www.galeria-skm24.lua.pl/thumbnails.php?album=lastup&cat=0

    • 0 0

  • ILO-NO, nie wstydz sie tak bardzo turystow zza granicy. Musialabys zobaczyc te w usa ( oraz tutejsze przystanki kolejki miejskiej np.bostonskiej). Nie uwierzylabys wlasnym oczom.Uwierz mi, ze nasze trojmiejskie sa po prostu sliczne i czyste. Jestesmy przesadnie zakompleksionym narodem.

    • 0 0

  • SOK

    musi tylko strzelać do wandali i będzie OK :)

    • 0 0

  • NAPĘD

    Jaka jest różnica pomiędzy napędem oporowym a impulsowym?

    • 0 0

  • ale co to za barwy ?????

    co za koszmarne malowanie! dlaczego nie pomalwoano ich w ukośne pasy zolto-niebieksie tak jak wyglądaja inne SKM-ki? przeciez to malowanie na zdjęciu to schemat malowanie PKP Przewozy Regionalne tyle że kolorach SKM, i do tego jeszcze zółty dach który po miesiącu będzie usyfiony na rdzawo ;/

    • 0 0

  • I co z tego że szybsza... przecież jadącej przed nią starej SKMki nie wyprzedzi :D

    Mam nadzieję, że chociaż ogrzewanie będzie regulowane... bo zimą nowe składy, bez otwieranych okien i z ogrzewaniem na max to horror.

    • 0 0

  • No ale szczerze mówiąc, jestem pod wrażeniem - ROZRUCH PANIE REDAKTORZE, ROZRUCH a nie napęd impulsowy. Jak już wielu przedpiśców wspomniało, należy najpierw poczytać co się ma zamiar napisać. Ciekawe kiedy wyremontują te EWki-58.

    • 0 0

  • Bez monitoringu

    onieśmielą wandali góra na miesiąc. Jak już ochłoną i się przyzwyczają, to znowu będą podrapane szyby i obskurne napisy.

    Pogratulować głupoty SKMce. Po części zmarnowane pieniądze.
    Jak się coś robi, to trzeba to zrobić dobrze.

    • 0 0

  • Witaj Euro 2012

    Brawo! Unijne pieniądze są bardzo dobrze wykorzystywane przed Euro 2012. Na początek cztery składy. Ale za to szybsze. Nareszcie SKM nie będzie musiała wstydzić się swojej nazwy. Teraz jeszcze tylko Unia musi dać pieniądze na oddzielne tory dla tych "szybszych" kolejek i z Gdyni do Gdańska przejedziemy w czasie krótszym o jedną minutę.

    • 0 0

  • Super BANA

    Cieszę się, że w końcu jakieś nowości trafiają dla porządnych pasażerów!
    Na pewno sam lifting niczego nie załatwi! Nie mniej jednak spójrzmy na to od strony prowadzącego sam zestaw. To naprawdę on powinien posiadać klimatyzację i wszelakie udogodnienia w pracy! Tak samo się dzieje z kierowcami pojazdów szynowych jak i autobusów. Na to miast co do kultury samych pasażerów, hm wiele wiele do życzenia!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane