• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe-stare SKM-ki

ms
5 września 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Cztery takie składy pojawią się w Trójmieście już za miesiąc. Zdjęcie udostępnione przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego \'Mińsk Mazowiecki\' Cztery takie składy pojawią się w Trójmieście już za miesiąc. Zdjęcie udostępnione przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego \'Mińsk Mazowiecki\'

Niby stare, ale wyglądają jak nowe. Cztery składy trójmiejskiej SKM-ki przechodzą remont w zakładach naprawczych w Mińsku Mazowieckim. 5 mln do wartej 18 mln zł modernizacji dołożyła Unia Europejska.

Odnowione składy wrócą do Trójmiasta dopiero za miesiąc, ale już dziś wiemy, jak będzie wyglądać ich nowa twarz.

- Będą wyglądały inaczej zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Zyskają nowy napęd, który sprawi, że będą nie tylko szybsze, ale i bardziej ekologiczne - nowe-stare składy opisuje Paweł Wróblewski, rzecznik SKM.

Pasażerowie pewnie nie od razu zorientują się, że napęd oporowy wymieniono na impulsowy, ale pewnie nie umknie ich uwadze nowe wnętrze skm-ek. W wagonach nie będzie już przepierzeń, więc każdy z nich będzie stanowił jedną, otwartą przestrzeń.

Siedzenia zyskają kolor, ale stracą za to swoje nogi - od tej pory będą zawieszone na burtach wagonu. Dzięki temu łatwiej będzie utrzymać czystość w wagonach.

Wagony wrócą do Trójmiasta przemalowane, choć wciąż w najpopularniejszej, żółto-niebieskiej tonacji. Bardziej opływowe czoła składów zmniejszą opór powietrza.

Przebudowa czterech składów kosztuje nieco ponad 18 mln zł. Ok. 30 proc. tej sumy, czyli 5 mln zł dołożyła Unia Europejska.
ms

Opinie (88) 7 zablokowanych

  • No ale szczerze mówiąc, jestem pod wrażeniem - ROZRUCH PANIE REDAKTORZE, ROZRUCH a nie napęd impulsowy. Jak już wielu przedpiśców wspomniało, należy najpierw poczytać co się ma zamiar napisać. Ciekawe kiedy wyremontują te EWki-58.

    • 0 0

  • I co z tego że szybsza... przecież jadącej przed nią starej SKMki nie wyprzedzi :D

    Mam nadzieję, że chociaż ogrzewanie będzie regulowane... bo zimą nowe składy, bez otwieranych okien i z ogrzewaniem na max to horror.

    • 0 0

  • ale co to za barwy ?????

    co za koszmarne malowanie! dlaczego nie pomalwoano ich w ukośne pasy zolto-niebieksie tak jak wyglądaja inne SKM-ki? przeciez to malowanie na zdjęciu to schemat malowanie PKP Przewozy Regionalne tyle że kolorach SKM, i do tego jeszcze zółty dach który po miesiącu będzie usyfiony na rdzawo ;/

    • 0 0

  • NAPĘD

    Jaka jest różnica pomiędzy napędem oporowym a impulsowym?

    • 0 0

  • SOK

    musi tylko strzelać do wandali i będzie OK :)

    • 0 0

  • ILO-NO, nie wstydz sie tak bardzo turystow zza granicy. Musialabys zobaczyc te w usa ( oraz tutejsze przystanki kolejki miejskiej np.bostonskiej). Nie uwierzylabys wlasnym oczom.Uwierz mi, ze nasze trojmiejskie sa po prostu sliczne i czyste. Jestesmy przesadnie zakompleksionym narodem.

    • 0 0

  • do redaktorów

    Niestety siedzenia nie stracą nóżek, skąd to info o braku?? sprawdzajcie informacje najpierw a nie piszecie co popadnie. Co to jest przepierzeń?? może przedsionek jak już?! Śmiać się chce jak te wszystkie artykuły czytam na temat nowych skm czytam.
    Polecam fotki do obejrzenia w sieci nowych skladów zewnatrz jak i od środka.
    http://www.galeria-skm24.lua.pl/thumbnails.php?album=lastup&cat=0

    • 0 0

  • no zawsze się znajdzie jakaś maruda :( Te składy co często jeżdżą jako Sprinter to też jeżdżą tylko w niedziele?? Ale najlepiej to puścić taki skład o 4 nad ranem w sobote jak trzoda z imprez wraca, albo proponuje podstawić je przed meczem Arki z Lechią (nie dość że derby to jeszcze wagony są żółto-niebieskie) hahahahahahahaha

    • 0 0

  • hahaha

    buhaha..... nowe sklady.... beda puszczane zapewne w niedziele jak nikt nie jezdzi a w tygodniu bedziemy i tak telepac sie starymi czerwonymi skm-kami ;] ale nie ma to jak miec nowe sklady ;]

    • 0 0

  • poprawcie perony zeby nie bylo tych WIELKICH dziur przy wchdozeniu/wydchodzeniu do wagonu..

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane