• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe światła na Władysława IV w Gdyni

Patryk Szczerba
14 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Sygnalizacja ma poprawić bezpieczeństwo na Władysława IV. Sygnalizacja ma poprawić bezpieczeństwo na Władysława IV.

W grudniu na skrzyżowaniu ulic Władysława IV i Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni w Gdyni pojawi się zapowiadana od blisko dwóch lat sygnalizacja świetlna. Na ul. Obrońców Wybrzeża zaplanowano też pasy dla rowerzystów, łączące się z kontrapasem na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni.



Czy kolejne światła na Władysława IV w Gdyni są potrzebne?

Zgodnie z zapowiedziami urzędników, sygnalizacja świetlna powinna być gotowa w zeszłym roku. Nie udawało się jednak rozstrzygnąć przetargów. Ostatnie podejście okazało się wreszcie skuteczne.

Sygnalizatory zaczną działać na początku grudnia. Światła będą zmieniały się na żądanie w zależności od wjazdu na pętle indukcyjne pojazdów lub wciśnięcie przycisku przez pieszych.

Koszt ich montażu oraz stworzenia pasów rowerowych w ul. Obrońców Wybrzeża to 636 tys. zł. To o 100 tys. zł więcej, niż chciało wydać miasto.

O tym, że taki wydatek warto ponieść, większych wątpliwości nie było od dawna.

- To jedno z dwóch ostatnich miejsc, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na tej drodze. Analizy pokazały, że jest konieczna. Poprawi przede wszystkim bezpieczeństwo pieszych, którzy z obawami wchodzą w tym miejscu na pasy - wyjaśniał kilka miesięcy temu Jacek Oskarbski z Działu Inżynierii Transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Skutki lipcowej kraksy na skrzyżowaniu. Po montażu sygnalizacji takie sytuacje nie powinny się powtarzać. Skutki lipcowej kraksy na skrzyżowaniu. Po montażu sygnalizacji takie sytuacje nie powinny się powtarzać.
Zderzenie autobusu z samochodem osobowym, do którego doszło w lipcu tego roku, pokazało, że sygnalizacja przyda się nie tylko pieszym, ale także kierowcom i pasażerom. W wypadku ucierpiało wtedy sześć osób - pasażerów autobusu - a ruch w centrum Gdyni był przez kilkadziesiąt minut zablokowany.

W ostatnich tygodniach światła zamontowano także na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Bernadowskiej zobacz na mapie Gdyni. W tym przypadku głównym argumentem za inwestycją było umożliwienie swobodnego i bezpiecznego wjazdu mieszkańcom okolicznych osiedli. Skorzystali też bywalcy Kolibki Adventure Park. Inwestycja kosztowała 450 tys. zł.

Opinie (149) 1 zablokowana

  • Czekamy na wpisy szybkich i wściekłych (14)

    Hurr durr, jeżdzić się nie da, tylko te światła wstawiajo. Środowisko się truje bo samochód na światłach stoi.

    • 63 59

    • hahah (6)

      mój ulubiony argument: bo samochody stojo i te spaliny sie robio i smog jest i mierajo dżewa

      • 25 6

      • (4)

        mój to: przez korki nie można dowieźć teściowej do szpitala, kontrabasu i pianina na plecy nie wezmę, a do tego pizzerzy i kurierzy stracą pracę.

        • 23 5

        • Jeszcze lepsze

          Mój czas to piniondz, przez moje stanie w korku PKB spada.

          • 21 2

        • a ja jestem kurierem (1)

          jak żyć?

          • 9 0

          • Zmień pracę na parkingowego?

            jak w tytule.

            • 0 1

        • Hahahaha argument z teściową/ babcią zawożoną do szpitala zawsze najlepszy!

          • 4 2

      • umarte dżewa

        No bo przecież wiadomo, że drzewa umierają od 30sek postoju a nie od wyciętego DPFa i podkręconej mapy na level "król TDIka południowo-wschodnich Kaszeb"

        • 14 3

    • Jestem kierowcą i uważam, że swiatła tam są potrzebne. (2)

      Mnie się nigdzie nie spieszy. I co?

      • 8 7

      • Szkoda, że jesteś (z kierowców) w mniejszości

        • 6 2

      • chodzę tam na piechote i lubie to przejscie bo moge sie wbić na jezdnię i przejść a nie stać jak debil pół godziny

        • 3 0

    • nie szybkich i wściekłych ....rowerzysto??? (3)

      tylko normalnych i kumatych, ale jak dziś wbija się do bani nawet dzieciom że choćby i sto samochodów to masz pierwszeństwo to tak się to kończy, powtarzam jeszcze raz jedną złotą zasadę którą mi wpajano o ironio za komuny, oto ona: jeśli chcesz przejść przez przejście to najpierw patrzysz w lewo, potem w prawo, POTEM JESZCZE RAZ W LEWO!!!, i jeśli upewnisz się że nic nie jedzie możesz przejść.Czy to takie trudne dla gamoni które włażą wprost pod koła????? Niech ludzie trochę sami myślą a nie same światełka i psy Pawłowa.

      • 7 3

      • gdyby twoje propozycje stosować, to pieszy stałby i zakwitałby kilka godzin dziennie

        czekając na zmiłowanie wspaniałomyślnych kierowców wykazujących się empatią, zdolnością do spoglądania na świat z różnych punktów widzenia i przestrzegających limitów prędkości zawsze i wszędzie.

        • 6 0

      • Ja z objaśnieniem.

        W przypadku tych świateł idzie o co innego.
        Niestety kierowcy do dziś nie wiedzą, że nie wyprzedza (omija) się samochodu przed przejściem dla pieszych! A tam się to zdarza nagminnie. :-(
        Jak człowiek ma przejść spokojnie przez przejście gdy jeden Inteligentny kierowca z prawego pasa go przepuszcza (zgodnie z prawem), a drugi Durak na środkowym pasie zasuwa z 70?

        • 1 0

      • Tylko że na tym przejściu jak Cię dwa samochody puszczają to trzeci się nie zatrzymuje, bo on się spieszy i poza tym masz światła kawałek dalej i tam sobie możesz poczekać.

        • 0 0

  • Jeżdzić trza umić (2)

    Jak w temacie... Tylko tyle mam do powiedzenia ;)!

    • 46 15

    • (1)

      to nie za wiele masz do powiedzenia

      • 12 7

      • I tak całkiem sporo dla przeciętnego furmana

        Na trzy razy będą musieli czytać.

        • 6 2

  • To o 100 tys. zł więcej, niż chciało wydać miasto. (3)

    Ale wyda bo publiczne to niczyje!

    • 59 12

    • Szczurek nie mówi publiczne, on mówi moje pieniądze.

      • 8 2

    • zapewne wykonawca będzie firma M.... (1)

      • 10 1

      • ... TM?

        • 7 1

  • Tristar? (7)

    • 26 4

    • (4)

      dlaczego mam czekać kiedy nic nie jedzie?Bo jakiś przypał z urzędu wie co jest dla mnie dobre i bezpieczne?Niech ci popaprańcy zajmą się stanem ulic i chodników

      • 19 8

      • Dzięki Tristarowi nie czekasz! Własnie o to chodzi m.in. w tym systemie. (1)

        • 6 12

        • chyba w domu. bo na pewno nie na ulicy...

          • 12 6

      • Przemek przecież ty sam jesteś urzędasem

        • 2 0

      • Tristar jest dobry ale nie 2minuty na przejściu przy Pogotowiu na Władka 4 w kierunku ul.Świętojańskiej!.Krzyżówka przy ul.Władka4 i Obrońców Wybrzerza musi być bez świateł!!! Codziennie idę tędy i jestok!Bez kolizyjnie! Idę na Ul.Śląską po pracy do domu, nie na światłach krzyżówki Żwirki i Wi góry i Władka 4!.Proszę,nie róbcie żadnych świateł bo będzie na maksa gorzej dla pieszych i kierowców.Korki w godzinach szczytu będą o 200% większe.Poco!!! Dajcie tą kasę na modernizację ul.Warszawskiej!!! Tam na chodnikach można nogi połamać po tych remontach położonych rur! Chodniki są koślawe i się zapadają!!! A Rada dzielnicy jakieś bzdury wymyśla aby głosować na budżet dzielnicy teraz!!!!!!!!!!!!!!

        • 2 0

    • Zrobić czasomierze (1)

      Odliczające czas do zmiany świateł. Kierowcy bedą to widzieli i się bedą zatrzymywali.

      • 4 1

      • I wtedy będzie mniej kolizji

        • 3 0

  • (1)

    kolejne światła na tej ulicy. tam sygnalizacja jest co 200 m. zamiast stawiac światła bez sensu lepiej postawić fotoradar który działa.

    • 41 40

    • nie chodzi o przekraczanie predkosci. to jest bardzo niebezpieczne skrzyzowanie, co raz jest tam jakis wypadek badz potracenie pieszego. za duzo sie tam dzieje, jadac z podporzadkowanej nie trudno nie zauwazyc pedzacego rowerzysty albo przechodzacego pieszego w nocy, trzeba byc mega uwaznym. piesi maja problem z przejsciem przez dwie trzypasmowe jezdnie.

      • 2 0

  • (5)

    haha ale debile jeden wypadek i światełka bo biedni nieporadni ludzie nie potrafią korzystać z ulicy kiedy nie prowadzi się ich jak debili nieporadnych

    • 62 47

    • Rzecz w tym że niejeden wypadek (1)

      A debile to furmani którzy nie ogarniają że jak samochód stoi przed przejściem to przynajmniej zwolnię żeby zobaczyć dlaczego. Ale wtedy procesor ma 100% wykorzystania procesem "trzy pasy = 90km/h, trza depnąć bo sie Mietek na grylu bedzie śmiał żem p**da"

      • 28 4

      • 100 m dalej są światła

        • 9 3

    • jeden wypadek... w miesiącu

      • 4 5

    • debil nieporadny. .. (1)

      • 1 1

      • widzisz baranie ja jeszcze znam zasady przechodzenia przez jezdnie obecne święte krowy uważają że mają prawo wejść pod auto znajdujące się metr od pasów bo taki pieszy bydlak myśli że może wszystko paru debili juz poczuło blachę na swojej d.... i jeśli przezyli to zweryfikowali swoje poglądy wtłaczane do łbów przez media.Trzeba być naprawdę idiotą i kaleką by wpaść pod samochód na przejściu które jest otoczone z obu stron w bliskiej odległości przez inne skrzyzowania ze światłami czy nie jest tak matole że kiedy trzymają światła przy AK można przejść przez W4 prowadzącą do Redłowa a jak potok aut stoi przed Żwirki i Wigury nie ma możliwości przejścia przez druga jezdnię?

        • 1 5

  • gratulacje (3)

    Gratuluje kolejnej powaznej inwestycji

    • 44 11

    • W Gdyni

      To chociaż coś się dzieje a w Gdańsku tylko jakieś nikomu nie potrzebne biurowce cały czas stawiają

      • 6 5

    • Do lekcji dzieciaki (1)

      Jeden i drugi.

      • 0 5

      • do pal...ta

        nawet sie pal ... boisz podpisac?

        • 0 0

  • Tristar (11)

    Jest tylko gorzej.
    Od czasu kiedy zaczęli montować Tristar korki są dużo większe.
    Kiedyś :
    Wyjeżdżając trajtkiem z Zamenhofa jak paliło się zielone to zdążyliśmy przejechać. Teraz czasem zajmuje to 3 zmiany świateł.

    Ruszając z Stocznia Morska w stronę estakady przelot był 6 min w godzinach szczytu ... Byliśmy przed czasem teraz jest 7 minut i zawsze opóznienie.

    To jeden z wielu przykładów jak np. Zielone na morska estakada kierunek centrum 10 sekund.

    Kpina

    I teraz dodatkowe światła na Władka. Zaiście

    • 70 12

    • To ciekawe... (5)

      Wiesz chociaż od kiedy działa Tristar?
      No i jak mają się wszelkie niezależne badania do tego? Bo z nich wynika coś innego. A i te badania nie uwzględniają tego, że przybyło aut od.

      • 5 12

      • G

        Tam przybyło. Brak nowych dróg powoduje ciągle korki.

        • 8 6

      • i co z tego że przybyło?

        • 2 2

      • Tristar... (2)

        Tristar jeszcze nie działa jak powinien, bo firma montująca ma czas do grudnia... W temacie przycisków dla pieszych...może warto zaznaczyć , które dzałają? Bo na zlecenie ZDIZ spora część to tylko błyskotki... A kierowcom i pieszym, którzy niepotrzebnie kwitną na światłach się nie dziwię, że mają tego dość! Tylko osoba przyklejona do klawaitury, lub z głową w smartfonie podczas jazdy komunikacją miejską może pisać, że jest o.k.

        • 4 4

        • (1)

          np j..ne przyciski przy Stryjskiej działają tylko wieczorem i w nocy, w dzien zielone jest z automatu to myli ludzi bo np o 22 nie wciśniesz to stoisz jak palant to samo przy Redłowskiej, znowu przy Klifie w Orłowie działają automatycznie niezależnie od pory dnia to jest chore i mylące, znowu w takich ruchliwych miejscach jak Morska/Kartuska nawet za dnia trzeba wciskac przyciski, chory system stworzony przez chorych ludzi ile to miało mieć funkcji ile radarów itd, wyszło z tego jak zawsze wielkie g..... poza nowymi sygnalizacjami i semaforami kierunkowymi nie zmieniło się nic

          • 1 0

          • pomyliłeś się - przy Kartuskiej tez jest automatycznie za dnia

            • 0 0

    • Kiedyś... zdecydowanie mniej samochodów na drogach (2)

      i tyle w temacie

      • 7 3

      • (1)

        przecież ten ch..wy system miał cytuję niejakiego gromadzkiego zasysać rozkłady sprawić że komunikacja miejska będzie o czasie itp bajania

        • 4 2

        • i zasysa :)

          • 2 0

    • Jest proste rozwiazanie wydłużenia światła zielonego z wyjazdu z ul. Chylonskiej. Mianowicie zrobić, żeby zielone dla ludzi na przejściu na ulicy Morskiej zapalało się za każdym razem. A niestety tam jest tak, ze czasem jak za późno się wciśnie to trzeba odstać cały cykl świateł, w tym samym czasie światło zielone dla wyjazdu z Chylonskiej pali się dużo krócej. W dodatku blokują tam i spowalniają wyjazd Nauki Jazdy

      • 1 0

    • korki, kubusiu, wynikają z nadmiaru samochodów

      i skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości

      • 0 0

  • Re: Nowe światła na Władysława IV w Gdyni (6)

    lepsza byłaby nadziemna kładka lub podziemny tunel.

    • 57 39

    • (2)

      jeszcze lepsze zmuszenie takich jak ty do lazenia do auta codziennie po tych schodach. Sam zapewne parkujesz na chodniku pod sklepem.

      • 22 5

      • jak zwykle ból tyłka ciemnogrodu (1)

        a którym miejscu napisał że to piesi mają być w tunelu?

        bez różnicy kto będzie "pod" a kto "nad" taka jest kolej rzeczy urbanizacji...

        • 6 6

        • we współczesnych miastach europejskich likwiduje się tunele i estakady

          niektóre tunele same się zapadają po 30 latach eksploatacji i włodarze miasta łapią się za głowę - dlaczegośmy nie posłuchali przewidujących takie zjawiska urbanistów?
          (por. Bruksela)

          • 2 0

    • ja bym wolał podziemną kładkę i nadziemny tunel

      • 15 3

    • nadziemna kładka ?! boże....

      • 2 1

    • Puknij się w łeb. .

      Kładka lub tunel? I będziesz biegał po tych schodach góra dół? A matki z wózkami, niepełnosprawni, rowerzyści?

      • 3 4

  • Ooo w końcu inwestycja w Gdyni:)))) (3)

    tylko ta cena masakra!!!
    zabrakło informacji czy będzie to robił MTM.

    • 46 6

    • Patryk Szczerba robi co może, by dobrze o tej Gdyni pisać ;)

      • 8 2

    • nie "czy" tylko "że" będize to robił MTM (1)

      Moje Twoje Mojsze

      • 11 1

      • Możemy my mieszkańcy różne propozycje pisać a i tak 4 wariant wejdzie w życie.Firma na "przetargu" i tak wygra ta sama co zawsze a ludzi Urząd Miasta ma delikatnie mówiąć gdzieś...jak zawsze!!!! Co na to Radni Miasta Gdyni!!!!!!!!

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane