• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe światła na Władysława IV w Gdyni

Patryk Szczerba
14 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Sygnalizacja ma poprawić bezpieczeństwo na Władysława IV. Sygnalizacja ma poprawić bezpieczeństwo na Władysława IV.

W grudniu na skrzyżowaniu ulic Władysława IV i Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni w Gdyni pojawi się zapowiadana od blisko dwóch lat sygnalizacja świetlna. Na ul. Obrońców Wybrzeża zaplanowano też pasy dla rowerzystów, łączące się z kontrapasem na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni.



Czy kolejne światła na Władysława IV w Gdyni są potrzebne?

Zgodnie z zapowiedziami urzędników, sygnalizacja świetlna powinna być gotowa w zeszłym roku. Nie udawało się jednak rozstrzygnąć przetargów. Ostatnie podejście okazało się wreszcie skuteczne.

Sygnalizatory zaczną działać na początku grudnia. Światła będą zmieniały się na żądanie w zależności od wjazdu na pętle indukcyjne pojazdów lub wciśnięcie przycisku przez pieszych.

Koszt ich montażu oraz stworzenia pasów rowerowych w ul. Obrońców Wybrzeża to 636 tys. zł. To o 100 tys. zł więcej, niż chciało wydać miasto.

O tym, że taki wydatek warto ponieść, większych wątpliwości nie było od dawna.

- To jedno z dwóch ostatnich miejsc, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na tej drodze. Analizy pokazały, że jest konieczna. Poprawi przede wszystkim bezpieczeństwo pieszych, którzy z obawami wchodzą w tym miejscu na pasy - wyjaśniał kilka miesięcy temu Jacek Oskarbski z Działu Inżynierii Transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Skutki lipcowej kraksy na skrzyżowaniu. Po montażu sygnalizacji takie sytuacje nie powinny się powtarzać. Skutki lipcowej kraksy na skrzyżowaniu. Po montażu sygnalizacji takie sytuacje nie powinny się powtarzać.
Zderzenie autobusu z samochodem osobowym, do którego doszło w lipcu tego roku, pokazało, że sygnalizacja przyda się nie tylko pieszym, ale także kierowcom i pasażerom. W wypadku ucierpiało wtedy sześć osób - pasażerów autobusu - a ruch w centrum Gdyni był przez kilkadziesiąt minut zablokowany.

W ostatnich tygodniach światła zamontowano także na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Bernadowskiej zobacz na mapie Gdyni. W tym przypadku głównym argumentem za inwestycją było umożliwienie swobodnego i bezpiecznego wjazdu mieszkańcom okolicznych osiedli. Skorzystali też bywalcy Kolibki Adventure Park. Inwestycja kosztowała 450 tys. zł.

Opinie (149) 1 zablokowana

  • A może (1)

    Czas pomyśleć nad światłami przy skrzyżowaniu chwaszczynskiej i rdestowej. Tam przejść bez problemu to sztuka. Nie mówiąc o ilości potraconych osób. Żeby nie utrudniać ruchu można zrobić przejście na przycisk. Idący ludzie na polifarb lub wracający mają zawsze dużo adrenaliny. Jeden jest uprzejmy i przepuści a drugi potraci albo przejedzie przed nosem.

    • 4 5

    • ludzie to niech w domu siedzą... a to dobra prosra... 140 tam latam

      • 0 1

  • Pedaraści (3)

    Tak fajnie i bezstresowo się przechodziło, a teraz trzeba będzie stać jak **as i czekac na zielone.

    • 5 8

    • (2)

      I tak trzeba czekać zanim jakiś wariat który jedzie przepuści pieszych

      • 3 1

      • czasami pieszych przepuszcza zwykły kierowca (1)

        niekoniecznie wariat

        • 0 0

        • jeden przepuści pieszego

          a jadący pasem obok pojedzie...

          • 0 0

  • I bardzo dobrze! (5)

    To bardzo niebezpieczne przejście dla pieszych, z powodu głupoty kierowców. Jadą tam jak wariaci i nie zatrzymują się, gdy ktoś na sąsiednim pasie to robi przed przejściem. Doszło tam do wielu wypadków z udziałem pieszych.

    • 6 5

    • Dokładnie dzieci tam przechodzą a kierowcy mają to gdzieś stanąć to jadą jak wariaci ile trzeba czekać żeby tam przejść bardzo dobrze,że będą tam światła już dawno powinni to zrobić

      • 3 2

    • Wielu ? Tzn ilu konkretnie i w jakim okresie czasu?! (3)

      Gadasz ogólnikami jak Tusk

      • 1 2

      • pieszych

        ok 10 rannych przez 5 lat, ponad 50 kolizji, ok 15 wypadków...

        • 0 1

      • Nie znam dokładnych danych, ale mieszkam blisko

        i widzę z okna co tam się wyprawia. Mój sąsiad tam zginął.

        • 0 1

      • w ogólnikach specjalizuje się raczej inna opcja

        obywatel drugiego sortu

        • 0 0

  • drogi

    dobra decyzja Panie Jacku Dlaczego tak póżno

    • 2 5

  • kolejna bzdura!

    znowu wyrzucane pieniądze zamiast nowych dróg popierdoły bezsensu!

    światła na przyciski w ogóle nie zdają egzaminu, kontrpas dla rowerzystów już jeden jest na Starowiejskiej.Jak widać nikt z niego nie korzysta w jezdnia zwężona i ubyło miejsc postojowych.Kolejne "występy" Mr.Stępki i innych mądrali z Gryzoniowa

    • 5 4

  • Pętla indukcyjna to shit (2)

    jeżdżę motocyklem od 4 lat i na każdym skrzyżowaniu z pętlą indukcyjną to jest koszmar ponieważ pętla nie łapie rowerzystów skuterów i motocykli czekam aż ktoś podjedzie na to samo skrzyżowanie samochodem. Gratuluję inżynierii ruchu pomysłu z pętlą indukcyjną.

    • 12 1

    • jak jest dobrze wyregulowana łapie (1)

      jak do tej pory najtańszy i najbardziej niezawodny sposób detekcji....

      • 0 0

      • rower złapie tylko kiedy jest wycięta na asfalcie i to nie wszędzie i nie w każdym miejscu na jezdni np zawrotka w Cisowej rower złapie tylko na lewym pasie jak sie najedzie odpowiednio inaczej mozna sobie stać do usrr...śmierci problem jest taki że na nowo remontowanych ulicach te głupki ładują to ustrojstwo pod warstwę ścieralną tzn od roweru czy skutera dzieli to g.. przynajmniej 5 cm asfaltu nie ma takiej pętli by zadziałała sprawdzone wszędzie Morska/Owsiana, Wiejska, Kcyńska itd itd itd nie da się legalnie i przepisowo pokonać skrzyżowania w poprzek sam niedawno pomogłem jakimś dzieciakom które nie mogły Kcyńską pojechac przez krzyżówkę z Morską i wcisnąłem im guzik dla pieszych wtedy światło na poprzecznej relacji zapala się z automatu.W XXI wieku stosuje się podczerwień itp rzeczy ale trójmiejskie głupki wolały tanio

        • 3 0

  • Kierowcy jadą jak debile nie można tam przejść nawet bo jadą jak wariaci dzieci tam przechodzą a kierowcy mają gdzieś po co się zatrzymać. Ile czasu trzeba żeby tam przejść :(

    • 6 4

  • Przez nieuwarznych kierowców którzy wyprzedzają tam na przejściu dla pieszych. Widziałem tam takie potrącenie pieszego. Dwa samochody stały a trzeci z prędkością około 60 km/h wyprzedził i potrącił w stanie ciężkim pieszy trafił do szpitala.
    My kierowcy dziękujemy takim co mają zasady ruchu drogowego w poważaniu...

    • 8 0

  • Dlaczego piesi muszą wciskać przyciski?

    Dlaczego pieszych poniża się, wymagając żeby wciskali przyciski przy przejściach?
    Niech dla pieszych jest zielone, a jak jakiś pojazd chce przejechać, to niech się zatrzyma i kierowca naciska przycisk

    • 4 1

  • Czemu niektóym przeszkadza, że zainstalują tam światła? (1)

    Przecież to chyba jedyne przejście na Władysława IV - poza skrzyżowaniem ze Starowiejską - na którym nie ma świateł. Dla kierowców nie będzie wielkiej różnicy a dla pieszych będzie bezpieczniej.

    • 3 1

    • dlatego przeszkadza bo te głupole gdyńskie nie umieją ustawiac świateł np co to jest że jadąc w stronę batorego jak złapie przed Kilińskiego to kiedy się rusza natrafia się jeszcze na spory czas czerwonego przy Żwirki i Wigury i znowu trzeba rucszac od zera na tak krótkim dystansie

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane