• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wagony Intercity i zapowiedź obniżek cen biletów

bra
24 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (285)

Z 81 nowych wagonów Intercity, część kursuje na trasach z Trójmiasta do Warszawy, Wrocławia, Bielska-Białej, Wiednia czy Berlina. Oprócz tego, że są na wskroś nowoczesne, to jeszcze zostały przystosowane do jazdy z prędkością 200 km/h. Przy okazji premier zapowiedział, że dojdzie do obniżki cen biletów kolejowych, które podrożały od 11 stycznia.



Komfort czy cena - co dla ciebie bardziej się liczy przy zakupie biletów kolejowych?

PKP Intercity właśnie odebrało ostatnią partię z 81 wagonów, które dla przewoźnika wyprodukowała poznańska Spółka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych. Realizacja, wartego blisko 700 mln zł kontraktu, trwała 4 lata i 10 miesięcy.

81 wagonów Intercity, w tym:

  • 7 wagonów przedziałowych 1. klasy;
  • 27 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy;
  • 27 wagonów przedziałowych 2. klasy;
  • 10 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów (każdy wyposażony w 8 wieszaków na rowery);
  • 10 wagonów przedziałowych 2. klasy przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.

Nowoczesne wagony będą kursowały z Trójmiasta od 2025 roku Nowoczesne wagony będą kursowały z Trójmiasta od 2025 roku

Wagony pojadą 200 km/h i mają dostęp do internetu



Wagony pozwolą na szybsze pokonywanie trasy, dzięki dostosowaniu do prędkości 200 km/h. Nowe wagony są wyposażone w wygodne fotele z dostępem do indywidualnego gniazdka elektrycznego i oświetlenia. Ponadto zostały zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Wagony posiadają klimatyzację, system informacji pasażerskiej oraz toalety z zamkniętym obiegiem. Inwestycja jest w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, które umożliwiają sprawne oraz efektywne poruszanie się po transeuropejskiej sieci kolejowej.

Wagony obsłużą składy kategorii InterCity (IC) oraz Express InterCity (EIC) kursujące na wielu trasach, w tym z Trójmiasta.

Powstanie wielka hala do remontu maszyn kolejowych Powstanie wielka hala do remontu maszyn kolejowych

Nowe wagony na trasach z Trójmiasta:

  • Kołobrzeg/Gdynia - Bielsko-Biała
  • Kołobrzeg/Hel - Gdynia - Warszawa
  • Gdynia - Berlin - Gdynia
  • Gdynia/Warszawa - Wiedeń
  • Gdynia - Wrocław

Premier: ceny biletów nie pozostaną na tym poziomie



Z kolei na konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki zapowiedział obniżkę niedawno podniesionych cen biletów na przejazdy kolejowe.

Drożeją bilety na pociągi dalekobieżne Drożeją bilety na pociągi dalekobieżne

- W najbliższych dniach będę rozmawiał z całym kierownictwem Ministerstwa Infrastruktury. Na pewno na takim poziomie ceny biletów nie pozostaną - powiedział premier. - Będę domagał się zdecydowanych działań oszczędnościowych we wszystkich spółkach PKP, po to aby doprowadzić do niższych cen biletów. Na ile one będą niższe, jeszcze nie potrafię powiedzieć. Decyzja w tej sprawie zapadnie po spotkaniach, która się odbędą.
bra

Opinie (285) ponad 10 zablokowanych

  • Hipokryci i ciemny lud (2)

    Pan premier będzie się domagał zdecydowanych działań oszczędnościowych w spółkach PKP. Może jednak zacząć od własnego podwórka? W 2021 roku budżet Kancelarii premiera z planowanych 380 milionów złotych wzrósł do 594 mln, w 2022 roku już wynosił 843 mln, zaś na 2023 zaplanowano sobie 1,5 miliarda. Zatrudnienie wzrosło z 555 osób do 843, czyli o 52%. Mamy 24 ministrów w tym 8 bez teki i 71 wiceministrów. O miesięcznych wynagrodzeniach nie będę pisał bo nie chcę aby ktoś dostał zawału. I jeszcze przy okazji, bo nasza bezzębna opozycja nawet nie próbuje zdenerwować rządzących. Z tytułu niewykonania orzeczeń TSUE straciliśmy już blisko 2 miliardy złotych, a licznik nadal bije. Tak że dalej zbierajcie grosze na ciężko chore dzieci jak wam się to wszystko podoba.

    • 26 2

    • Super koment, wielka szkoda, że nie liczni

      tylko odróżniają czarne od białego i umieją liczyć. Ten kraj zszedł na psy, a politycy widzą, że za 500+ i 13ste emerytury mają większość głosów w garści. Ludzie zaślepieni TVP dają się robić na całego. Swój Ziobro nikogo nie ruszy z PiSu i Ci mają eldorado w walkach chyba już na miliardy

      • 6 2

    • Ty ruski trolu piszesz tu setki postów dziennie myslisz ze ktos czyta te twoje wypociny ze one co kolwiek znaczą?

      • 1 1

  • Komuna pełną gębą, Gierek był y bo zadłużył Polskę po dekiel, a potem cała reszta była zła bo kartki wprowadzili i cenami się bawili.

    Dzisiaj mamy nowych Gierków i innych bohaterów PRL a krety ński naród siedzi na du**e i nic nie robi.

    • 17 3

  • Przecież to jest kabaret: (4)

    "W najbliższych dniach będę rozmawiał z całym kierownictwem Ministerstwa Infrastruktury. Na pewno na takim poziomie ceny biletów nie pozostaną - powiedział premier. - Będę domagał się zdecydowanych działań oszczędnościowych we wszystkich spółkach PKP, po to aby doprowadzić do niższych cen biletów. Na ile one będą niższe, jeszcze nie potrafię powiedzieć. Decyzja w tej sprawie zapadnie po spotkaniach, która się odbędą."

    Tyle że jakiś mało śmieszny, bo to my za wszystko płacimy. Nie rząd, lecz my.

    • 70 3

    • Ty to wiesz, ja to wiem.. a elektorat PiSu słyszy w TVP dezInfo, że to od rządu.

      500+ od PiS, 300+ od PiS, 13 i 14 emerytury od PiS, tarcze covidowe, węglowe, energetyczne, gazowe, biletowe.. od PiS. Normalnie, ze skarbonek Kaczyńskiego, Morawieckiego, Obajtka, Sasina, Szumowskiego, Dudy, Ziobro, Glapińskiego, Macierewicza..

      • 13 3

    • Są takie nagrania jak Putin (1)

      obsztorcowuje kierownika jakiejś fabryki, że za drogo produkują i mają obniżyć ceny. No proszę, u nas też się da...

      • 7 2

      • A znasz coś takiego jak ustawa o publicznym transporcie zbiorowym?

        • 1 0

    • I co z tego, że płacimy?

      • 0 0

  • Wagony poruszają się po torach nie dostosowanych do wyższych prędkości

    W wielu miejscach trzeba zwalniać. Utrzymanie infrastruktury kolejowej kosztuje i to coraz więcej dzięki inflacji, podwyżkom cen materiałów i wynagrodzeń.

    • 19 6

  • (4)

    Wagony na 200 a lokomotywy na 140? Śmiech na sali

    • 13 4

    • Lokomotywy na 120 max. to zdecydowana większość (2)

      • 0 5

      • Mylisz sie

        • 3 2

      • Obecnie większość taboru jest na 160 km/h.

        • 2 3

    • Wszystko sie zgadza

      Z kra do gda wagony pchaja lokomotywe z uwagi na roznice wys. Fizyka. I taki sllad osiaga 1G

      • 0 0

  • Ja się pytam gdzie nogi trzymać w tych wagonach??? Dla chińczyków pobudowali?

    • 7 3

  • Bracvo Pis (1)

    Przynajmniej cos robicie.po tym chyba na was oddam swoj glos.

    • 1 11

    • Robią głównie bajzel, koszty i zamęt

      • 3 1

  • Na razie nie mają lokomotyw na 200kmh z kabinówką

    I nie ma zdrowej konkurencji na torach. Bełkot propagandowy jest.

    • 13 2

  • Obniżać ceny

    Zamiast obniżać ceny żeby nie wozić powietrza, bo to bez sensu. I faktycznie wplywać na wybory ludzkie - co się bardziej opłaca , tym samym popularyzując podróże koleją i zarabiać na ilości przewiezionych pasażerów. Ale cóż ktoś jeszcze musi się nauczyć jak się robi pieniądz na koleji.

    • 67 8

  • Obniżą cenę biletu o dwa złote, za to wprowadzą większą opłatę za rezerwację o 5 złotych.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane