• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wagony do Gdyni. W 2014 roku

Patsz
28 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
To pierwsza inwestycja PKP Intericty w tabor od 2008 roku. To pierwsza inwestycja PKP Intericty w tabor od 2008 roku.

PKP Intercity kupuje 25 nowych wagonów pasażerskich, które od 2014 roku w pociągach TLK obsługiwać będą trasę Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia. Rozstrzygnięty został ogłoszony w maju przetarg. To pierwsza taka inwestycja w tabor od 2008 roku.



Jak oceniasz wagony PKP Intercity?

Wagony będą kosztowały spółkę 175 mln zł. Połowa tej kwoty będzie pochodziła ze środków Unii Europejskiej. Wykonawcą będzie poznański producent H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

- Rozstrzygnięcie przetargu na zakup 25 nowych wagonów, jak i ostatnio podpisana umowa na modernizację 68 wagonów to efekt realizacji polityki taborowej, którą rozpoczęliśmy jeszcze na początku zeszłego roku. Dzisiaj dysponujemy 1700 wagonami. Kolejny etap w naszej strategii to modernizacje i dalsze zakupy - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h oraz mają być przyjazne niepełnosprawnym.

Niewykluczone, że pociągi pojawią się nie tylko na trasie Gdynia - Wrocław - Gdynia, ale także na remontowanych torach prowadzących do Warszawy, gdzie prace maja się zakończyć wiosną 2014 roku.
Patsz

Opinie (76) 4 zablokowane

  • a kiedy startuje przetarg do przetargu, który wyłoni miejsce publikacji informacji o przetargu??

    • 3 0

  • WSZYSTKIE WAGONY NOWE (3)

    Jak na 1700 wagonów to naprawdę szacunek.

    • 33 3

    • no dokładnie

      Aż niecałe 1,5%.
      A to że kilka z nich pojedzie do trojmiasta to na pewno kolejna wielka zasługa naszego ministra od sukcesów na kolei.
      Państwo Polskie nie zagospodarowało 4,8 mld złotych z funduszy unijnych przeznaczonych na modernizacje polskiej kolei.

      • 2 3

    • Jonin wyluzuj, nie jest źle (1)

      • 1 2

      • My Polacy wiecznie narzekamy...

        bo mamy na co NARZEKAC. Mowisz, ze nie jest zle, a ja mowie, ze jest do d**y. Co to ma byc? Juz dawno w Polsce powinny byc europejskie standardy (i zarobki...) No i na marginesie w Polsce brak narzekania dla "wladzy" oznacza, ze wszyscy sa zadowoleni i nie trzeba nic robic. LUDZIE NARZEKAJCIE CALY CZAS, CALA DOBE!

        • 4 4

  • ???? (1)

    Wiedzą kto będzie producentem a nie wiedzą dokładnie jaka będą miały dopuszczalną prędkość eksploatacyjną????? Przecież warunki przetargu określały jasno wymogi dla wagonów....Redaktor niedoinformowany czy pisze bzdury ????

    • 8 10

    • !!!!!!

      A może trzeba czytać uważniej... nie mniej niż 160, to konkret jak na przetarg...

      • 4 1

  • "Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h..."

    Jak będą jechały poniżej 160 to będą stanowić niebezpieczeństwo.

    • 4 0

  • 2 klasa

    Jeżdżę tylko 2 klasą, starsze wagony są wygodniejsze... Te profilowane siedzenia w nowych wagonach do mnie nie przemawiają. Jedynym problemem jest jedynie ich ilość, a nie stan - po co komu 2 nowe wagony, jak można puścić 4 stare i się w nich wyspać? :)

    Nienawidzę grubych, spoconych bab w 2 klasie.

    PS: Jechałam kiedyś z Poznania do Gdyni składem, który złożony był tylko z wagonów I klasy jeżdżących jako klasa II. Piękna podróż.

    • 4 2

  • Wagony może i owszem przystosowane do takiej prędkości, ale tory to już nie.

    Cóż poradzić. Bieda.

    • 4 1

  • ..... nie mniej niż 160 ... to znaczy,że poniżej .... np. 100 na godzinę - moga byc problemy...

    DOBRE !!

    • 4 0

  • Co to wszystko da, kiedy już w pierwszym kursie hołota i tak je zabrudzi i szybko dostosuje do normalnych.

    • 1 4

  • Pierwsze Pendolino też

    MIAŁY BYĆ.. Kto zgadnie ? Tak, w 2012 !

    • 12 0

  • Spoko, spoko, to jest PKP. Pierwsza usterka i zostaną na bocznicy, bo nie będzie komu naprawić. (2)

    • 48 10

    • PKP

      Porządek
      Kultura
      Punktualność

      • 2 1

    • mało to dobrych wagonów stoi na bocznicy

      niektóre nawet kilku letnie, tylko dla tego, że nikomu nie chce się rozpisać przetargu na ich przegląd okresowy ? Niektóre nawet w barwach Berlin-Warszawa-Ekspress. Te za rok czy dwa skończą pewnie tak samo.

      Polecam filmik na Youtube "gdzie są brakujące wagony pkp" czy jakoś tak.

      • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane