Fakty i opinie

Kup sobie własnego "Warsa". PKP sprzedaje wagon restauracyjny

Najnowszy artukuł na ten temat

Nowoczesne wagony Intercity na trasach z Trójmiasta

Wiele wagonów typu 113 A zostało przez PKP Intercity zmodernizowanych, ale wagon wystawiony na sprzedaż nie nadaje się już do eksploatacji.
Wiele wagonów typu 113 A zostało przez PKP Intercity zmodernizowanych, ale wagon wystawiony na sprzedaż nie nadaje się już do eksploatacji. fot. PKP Intercity

Może wystarczyć nieco ponad 18 tys. zł, by nabyć 43-letni wagon restauracyjny sprzedawany przez PKP Intercity. Oferty na jednostkę stacjonującą w Gdyni można składać do środy.



Jadąc pociągiem, korzystasz z wagonu restauracyjnego?

regularnie, smakują mi serwowane tam potrawy 12%
czasami, gdy jestem naprawdę głodny(a) 30%
nie, jest za drogo, wolę zjeść rzeczy kupione albo przygotowane wcześniej 58%
zakończona Łącznie głosów: 1614
PKP Intercity jeszcze kilka miesięcy temu borykały się z brakiem wagonów barowych. Teraz problem, który jeszcze rok temu mocno doskwierał pasażerom pociągów jadących w dłuższe trasy, został opanowany.

Na sprzedaż, bo więcej wagonów nie potrzeba

Większość wagonów, z opóźnieniem, ale jednak udało się naprawić i zmodernizować. A że nic nie wskazuje na to, by PKP Intercity powiększało liczbę swoich pojazdów gastronomicznych, to prawdopodobnie zacznie pozbawiać się najstarszych jednostek.

Sprzedawany wagon został wyprodukowany w 1974 roku, jeszcze kilka lat temu kursował w rozkładowych pociągach PKP Intercity. To typ 113 A. Jego prototyp powstał w 1972 roku w zakładach H. Cegielski - Poznań. Seryjną produkcję realizowano w latach 1974 - 1976. Razem wyprodukowano i dostarczono na PKP 230 sztuk mogących jeździć z prędkością 160 km/h.

Początkowo jako pasażerski z przedziałem barowym

Co ciekawe, wagony 113A pierwotnie były wagonami pasażerskimi z przedziałem barowym. W wyniku kilku wersji przebudowy stworzono wagony typowo barowe, barowo- restauracyjne oraz restauracyjne.

Na początku roku 2009 w spółce Intercity S.A. było 129 wagonów typu 113A. Pozostała część była przypisana do Przewozów Regionalnych. Na trasach jeździło ponad 10 takich jednostek. Wagony barowe tego typu można było ostatnio spotkać chociażby na linii Poznań- Wrocław.

Chętni na zakup mogą wziąć udział w licytacji. Cena początkowa wagonu stacjonującego w Gdyni to 18,2 tys zł. Na oferty PKP Intercity czeka do 22 listopada.

Szczegóły można znaleźć tutaj

- Jednostka liczy już 43 lata, jest w stanie zużycia, a więc nie nadaje się do dalszej eksploatacji, jego naprawy z punktu widzenia gospodarki przewoźnika nie mają już żadnego uzasadnienia ekonomicznego - informuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

Kto mógłby być zainteresowany kupnem?

Oprócz PKP Intercity tylko Przewozy Regionalne posiadają wagon, dzięki któremu mogą świadczyć usługę sprzedaży posiłków na trasie z Poznania do Wrocławia i dalej na południe.

Jest jednak szansa, że kupi go prywatny operator, wykorzystując później do okolicznościowych przejazdów lub bogaty pasjonat kolejnictwa.

Czytaj też: Kup sobie skuter albo wojskowego Stara

Opinie (117) 2 zablokowane

  • Kolej nie chce odrestaurować, bo się nie opłaca, (17)

    ale może ktoś kupi i odrestaruje? Gdzie tu logika?

    • 134 26

    • Logika jest w byciu pasjonatem. (2)

      • 34 1

      • Kupię sobie i postawię na parkingu pod blokiem (1)

        • 5 1

        • taaaaakkkk

          A sąsiedzi będą się wku....ć że miejsce zajmuje. Piękna wizja

          • 0 4

    • (4)

      Kolei nie opłaca się JEŹDZIĆ tym wagonem, ale komuś może się opłacać go eksploatować w inny sposób (np. robiąc bar)

      Logika to nie Twoja specjalność, hę?

      • 43 12

      • A Twoja na pewno? (3)

        "jego naprawy z punktu widzenia gospodarki przewoźnika nie mają już żadnego uzasadnienia ekonomicznego" - czyli PKP nie opłaca się REMONTOWAĆ wagonu a nie jeździć.

        "Jest jednak szansa, że kupi go prywatny operator, wykorzystując później do okolicznościowych przejazdów" - ale liczą, że komuś się będzie opłacało wyremontować i użytkować ten wagon na torach i to jeszcze tylko okazyjnie.

        • 3 4

        • alłor (1)

          Ty jedmak toporny jesteś...

          • 1 3

          • Bardzo konstruktywny i elokwentny komentarz

            Gratuluję samooceny własnej finezyjności.

            • 0 0

        • z punktu widzenia GOSPODARKI PRZEWOŹNIKA

          nie opłaca się ale są jeszcze inne punkty odniesienia. Można, np., uczynić z niego kawiarenkę lub bar, postawić gdzieś na mazurach i zarabiać na turystach..

          • 0 0

    • a za 5 lat będą zamawiać nowe za 10 razy drożej niż moedrnizacja starych bo się okaże że jednak jest za mało (1)

      • 16 11

      • i słusznie. Trzeba pozbywać się złomu, a nie reanimować trupa....

        • 10 4

    • Można z tego zrobić dobrą knajpę (5)

      • 15 1

      • knajpe to przesada jak już to coś w stylu bar-busa gdzie i tak jest zawsze za miało miiejsca

        ale bar w autobusie może jeździć a takie coś to chyba na przyczepie TIR-a albo stacjomarnie, co nie ma sensu bo lepiej kupic/postawić gotowy domek gastronomiczny

        • 6 0

      • ja bym z tego zrobił foodtrucka (1)

        tylko lokomotywę w gratisie musieliby mi dorzucić

        • 15 1

        • I tory...

          • 0 0

      • ja bym z tego zrobił piwny bar, podłączał pod SKM. Stoczniowcy byli by zadowoleni a i inwestycja by się szybko zwróciła.

        • 33 1

      • i słusznie. Trzeba pozbywać się złomu, a nie reanimować trupa....

        • 2 5

    • Zaproponował bym go Lechii Gdańsk

      11 kelnerów w drużynie miałoby gdzie się realizować .

      • 11 1

  • Kupię sobie Warsa i będę ... (8)

    ...się nim woził po mieście.

    • 150 3

    • raz lepiej raz gorzej (1)

      • 14 1

      • ...jak nie to udowodnij...

        • 6 1

    • (5)

      Kup sobie jeszcze ciężarówkę Star, doczep do niej wagon i będziesz miał STAR WARS ;)

      • 77 0

      • Jest MOC ! :-) (4)

        Więcej takich komentarzy potrzeba w tym smutnym jak pi..a kraju...:-)

        • 31 2

        • (3)

          Kraju nie ale smutnej wiosce rybackiej z bydyniem na czele

          • 8 15

          • (2)

            Zdaje się, że pisząc "w tym smutnym jak p...zda kraju" miał na myśli stan umysłu przez Ciebie reprezentowany :) Ale oczywiście każdy może mieć własne zdanie... Pozdrawiam serdecznie ;-)

            • 9 4

            • Nawet nie - ^Zdaje się^ - a napewno miałem to na myśli. (1)

              Pozdrawiam.

              • 6 1

              • 500 zagięty. Dziękujemy i zapraszamy ponownie ;)

                • 0 0

  • kupię a okaże się, że koszt transportu Gdynia - miejsce docelowe (5)

    przewyższa koszt zakupu.

    • 99 3

    • po torach to jeszcze chyba da sie przetoczyć ale gdzies indziej niż przy torach to (3)

      rzeczywiście dzwig naczepa i TIR plus masa zazwolen na przewóz nadgabarytu

      • 13 2

      • Dowiedz sie co to jest TIR (2)

        Wcale go nie potrzebujesz, wystarczy ciężarówka z naczepa.

        • 9 10

        • TIR w powszechnym użyciu występuje jako ciężarówka i nie ma tu błędu. (1)

          Błędem jest czepianie się na siłę nazewnictwa byle tylko zabłysnąć jak karetka na sygnale.

          • 26 3

          • TIR-em moze byc rowniez auto masie calk. do 3.5t

            Ja tu widzę błąd i to bardzo wyraźny.

            • 12 10

    • Zamów do paczkomatu.

      • 10 0

  • (1)

    A może jakiś pasjonat kupi, odrestauruje i odda kolei? To by było coś!

    • 70 10

    • A może jakiś pasjonat zrobi tam lodziarnię? Włoską?
      Albo salon piękności kotów.

      • 1 0

  • Mógłbym wziąć do Kielna (2)

    Tylko, że teraz kilka mln zł ładuje w rondo i nie ma kasy na nic

    • 37 6

    • Mieszkańcy Kielna łączmy się ;)

      Jest tyle potrzebnych inwestycji, a oni uparli się na to rondo i na wiele miesięcy rozkopali naszą wioskę. Przy wyborach sobie o tym przypomnimy

      • 2 4

    • Nie mieliście korków, nie mieliście ronda.
      Będzie rondo - będą korki!
      Jak w Żukowie!
      Ciekawe kto na tych wszystkich rondach kręci aż taki biznes i ile w kopercie daje...

      • 0 0

  • Można postawić przy drodze (1)

    Niegdys były czynne takie restauracje w wycofanych samolotach, np na gierkówce

    • 75 3

    • Na "7" a nie gierkówce

      • 1 0

  • A co tam kupię se (2)

    I postawie w ogrodzie między krasnalami...
    Boję się tylko że wtedy sąsiad wstawi do ogrodu tankowiec

    • 118 0

    • Krasnale są spoko..

      • 5 0

    • Tankowiec nie. Rakietę koreańską.

      • 0 0

  • Ma koła zimowe? (2)

    • 68 3

    • Tak opony bieżnikowane i felgi amelinowe w zestawie.

      • 4 2

    • a PKP płakał jak sprzedawał

      • 0 0

  • Wagon warty ile waży .... (4)

    • 47 0

    • (2)

      tą drogą nie podążaj , tam dużo sklejki a wypalanie zabronione

      • 16 1

      • zabronione? w kraju istniejącym tylko na papierze? nie rozśmieszaj mnie

        • 19 2

      • Zabronione, ale tylko za dnia.

        • 4 1

    • sprzedają po cenie złomu, nie warto nic nie zarobisz, a może nawet dopłacisz

      • 5 1

  • (5)

    Ciepłe piwo, kawa ze szklanki, fasolka po bretońsku, flaczki i charakterystyczne poliestrowe firanki WARS oraz kelner współpracujący zarówno z milicją jak i z kieszonkowcami grasującymi w pociągu :)

    • 115 6

    • W Bretanii nigdy nie słyszeli o tej fasolce... (4)

      ...a kelner to był gość.

      • 29 2

      • A w Grecji o "rybie po grecku" :) (3)

        • 14 2

        • Typowe polskie dania: (2)

          Ryba po grecku,
          Śledź po żydowsku,
          Pierogi ruskie,
          sos tatarski,
          sernik wiedeński
          chłodnik po litewsku

          • 21 3

          • No i pycha

            • 3 2

          • tez

            zapomniales "laznia po niemiecku"

            • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.