Nowoczesne wagony Intercity na trasach z Trójmiasta
Może wystarczyć nieco ponad 18 tys. zł, by nabyć 43-letni wagon restauracyjny sprzedawany przez PKP Intercity. Oferty na jednostkę stacjonującą w Gdyni można składać do środy.
Jadąc pociągiem, korzystasz z wagonu restauracyjnego?
Na sprzedaż, bo więcej wagonów nie potrzeba
Większość wagonów, z opóźnieniem, ale jednak udało się naprawić i zmodernizować. A że nic nie wskazuje na to, by PKP Intercity powiększało liczbę swoich pojazdów gastronomicznych, to prawdopodobnie zacznie pozbawiać się najstarszych jednostek.
Sprzedawany wagon został wyprodukowany w 1974 roku, jeszcze kilka lat temu kursował w rozkładowych pociągach PKP Intercity. To typ 113 A. Jego prototyp powstał w 1972 roku w zakładach H. Cegielski - Poznań. Seryjną produkcję realizowano w latach 1974 - 1976. Razem wyprodukowano i dostarczono na PKP 230 sztuk mogących jeździć z prędkością 160 km/h.
Początkowo jako pasażerski z przedziałem barowym
Co ciekawe, wagony 113A pierwotnie były wagonami pasażerskimi z przedziałem barowym. W wyniku kilku wersji przebudowy stworzono wagony typowo barowe, barowo- restauracyjne oraz restauracyjne.
Na początku roku 2009 w spółce Intercity S.A. było 129 wagonów typu 113A. Pozostała część była przypisana do Przewozów Regionalnych. Na trasach jeździło ponad 10 takich jednostek. Wagony barowe tego typu można było ostatnio spotkać chociażby na linii Poznań- Wrocław.
Chętni na zakup mogą wziąć udział w licytacji. Cena początkowa wagonu stacjonującego w Gdyni to 18,2 tys zł. Na oferty PKP Intercity czeka do 22 listopada.
Szczegóły można znaleźć tutaj
- Jednostka liczy już 43 lata, jest w stanie zużycia, a więc nie nadaje się do dalszej eksploatacji, jego naprawy z punktu widzenia gospodarki przewoźnika nie mają już żadnego uzasadnienia ekonomicznego - informuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Kto mógłby być zainteresowany kupnem?
Oprócz PKP Intercity tylko Przewozy Regionalne posiadają wagon, dzięki któremu mogą świadczyć usługę sprzedaży posiłków na trasie z Poznania do Wrocławia i dalej na południe.
Jest jednak szansa, że kupi go prywatny operator, wykorzystując później do okolicznościowych przejazdów lub bogaty pasjonat kolejnictwa.
Czytaj też: Kup sobie skuter albo wojskowego Stara