- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (453 opinie)
- 2 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (126 opinii)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (73 opinie)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (297 opinii)
- 5 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (100 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (137 opinii)
Kup sobie własnego "Warsa". PKP sprzedaje wagon restauracyjny
Może wystarczyć nieco ponad 18 tys. zł, by nabyć 43-letni wagon restauracyjny sprzedawany przez PKP Intercity. Oferty na jednostkę stacjonującą w Gdyni można składać do środy.
Na sprzedaż, bo więcej wagonów nie potrzeba
Większość wagonów, z opóźnieniem, ale jednak udało się naprawić i zmodernizować. A że nic nie wskazuje na to, by PKP Intercity powiększało liczbę swoich pojazdów gastronomicznych, to prawdopodobnie zacznie pozbawiać się najstarszych jednostek.
Sprzedawany wagon został wyprodukowany w 1974 roku, jeszcze kilka lat temu kursował w rozkładowych pociągach PKP Intercity. To typ 113 A. Jego prototyp powstał w 1972 roku w zakładach H. Cegielski - Poznań. Seryjną produkcję realizowano w latach 1974 - 1976. Razem wyprodukowano i dostarczono na PKP 230 sztuk mogących jeździć z prędkością 160 km/h.
Początkowo jako pasażerski z przedziałem barowym
Co ciekawe, wagony 113A pierwotnie były wagonami pasażerskimi z przedziałem barowym. W wyniku kilku wersji przebudowy stworzono wagony typowo barowe, barowo- restauracyjne oraz restauracyjne.
Na początku roku 2009 w spółce Intercity S.A. było 129 wagonów typu 113A. Pozostała część była przypisana do Przewozów Regionalnych. Na trasach jeździło ponad 10 takich jednostek. Wagony barowe tego typu można było ostatnio spotkać chociażby na linii Poznań- Wrocław.
Chętni na zakup mogą wziąć udział w licytacji. Cena początkowa wagonu stacjonującego w Gdyni to 18,2 tys zł. Na oferty PKP Intercity czeka do 22 listopada.
Szczegóły można znaleźć tutaj
- Jednostka liczy już 43 lata, jest w stanie zużycia, a więc nie nadaje się do dalszej eksploatacji, jego naprawy z punktu widzenia gospodarki przewoźnika nie mają już żadnego uzasadnienia ekonomicznego - informuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Kto mógłby być zainteresowany kupnem?
Oprócz PKP Intercity tylko Przewozy Regionalne posiadają wagon, dzięki któremu mogą świadczyć usługę sprzedaży posiłków na trasie z Poznania do Wrocławia i dalej na południe.
Jest jednak szansa, że kupi go prywatny operator, wykorzystując później do okolicznościowych przejazdów lub bogaty pasjonat kolejnictwa.
Czytaj też: Kup sobie skuter albo wojskowego Stara
Opinie (117) 2 zablokowane
-
2017-11-20 10:59
Kup sobie własnego "Warsa" (3)
Po polsku powinno być "Kup sobie własny Wars", szanowana redakcjo...
- 15 3
-
2017-11-20 14:21
Szanowana?
Przez kogo...
- 5 0
-
2017-11-20 17:33
dobre tez
"prawdopodobnie zacznie pozbawiać się najstarszych jednostek".
pozbawiac to mozna kogos czegos.
samemu mozna sie czegos pozbywac.
co nie?- 2 2
-
2017-11-20 20:32
zaraz usuną
tylko się załapię
- 1 0
-
2017-11-20 12:24
"Jadą cztery wagony
i piąty doczepiony
"Wars" zaś w szóstym wagonie
bigosem w nos nam wionie"- 7 1
-
2017-11-20 13:38
pkp.... sznurek na klamce. nie mam pytań
- 8 0
-
2017-11-20 13:43
Toż to prawie nówki!!!!
jeżdżące u nas jednostki elektryczne EN57 mają co niektóre ponad 50 lat
- 3 3
-
2017-11-20 14:52
brakuje info (1)
czy ma dwa komplety kół lato/zima do kiedy OC i czy był wymianiany rozrząd
- 3 3
-
2017-11-20 16:47
Misiek tym nie polatasz
- 4 0
-
2017-11-20 14:54
Mam pomysła.
18 tys. i jest mieszkanie jak piorun.Tylko ziemia i tu jest problem.Ciekawe ile to metrów kwadratowych w środku ???
- 7 0
-
2017-11-20 15:45
na ukraine sprzedac czy bialorus lub do kacapow
- 2 4
-
2017-11-20 17:36
Kupią go złomiarze-i tyle...
- 1 4
-
2017-11-20 17:57
Jak ktoś ma wolny plac
Fajny zakup. W wolnych chwilach można sobie poremontować i zrobić np męski wagonik na piwko
- 9 0
-
2017-11-20 18:11
Nie wątpię że znajdzie się ktoś kto przkształci ten złom w cudo gastronomiczne lub w innym celu. Podziwiam takich ludzi. Ja nie mam w sobie żadnej kreatywnej żyłki.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.