• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe zejście do tunelu pod torami w Oliwie

Krzysztof Koprowski
3 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Istniejące zejście od strony ul. Droszyńskiego.
  • Istniejące zejście od strony ul. Droszyńskiego.
  • Istniejące zejście od strony ul. Droszyńskiego.
  • Istniejące zejście od strony ul. Droszyńskiego.

Jeszcze w tym roku powinny ruszyć prace budowlane związane z przebudową zejścia do tunelu pod torami kolejowymi zobacz na mapie Gdańska na wysokości przystanku Gdańsk Oliwa. Od strony ul. Droszyńskiego powstanie chodnik ze schodami oraz rampa dla osób niepełnosprawnych.



Które rozwiązanie jest lepsze przy pokonywaniu dużych różnic w terenie?

Istniejące zejście od strony Przymorza Małego ze względu na znaczny spadek terenu nie spełnia współczesnych norm. Szczególnie uciążliwe jest ono dla osób niepełnosprawnych, które muszą się zmierzyć nie tylko ze sporą różnicą wysokości na krótkim odcinku, ale również nierówno ułożoną kostką brukową.

I to właśnie z tego powodu Polskie Koleje Państwowe ogłosiły przetarg na przebudowę zejścia. Ponieważ już wcześniej od strony Oliwy wykonano windę, całe przejście pod torami będzie w pełni dostępne dla osób niepełnosprawnych, starszych czy rodziców z wózkami i pasażerów z większym bagażem.

W ramach prac planuje się zastąpienie istniejącego zejścia chodnikiem o długości ok. 20 metrów, trzykrotnie przedzielonym schodami. Tuż obok powstanie rampa, która będzie poprowadzona "zygzakiem" ze względu na możliwie najmniejszy spadek terenu i długość ok. 46 metrów.

Projekt przebudowy zakłada pozostawienie dotychczasowej formy otoczenia zejścia - skarp z zielenią oraz zachowania większości istniejącego drzewostanu. Planuje się również instalację nowego oświetlenia.

Na złożenie ofert w przetargu kolejarze czekają do 7 listopada. Wszystkie prace budowlane powinny zostać wykonane do 30 kwietnia 2017 r. O wyborze wykonawcy zdecyduje kryterium najniższej ceny.

Opinie (85) 1 zablokowana

  • Tam niema miejsca na rampe!! Jesli powstanie rampa to znaczy ze zostaną zlikwidowane skarpy (1)

    Rampa prowadzona zygzakiem zniszczy skarpy bo będzie w ich miejscu!Kto bierze pieniądze za takie projekty ?Kasjerka z biedronki dojeżdżająca z jakiejś wsi pod Gdańskiem?Tam spadek jest niewielki i krótki można go zniwelować zaczynając odpowiednio wcześniej i głębiej .Podobnie zejście dla pieszych ,na schodach tez można sie poślizgnąć.Poślizgnąć się i walnąć o kont schodów nie jest przyjemne.Z tego przystanku ludzie ciagle wychodzą z bagażem na kółkach jak bedą schody ktoredy maja jechac zygzakiem rampą dla niepełnosprawnych? bedzie tak szeroka ze bedą sie mogli mijac czy bedą stali tworzac korki przed wejscien na peron?

    • 11 0

    • popieram przedmówcę :) i jeszcze dodam a co z rowerami? Też trzeba będzie chodzić po rampie rowerem zygzakiem - zmieści się na zakręcie?

      • 1 0

  • Czy pan Krzysztof Koprowski może wyjaśnić ...

    jak spora różnica wysokości na krótkim odcinku oraz nierówno ułożona kostka brukowa jest uciążliwa dla osób z niepełnosprawnością z powodu braku ręki, głuchoty czy choroby przewlekłej np. cukrzycy?

    Skoro napisał, o osobach niepełnosprawnych bez wskazania konkretnej niepełnosprawności czyli np. niepełnosprawnych ruchowo to znaczy, że chodzi o wszystkich.

    • 3 0

  • "zczególnie uciążliwe jest ono dla osób niepełnosprawnych, które muszą się zmierzyć nie tylko ze sporą różnicą wysokości na

    • 0 1

  • kolejny skandal

    schody to debilizm, winda to dywersja. Po tygodniu będzie zepsuta a po schodach niepełnosprawny nie pojedzie. A to wszystko za setki tysięcy....

    • 2 1

  • hmm, mam mieszane uczucia co do tego pomyslu... z jednej strony przebudowa tego zejscia by sie przydala - jak wspomniano w artykule, nachylenie sciezki jest spore, co stanowi duzy problem gdy jest tam mokro/ślisko.
    Z drugiej strony to zejście jest bardzo klimatyczne, inne niż wszystkie inne w Trójmieście. Bardzo je lubie.

    • 6 0

  • Nawet nie chce mi się pisać.... (3)

    Wszystko znika z przeszłości....

    • 8 3

    • Mam to gdzieś (2)

      tam się zimą zabić można

      • 2 4

      • na schodach nie zadaszonych dopiero kręgosłupy będą łamać.

        • 2 0

      • mam

        to

        • 0 1

  • Jak zwykle każdy narzeka, nic nie robią zle, chca cos zrobic zle...

    • 1 0

  • Hehe;) (2)

    Sam pamiętam jak zaliczyłem glebę tam rok temu, kiedy było tam troche oblodzone;)

    • 15 14

    • To, że jest to stara Oliwa, nie znaczy, że wszystko ma być stare,

      czas leci, więc jeśli coś jest nie bardzo bezpieczne, a to wyjście jesienią i tym bardziej zimą jest bardzo niebezpieczne, więc już dawno powinno być przebudowane, i w tym przypadku, żadnych sentymentów.

      • 4 2

    • i żyjesz
      a jak byś się tram zrabał ze schodów
      pisał byś "Twoją lewą stopą"

      • 6 4

  • jeszcze tylko rozebrać te budy przy pętli zrobić plac od strony dworca i będzie ok (2)

    • 30 7

    • Jak już by się dogadali i budy rozebrali,

      to jest miejsce na kolejną galerę.

      • 0 0

    • to teren prywatny

      I rozbierz swoja budę silikatowa na szadolkach. A nie to bank jest właścicielem a ty tylko slupem. Grow up.

      • 1 2

  • tworzenie zygzakowatej rampy w stylu takim, jaki jest we Wrzeszczu to porażka

    W Oliwie potrzebne jest dodatkowe podziemne wejście na peron od południowej strony od ulicy Śląskiej/ Droszyńskiego a nie kosmetyczne zmiany w tradycyjnym dojściu do peronu.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane