• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano

Patryk Szczerba
12 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska. Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska.

Pierwszy przetarg na przebudowę ul. NowowiczlińskiejMapka w Gdyni został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, a tańsza z dwóch ofert opiewa na blisko 21,5 mln zł. Za miesiąc okaże się, czy w drugim przetargu zaproponowane ceny będą niższe.



Czy buspasy na Nowowiczlińskiej spełnią swoją rolę?

Przebudowa ul. Nowowiczlińskiej została zaplanowana w ramach prowadzonej ze wsparciem UE przebudowy węzła Karwiny. Najwięcej mają na niej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki zmianom mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.

- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Przetarg na te prace ogłoszono w lipcu. Zgłosiły się wówczas dwie firmy.

  1. Strabag zaoferował kwotę 21,3 mln zł
  2. Konsorcjum firm z liderem WPRD Gravel oraz konsorcjantem Elgrunt zaoferowało 25,9 mln zł.

Problem w tym, że Gdynia przygotowała na prace 18,8 mln zł, informując o tym jeszcze przed otwarciem kopert z ofertami. Przetarg unieważniono.

Przebudowa Nowowiczlińskiej: nowy przetarg, bo ceny za wysokie



- Ponieważ zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione - czytamy w uzasadnieniu.
Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców

Ogłoszono drugie postępowanie. Otwarcie ofert nastąpi 10 listopada.

Przypomnijmy, że to kolejny przetarg na podobne prace, który w ostatnim czasie trzeba było unieważnić. 36 mln zł to propozycja firmy Strabag na zaprojektowanie i wybudowanie buspasa o zmiennym kierunku jazdy wraz z drogą rowerową na Janka Wiśniewskiego.

To ponad dwukrotnie więcej, niż Gdynia chce zapłacić, więc trwa trzecie podejście do wyboru wykonawcy. Dodajmy, że pierwsze zakończyło się fiaskiem, bo żadna firma nie zgłosiła się.

Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (202) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • 2,5 mln brakuje (1)

    a oni liczą na cuda

    • 30 2

    • Skoro przetarg unieważniony, to należy odtworzyć teren do stanu sprzed przetargu.

      • 0 2

  • "Droga rowerowa z oświetleniem" i co jeszcze (20)

    Prosznice i stacja obsługi rowerów. Paranoje łucyka.

    • 75 9

    • Zjazdy i wjazdy obwodnica. (1)

      Przecież zrobienie wjazdu na obwodnicę w kierunku Szczecina zablokowało zarówno wyjazd jak i wjazd na Dąbrowę. Dodatkowo w chwili obecnej jeżdżą tamtędy dodatkowo linie autobusowe , które jadą w kierunku Chwaszczyna.... ten remont nic nie da oprócz poprawy stanu nawierzchni...... NIezrozumiałe jest dlaczego nie zostało to zrobione w ramach budowy trasy S6...

      • 17 2

      • Niezrozumiałe jest dlaczego wyjazd na obwodnice w kierunku Chyloni od strony Karwin

        będzie po tych inwestycjach trudniejszy i zabierze więcej czasu niż przed.
        Dotychczas były dwa pasy do tego zjazdu, a teraz będzie trzeba w korku na Dąbrowę czekać na jednym pasie..

        • 1 1

    • Paranoja to budowa wszędzie dróg dla samochodów. (6)

      O ich ciągłym oświetlaniu już nie wspomnę. Samochody nie mają świateł? Drogi rowerowe powodują, że na ulicach jest mniej aut i dodatkowo nie dzielisz drogi z rowerzystami. Nie wiem na co więc narzekasz? Płaci ci ktoś za to? Czy może robisz tak bo jesteś niezbyt klimaty?

      • 8 24

      • Jak możesz żyć z taką paranoją w głowie (5)

        I cały swój wielki świat zmieścić na siodełku od roweru i pękasz z dumy do tego :)

        • 14 6

        • paranoją jest samochodoza (4)

          najprostszym jej przejawem jest brak zdolności do uznania, że samochód nie jest jedynym a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym mieście. Paranoicy, którzy nie potrafią zauważyć, że rowerzyści poruszają się również pieszo, a większość z nich ma samochody, próbują twierdzić, że cykliści chcą wszystkich przesadzić na rowery. Dlatego głównym wyzwaniem promotorów zrównoważonych systemów mobilności miejskiej jest brak wyobraźni ludzi przyspawanych mentalnie do foteli swoich samochodów, których na tym forum jest bardzo wielu.

          • 5 9

          • jak widać, co najmniej 7 nie potrafi zrozumieć prostych argumentów

            i ciągle myślą, że są "w większości"

            • 2 0

          • po czesci sie zgadzam ale (1)

            mimo iz sam libie auta to sprawy w zasiegu kilku kilometrow ogarniam bez auta, spacer, rower, zbiorkom gdy nieco dalej jednak nie jest to chyba odosobniony przypadek gdy ktos codziennie musi dylac trasy gdansk sopot gdynia i juz wtedy auto jest jednak bardzo potrzebne, wydaje mi sie ze naturalna konsekwencja rozwoju miasta jest rozbudowa glownych ulic a taka niwatpliwoe stala sie nowowiczlinska wespol z rdestowa

            • 0 1

            • chyba czegoś nie ogarniasz

              W mieście zamiast poszerzania dróg można inwestować w poprawę jakości transportu szynowego (w Gdyni: PKM i SKM) oraz w poprawę komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do ich stacji w całym Trójmieście. Stawianie głównie lub wyłącznie na rozbudowę dróg w żadnym mieście nie przyniosło rozładowania korków. Działania na rzecz rozwoju alternatywnych sposobów poruszania się owszem: w wielu miastach przyniosło poprawę jakości życia.

              • 0 0

          • Cyklofilia jest uleczalna

            • 0 0

    • (8)

      No to Lewandowski poleciał z tym oświetleniem. Radny robi wszystko do spółki z Łucykiem aby tylko rowerzystom dogodzić.

      • 10 5

      • i bardzo dobrze (7)

        rowerzystki - bo to im najbardziej potrzebne jest oświetlenie dróg dla rowerów, to pełnoprawne obywatelki Gdyni a nie osoby gorszego sortu.

        • 5 7

        • A jest ich chociaż 5% (4)

          • 1 4

          • Wiadomo (2)

            Że kobiety uwielbiają jazdę na rowerze w nocy, najlepiej jeszcze jak jest zimno i pada deszcz.

            • 3 4

            • sarkazm niskiego lotu, kolejny przejaw samochodozy (1)

              deszcz pada przez około 6% czasu; kobiety tak jak wszyscy rowerzyści wolą jechać gdy jest dzień lub gdy droga dla rowerów jest oświetlona. Im więcej osób przesiądzie się na rower, tym więcej miejsca na jezdni i na parkingu dla Ciebie, żuczku. Przypuszczalnie masz trudności ze zrozumieniem tej prostej prawdy.

              • 2 3

              • też tego nie rozumiem - kierowcy często zakładają że rowerzysta jakby nie jechał rowerem (i przeszkadzał kierowcom w ich mniemaniu) to by jechał autobusem albo wcale. tymczasem najpewniej jechałby samochodem. i jeszcze jedno: jeśli ktoś w mróz i śnieg jest gotów jeszcze po ciemku wyjśc na rower, to nie masz z nim szans w starciu o miejsce parkingowe jeśli będzie jeździł samochodem

                • 5 0

          • kobiety stanowią 51% ogółu ludności Gdyni

            W dobrze zarządzanych miastach stanowią 52% ogółu ludzi jeżdżących na rowerach.

            • 0 0

        • Siostro kaftan dla pacjentki (1)

          • 1 3

          • raczej dla trolla: autora tego wpisu

            • 0 0

    • A sezon rowerowy jest króciutki (1)

      Bardzo niewiele osób jeździ do pracy rowerami,większość to rodziny które jeżdżą na rowerach po prostu na spacer.A co w zimie?W ulewy?Łucyk chce nnie zmusić żebym małe dziecko w zimie rowerem zawoził do przedszkola z Sokolki do centrum?

      • 0 1

      • ciekawe, dlaczego w miastach FInlandii pod kołem podbiegunowym udział przejazdów rowerem sięga 20% ogółu przejazdów?

        Kolejny żuczek, który nie rozumie korzyści z faktu, że zwiększanie liczby ludzi jeżdżących rowerami do pracy jest działaniem prowadzącym do poprawy komfortu dojazdu dla wszystkich? Deszcz pada tylko przez 6% czasu w roku, więc nie szukaj wymówek. Jak spacerujesz po parku to chowasz się przed deszczem w swojej skorupie czy pod parasolem?

        • 0 2

  • (1)

    Przetargi, układy,łapówy a ludzie niech niech jadą codziennie do pracy i z powrotem tracąc nieraz po 2-3 godz.dziennie . Proponuję zrobić przetargi na etaty urzędników ,który za mniej będzie pierdział w stołek za pieniądze podatnika.

    • 55 4

    • Analizy

      • 5 2

  • Acha, czyli znowu z dwóch pasów wydzielą jeden na buspas. Ciekawe kiedy wpadną na ten pomysł na całej Morskiej? (3)

    Ile farby będzie to kosztowało podatników?

    • 54 7

    • dlaczego nie pytasz, ile na tym skorzystają osoby decydujące się na zmianę zachowań komunikacyjnych? (2)

      im więcej osób przesiądzie się z samochodu na autobus poruszający się buspasem, to będziesz tracił mniej czasu na szukanie miejsca do parkowania i stanie w korku. Ale czego można oczekiwać od osób cierpiących na samochodozę?

      • 3 13

      • Nikt się nie przesiądzie (1)

        W Gdyni poza urzędem miasta nie ma pracy. Nie każdy może autobusem pojechać sobie do pracy. Nie mówiąc już o tych dla których samochód jest narzędziem pracy.

        • 12 4

        • znaczy, samochodoza w wersji hard

          to się naprawdę leczy. To, że ty się nie przesiądziesz, nie jest dowodem na to, że nikt się nie przesiądzie. Jak się wielu przesiądzie, to Tobie, żuczku, będzie lżej.

          • 0 2

  • Żenada Gdynia...

    Taniej nie będzie, to na pewno... Dlaczego Gdynia nie wymogła na GDDKiA, aby pod węzłem był szeroki pas, gdzie byłby dalej buspas? Obecnie wąsko, niebezpieczne, po gdyńsku... Zero pomyślunku, tylko autka i autka.

    • 49 7

  • Fajnie, że droga rowerowa w planie (3)

    Oczywiście szersza najlepiej od tej właściwej dla aut bo przynajmniej będzie mógł bezstresowo jeździć tam Lewandowski swoim rowerem ze skrzynią z kalafiorem i cebulą w środku

    • 28 6

    • Lewandowski już tam nie jeździ (1)

      Ale powiem ci, że są inni ludzie, którzy jeżdżą z Dąbrowy (uwaga) rowerem do centrum albo węzła przesiadkowego czy miejsca pracy poza Dąbrową. I wcale ich nie jest mało i nie tylko młodzi. To, że ty nie masz ochoty/umiejętności/kasy/whatever na rower nie znaczy, że każdy jest taki jak ty.

      • 8 16

      • Czekaliśmy na Ciebie

        Człowiek z takimi możliwościami łorewer

        • 5 6

    • Kukla domaga się likwidacji ruchu samochodowego

      • 6 3

  • Gdzie jest przetarg na Kielnienska? (4)

    Zaraz bedzie rok od momentu uzyskania dofinansowania

    • 9 2

    • Ale to nie Gdynia. (1)

      • 2 3

      • Ale prowadzi do enklawy Gdyni która jest w Gdańsku a jest taka i są tam mieszkańcy de facto Gdyni

        • 0 1

    • Przetarg kielnieska (1)

      Otwarcie ofert na10 listopada

      • 0 0

      • 14 listopada

        Przy czym bylo juz z 6 przesuniec?
        W kwietniu moalo byc pierwsze otwarcie.

        • 0 0

  • O, nasz wesoły wojtek sie znalazł.

    Już chciałem zgłosić zaginięcie do "ktokolwiek widział ktokolwiek wie"

    • 25 3

  • Kaufland (7)

    Lada moment ruszy budowa hipermarketu po północnej stronie Nowowiczlińskiej, a więc trzeba będzie tam i tak wybudować nowe zjazdy i wjazdy. Czyli będą kopać 2 razy tą samą ulice?

    • 54 2

    • Gdzie dokładnie ? (3)

      ???

      • 3 0

      • (2)

        Prawa strona przed wjazdem na obwodnicę las naprzeciwko Leroy patrząc w kierunku obwodnicy.

        • 8 2

        • Nie prawda (1)

          nie będzie tam

          • 1 2

          • a gdzie?

            • 2 1

    • Netto.

      • 0 3

    • oczywiście. Rozkopią i znowu zakopią. I tak w kółko .

      • 3 0

    • Oczywiście! a co Ty myślałeś, trzeba 2x przytulić do kieszonki

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Skrzyżowanie z Rdestową (9)

    Mega potrzebne jest poszerzenie skrzyżowania Nowowiczlińska i Rdestowa, zwłaszcza większy pas do lewoskrętu przy Stokrotce. To generuje korki, a nie jakis buspas !. Gdynia wie , że to priorytet. Miało być zrobione 2-3 lata temu. Oczywiscie były już gotowe dokumentacje za xx tys złoty. Ale pieniędzy brak.

    • 156 5

    • Remont/modernizacja tego skrzyżowania zostały przesunięte ze względu na nieustannie trwającą budowę S6

      • 2 12

    • Prawoskręt na Nowowiczlińską.

      Od lat, aż się prosi prawoskręt z Rdestowej na Nowowiczlińską.

      • 20 2

    • Tam juz tylko rondo by pomogło

      • 16 4

    • tak, teraz najlepiej rozpoczac budowę

      inżyniery z google z was : D

      • 1 2

    • Od węzła do miętowej konieczne 2 pasy w każdym kierunku!!

      • 2 3

    • Ważniejsze jest 500m drogi dla rowerów i buspas :)

      Jedno durne skrzyżowanie generuje olbrzymie problemy - od tego się powinno zacząć, a nie przebudowywać 10 razy to samo i za kazdym razem za mało.

      • 16 3

    • (1)

      Przecież dopiero co (2-3 lata temu) to skrzyżowanie było poszerzane. To poszerzenie o 1-1,5 m trwało bodajże całe wakacje i oczywiście powodowało korki. Robota i planowanie po gdyńsku.

      • 13 1

      • Dokładnie, myślałem już że tylko ja pamiętam tę przebudowę!

        Ono dopiero co było zrobione, więc nie będzie w najbliższych latach na pewno.

        • 4 1

    • Ty to wiesz, ja to wiem

      A Gdyńscy urzędnicy wolą przekładać krawężniki i stawiać nowe sygnalizatory.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane