• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano

Patryk Szczerba
12 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska. Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska.

Pierwszy przetarg na przebudowę ul. NowowiczlińskiejMapka w Gdyni został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, a tańsza z dwóch ofert opiewa na blisko 21,5 mln zł. Za miesiąc okaże się, czy w drugim przetargu zaproponowane ceny będą niższe.



Czy buspasy na Nowowiczlińskiej spełnią swoją rolę?

Przebudowa ul. Nowowiczlińskiej została zaplanowana w ramach prowadzonej ze wsparciem UE przebudowy węzła Karwiny. Najwięcej mają na niej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki zmianom mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.

- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Przetarg na te prace ogłoszono w lipcu. Zgłosiły się wówczas dwie firmy.

  1. Strabag zaoferował kwotę 21,3 mln zł
  2. Konsorcjum firm z liderem WPRD Gravel oraz konsorcjantem Elgrunt zaoferowało 25,9 mln zł.

Problem w tym, że Gdynia przygotowała na prace 18,8 mln zł, informując o tym jeszcze przed otwarciem kopert z ofertami. Przetarg unieważniono.

Przebudowa Nowowiczlińskiej: nowy przetarg, bo ceny za wysokie



- Ponieważ zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione - czytamy w uzasadnieniu.
Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców

Ogłoszono drugie postępowanie. Otwarcie ofert nastąpi 10 listopada.

Przypomnijmy, że to kolejny przetarg na podobne prace, który w ostatnim czasie trzeba było unieważnić. 36 mln zł to propozycja firmy Strabag na zaprojektowanie i wybudowanie buspasa o zmiennym kierunku jazdy wraz z drogą rowerową na Janka Wiśniewskiego.

To ponad dwukrotnie więcej, niż Gdynia chce zapłacić, więc trwa trzecie podejście do wyboru wykonawcy. Dodajmy, że pierwsze zakończyło się fiaskiem, bo żadna firma nie zgłosiła się.

Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (202) 2 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    W latach 2003-2006... (8)

    Miałem dziewczynę na Dąbrowie,o godzinie 18 jechałem do niej z przymorza autkiem spacerową przez obwodnicę 22 minuty a przez chwaszczyno 25 minut a rankiem gdy jechałem od niej do pracy ok.7:15 to byłem w na grunwaldzkiej w oliwie w 30 minut:)

    • 35 12

    • ja miałem na Kokoszkach.

      Pół godziny z Karwin i elegancko już siedziałem na kanapie. Teraz nie ruszam się nigdzie by nie utknąć na pół dnia na drodze.

      • 18 1

    • Wskakuj na rowerek albo do autobusu i nie narzekaj! (4)

      Rub tak jak cała Europa! Dość aut!

      • 9 41

      • W ortografii to ty się dużo nie narobiłeś.

        • 22 2

      • rower i autobus nigdy nie będą zamiennikiem samochodu, czego nie rozumiesz (1)

        • 12 6

        • zależy dla kogo

          zależy na jaką odległość. Jeśli dla Ciebie nie, pamiętaj, że inni są inni. Jeśli się przesiądą, Twoje korki i wku#w drogowy będą krótsze.

          • 2 1

      • Socjalista

        • 0 1

    • Szczęka mi opadła-23,75 m długości przebudowa- zaszaleli nie ma co-proponuję podawać w milimetrach następną razom (1)

      potęga panie potęga- i tak nie skończą bo wojna idzie- może za 50 lat

      • 5 5

      • To są poprzeczne ulice gdzie remontowane będą skrzyżowania. O co ci chodzi?

        • 2 0

  • Zamiast id...i przebodowywac nowoliczynska to lepiej wyremontujcie sopocka-postawcie latarnie i sciezke rowerowa!!!

    Bo po zmroku chodza po niej i jezdza na rowerach ludzie!sopot na swoim odciku to ma a wy na co czekacie!!!

    • 5 0

  • My

    nie mamy obwodnicy tylko szybsza ulicę
    w dużej wiosce jaką jest Gdynia.
    Obwodnica to to była w latach 90 tych i tak ją można było nazywać teraz nazywanie tego obwodnicą to jest profanacja.

    • 5 1

  • W jakim celu postawiono ekrany dźwiękowe na odcinku Chwaszczyńskiej po prawej stronie w kierunku Gdyni? (2)

    Przecież to odbija cały hałas z drogi w stronę osiedla Karwiny 3..
    CO za i**ota to wymyślił?

    • 7 1

    • To podobno po protestach mieszkańców z tamtej strony

      Widać mieszkańcy po drugiej stronie Chwaszczyńskiej nie byli zainteresowani planami przebudowy, gdy były ogłaszane...

      • 0 0

    • ekrany

      Bo w Polsce nie ma ekranów dźwiekochłonnych tylko dźwięko-odbiające.

      • 1 0

  • Bardzo ważna inwestycja. Buspasy i poszerzenia jezdni są tu bardzo potrzebne !

    Ta inwestycja jest szalenie potrzebna. Poszerzenie prawego pasa Nowowiczlińskiej jest priorytetem, gdyż po przebudowie węzła Wielki Kack jest to jedyna droga dojazdowa do obwodnicy w kierunku północnym, co wiąże się ze znacznym wzrostem ruchu. Ponadto buspasy na Nowowiczlińskiej są również niezbędne, gdyż ruch autobusów i trolejbusów na tej ulicy jest ogromny i dokłada się do ogromnego ruchu samochodów osobowych. Dodam jeszcze, że Nowowiczlińska przejmuje również coraz większy ruch samochodów z szybko rozbudowujących się osiedli na Wiczlinie ! Szkoda tylko, że ten przetarg organizowany jest tak późno. Ta inwestycja powinna być wykonana już wiele lat temu. Jeszcze przed przebudową Węzła Wielki Kack. Teraz staje się to już krytycznie niezbędne.

    • 3 3

  • Nie rozumiem... (1)

    Jak to jest, że miasto chce przeznaczyć 18,8mln, a oferty są droższe? To znaczy, że miasto nie wie ile to kosztuje, czy przetargi to jak zwykle teatrzyk - startują, potem miasto podaje kwotę i nagle się okaże, że można taniej. A potem się okaże, że nie zdążyli.

    • 1 3

    • spróbuj zrozumieć pojęcie inflacji

      może pomoże

      • 0 0

  • ja z rodziną już w Gdańsku. Sąsiad w Wejherowie, postanowił. Szkoda życia na niepowodzenia Gdyni.

    • 4 2

  • O czym my tu marzymy !!?? Pan Szczurek i jego ekipa przez 20-cia lat nie mogą zrobić (wybudować) ścieżki wzdłuż ul. Wiczlińskiej przez las a My chcemy ronda itp.

    • 3 1

  • Strach się bac

    Strach się bać. To jakiś dramat fundują nam władze miasta. Czy nigdy nie odpoczniemy od wiecznych przebudów?

    • 4 2

  • (1)

    Tylko metro pozwoli na skuteczne ominięcie korków i przy okazji podniesie prestiż miasta.

    • 3 2

    • metro naziemne w Trójmieście już jest

      zelektryfikować PKM, podnieść częstotliwość połączeń PKM i SKM oraz radykalnie poprawić komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych i rowerzystów do wszystkich ich stacji i będzie OK. W przyszłości: budowa linii PKM do południowych dzielnic Gdańska i północnych dzielnic Gdyni.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane