• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano

Patryk Szczerba
12 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska. Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska.

Pierwszy przetarg na przebudowę ul. NowowiczlińskiejMapka w Gdyni został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, a tańsza z dwóch ofert opiewa na blisko 21,5 mln zł. Za miesiąc okaże się, czy w drugim przetargu zaproponowane ceny będą niższe.



Czy buspasy na Nowowiczlińskiej spełnią swoją rolę?

Przebudowa ul. Nowowiczlińskiej została zaplanowana w ramach prowadzonej ze wsparciem UE przebudowy węzła Karwiny. Najwięcej mają na niej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki zmianom mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.

- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Przetarg na te prace ogłoszono w lipcu. Zgłosiły się wówczas dwie firmy.

  1. Strabag zaoferował kwotę 21,3 mln zł
  2. Konsorcjum firm z liderem WPRD Gravel oraz konsorcjantem Elgrunt zaoferowało 25,9 mln zł.

Problem w tym, że Gdynia przygotowała na prace 18,8 mln zł, informując o tym jeszcze przed otwarciem kopert z ofertami. Przetarg unieważniono.

Przebudowa Nowowiczlińskiej: nowy przetarg, bo ceny za wysokie



- Ponieważ zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione - czytamy w uzasadnieniu.
Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców

Ogłoszono drugie postępowanie. Otwarcie ofert nastąpi 10 listopada.

Przypomnijmy, że to kolejny przetarg na podobne prace, który w ostatnim czasie trzeba było unieważnić. 36 mln zł to propozycja firmy Strabag na zaprojektowanie i wybudowanie buspasa o zmiennym kierunku jazdy wraz z drogą rowerową na Janka Wiśniewskiego.

To ponad dwukrotnie więcej, niż Gdynia chce zapłacić, więc trwa trzecie podejście do wyboru wykonawcy. Dodajmy, że pierwsze zakończyło się fiaskiem, bo żadna firma nie zgłosiła się.

Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (202) 2 zablokowane

  • Obawiam się że skończy się jak z przebudową Węzła Karwiny

    Czyli na niczym.

    • 7 1

  • A druga jezdnia pod wiaduktem na Nowowiczlinskiej ? (2)

    Ciekawe czy przewidzieli w ramach tych prac uruchomienie drugiej jezdni. Bo w tej chwili to mamy jakiś paradoks. Wybudowali nowe szerokie wiadukty a my popitalamy bokiem jedną jezdnią i to przy zjeździe/wjeździe na obwodnicę.

    • 10 1

    • A piesi popitalają pod ścianą po rozkopanym od 3 lat chodniku

      • 4 1

    • I o to im chodzi

      Blokować ruch do miasta. Dalej w dół i tak będzie jeden pas, buspas do zajezdni i dwie nowe sygnalizacje.

      • 0 0

  • Dlaczego to nie jest robione

    razem z remontem Wielkopolskiej i Obwodnicy?Co roku i to w wakacje nagle trzeba coś zrobić.Najgorsze,że remonty są śmiechu warte i nie wnoszą nic do naszego miasta oprócz betonu.

    • 2 1

  • Obecna ekipa nic nie robiła

    w sprawie dróg,to są lata zaniedbań.Jak można budować olbrzymie osiedla nie planując nowych dróg?Sokółka z Wiczlinem zakorkowała Witomino(Kielecka,Witominska czy Małokacka) i cała Chwarznieńska.Liczyła się tylko kasa od deweloperów.

    • 5 0

  • Ekipa z UM się w końcu obudziła???

    Ze ich monstrualne osiedla utknęły na wąskich ulicach?Teraz o tym myślicie jak autobusy nie maja jak tam dojechać?Gdzie byliście jak planowaliście osiedla?Ile lat już ma Wiczlino a ile Sokolka?Na oba osiedla prowadzą tylko dwie drogi i teraz jeszcze może bus pas wciśniecie?Gdzie obwodnica Witomina???Id kilkunastu lat jesteście w śnie zimowym,nie umiecie przewidywać,nie myślicie o mieszkańcach

    • 6 0

  • Kilkanaście lat po wybudowaniu dużych osiedli

    Samorządowcy nagle się obudzili,że dróg brakuje i są za wąskie na Sokolke i WiczlinoTeraz czekam na centrum Gdyni i lament bo tysiące nowych apartamentowców powstało w ścisłym centrum a ulice się zamyka,zawęża i usuwa parkingi..Już Władysława i Swietojańska pęka w szwach..

    • 5 0

  • Kiedy remonty

    Małokackiej i Chwarznienskiej?Obie drogi są w stanie agonii i obie eksploatowane do maksimum przez to ze są jedynym dojazdem
    do Sokolki i Obwodnicy.Jak planujecie takie osiedla to budujcie drogi.Zaniedbaliscie i zadluzyliscie nasze miasto,nie zasługujecie już na nasze zaufanie.

    • 7 0

  • Miliard długu

    sprzedaż działek UM,koleżkom deweloperom żeby tą dziurę załatać.A deweloperzy zalewają betonem centrum,kazdy budynek wyglada tak samo,biała elewacja i czarne szyby.Nie znam architekta który by nie krytykował tego pseudo-ochydo-modernizmu.Tragedia.

    • 1 0

  • Wolno się żyje na tej wsi :)

    oj dana dana

    • 1 0

  • Zakończcie jedną rozgrzebaną partaninę, a potem dopiero zaczynajcie drugą

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane