• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano

Patryk Szczerba
12 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska. Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska.

Pierwszy przetarg na przebudowę ul. NowowiczlińskiejMapka w Gdyni został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, a tańsza z dwóch ofert opiewa na blisko 21,5 mln zł. Za miesiąc okaże się, czy w drugim przetargu zaproponowane ceny będą niższe.



Czy buspasy na Nowowiczlińskiej spełnią swoją rolę?

Przebudowa ul. Nowowiczlińskiej została zaplanowana w ramach prowadzonej ze wsparciem UE przebudowy węzła Karwiny. Najwięcej mają na niej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki zmianom mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.

- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Przetarg na te prace ogłoszono w lipcu. Zgłosiły się wówczas dwie firmy.

  1. Strabag zaoferował kwotę 21,3 mln zł
  2. Konsorcjum firm z liderem WPRD Gravel oraz konsorcjantem Elgrunt zaoferowało 25,9 mln zł.

Problem w tym, że Gdynia przygotowała na prace 18,8 mln zł, informując o tym jeszcze przed otwarciem kopert z ofertami. Przetarg unieważniono.

Przebudowa Nowowiczlińskiej: nowy przetarg, bo ceny za wysokie



- Ponieważ zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione - czytamy w uzasadnieniu.
Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców

Ogłoszono drugie postępowanie. Otwarcie ofert nastąpi 10 listopada.

Przypomnijmy, że to kolejny przetarg na podobne prace, który w ostatnim czasie trzeba było unieważnić. 36 mln zł to propozycja firmy Strabag na zaprojektowanie i wybudowanie buspasa o zmiennym kierunku jazdy wraz z drogą rowerową na Janka Wiśniewskiego.

To ponad dwukrotnie więcej, niż Gdynia chce zapłacić, więc trwa trzecie podejście do wyboru wykonawcy. Dodajmy, że pierwsze zakończyło się fiaskiem, bo żadna firma nie zgłosiła się.

Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (202) 2 zablokowane

  • Pic na wodę fotomontaż.... (1)

    Już w latach 80-tych ubiegłego wieku mówiło się o dugiej nitce od Karwin przez Dąbrowę. Miejsce jest tylko brakuje wyobraźni żeby porządnie zrobić szeroką drogę od obwodnicy przynajmniej do skrzyżowania z Rdestową. W zamian proponuje się przebudowę za 20 mln złotych która nic nie wniesie dla ruchu drogowego poza rowerową ścieżką. Rządek budek na przeciwko Stokrotki miał być na chwilę...a to już prawie 40 lat

    • 27 2

    • Wyobraźni i pieniędzy. Jak się utopiło kasę w lotnisku, to na drogi nie ma teraz. Zostaje kubeł z farbą.

      • 5 2

  • Zak (3)

    Pora ewakuacji z Gdynii
    Niech zostaja emeryci i rzadacy których stac na opiekunki dla dzieci, prywatne szkoly itd
    Miasto będzie jeszcze bardziej zakorkowane niz bylo
    Rozumiem buspasem pojechać odwieźć dzieci do szkoły, na zajecia, zrobić zakupy itd
    Panie Szczurek
    Za długo u koryta i odlecial Pan od rzeczywistości totalnie
    Wincyj betonu, wieżowców,
    Kto normalny w centrum pozwala na biurowce gdzie dojazd jest ograniczony
    Potem korki

    • 24 2

    • do wieżowców biurowych położonych w centrum w pobliżu stacji SKM nie potrzeba stać w korkach (2)

      to się fachowo nazywa: Transit Oriented Development (Rozwój zorientowany na szynowy transport zbiorowy).

      • 2 4

      • koledzy, to było trzeba tak

        • 2 1

      • Powinno być jak w Chinach często jest, mieszkasz, śpisz, jesz tam gdzie pracujesz na koszt pracodawcy, raz na rok jedziesz do domu odwiedzić rodzinę

        • 0 1

  • To już dawno powinno być zrobione przy okazji obecnej budowy wezla

    • 11 1

  • Czy pod wiaduktem też będą zmiany? (1)

    z załączonego zdjęcia wynika jakby jezdnia pod wiaduktem nie była zmieniana. Jeżeli tak to będzie to wąskie gardło tej drogi.

    • 14 2

    • Drogę pod wiaduktami robi Polaqua w ramach budowy węzła. Nowe wiadukty, zjazdy i wjazdy i odcinek drogi na tym kawałku.

      • 0 0

  • Buspas w tym miejscu tak, ale światła na każdym skrzyżowaniu???,

    • 4 2

  • Udawanie

    Kolejne przetargi bez zabezpieczenia kasy, udawanie działań i kolejne buspasy. Władze Gdyni to dno, za 1.5 r żegnamy Wojciecha

    • 17 2

  • Po ch sie biora jak nie ma kasy? (4)

    Po co ludziom z mózgu galaretę robią? Pogorszą tylko sytuację na Nowowiczlinskiej. Nie trzeba analityka za kupę siana żeby dostrzec co powoduje zator w tym miejscu. Leczy się przyczynę nienskutek drodzy włodarze UM Gdynia.

    • 14 2

    • A co jest przyczyną?pytam poważnie (3)

      • 0 0

      • Przyczyną jest niedostosowane dróg do ilosci nowo wybudowanych mieszkań (2)

        Powstały ich tysiące a szosy zostały jak za bylo za Niemca.
        Wybrani rządzący miastem oraz urzędnicy nie ogarnęli tematu od 1945 roku a teraz wciskają ludziom, że mają jeździć rowerami przez cały rok to będzie eko i cool. Niestety nie wyobrażam sobie bym jeździł 35km do pracy rowerem przez lasy a mam 52 lata.

        • 4 2

        • Ok czyli Jana Nowaka jest potrzebna. Zgadzam się

          • 0 2

        • bzdury piszesz. Liczba samochodów wzrosła kilkunastokrotnie

          żadne miasto na świecie nie ma szans proporcjonalnego zwiększenia przepustowości korytarzy ruchu drogowego. Amerykanie próbowali, teraz w budżecie nie mają środków na utrzymanie istniejącej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej. Sprawdź, jak daleko masz do najbliższej stacji SKM lub PKM i domagaj się poprawy jakości połączeń. Na pewno rowerem do niej dojedziesz bez problemu w ciągu mniej niż 15 minut (jeśli mieszkasz w Gdyni).

          • 0 0

  • Zaczarowany ołówek ️️

    Łucyk wierzy w bajkę zaczarowany ołówek, tylko w wersji zaczarowana puszka farby, i myśli że jak namaluje na dziurawym asfalcie to za chwilę to będzie naprawdę. Po Gdyni już nie da się jeździć, dojazdy na północ i zachód nie istnieją. Komuch chce nas do autobusów wsadzić siłą. Za 1.5roku żegnamy Wojciecha

    • 21 2

  • Wjazd na obwodnicę

    Oby tylko przy przetargu pamiętano, że wjazd na obwodnicę w kierunku Chyloni jest tylko z Nowowiczlinskiej i dodatkowy pas dla wjeżdzających na obwodnicę to podstawa tej przebudowy.
    To rozwidlenie które jest w tej chwili nie podoła....

    • 7 2

  • ,,,,,,,,,, (1)

    Brak słów wystarczy zobaczyć jak to się posuwa na Karwinach i Dąbrowie bez przerwy rozkopywane i zakopywane te same dziury ulice wylane asfaltem z milionem spadów w soboty nic się nie dzieje tak myślę że za 2 lata może skończą o ile Putin pierwszy nie rozpierdzaczy bo to jest facet który sankcje ma gdzieś i swój naród zabije wszystkich wokół a na koniec sam sobie w łeb strzeli taki psychologiczny typ nie wygra wybije wszystkich wokół.

    • 9 3

    • Porobione spady i poprzeczne płyty bardziej dla czołgów i koparek nie dla samochodów a wieczorem do tego ciemność, nic się nie pali

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane