• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano

Patryk Szczerba
12 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska. Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska.

Pierwszy przetarg na przebudowę ul. NowowiczlińskiejMapka w Gdyni został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, a tańsza z dwóch ofert opiewa na blisko 21,5 mln zł. Za miesiąc okaże się, czy w drugim przetargu zaproponowane ceny będą niższe.



Czy buspasy na Nowowiczlińskiej spełnią swoją rolę?

Przebudowa ul. Nowowiczlińskiej została zaplanowana w ramach prowadzonej ze wsparciem UE przebudowy węzła Karwiny. Najwięcej mają na niej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki zmianom mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.

- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Przetarg na te prace ogłoszono w lipcu. Zgłosiły się wówczas dwie firmy.

  1. Strabag zaoferował kwotę 21,3 mln zł
  2. Konsorcjum firm z liderem WPRD Gravel oraz konsorcjantem Elgrunt zaoferowało 25,9 mln zł.

Problem w tym, że Gdynia przygotowała na prace 18,8 mln zł, informując o tym jeszcze przed otwarciem kopert z ofertami. Przetarg unieważniono.

Przebudowa Nowowiczlińskiej: nowy przetarg, bo ceny za wysokie



- Ponieważ zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione - czytamy w uzasadnieniu.
Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców

Ogłoszono drugie postępowanie. Otwarcie ofert nastąpi 10 listopada.

Przypomnijmy, że to kolejny przetarg na podobne prace, który w ostatnim czasie trzeba było unieważnić. 36 mln zł to propozycja firmy Strabag na zaprojektowanie i wybudowanie buspasa o zmiennym kierunku jazdy wraz z drogą rowerową na Janka Wiśniewskiego.

To ponad dwukrotnie więcej, niż Gdynia chce zapłacić, więc trwa trzecie podejście do wyboru wykonawcy. Dodajmy, że pierwsze zakończyło się fiaskiem, bo żadna firma nie zgłosiła się.

Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (202) 2 zablokowane

  • A co z Wiczlinska ?

    A co z ulicą Wiczlinska ? Kreta i wąską, kiedyś wystarczająca ale dla nielicznych furmanek Osiedla rosną a dojazd tragiczny

    • 9 2

  • To

    co się wyprawia z tymi remontami na Karwinach to jest materiał na dobrą komedię niektóre prace tam stoją od lata w miejscu rozkopane lub poprawiane na okrągło to samo i widać brak ludzi i że nad tym nie ma totalnie nikt kontroli. Przestanki przeniesione i człowiek stoi jak na wygwizdowie bez wiaty na ubogiej wsi. Prędzej Putin w to pierd.....lnie niż oni to skończą z takim ru***ami i przy braku ludzi .

    • 7 1

  • Mam nadzieję,że tego szaleńca

    I jego beznadziejną ekipę samorządowa odsuniecie od władzy w nadchodzących wyborach.

    • 6 3

  • Węzeł integracyjny przy PKM (5)

    Która jeździ raz na godzinę. To się musi udać.

    • 45 2

    • No dobrze ale do Gdyni jedzie parę minut więc wychodzi tyle ile jazda zakorkowanym trajtkiem czy autobusem a przecież nie musimy czekać tej godziny na peronie tylko przyjść już na godzinę odjazdu

      • 1 1

    • Nawet nie raz na godzinę (2)

      Pkm to porażka, na obiecywankach się skończyło.

      • 12 2

      • Hmm..... 6:38, 6:58, 7:48, 8:28, 9:10 - to na pewno jest raz na godzinę? A zegarek dało na Komunię? (1)

        • 2 15

        • Podaj też późniejsze kursy

          • 8 1

    • po elektryfikacji PKM będzie mogła jeździć szybciej, częściej i mieć dłuższe składy

      • 3 4

  • Szkoda, że nikt nie patrzy, że to i tak będzie fuszerka.
    Gdzie są dwa pasy od chwaszczynskiej do obwodnicy?
    Dwa buspasy na drugim odcinku
    Wykorzystanie miejsca pod obwodnica na drugą jezdnię
    Prawoskret z rdestowej w nowowiczlinską

    To co oni proponują to jedynie kosmetyczne zmiany za 20 baniek ....

    • 6 1

  • Zak (3)

    Pora ewakuacji z Gdynii
    Niech zostaja emeryci i rzadacy których stac na opiekunki dla dzieci, prywatne szkoly itd
    Miasto będzie jeszcze bardziej zakorkowane niz bylo
    Rozumiem buspasem pojechać odwieźć dzieci do szkoły, na zajecia, zrobić zakupy itd
    Panie Szczurek
    Za długo u koryta i odlecial Pan od rzeczywistości totalnie
    Wincyj betonu, wieżowców,
    Kto normalny w centrum pozwala na biurowce gdzie dojazd jest ograniczony
    Potem korki

    • 24 2

    • do wieżowców biurowych położonych w centrum w pobliżu stacji SKM nie potrzeba stać w korkach (2)

      to się fachowo nazywa: Transit Oriented Development (Rozwój zorientowany na szynowy transport zbiorowy).

      • 2 4

      • Powinno być jak w Chinach często jest, mieszkasz, śpisz, jesz tam gdzie pracujesz na koszt pracodawcy, raz na rok jedziesz do domu odwiedzić rodzinę

        • 0 1

      • koledzy, to było trzeba tak

        • 2 1

  • ,,,,,,,,,, (1)

    Brak słów wystarczy zobaczyć jak to się posuwa na Karwinach i Dąbrowie bez przerwy rozkopywane i zakopywane te same dziury ulice wylane asfaltem z milionem spadów w soboty nic się nie dzieje tak myślę że za 2 lata może skończą o ile Putin pierwszy nie rozpierdzaczy bo to jest facet który sankcje ma gdzieś i swój naród zabije wszystkich wokół a na koniec sam sobie w łeb strzeli taki psychologiczny typ nie wygra wybije wszystkich wokół.

    • 9 3

    • Porobione spady i poprzeczne płyty bardziej dla czołgów i koparek nie dla samochodów a wieczorem do tego ciemność, nic się nie pali

      • 0 1

  • W jakim celu postawiono ekrany dźwiękowe na odcinku Chwaszczyńskiej po prawej stronie w kierunku Gdyni? (2)

    Przecież to odbija cały hałas z drogi w stronę osiedla Karwiny 3..
    CO za i**ota to wymyślił?

    • 7 1

    • ekrany

      Bo w Polsce nie ma ekranów dźwiekochłonnych tylko dźwięko-odbiające.

      • 1 0

    • To podobno po protestach mieszkańców z tamtej strony

      Widać mieszkańcy po drugiej stronie Chwaszczyńskiej nie byli zainteresowani planami przebudowy, gdy były ogłaszane...

      • 0 0

  • Teraz przez Karwiny i Dąbrowę korki i zatory są czasami nawet wieczorem w Niedzielę reszta tygodnia to Bangladesz

    • 5 1

  • Absurd goni absurd

    Czyli zamiast zrobić to od razu w ramach i tak jak piszą węzła Karwiny to będą robili następne przetargi i następne 2 lata wywozili ludzi na Dąbrowie.
    Jednak UM i ZDiZ Gdynia to ignoranci i odklejeńcy. Czyli w sumie roboty na uedbtm skrzyżowaniu zakończę się po 5-6 latach. A mówili ze komuna złe i solno budowała. W tym czasie to bez tych wszystkich urządzeń i techniki nawet w Kambodży by zrobili takie skrzyżowanie plus cała dodatkowa obwodnice. I to używając tylko maczety w dżungli.
    Idźcie zesz w pi

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane