• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano

Patryk Szczerba
12 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska. Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska.

Pierwszy przetarg na przebudowę ul. NowowiczlińskiejMapka w Gdyni został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, a tańsza z dwóch ofert opiewa na blisko 21,5 mln zł. Za miesiąc okaże się, czy w drugim przetargu zaproponowane ceny będą niższe.



Czy buspasy na Nowowiczlińskiej spełnią swoją rolę?

Przebudowa ul. Nowowiczlińskiej została zaplanowana w ramach prowadzonej ze wsparciem UE przebudowy węzła Karwiny. Najwięcej mają na niej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki zmianom mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.

- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Przetarg na te prace ogłoszono w lipcu. Zgłosiły się wówczas dwie firmy.

  1. Strabag zaoferował kwotę 21,3 mln zł
  2. Konsorcjum firm z liderem WPRD Gravel oraz konsorcjantem Elgrunt zaoferowało 25,9 mln zł.

Problem w tym, że Gdynia przygotowała na prace 18,8 mln zł, informując o tym jeszcze przed otwarciem kopert z ofertami. Przetarg unieważniono.

Przebudowa Nowowiczlińskiej: nowy przetarg, bo ceny za wysokie



- Ponieważ zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione - czytamy w uzasadnieniu.
Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców

Ogłoszono drugie postępowanie. Otwarcie ofert nastąpi 10 listopada.

Przypomnijmy, że to kolejny przetarg na podobne prace, który w ostatnim czasie trzeba było unieważnić. 36 mln zł to propozycja firmy Strabag na zaprojektowanie i wybudowanie buspasa o zmiennym kierunku jazdy wraz z drogą rowerową na Janka Wiśniewskiego.

To ponad dwukrotnie więcej, niż Gdynia chce zapłacić, więc trwa trzecie podejście do wyboru wykonawcy. Dodajmy, że pierwsze zakończyło się fiaskiem, bo żadna firma nie zgłosiła się.

Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (202) 2 zablokowane

  • (7)

    Z tego miasta trzeba uciekać, póki jeszcze są jakieś drogi, którymi da się wyjechać. Dąbrowa, która była dotąd przyjemną dzielnicą na obrzeżach jest teraz zapadłą dziurą odcięta od świata na długie lata. Bez leków uspokajających nie da się tu żyć.

    • 48 8

    • a umiesz jeszcze chodzić (6)

      czy tylko samochodem? bo widzisz to nie koniec świata, a Gdynia jest naprawdę piękna.

      • 2 17

      • Tak umiem, ale nie będę chodzić 12 km w jedną stronę na rano do pracy. Za przepełniony autobus, który wlecze się prawie godzinę tez dziękuje.

        • 1 1

      • Ale dlaczego ktoś mnie zmusza do chodzenia ? Może ja chcę jeździć autem! chcesz to sobie chodź i jeździj rowerem. (1)

        Płacę podatki tak samo jak Ty i chcę równego sprawiedliwego traktowania.

        • 2 3

        • jak widać nie kojarzysz, że największym źródłem trudności w twoim życiu są zachowania ludzi takich jak ty

          myślących bardziej o samochodach niż o potrzebach ludzi.

          • 1 3

      • Chodź sobie

        Codziennie 30 km do pracy.

        • 6 2

      • Yhm

        "Nie narzekaj na demolowanie układu drogowego, nie narzekaj na celowe korkowanie miasta przez urzędników, nie narzekaj na wykonawcę przebudowy który robi co chce, nie narzekaj że władza ustawia Ci życie przymusem przesiadając cię do innego środka transportu, po prostu się przejdź."

        • 2 3

      • Gdynia piękna ale rządzący wykolejeni.

        • 12 2

  • (1)

    Tylko metro pozwoli na skuteczne ominięcie korków i przy okazji podniesie prestiż miasta.

    • 3 2

    • metro naziemne w Trójmieście już jest

      zelektryfikować PKM, podnieść częstotliwość połączeń PKM i SKM oraz radykalnie poprawić komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych i rowerzystów do wszystkich ich stacji i będzie OK. W przyszłości: budowa linii PKM do południowych dzielnic Gdańska i północnych dzielnic Gdyni.

      • 1 1

  • Strach się bac

    Strach się bać. To jakiś dramat fundują nam władze miasta. Czy nigdy nie odpoczniemy od wiecznych przebudów?

    • 4 2

  • 2,5 mln brakuje (1)

    a oni liczą na cuda

    • 30 2

    • Skoro przetarg unieważniony, to należy odtworzyć teren do stanu sprzed przetargu.

      • 0 2

  • O czym my tu marzymy !!?? Pan Szczurek i jego ekipa przez 20-cia lat nie mogą zrobić (wybudować) ścieżki wzdłuż ul. Wiczlińskiej przez las a My chcemy ronda itp.

    • 3 1

  • ja z rodziną już w Gdańsku. Sąsiad w Wejherowie, postanowił. Szkoda życia na niepowodzenia Gdyni.

    • 4 2

  • Bardzo ważna inwestycja. Buspasy i poszerzenia jezdni są tu bardzo potrzebne !

    Ta inwestycja jest szalenie potrzebna. Poszerzenie prawego pasa Nowowiczlińskiej jest priorytetem, gdyż po przebudowie węzła Wielki Kack jest to jedyna droga dojazdowa do obwodnicy w kierunku północnym, co wiąże się ze znacznym wzrostem ruchu. Ponadto buspasy na Nowowiczlińskiej są również niezbędne, gdyż ruch autobusów i trolejbusów na tej ulicy jest ogromny i dokłada się do ogromnego ruchu samochodów osobowych. Dodam jeszcze, że Nowowiczlińska przejmuje również coraz większy ruch samochodów z szybko rozbudowujących się osiedli na Wiczlinie ! Szkoda tylko, że ten przetarg organizowany jest tak późno. Ta inwestycja powinna być wykonana już wiele lat temu. Jeszcze przed przebudową Węzła Wielki Kack. Teraz staje się to już krytycznie niezbędne.

    • 3 3

  • My

    nie mamy obwodnicy tylko szybsza ulicę
    w dużej wiosce jaką jest Gdynia.
    Obwodnica to to była w latach 90 tych i tak ją można było nazywać teraz nazywanie tego obwodnicą to jest profanacja.

    • 5 1

  • Zamiast id...i przebodowywac nowoliczynska to lepiej wyremontujcie sopocka-postawcie latarnie i sciezke rowerowa!!!

    Bo po zmroku chodza po niej i jezdza na rowerach ludzie!sopot na swoim odciku to ma a wy na co czekacie!!!

    • 5 0

  • Wjazd na obwodnicę

    Oby tylko przy przetargu pamiętano, że wjazd na obwodnicę w kierunku Chyloni jest tylko z Nowowiczlinskiej i dodatkowy pas dla wjeżdzających na obwodnicę to podstawa tej przebudowy.
    To rozwidlenie które jest w tej chwili nie podoła....

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane