• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Port skorzysta na Błędniku

Michał Stąporek
31 maja 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje wróciły na Błędnik
Więcej pieniędzy na przebudowę Błędnika ucieszy mieszkańców... Nowego Portu. Dzięki rządowej dotacji do remontu estakady, miasto wyda więcej na modernizację sieci tramwajowej na ul. Marynarki Polskiej.

Kiedy gdańszczanie celebrowali w weekend święto swojego miasta, przedstawiciele władz również zacierali ręce z radości. Nie z powodu pięknej pogody czy frekwencji na jubileuszowych imprezach, lecz ze względu na właśnie przyznaną miastu rządową dotację do remontu Błędnika. Ministerstwo Infrastruktury postanowiło dołożyć 8,7 mln zł do modernizacji estakady. Dodatkowe pieniądze pochodzą z rządowej subwencji drogowej. Przyznane środki pozwolą miastu na roszadę wydatków: ponieważ budżet przebudowy Błędnika jest już dopięty, nadwyżka pójdzie na remont trakcji tramwajowej na ul. Marynarki Polskiej.

Remont głównej arterii łączącej śródmieście miasta z Nowym Portem zaplanowano już jakiś czas temu. Dotychczasowe środki pochodzące z budżetu miasta i unijnego programu ZPORR pozwoliłyby na sfinasowanie przebudowy drogowej części ulicy, przejazdów przez tory tramwajowe od Klinicznej do Uczniowskiej, a także wymianę trakcji tramwajowej od Klinicznej do budynku Mostostalu. Dzięki dotacji uda się wyremontować całą trakcję wraz z przystankami od Klinicznej aż do ul. Wyzwolenia.

- Już ustaliliśmy ostatnie szczegóły techniczne i po konsultacji z Ministerstwem Infrastruktury ogłosimy przetarg na prace remontowe. Sądzę, że stanie się to jeszcze w czerwcu, werdykt powinien być znany jesienią. Prace budowlane mogłyby ruszyć pod koniec roku - twierdzi Krzysztof Rudziński, zastępca dyrektora Wydziału Programów Rozwojowych w gdańskim magistracie.

Co dzięki przebudowie zyskają mieszkańcy? - Dziś tę trasę tramwaj pokonuje w 12-13 minut. Po przebudowie zajmie mu to 10 minut. Pasażerowie zaoszczędzą czas, ale także wzrośnie komfort podróży, tramwaje nie będą hałasowały i trzęsły się na zakrętach - tłumaczy Przemysław Lewko, kierownik działu organizacji przewozów w Zarządzie Transportu Miejskiego.

Na przebudowie zaoszczędzi także ZKM. Dzięki zwiększeniu prędkości przejazdu, trasę Nowy Port-Siedlce będzie mógł pokonywać jeden tramwaj linii nr 10 mniej. Częstotliwość jazdy zostanie zachowana i wozy nie będą jeździć rzadziej, ale korzystniej zostaną wykorzystane godziny pracy motorniczych.

Zobacz także

Opinie (39)

  • wow

    Całe 2 minuty oszczędności, a tyle miliardów euro! Super! ;>

    • 0 0

  • "Pasażerowie zaoszczędzą czas, ale także wzrośnie komfort podróży, tramwaje nie będą hałasowały i trzęsły się na zakrętach "

    czytać miedzy wierszam, czytać
    zawsze tak mówią zanim wprowadzą kolejną podwyżke...
    lelum polelum, ociec prać?

    • 0 0

  • "Całe 2 minuty oszczędności, a tyle miliardów euro! Super!; >"

    Nie wiem śmiać się czy płakać? Mój przedmówca nie ma chyba pojęcia co to jest miliard. Przebudowa Marynarki Polskiej to ...50 mln złotych, czyli 11,5 milionów euro.

    • 0 0

  • Lepiej wydać na trakcję niż wydać na coś zbędnego co nie słuzy nikomu i niczemu.

    Żeby 2 minuty przyspieszyły na każdej trasie w gdańsku te kopcące ikarusy to powietrze byłoby czystsze ponieważ jeździłoby ich mniej !!!

    • 0 0

  • matematyk to może i dobry ale polonista do d.. pardon do zadka
    możem i stary, może i nie dowidze, ale tube temu co znajdzie w tekście euro albo kwote co sie przeliczy na 50 nowiuśkich banieczek
    ma sie rozumieć:)

    • 0 0

  • Ależ się pospieszyli! Trzy tygodnie po wykolejonym tramwaju... Szyny rozchodzą si9ę na boki, na niektórych odcinkach wyglądają tak, że jestem gotowa podejrzewać się o złudzenie optyczne...Ech, Polska!

    • 0 0

  • Tak sobie czytam jeszcze raz dokładniej i widzę, że remontować chcą trasę 10-tki, podczas gdy to 15-tka wjechała w krzaki przez rozchodzące się na boki szyny... Oj, kiepsko, kiepsko... Ja się już boję tymi tramwajami jeżdzić. Zostają mi 148 z kierowcami, których sposob jazdy zdradza skrajne zmęczenie, i powoduje skoki adrenaliny...

    • 0 0

  • bzdura

    po kiego remontować jakieś boczne trasy, skoro inne, większe, są w koszmarnym stanie?!

    • 0 0

  • przejdzcie sie ta trasa a zobaczycie

    przejdzcie sie ta trasa a zobaczycie dlaczego remont jest potrzebny , skacze sie nawet siedzac a stojac z kontuzja to juz calkiem tragedia;)

    • 0 0

  • kasienko ty analfabetko z fizy:)
    materiały w tym stal podgrzewane zwiekszają swoją objetość
    szyny mocowane do podkładów wydłużyć sie w lini prostej raczej nie mogą, ale naprężenia jakie w nich powstały powodują owe "fale", które twoje oczko zarejestrowało
    teraz kiedy są upały takie szyny to normalka....tja

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane