- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (94 opinie)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (62 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (107 opinii)
- 5 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (229 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (405 opinii)
Nowy blask starych kamienic. Widmo Drogi Czerwonej mniej straszy
Odnowione kamienice przy ul. Białej 12-13-14 oraz Wajdeloty 14.
Po latach zapomnienia, kamienice w śladzie Drogi Czerwonej we Wrzeszczu wreszcie doczekały się remontu. Z zewnątrz cieszą oko nowymi elewacjami oraz jednolitą stolarką okienną, wewnątrz wymieniono instalacje. W tym roku ruszą prace budowlane w kilku kolejnych budynkach.
We Wrzeszczu z tego powodu przez lata nie remontowano kamienic, ponieważ: "w przyszłości mogą zostać wyburzone". To o tyle dziwne, że wciąż nie wiadomo, czy Droga Czerwona kiedykolwiek powstanie. Jej realizacja nie jest zapisana w żadnym dokumencie inwestycyjnym na najbliższe lata.
W 2015 r. nieoczekiwanie ogłoszono zamiar wyremontowania budynków znajdujących się w rezerwie terenowej Drogi Czerwonej (oraz tuż przy niej) we Wrzeszczu. Po nieco ponad roku od tych deklaracji, można już podziwiać pierwsze efekty prac.
Nieruchomości Biała 12-13-14 oraz Wajdeloty 14 zyskały nowe elewacje wraz z jednolitą stolarką okienną, lepsze izolacje fundamentów oraz nowe instalacje wewnętrzne. Zagospodarowano również podwórze między budynkami, gdzie pojawiły się elementy małej architektury.
Dodatkowo ścianę od strony Parku Kuźniczki zdobi artystyczny mural z ryciną dawnego browaru, który funkcjonował w bliskim sąsiedztwie kamienic.
Niestety estetykę świeżo wyremontowanych kamienic psują już talerze satelitarne oraz reklamy w lokalach użytkowych. Czy miasto, będące właścicielem budynków, zamierza przymykać oko na ten problem?
- Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych wystosował pisma do najemców informujące o kategorycznym zakazie umieszczania na elewacjach anten i innych elementów naruszających elewacje bez naszej zgody oraz nakazał zdemontowanie tych, które zostały już założone - mówi Agnieszka Kukiełczak, rzecznik GZNK. - Ponadto wysłano stosowane pisma do najemców lokali użytkowych w sprawie należytej dbałości i estetyki reklam umieszczonych w widocznych miejscach.
Obecnie prace remontowe toczą się w budynku przy ul. Białej 5 . W 2016 r. wykonano docieplenie ścian zewnętrznych oraz fundamentów, nowe posadzki w piwnicy oraz remont stropu nad piwnicą. Wstawiono też nową stolarkę okienną. W I kwartale br. GZNK planuje remontować wolne lokale, znajdujące się w tym budynku.
Na rozpoczęcie prac budowlanych czekają wciąż kamienice przy ul. Białej 4 oraz Białej 11-Wajdeloty 15B . Do wyburzenia przeznaczono natomiast niewielki budynek pod adresem Biała 11A .
- Posiadamy już dokumentację i pozwolenie na budowę dla tych nieruchomości. Rozpoczęcie robót remontowych planowane jest w roku bieżącym. Jeżeli chodzi o budynek przy ul. Białej 11A, procedura dotycząca rozbiórki zostanie uruchomiona po wykwaterowaniu budynku (do wykwaterowania pozostaje jeden lokal) - zapowiada Kukiełczak.
Miejsca
Opinie (181) 1 zablokowana
-
2017-01-25 23:56
(1)
To będzie droga PIS-u czyli donikąd
- 1 0
-
2017-01-26 00:59
Nie do nikąd, tylko do Karnowskiego. Wait, on nie jest z PIS-u...
- 0 0
-
2017-01-26 01:13
Domyślam się, że trasę czerwoną atakują mieszkańcy tej części wrzeszcza. Ciekawe kim ci ludzie są - rencistami, emerytami, żyją z socjalu, czy pracują i muszą przemieszczać się do pracy - często więcej niż jednej? Tak tylko pytam...
- 1 5
-
2017-01-26 01:28
Ci, co plują na drogę czerwoną, niech wezmą pod uwagę fakt, że jej obecność zmniejszy ruch na grunwaldzkiej, a jaj dobre zaplanowanie (ekrany dźwiękochłonne, dobrze przemyślane "złącza") spowodują, że droga ta będzie niemal niewidoczna dla mieszkających obok niej ludzi. Oczywiście, obawy budzić może fakt, że fachowcy miejscy są w stanie wszystko sp..., ale nie powinno to wpływać na ocenę potrzeby istnienia takiej trasy. Z kolei zabudowanie rezerwy przez mieszkania/biura zablokuje i tak niewydolną grunwaldzką i rzeczpospolitej/chłopską. A tramwaje i rowery to mrzonka - popatrzcie na obciążenia różnych odcinków dróg. Przykładowo - dobowy ruch na grunwaldzkiej to ponad 50000 samochodów. zakładając, że dzięki tramwajom można ten ruch zredukować o połowę mamy 25000 pojazdów, czyli jakieś 40000 osób. W miarę komfortowo tramwajem może jechać 200 osób, co daje 200 kursów tramwajem do zrealizowania głównie w 4 godziny szczytu, czyli 50 tramwajów na godzinę, czyli DODATKOWY tramwaj co minutę w szczycie. To oczywiście szacunki, ale takie natężenie ruchu tramwajowego grozi zakorkowaniem... tras tramwajowych. CBDO. Oczywiście, jest jeszcze kolej, ale oszacowania pokazują, że ruch samochodowy jest NIEZBĘDNY aby miasto mogło funkcjonować, a jego tłumienie nie doprowadzi do niczego sensownego.
- 2 3
-
2017-01-26 10:02
budunki ok ale
Droge czerwona planuja zrobic od 20 lat szkoda ze ulicy nie pokazali i czym oni sie chwola. Budynki zostaly zrobione tylko dlatego ze powstala nowa galeria taka prawda.
- 1 0
-
2017-01-26 10:19
piękne budynki
zapraszam na Biskupią, Trakt Św. Wojciecha, Chmielną, Żabi Kruk..Orunia Dolna... same perełki współczesnej Europy. Wizytówka Gdańska
- 1 0
-
2017-01-26 12:39
mieszkałem tam
przy Białej 11 do 18 roku życia, teraz mam 49. Powinni to zburzyć w cholerę. Już wtedy leżąc w łóżku bałem się, że ta kamienica się rozleci podczas przejazdu pociągu, tak się chwiała na boki. Pewnie głównie z powodu drewnianych stropów. Tam się wogóle nie da żyć. W lecie trudno mieć otwarte okna, bo taki hałas z pociągów. Jak chcieliśmy zamienić mieszkanie nawet na mniejsze (to kwaterunek), to wystarczyło, że przejechał pociąg, klient zaraz rezygnował.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.