- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (108 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (127 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (67 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Nowy most na Starogardzkiej za rok
Lada dzień Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ma ogłosić przetarg na rozbiórkę istniejącego i budowę nowego mostu nad Kanałem Raduni przy ul. Starogardzkiej. Inwestycja ma się rozpocząć jeszcze przed wakacjami i potrwa do czerwca 2018 r. Nowy most ma kosztować ok. 7,5 mln zł.
- W tym tygodniu planujemy ogłosić przetarg, mający na celu wyłonienie wykonawcy prac związanych z budową mostu nad kanałem Raduni, łączącego ulicę Starogardzką z Traktem Św. Wojciecha - zdradza Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z zespołu ds. komunikacji społecznej w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Kierowcy korzystający z mostu będą musieli się liczyć z co najmniej kilkumiesięcznymi utrudnieniami. Korzystać będą z objazdów przez ul. Zeusa do Kowal czy remontowaną obecnie Niepołomicką do Świętokrzyskiej. Według podanego harmonogramu, remont odcinka Niepołomickiej między Przebiśniegową a Śnieżną ma się do tego czasu już zakończyć.
Jak informuje DRMG, w ramach realizacji zadania przewiduje się całkowitą rozbiórkę istniejącego mostu i budowę nowego mostu ramowego, jednoprzęsłowego, wykonanie niezbędnej przebudowy istniejącego układu drogowego i przyległych dojazdów, wynikającej z szerokości nowego mostu, wykonanie rozbiórek i budowę nowych murów żelbetowych, stanowiących podtrzymanie konstrukcji wjazdu na most i ulicę Starogardzką, a także przebudowę sieci uzbrojenia terenu.
- Zadanie ma również na celu przywrócenie ruchu dwukierunkowego na moście i likwidację istniejącej tam obecnie sygnalizacji świetlnej. Dodatkowo, w ramach realizacji, wykonane zostaną również brakujące konstrukcje umocnień Kanału Raduni, przylegające do mostu. Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie nośności mostu do klasy A - 50 ton - a także usprawnienie ruchu miejskiego oraz zwiększenie bezpieczeństwa w transporcie - dodaje Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Prace budowlane mają się rozpocząć na początku czerwca. Co ciekawe, budowa 13-metrowego mostu potrwa 12 miesięcy, a więc niemal dokładnie tyle, co budowa ponad 10-krotnie dłuższego i tyle samo droższego mostu w Sobieszewie.
Szacowany koszt inwestycji opiewa na kwotę blisko 7,5 mln zł.
- rozpiętość w świetle przyczółków - 11,30 m
- długość całkowita mostu łącznie z przyczółkami - 12,90 m
- szerokość jezdni - 4,00+5,00 m
- szerokość chodników - 3,00 (2,70) m i 4,50 (4,20) m
- szerokość całkowita - 19,60 - 25,90 (26,00) m
- nawierzchnia jezdni - asfaltobeton.
Opinie (95) 6 zablokowanych
-
2017-04-18 09:45
konserwator powinien pochylić się nad mostkiem
zresztą nie tylko konserwator, wystarczy byle mądra głowa z UM.
I ten mostek po prostu gdzieś przenieść, w ramach przeprawy pieszo - rowerowej- 2 7
-
2017-04-18 08:51
Kiedy remont dziurawej Starogardzkiej?
- 24 1
-
2017-04-18 08:28
A nie można było w przetargu przyznać dodatkowych punktów za termin realizacji? Ja wiem, że benzyna i czas kierowców nie kosztuje (Miasta), ale jak już coś promować, to może czasem przydałoby się termin wykonania, co?
- 6 2
-
2017-04-18 08:12
Pytanie: czy autobus tam wykręci? ta wysepka mnie preraża...
- 7 0
-
2017-04-18 07:37
lepsza starogardzka na starym moście
niż nowy most na starogardzkiej
- 8 7
-
2017-04-18 07:34
przecież
Most był tymczasowy po powodzi.Sondaż kiepski remont Nieplomickiej nijak na się do budowy mostu tutaj deweloper buduje drogę do nowego bloku a pana redaktora trzeba poprosić o przejazd objazdem Niepolomickiej po płytach technologicznych adrenalina gwarantowana.
- 31 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.