• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy most w Sobieszewie za 57 mln zł?

Krzysztof Koprowski
18 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
aktualizacja: godz. 15:32 (22 sierpnia 2016)

Budowa mostu na Wyspę Sobieszewską może być tańsza, niż spodziewało się miasto. Zamiast 71 mln zł wybudowanie nowej przeprawy może kosztować 57,1 mln zł. Kierowcy skorzystają z mostu w 2018 roku, a więc prawie 45 lat po przyłączeniu Wyspy Sobieszewskiej do Gdańska.



W jaki sposób najczęściej docierasz na Wyspę Sobieszewską?

Aktualizacja, 22 sierpnia komisja przetargowa już teraz odjęła decyzję, że zwycięzcą przetargu zostało konsorcjum firm Metrostav, Vistal Gdynia i Vistal Infrastructure, które zadeklarowało, że wybuduje most za 57 112 606,97 zł




Przetarg na budowę zwodzonego mostu na Wyspę Sobieszewską realizowany jest w procedurze przetargu ograniczonego. To oznacza, że najpierw zainteresowane firmy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a dopiero po ich weryfikacji zapraszane są do składania ostatecznych ofert z ceną realizacji danego przedsięwzięcia.

W przypadku nowej przeprawy, zainteresowanie przetargiem wyraziło 15 podmiotów, dopuszczonych do składania ofert zostało siedem, a oferty złożyło sześć przedsiębiorstw.

Najniższą cenę zaproponowało konsorcjum firm Metrostav (lider) wraz z Vistal Gdynia i Vistal Infrastructure - ok. 57,1 mln zł, podczas gdy miasto na ten cel zaplanowało 71 mln zł.

Kolejna oferta złożona w przetargu - Budimeksu - również jest tańsza od szacunków urzędników i wynosi ok. 60,2 mln zł.

Co ciekawe, czterech pozostałych oferentów złożyło oferty z bardzo zbliżonymi kwotami, wynoszącymi ok. 77 mln zł.

Ostateczna decyzja o wyborze firmy zostanie podjęta w ciągu najbliższych kilku dni, po formalnej weryfikacji ofert oraz przeliczeniu ich pod kątem kryteriów ceny (90 proc.) oraz przedłużenia minimalnego okresu gwarancji robót (10 proc.).

Nowy most będzie położony tuż obok istniejącego pontonowego. Nowy most będzie położony tuż obok istniejącego pontonowego.
Nowy most o długości 173 metrów (ze szkrzydłami - 181,5 m) będzie wyposażony w dwupasową jezdnię oraz jednostronne chodniki i drogę rowerową. Otwieranie przęseł mostu nie powinno trwać dłużej niż 2 minuty.

W ramach inwestycji powstanie też 900 metrów nowej drogi wraz z przebudową skrzyżowań ulic Nadwiślańska - Turystyczna - DW501 zobacz na mapie GdańskaSobieszewska - Łąkowa - Piaskowa zobacz na mapie Gdańska.

Zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2017 roku. W pierwszym kwartale 2018 roku planowana jest procedura odbioru inwestycji, po której most zostanie dopuszczony do ruchu.

Istniejący most pontonowy użytkowany był pierwotnie w Kiezmiarku. W obecne miejsce został on przetransportowany w latach 70., gdy w Kiezmarku powstała nowa stała przeprawa (część mostu pontonowego z Kiezmarka trafiła także do Drewnicy). W 2013 roku Most Sobieszewski przeszedł generalny remont, polegający m.in. na wymianie nawierzchni jezdni i części pieszej. Podniesiona została także jego nośność z 10 do 30 ton.

Nowy zwodzony most będzie stanowił główny dojazd na Wyspę Sobieszewską podczas zlotu skautów Jamboree 2023, o którego organizację - właśnie w Gdańsku - ubiega się Polska. Miasto spodziewa się, że na wyspę z tej okazji przyjedzie 40 tys. skautów z całego świata. Symbolicznie połączy on też Gdańsk i Wyspę Sobieszewską w 45. rocznicę włączenia jej w granice miasta.

Oferty złożone w przetargu:

1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o., Zawiercie - 77 490 000 zł
2. Konsorcjum firm: Lider- Metrostav a.s. (lider), Partner-Vistal Gdynia SA, Vistal Infrastructure sp. z o.o., Gdynia - 57 112 606,97 zł
3. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex sp. z o.o. (lider), Będzin; Azi-Bud sp. z o.o., Będzin - 77 172 627, 36 zł
4. Konsorcjum firm: Porr Polska Infrastructure SA (lider), Warszawa, Porr Bau GmbH, Wiedeń, Teerag Asdag Aktiengesellschaft, Wiedeń - 77 846 700 zł
5. Budimex SA, Warszawa - 60 283 530 zł
6. Strabag sp. z o.o., Pruszków - 77 142 396,59 zł


Opinie (129) 10 zablokowanych

  • Obok mostu było lotnisko wodne Gdańsk. W Pruszczu też było lotnisko Gdańsk i we Wrzeszczu było lotnisko Gdańsk. (2)

    Mieliśmy 3 lotniska przed wojną, autostrad Berlin- Gdańsk - Kólewiec, byliśmy Stolicą Prus Zachodnich, 1400 lat temu były tutaj zamieszkałe osady, Odwiedzli nas Germanie, Rzymianie, Prusowie i wielu wielu innych, w Gdańsnku byli wszyscy możni, od Castro, De Gaula, Bushów, Królowej , Papieża po podobnych im, z Gdańska wywodzi się / wiesz ilu ? / Noblistów.

    Gdańsk był kolebką Solidarnosci, ma najmniejsze korki i najczystsza wodę, był piwerwszym skanalizowanym miastem w Europie, miał i ma najwiecej zieleni w granicach miasta z miast Europy, tu wybuchła II woijna światowa.../ Powodem korytarz do czego ? DO GDAŃSKA!/

    Ile jeszcze mam pisać ?

    A Gdynia, 70 letnia wioska,która wyrosła "dzięki" zawirowaniom związanych z Gdańskiem robi Focha bo nie może być na pierwszym miejcu w województwie, którego stolicą jest Gdańsk...

    Mają nawalone w głowach co ?

    • 37 10

    • (1)

      "Polnische Korridor", czyli ów wspomniany przez ciebie trollu korytarz, był polskim korytarzem przecinającym wpół niemieckie Prusy, korytarzem zapewniającym dostęp Polski do morza - czyli do Gdyni :)

      • 4 13

      • A czemu trolu?

        Kapuśniaku, któż normalny wda się z tobą w jakieś dyskusje?

        • 7 5

  • (2)

    Skąd oni biorą na to wszystko kasę?!

    • 2 13

    • Nie wydają wszystkiego na loty na byle czym, sylwestry z marylą, triatlony i inne pierdoły

      Gdańsk konsekwentnie inwestuje w infrastrukturę, a to przynosi efekty. Miasto przyciąga nowe firmy, to przyciąga nowych mieszkańców, rośnie turystyka i kasy jest coraz więcej. W Gdyni budżet jest jeszcze niższy niż był bo uciekają firmy, uciekają ludzie itp Szczurek zamiast inwestować dalej wydaje kasę na imprezę za imprezą i PRopagandę sukcesu. Jak tak dalej pójdzie to będzie jeszcze gorzej

      • 16 1

    • Skończyli się osmiorniczki to jest kasa

      • 7 8

  • Władza w Polsce się zmieniła a w Gdańsku dalej inwestycja za inwestycją

    W Gdyni jak był marazm tak dalej jest. Panie Szczurek może już pora odejść i zostawić miasto komuś nie wypalonemu bo zwyczajnie szkoda Gdyni

    • 28 0

  • Tylko w polsce

    Bawią się w mosty zamiast zrobić tunel pod wodą. Co za bzdura.

    • 3 26

  • Po wybudowaniu mostu Sobieszewo stanie się najdroższą dzielnicą do zamieszkania. (3)

    • 12 9

    • Przestań marzyć

      idź nazrywać zielska dla królików... I módl się by Niemiec właściciel nie wrócił...

      • 5 8

    • Kto wie o tym, że 99% wiatru idzie nad wyspę z Lotosu = spaliny rakotwórcze

      to za darmo nie chce tam mieszkać.

      • 10 5

    • fosfory, lotos, oczyszczalnia wschód, brudna wisła która wpada do morza, niedaleko port serice....

      kumasz??

      • 5 7

  • W głosowaniu zabrakło samolotu (4)

    Ja najczęściej na wyspe sobieszewską doaltuje tanimi liniami z rebiechowa

    • 12 9

    • a nie z Kosakowo airport im Szczurka?

      • 14 2

    • Poduszkowca, materaca i rolek.

      • 5 1

    • Podobnie jak i ja.

      Jutro też lecę. tym o 8.45, zazwyczaj latam tym o 7.30 albo tym o 7.37 ale tym razem się nie wyrobię prędzej jak na ten samolot o 8.45 a szkoda bo te airbusy latają tylko o pełnych połówkach minut.

      • 5 2

    • Do sobieszewa

      my z Gdyni latamy z kosmodromu

      • 3 1

  • Czesi Do toho!

    • 0 0

  • Super (1)

    A co z mostem na starogardzkiej? Albo może z bezkolizyjnym przejazdem kolejowym na orunii?
    Fajnie, że na wyspie sobieszewskiej się dzieje...

    • 9 5

    • Też mają robić. Był chyba tu o tym artykuł

      • 4 0

  • Cena nie dziwi. (1)

    Metrostav buduje obok trasę S7. Ma na miejscu sprzęt i podwykonaców. Budimex buduje S7 dalej bliżej Elbląga i z uwagi na logistykę wyszło nu drożej. A reszta nie ma tu sprzętu do budowy.

    • 7 1

    • Vistal z podwykonawcami na dzialalnosciach

      • 4 0

  • Podłączenie Wyspy do Gdańska - największy błąd

    Przypomnę, że z plaż Wyspy zniknęły zakazy kąpieli koło 10 lat temu - wcześniej w związku z wpuszczaniem "podczyszczonych" ścieków wprost do Wisły, na wyspie przez ponad 20 lat nie można było wchodzić do morza. Władze Gdańska po włączeniu Wyspy w jego granice zaczęły traktować to miejsce jako śmietnisko.
    I tak potencjał Wyspy, która stanowiłaby teraz perełkę Bałtyku został bezpowrotnie stracony.

    • 6 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane