• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy punkt obsługi pasażerów, ale brak nowych biletomatów

on
11 sierpnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (103)
Punkt Obsługi Pasażerów ZTM przy ul. Kilińskiego zacznie działać 28 sierpnia. Punkt Obsługi Pasażerów ZTM przy ul. Kilińskiego zacznie działać 28 sierpnia.

Na nowe biletomaty na wybranych przystankach Gdańska na razie się nie zanosi, ale pojawi się Punkt Obsługi Pasażerów ZTM w nowej lokalizacji. Zacznie działać w ostatni poniedziałek sierpnia w Galerii Metropolia przy ul. Kilińskiego 4Mapka we Wrzeszczu. Zastąpi dotychczasowe punkty na ul. Na StokuMapka i na ul. WyspiańskiegoMapka.



Czy często odwiedzasz punkty obsługi pasażera ZTM?

Nowy punkt na pewno ułatwi załatwienie spraw przez pasażerów dzięki dogodnemu położeniu - znajduje się blisko dworca kolejowego i węzła autobusowego. Nowością będą również wydłużone godziny funkcjonowania obsługi interesantów. Z nowego punktu będzie można korzystać od poniedziałku do piątku w godz. od 06.30 do 20.30.

- Otwarcie nowego miejsca obsługi pasażerów jest spełnieniem ich wielokrotnych próśb. W nowej siedzibie prowadzona będzie także hurtowa sprzedaż biletów - zaznacza Dagmara SzajdaZarządu Transportu Miejskiego.
  • Z nowego punktu będzie można korzystać od poniedziałku do piątku w godz. od 06.30 do 20.30.

Co załatwi pasażer w nowym punkcie



Przynajmniej kilka spraw. W nowym punkcie będzie można:

  • kupić bilety,
  • doładować kartę miejską biletem okresowym imiennym lub na okaziciela,
  • złożyć wniosek o wydanie karty miejskiej lub o przystosowanie legitymacji studenckiej do biletów okresowych,
  • złożyć reklamację,
  • wyrobić duplikat karty miejskiej lub Gdańskiej Karty Mieszkańca ze zdjęciem,
  • otrzymać fakturę za bilety kupione w automatach biletowych,
  • zapłacić za przewóz osób niepełnosprawnych,
  • złożyć korespondencję do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku


Z powodu przeprowadzki, od poniedziałku, 21 sierpnia, zamknięte będą: Punkt Obsługi Klienta nr 2 przy ul. Wyspiańskiego 9A, Punkt Reklamacyjny, Punkt Sprzedaży Hurtowej oraz kasa przy ul. Na Stoku 49.

Reklamacje dotyczące kart miejskich można składać w Punkcie Obsługi Klienta nr 4, przy ul. Świętokrzyskiej 15.

O nowych biletomatach na razie cicho



Choć nowy punkt zapewne ucieszy część pasażerów, to chyba większą radość sprawiłyby im biletomaty w miejscach, w których ich brakuje. Co jakiś czas zresztą na trojmaisto.pl piszemy o tej bolączce.

Być może problemem jest to, że za stawianie biletomatów odpowiada podmiot zewnętrzy, który kieruje się opłacalnością inwestycji - co niekoniecznie musi się pokrywać z potrzebami mieszkańców.

ZTM twierdzi, że ma możliwości samodzielnego stawiania biletomatów.

Biletomatów najwięcej ustawionych jest w centrum Gdańska. Biletomatów najwięcej ustawionych jest w centrum Gdańska.
- Właścicielem biletomatów jest Mennica Polska. To wyspecjalizowana firma. ZTM, aby obsłużyć technologicznie 24/h swoje własne biletomaty, musiałby zatrudnić specjalistów itp. W ogólnym rozrachunku nie jest to opłacalne - przekonuje Agnieszka Wasik, zastępca dyrektora ZTM ds. ekonomicznych.
Pięć lat temu koszt ustawienia takiego urządzenia bez oprogramowania określano na ok. 180 tys. zł.

Bilety też w aplikacji, seniorzy jeżdżą za darmo



Warto pamiętać o tym, że bilet na komunikację miejską można kupić przez aplikacje. Do dyspozycji pasażerów jest ich kilka: GoPay, Jakdojade, moBILET, mPay, SkyCash lub zbiletem.pl.

- Czas zakupu biletu przez telefon uzależniony jest od sposobu płatności i trwa od 15 do 30 sekund - zachęca ZTM.
Osoby po 70. roku życia podróżują bezpłatnie. Są jednak zobowiązane do pokazania dokumentu potwierdzającego ich wiek.

Obecnie trwa wdrażanie systemu Fala, który umożliwi elektroniczny zakup biletu w każdym pojeździe. Przedstawiciele odpowiedzialnej za realizację projektu spółki Innobaltica zapowiadają, że rozwiązanie zostanie wdrożone do końca roku.
13:31 11 SIERPNIA 23

Problem z biletomatem (15 opinii)

Biletomat na Płockiej przyjął bilon 2 z 4,80 i nic. No i ani dalej kupić bilet, ani zwrot 2 zł. Co dalej? Gdzie są kioski, gdzie normalnie można było kupić bilety?! PS. Zrezygnowałem dziś z auta, by pojechać na jarmark tramwajem...
Biletomat na Płockiej przyjął bilon 2 z 4,80 i nic. No i ani dalej kupić bilet, ani zwrot 2 zł. Co dalej? Gdzie są kioski, gdzie normalnie można było kupić bilety?! PS. Zrezygnowałem dziś z auta, by pojechać na jarmark tramwajem...
on

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (103)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane