- 1 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (138 opinii)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (321 opinii)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (107 opinii)
- 4 Jak zaprojektować centrum Południa? (184 opinie)
- 5 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (89 opinii)
- 6 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (447 opinii)
Nowy punkt obsługi pasażerów, ale brak nowych biletomatów
Na nowe biletomaty na wybranych przystankach Gdańska na razie się nie zanosi, ale pojawi się Punkt Obsługi Pasażerów ZTM w nowej lokalizacji. Zacznie działać w ostatni poniedziałek sierpnia w Galerii Metropolia przy ul. Kilińskiego 4 we Wrzeszczu. Zastąpi dotychczasowe punkty na ul. Na Stoku i na ul. Wyspiańskiego.
- Otwarcie nowego miejsca obsługi pasażerów jest spełnieniem ich wielokrotnych próśb. W nowej siedzibie prowadzona będzie także hurtowa sprzedaż biletów - zaznacza Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego.
Co załatwi pasażer w nowym punkcie
Przynajmniej kilka spraw. W nowym punkcie będzie można:
- kupić bilety,
- doładować kartę miejską biletem okresowym imiennym lub na okaziciela,
- złożyć wniosek o wydanie karty miejskiej lub o przystosowanie legitymacji studenckiej do biletów okresowych,
- złożyć reklamację,
- wyrobić duplikat karty miejskiej lub Gdańskiej Karty Mieszkańca ze zdjęciem,
- otrzymać fakturę za bilety kupione w automatach biletowych,
- zapłacić za przewóz osób niepełnosprawnych,
- złożyć korespondencję do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku
Z powodu przeprowadzki, od poniedziałku, 21 sierpnia, zamknięte będą: Punkt Obsługi Klienta nr 2 przy ul. Wyspiańskiego 9A, Punkt Reklamacyjny, Punkt Sprzedaży Hurtowej oraz kasa przy ul. Na Stoku 49.
Reklamacje dotyczące kart miejskich można składać w Punkcie Obsługi Klienta nr 4, przy ul. Świętokrzyskiej 15.
O nowych biletomatach na razie cicho
Choć nowy punkt zapewne ucieszy część pasażerów, to chyba większą radość sprawiłyby im biletomaty w miejscach, w których ich brakuje. Co jakiś czas zresztą na trojmaisto.pl piszemy o tej bolączce.
Być może problemem jest to, że za stawianie biletomatów odpowiada podmiot zewnętrzy, który kieruje się opłacalnością inwestycji - co niekoniecznie musi się pokrywać z potrzebami mieszkańców.
ZTM twierdzi, że ma możliwości samodzielnego stawiania biletomatów.
- Właścicielem biletomatów jest Mennica Polska. To wyspecjalizowana firma. ZTM, aby obsłużyć technologicznie 24/h swoje własne biletomaty, musiałby zatrudnić specjalistów itp. W ogólnym rozrachunku nie jest to opłacalne - przekonuje Agnieszka Wasik, zastępca dyrektora ZTM ds. ekonomicznych.
Pięć lat temu koszt ustawienia takiego urządzenia bez oprogramowania określano na ok. 180 tys. zł.
Bilety też w aplikacji, seniorzy jeżdżą za darmo
Warto pamiętać o tym, że bilet na komunikację miejską można kupić przez aplikacje. Do dyspozycji pasażerów jest ich kilka: GoPay, Jakdojade, moBILET, mPay, SkyCash lub zbiletem.pl.
- Czas zakupu biletu przez telefon uzależniony jest od sposobu płatności i trwa od 15 do 30 sekund - zachęca ZTM.
Osoby po 70. roku życia podróżują bezpłatnie. Są jednak zobowiązane do pokazania dokumentu potwierdzającego ich wiek.
Obecnie trwa wdrażanie systemu Fala, który umożliwi elektroniczny zakup biletu w każdym pojeździe. Przedstawiciele odpowiedzialnej za realizację projektu spółki Innobaltica zapowiadają, że rozwiązanie zostanie wdrożone do końca roku.
Problem z biletomatem (15 opinii)
Miejsca
Opinie (103) 1 zablokowana
-
2023-08-11 07:03
(1)
Niezgodne z uchwałą krajobrazową...ciekawe,przecież Gdańsk wygląda jak jedna wielka reklama,pstrokacizna,neony co krok.
- 14 20
-
2023-08-11 07:07
Wyjdź z piwnicy to się zdziwisz.
- 11 3
-
2023-08-11 07:04
Okropnie
Okropnie wyglądają te oklejone szyby.. Uchwała ok, nawet jakby jej nie było to tragicznie to wyglada.
- 23 5
-
2023-08-11 07:06
A jaki czynsz najmu lokalu?
- 23 5
-
2023-08-11 07:10
W sobotę w galerii handlowej punkt będzie nieczynny? (1)
Czy ktoś logicznie może wyjaśnić dlaczego w sobotę punkt mieszczący się w galerii handlowej będzie nieczynny? Może to nie opłacalne tak jak biletomaty tak jak wspomniała to Pani dyrektor Wasik. Urzędnicy wiedzą najlepiej. Teraz już wiem dlaczego w Gdyni nie ma żadnego biletomatu.
- 42 0
-
2023-08-11 22:29
W sobotę też powinno być otwarte
Jeżeli uruchamia się taki punkt w takim miejscu to jak najbardziej powinno być otwarte w sobotę, przynajmniej do 15 lub 16. Ponadto należy promować bilety okresowe - sieciowe, aby zmniejszyć ruch na ulicach
- 1 0
-
2023-08-11 07:11
Przypomnijmy jaki jest kosz uitrzymania fali (3)
25 mln rocznie. I to miał być całościowy koszt dystrybujcji biletów. To o co chodzi z tym punktem obsługi finansowanym przez ZTM? ZTM tez mq płacić za dystrybucję? Niegospodarnosc rażąca.
- 47 3
-
2023-08-11 07:25
Kolejna ich niegospodarność.
- 9 3
-
2023-08-11 10:37
Punkt obsługi nie służy do sprzedaży biletów.
Tam się załatwia sprawy związane z kartą miejską oraz reklamacje. Sprzedaż biletów jest tylko przy okazji.
- 2 4
-
2023-08-11 15:46
Punkty tego typu akurat są w budżecie fali, warto sprawdzić
- 1 1
-
2023-08-11 07:17
Na dworcu we wrzeszczu chinskie ciuchy (1)
A ZTM w galerii handlowej
- 55 3
-
2023-08-11 07:24
Dworzec należy do PKP.
A galeria handlowa do zaprzyjaźnionego biznesmena, czego nie rozumiesz?
- 20 2
-
2023-08-11 07:23
Za mało budynków jest w zasobach miasta.
Trzeba wynająć u Górskiego, proste. ;)
- 44 4
-
2023-08-11 07:26
(3)
Spełnienie wielokrotnych próśb, żeby otworzyć punkt w wynajętym miejscu w galerii? Niepotrzebny koszt najmu tym bardziej, że generują straty. Mało jest nieruchomości należących do miasta gdzie taki punkt można by było otworzyć? Kolejna niegospodarność.
- 94 6
-
2023-08-11 08:25
(2)
Dają zarobić właścicielowi galerii. Kto nim jest wszyscy wiedzą...
- 19 1
-
2023-08-11 08:37
ja nie wiem, wiec nie wszyscy (1)
- 7 6
-
2023-08-11 19:16
Przeciwieństwo Morskiego
- 1 0
-
2023-08-11 07:32
(2)
niech lepiej nikt nie mowi o oplacalnosci biletomatów , skoro od lat np sto biletomat z dala od wszystkiego w rejonie szpitala na zaspie , a w rejonie gdzie jest skrzyzowania gdzie jest duzy ruch autobusowy ( czarny dwór/jana pawła) nie ma takiego , dodam ze odleglosc od tamtego stojacego "w polu" to jakies 600 metrów , gdzie tu sens i logika
- 78 5
-
2023-08-11 10:41
albo jest biletomat na PKM strzyża i zaraz kolejny na zamenhofa
a np nie ma praktycznie biletomatów na południu Gdańska, jak Jasień, nowa Morena etc
- 6 2
-
2023-08-11 12:24
Od razu widać, że jesteś słoikiem. Biletomat na Zaspie stoi w miejscu dawnego przystanku, ale nadal po drodze do przystanku w drugą stronę (który też powinien być przeniesiony).
- 2 2
-
2023-08-11 07:40
bilrtomaty kradną pieniądze, ale ich właściciele mają to gdzieś.... (3)
- 28 5
-
2023-08-11 10:41
I bardzo dobrze. (2)
Jak się jest tak zacofanym że w 2023 kupuje się papierowy bilet za gotówkę to z założenia cena powinna być wyższa. Tylko podejrzane typy zarabiające na czarno lub robiące nielegalne biznesy potrzebują gotówki. Uczciwym ludziom to jest niepotrzebne.
- 2 20
-
2023-08-12 14:24
(1)
biletomaty mogą być na kartę visa
takie też odbierają prywatność, nie tak jak te na gotówkę
ale w każdym razie nie zmuszają do noszenia cegłofonu
niedługo nam wmowią, że potrzebujemy ze sobą zawsze nosić telewizor, taką wielką plazmę na pół pokoju
wystarczy porządna kampania reklamowa i to kupimy, lykniemy jak mlode bociany zabe, lapczywie
i bedziemy wszedzie zapylac z plazmą pod pachą, oraz ironizować z tych głupoli którzy nie chodzą z telewizorem
tak jak teraz ironizujemy z tych co nie kupuja biletu cegłofonem- 1 0
-
2023-08-12 14:28
bylem chyba pierwszy ktory kupowal bilety telefonem
ale przez mPay, w Warszawie, kodem ussd. zwykłą starą nokią.
chodzę z nią do dziś, jest nie do zdarcia, ale nawet mPay odeszło od kodów, też mają aplikację. ale już nie mieszkam w Wawie. tu nigdy nie było niczego równie prostego, od początku aplikacjoza.
więc jak jesteś w miejscu gdzie co prawda jest zasięg gsm, ale nie ma zasięgu internetu, to biletu się kupić nie da. amen. np w Renuszewie. a leguramin mowi, ze bilet trza kupic przed wejsciem do autobusu, co jest tam niemożliwe. catch22- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.