- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (84 opinie)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (59 opinii)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (105 opinii)
- 5 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (228 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (403 opinie)
Nowy punkt obsługi pasażerów, ale brak nowych biletomatów
Na nowe biletomaty na wybranych przystankach Gdańska na razie się nie zanosi, ale pojawi się Punkt Obsługi Pasażerów ZTM w nowej lokalizacji. Zacznie działać w ostatni poniedziałek sierpnia w Galerii Metropolia przy ul. Kilińskiego 4 we Wrzeszczu. Zastąpi dotychczasowe punkty na ul. Na Stoku i na ul. Wyspiańskiego.
- Otwarcie nowego miejsca obsługi pasażerów jest spełnieniem ich wielokrotnych próśb. W nowej siedzibie prowadzona będzie także hurtowa sprzedaż biletów - zaznacza Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego.
Co załatwi pasażer w nowym punkcie
Przynajmniej kilka spraw. W nowym punkcie będzie można:
- kupić bilety,
- doładować kartę miejską biletem okresowym imiennym lub na okaziciela,
- złożyć wniosek o wydanie karty miejskiej lub o przystosowanie legitymacji studenckiej do biletów okresowych,
- złożyć reklamację,
- wyrobić duplikat karty miejskiej lub Gdańskiej Karty Mieszkańca ze zdjęciem,
- otrzymać fakturę za bilety kupione w automatach biletowych,
- zapłacić za przewóz osób niepełnosprawnych,
- złożyć korespondencję do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku
Z powodu przeprowadzki, od poniedziałku, 21 sierpnia, zamknięte będą: Punkt Obsługi Klienta nr 2 przy ul. Wyspiańskiego 9A, Punkt Reklamacyjny, Punkt Sprzedaży Hurtowej oraz kasa przy ul. Na Stoku 49.
Reklamacje dotyczące kart miejskich można składać w Punkcie Obsługi Klienta nr 4, przy ul. Świętokrzyskiej 15.
O nowych biletomatach na razie cicho
Choć nowy punkt zapewne ucieszy część pasażerów, to chyba większą radość sprawiłyby im biletomaty w miejscach, w których ich brakuje. Co jakiś czas zresztą na trojmaisto.pl piszemy o tej bolączce.
Być może problemem jest to, że za stawianie biletomatów odpowiada podmiot zewnętrzy, który kieruje się opłacalnością inwestycji - co niekoniecznie musi się pokrywać z potrzebami mieszkańców.
ZTM twierdzi, że ma możliwości samodzielnego stawiania biletomatów.
- Właścicielem biletomatów jest Mennica Polska. To wyspecjalizowana firma. ZTM, aby obsłużyć technologicznie 24/h swoje własne biletomaty, musiałby zatrudnić specjalistów itp. W ogólnym rozrachunku nie jest to opłacalne - przekonuje Agnieszka Wasik, zastępca dyrektora ZTM ds. ekonomicznych.
Pięć lat temu koszt ustawienia takiego urządzenia bez oprogramowania określano na ok. 180 tys. zł.
Bilety też w aplikacji, seniorzy jeżdżą za darmo
Warto pamiętać o tym, że bilet na komunikację miejską można kupić przez aplikacje. Do dyspozycji pasażerów jest ich kilka: GoPay, Jakdojade, moBILET, mPay, SkyCash lub zbiletem.pl.
- Czas zakupu biletu przez telefon uzależniony jest od sposobu płatności i trwa od 15 do 30 sekund - zachęca ZTM.
Osoby po 70. roku życia podróżują bezpłatnie. Są jednak zobowiązane do pokazania dokumentu potwierdzającego ich wiek.
Obecnie trwa wdrażanie systemu Fala, który umożliwi elektroniczny zakup biletu w każdym pojeździe. Przedstawiciele odpowiedzialnej za realizację projektu spółki Innobaltica zapowiadają, że rozwiązanie zostanie wdrożone do końca roku.
Problem z biletomatem (15 opinii)
Miejsca
Opinie (103) 1 zablokowana
-
2023-08-11 18:38
Nie wierzę w Falę
Wierzę natomiast że władze Trójmiasta powinny postawić biletomaty na każdym przystanku autobusowym i tramwajowym aby zachęcić przez to także turystów.
- 7 2
-
2023-08-12 01:40
A ten jeszcze w maseczce łazi
- 2 2
-
2023-08-12 14:09
Biletomat
Powinni pomyśleć i postawić chociaż jeden biletomat na Pętli Ujeścisko
- 2 0
-
2023-08-12 18:12
Tlumaczenie p. Wasik tak metne jak woda w woda w Motlawie (1)
ZTM jest przedsiebiorstwem, ktore nie rozlicza sie rachunkiem ekonomicznym. Dzila w imie interesu publicznego dla mieszkancow Gdanska,zeby zapewnic transport zbiorowy. Nie jest nastawione na zysk, jak przedsiebiortwa. I uzywanie argumentow ekonomicznych przez p/ Wasik swiadczy o celowym prowadzaniu w blad internautow. Moze Trojmiasto. przyblizy kulisy podpisania umowy z Mennica na obsluge biletomatow, ktora jest niekorzystna dla pasazerow? Moze warto wskazac autorow tego pomyslu? Mennicy nie interesuje sprzedaz w tych urzadzeniach, bo nie potrafi ich skutecznie naprawiac. I nie jest zainteresowana stawianiem kolejnych, bo to to tylko koszty dla nich...
- 1 0
-
2023-08-12 20:38
Największy problem tych biletomatów...
To że często po prostu nie działają
- 0 0
-
2023-08-12 23:24
Dlaczego Krakow ma biletomaty na monety/banknoty w kazdym tramwaju (!!!), a Gdansk nadal w sredniowieczu tkwi?
- 1 0
-
2023-08-12 23:30
Zaspa przystanek ul. Bajana
Zlikwidowano biletomat w przejsciu podziemnym na Bajana. W niedziele nigdzie nie kupisz biletu w okolicy. Na moj email ZTM odpowiedzialo, ze kazdy ma obowiazek zaznajomic sie z regulaminem ZTM przed korzystaniem z transportu. Czyli co wlodarze Gdanska proponuja turystom? Czas na zmiany, bo Gdansk sie stacza.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.