• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy rekord lotniska: 5,9 mln pasażerów w rok

Maciej Korolczuk
19 stycznia 2024, godz. 12:30 
Opinie (232)
W 2023 r. z gdańskiego lotniska skorzystało 5,9 mln pasażerów. W 2023 r. z gdańskiego lotniska skorzystało 5,9 mln pasażerów.

5 mln 907 tys. osób skorzystało w ubiegłym roku z Portu Lotniczego w Gdańsku. To najlepszy wynik w historii lotniska w Rębiechowie, które w tym roku będzie obchodzić 50. urodziny.



Ile razy latałe(a)ś za granicę w 2023 r.?

92 720 osób zabrakło, by gdańskie lotnisko już teraz mogło świętować 6-milionowego pasażera. Nikt jednak nie zamierza załamywać nad tym rąk, bowiem ubiegły rok był rekordowy pod względem liczby obsłużonych pasażerów i definitywnie pozwolił zapomnieć władzom lotniska o dwuletnim załamaniu rynku lotniczego spowodowanym pandemią.

W ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku przez Port Lotniczy w Gdańsku przewinęło się 5 907 280 pasażerów. To o 1,4 mln więcej niż w 2022 r. i o ponad 530 tys. więcej niż w dotychczas rekordowym 2019 r.

Tablice odlotów i przylotów w twoim telefonie



- Rok 2023 to dla naszego lotniska rekordy, rekordy, rekordy - mówi Tomasz Kloskowski, prezes gdańskiego lotniska. - Pobiliśmy je praktycznie we wszystkich dziedzinach, przy czym punktem odniesienia jest dla nas rok 2019, czyli ostatni normalny rok przed pandemią. O pandemii już zapominamy, patrzymy do przodu.
W tym roku planem jest przebicie bariery 6 mln zł. W tym roku planem jest przebicie bariery 6 mln zł.
W pobiciu rekordu pomogły nowe połączenia. W 2023 r. samoloty Wizzair poleciały z Gdańska m.in. do Werony, Tirany, Alicante, Kopenhagi, Sztokholmu, na Teneryfę i do Malagi. Z kolei irlandzki Ryanair udostępnił połączenia do Malagi, Barcelony, Rzymu, Pragi, Rygi, Podgoricy czy Wenecji.

W sumie Gdańsk dysponuje siatką 84 połączeń, które obsługuje 9 przewoźników.

Tradycyjnie najwięcej pasażerów korzystało z lotniska latem: 658 tys. w lipcu i 642 tys. w sierpniu.

Dokąd lataliśmy najchętniej?

10 najpopularniejszych kierunków w 2023 r.:


  • Londyn 509 tys.
  • Oslo 443 tys.
  • Sztokholm 354 tys.
  • Warszawa, 277 tys.
  • Kopenhaga, 241 tys.
  • Amsterdam, 164 tys.
  • Bergen, 153 tys.
  • Hamburg, 152 tys.
  • Goteborg, 136 tys.
  • Dortmund 132 tys.

Czartery:
  • Turcja 47 proc.
  • Grecja 20 proc.
  • Egipt 14 proc.




Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego, podkreślił, że rok 2023 był jednym z najlepszych w historii gdańskiego lotniska. Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego, podkreślił, że rok 2023 był jednym z najlepszych w historii gdańskiego lotniska.
Pozytywnym sygnałem dla linii lotniczych, które mogą chcieć zwiększać ofertę i uruchamiać nowe połączenia lub dogęszczać już obowiązującą siatkę połączeń, jest wypełnienie samolotów na poziomie 82,5 proc.

O 12,7 proc. wzrosły też przewozy cargo.

Z zadania wywiązuje się też system ILS cat. III, który pozwala pilotom lądować w warunkach ograniczonej widzialności. W ubiegłym roku przekierowano tylko 22 rejsy (15 ze względu na wiatr, a 7 z powodu ograniczeń przewoźnika).

To wszystko sprawiło, że lotnisko rok zamknęło z bardzo dobrym wynikiem finansowym. Przychody na poziomie 244 mln zł pozwoliły na wypracowanie zysku na poziomie 45 mln zł.


Lotnisko w Gdańsku na 3. miejscu w kraju



Ubiegłoroczny wynik gdańskiego lotniska daje mu 3. pozycję w kraju. Najwięcej pasażerów w 2023 r., co oczywiste, skorzystało z lotniska Chopina w Warszawie - 18,5 mln. 2. miejsce na podium zajmuje krakowskie lotnisko w Balicach, z którego w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystało 9,4 mln osób.

Łącznie wszystkie krajowe lotniska obsłużyły w 2023 r. ponad 52 mln pasażerów.

Miejsca

Opinie (232) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Czyli 5,9 mln musiało przgryżć tą obrazliwą nazwę lotniska. (5)

    Czas to zmienić . Nie wybierajcie tych "obecnych bohaterów miasta" .

    • 31 68

    • Po

      Pisowcom bardziej by odpowiadało Lotnisko im. Putina

      • 0 0

    • (3)

      czy pod kazdym artykułem musi się znaleźć jakiś polityczny zje..b?

      • 23 7

      • doucz się historii oczadziały POKOwcu

        • 2 6

      • (1)

        Mają jeszcze końcówki budżetów na takie pisanie. Ale zaraz się skończy, zostanie kilku piszących za frajer

        • 21 2

        • W tvpis płacili 500 zł za pisowskie brednie.
          Ciekawe ile pis płaci za taki wpis jak powyżej.
          No chyba że to zombielektorat.

          • 17 4

  • Lotniska sobie biją rekordy a mieszkańcy muszą znosić ten hałas i te spaliny (4)

    i jeszcze korki bo cała frajernia z ościennych województw musi dojechać do tego lotniska, a z korków są następne spaliny i kółko się zamyka bo syf tworzy następny syf i tak to działa, te lotnisko to powód do smutku a nie do dumy, dlaczego mam się cieszyć z zasyfionego powietrza bo jakieś pajace sobie latają samolotami

    • 9 8

    • Kto lata jak nie mieszkańcy?

      • 0 0

    • Samoloty też powodują spaliny i to duże ilości

      • 1 0

    • ale jesli ty samolotem lecisz lub autem jedziesz, to generujesz tylko czyste powietrze?

      nawet twoje weganskie pudelko generuje spaliny

      • 1 0

    • dokładnie tak jest

      • 3 0

  • Porażka! (13)

    Lotnisko w Gdansku to jest wielka porazka. Znowu paplanie glupoty o rekordach, wykresiki pierdu pierdu...ale zeby doleciec poza Europę to trzeba latac z Wawy, KAtowic itd z reszta sama oferta nawet w Europie z Gdanska to wiocha maksymalna ale co tam rekord goni rekord...do Szwecji i Amsterdamu...i jeszcze sie tym chwalą.

    • 25 20

    • Lol (1)

      Smiesza mnie malkontenci, ktorzy narzekaja na brak dalszych polaczen. To ze kilku z Was chce sie leciec raz na kilka lat na wakacje do azji czy usa, nie oznacza ze zaraz linie beda otwierac dla was loty ;) Gdansk to male lotnisko w porownaniu do innych i nie ma co sie ludzic ze beda loty miedzykontynentalne bo samol nigdy by sie nie wypelnil a uatem nest to dla linii nieoplacalny biznes. BL niedawno lot na Dominikane i zamkneli bodajze po miesiacu.

      • 4 1

      • NAucz sie czytac malkonencie bo nic nie zrozumiales z tego jakis temat jest poruszany. Nikt nie chce lotów bezposrednich z biur podrozy na jakas smieszna Dominikane tylko polaczen do duzych hubow typu Dubaj,Doha, Heathrow, Stambuł.

        • 0 0

    • (8)

      Bo z Gdańska nie wypełni się samolotu, który leci bezpośrednio do Azji czy USA. Tak to właśnie działa, że z lotniska regionalnego trafiasz na duże lotnisko, gdzie zbierani są pasażerowie z różnych kierunków i dopiero lecą jednym samolotem poza Europę. Jak w ubiegłym roku uruchomiono z Gdańska połączenia na Dominikane to równie szybko zamknięto ten kierunek bo nie było wystarczająco dużo chętnych.

      • 13 3

      • (2)

        A Wrocław czy Katowice to nie są lotniska lokalne ? Z nich jakoś mogą latać duże samoloty, są loty do Dubaju, do USA.

        • 8 0

        • (1)

          Śląsk to jednak sporo większa aglomeracja, która zbiera więcej pasażerów. Druga sprawa to lokalizacja biznesu. Jak koło Wrocławia otwarto fabrykę baterii LG, a za tym też poszli koreańscy kooperanci, to od niedawna można polecieć bezpośrednio z Wrocka do Seulu. Z Krakowa lata British Airways i kilku innych dużych graczy ale potencjał turystyczny Krakowa jest kilkukrotnie większy niż Gdańska. Biznes i atrakcyjność turystyczna napędza liczbę pasażerów.

          • 6 2

          • nie jest prawdą że potencjał turystyczny centusiowa jest większy

            wynika po prostu z uwarunkowań historycznych sięgających PRLu oraz niemrawości naszych lokalnych decydentów

            1 już w PRLu Polacy uważali, nie wiedzieć czemu, ze tylko Kraków jest ładny i godny uwagi, z 3 plakatów w ambasadach najładniejszy był reklamujący Kraków, najgorszy Sopot (70% zdjęcia zajmował dach obiektu pokryty papą)

            2 Kraków w wolnej Polsce zaczął stawiać na Anglików i nawet się tam reklamował, to przełożyło się na ich wyjazdy weekendowe

            3 wielu managerów w tanich liniach pochodzi z południa i dlatego przepychają kolanem połączenia tam, a nie na północy - mówienie o zapełnieniu czy dużym ruchu jest bajką, bo to właśnie z Gdańska od zawsze były samoloty zapełnione w 90%, z Krakowa w 60%, co nie przekładało się ani na połączenia ani na cenę (mniejsza liczba u nas i do tego droższe bilety)

            4 Wizz nie latał przez dłuższy czas z Krakowa, a jedynie z Katowic, ale konkurując z Ryan w końcu się tam pojawił. Niestety Ryan wymyślił sobie, że zrobi z Krakowa największe swoje lotnisko w Polsce...

            5 Jeśli Kraków ma połączenia nastawione na turystów, to tacy się tam pojawiają. Jeśli Gdańsk takich nie ma to trudno, by lecieli do Poznania czy Warszawy i stamtąd dodatkowo tłukli się pociągiem do Trójmiasta, bo nie na tym polega wypoczynek na wakacjach. tak robią nasi turyści i tracą pieniądze i czas (1-2 dni dodatkowe urlopu i kilkaset złotych dodatkowych kosztów na osobę). Istnienie połączeń nakręca większy ruch, a to z kolei zwiększa liczbę turystów i tak w kółko.

            6 Spory udział w ruchu do Krakowa mają Izraelczycy, którzy każdego roku wysyłają chyba setki tysięcy uczniów na wizyty do Auschwitz.

            7 Gdy utworzyli połączenia bodaj z Dubaju, w Zakopcu pojawiły się tabuny Arabów, nie dlatego ze tam jest coś sensownego do zobaczenia, ale dlatego że mogli, a tradycyjnie w lecie uciekają do miejsc z niższą temperaturą. Gdyby Gdańsk miał podobne polaczenia, jak i większą liczbę tych z Włoch czy Hiszpanii, to mielibyśmy też wielu turystów

            • 2 0

      • (4)

        Człowieku nie rozumiesz tego komentarza. Tu nie chodzi o loty bezposrednie tylko loty do duzych lotnisk przesiadkowych typu Dubaj, Doha, Stambuł czy Heatrow. Z Katowic, Wawy itd dolecisz do Stambulu, Dohy czy Dubaju a stamtad to juz mozesz latac na caly swiat. I tak samo powinno byc z Gdanska. Paplaja co roku o jakiejs umowie, ktora jest stara jak swiat i przez tyle lat nie potrafia z nia nic zrobic. Z wiekszosci lotnisk w PL potrzebujesz jednej przesiadki zeby dotrzec np do Azji a z Gdanska potrzebujesz dwoch przesiadek. JEzeli nie widzisz roznicy i mamisz jakas Dominikana to widocznie jarasz sie tymi wykresikami, ktore zaprezentowali. No rekord przeciez :D klekajcie narody.

        • 7 3

        • (3)

          Dziwne żeby z Wawy, która jest stolicą Państwa i największą aglomeracją w kraju nie było lotów w kierunkach, która opisałeś. Gdzie tu porównywać Gdańsk z Warszawą z ich potencjałem biznesowym i turystycznym.

          • 4 3

          • (2)

            No tak bo Katowice, Wroclaw i Krakow to tez stolice Polski :D

            • 4 0

            • (1)

              Ale dużo większe aglomeracje koncentrujące wokół dużo więcej międzynarodowych firm.

              • 2 2

              • tak zwłaszcza Wrocław :O)

                • 2 1

    • ale pretensje do linii lotniczych, nie lotniska

      co prawdę region mógłby bardziej się promować, ale to już wtórne

      • 2 0

    • W punkt

      • 1 0

  • W zimę przeginka, niby tyle ludzi takie lotnisko super, lot 6:30 , do samolotu wpuszczają 6:20 a potem mówią, że musimy czekać godzinę w kolejce na odlodzenie samolotu , a na koniec wychodzi 1,5 godziny , masakra, chyba tylko jedna odladzarka na całe lotnisko, samemu to jeszcze jakoś, ale potem słuchasz od obcokrajowców, że lot opóźniony , że lotnisko na zimę nie przygotowane

    • 0 0

  • Polski nie stać by nie mieć Centralnego Portu Lotniczego (1)

    Właśnie po pandemii ruch lotniczy odbił. Centalny Port Komunikacyjny byłby dobrym węzłem przesiadkowym a Lasek i spółka chcą zaorać go . Przecież to by było koło zamachowe dla naszej gospodarki z samych ceł za opłaty cargo według wyliczeń zwróciłby się po 10 latach nie wspominając opłat lotniskowych dla przewoźników i z samych biletów jak też by skorzystali miejscowi na zatrudnieniu a także dużo firm współpracujących. To nie jest żadna gigantomania jak to mówił ekspert od klejenia pękniętej szyby w drzwiach taśmo biurowo i od zanieczyszczenia fekaliami z nowobogackich domów warszawki naszego pięknego Morza bałtyckiego. Polski po prostu nie stać by nie mieć Centralnego Portu Komunikacyjnego o tym się mało mówi ale Polska jej porty prawie wcale nie zarabiają na opłatach cargo głównym dysponentem tego obfitego tortu to Niemcy , budowa takiego Portu przejęła by ich zyski i tego się obawiaj że Polska by im zabrała kawałek tortu. To byłoby koło zamachowe dla gospodarki tak jak Centralny Port Przemysłowy po pierwszej wojnie światowej i budowa portu północnego w Gdańsku dzięki znakomitemu Eugeniuszowi Kwiatkowskiemu który zbudował Gdynie i był jednym z pomysłodawców Portu Północnego , w grobie się przewraca patrząc jak chcą zaorać to inwestycję . Było otwarcie na morze , port w Baranowie otwarcie na połączenia lotnicze i przesiadkowe . Dziwię się że lewica nie popiera budowy nie maj sentymentu do dużych inwestycji? przecież to za ich czasów budowało się dużo przemysłu nie popiera tez trzecia droga która miała być przeciwwago dla Pis i Po niwe widzę tego. Zobaczymy kto jest za przyszłosci Polek i Polaków inwestycja zwróciłaby się za naszego życia nie mówic juz o życiu naszych dzieci ale po co skoro jest w Berlinie Port. Zobaczymy kto jest za Polsko

    • 0 3

    • Ale POlacy wola zarabiać w euro za granicą

      A wydawać w złotych w Polsce. wtedy czują się bogaci.przez chwilę.

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Przydałby się Stambuł na przesiadki i Heathrow z British Airways (17)

    i może CDG i byłoby już wszystko co potrzebne. Resztę ogarną tanie linie jak będzie zapotrzebowanie na loty turystyczne.

    Bardzo dobrym posunięciem był kiedyś Zurich - idealne miejsce na przesiadki. Bardzo często lepsze i tańsze połączenia niż przez AMS, czy FRA, czy MUC.

    • 84 10

    • po co Stambuł skoro w Polsce ma być Centralny Port Komunikacyjny jeżeli lasek tego nie zaora

      • 2 1

    • A gdyby tak Polska zarabiała ? (1)

      • 3 3

      • Po co nam CPK skoro mamy lotnisko w Berlinie, jak mówił czaszkowski...

        • 2 2

    • Zarówno Heathrow jak i British Airways są wyjątkowo przereklamowane, nigdy ani do tego lotniska ani tej linii nie poleciłabym

      • 3 0

    • (3)

      Z tym Istanbułem to chyba pisali niedawno, że wynika to wyłącznie z porozumienia między Polską a Turcją, że LOT może latać na jedno czy max 2 lotniska w Turcji a Turkish Airlines na 1-2 w Polsce. Gdyby zmienili umowę to Turkish Airlines pewnie latałoby już do Gdańska a wtedy można byłoby się już dostać wszędzie.

      • 17 1

      • Jakby chcieli to turcy by wybrali Gdańsk (2)

        Ale jednak wolą Katowice i Kraków.

        • 3 3

        • nie latają do Katowic tylko do Centusiowa

          • 2 0

        • albo chcieliby Katowice, Kraków i Gdańsk a umowa ogranicza ich do dwóch.

          • 2 3

    • Na bolkowym lotnisku sa w 90% tanie loty (1)

      Nikt ich nie chce na tych wymienionych przez ciebie lotniskach.

      • 9 8

      • ale pretensje do twojego narodowego LOT-u, który jest co prawda 3 ale z zaledwie 5% udziału

        WIZZ ma 43% a Ryan 39%

        • 2 0

    • Turcy wybrali (tradycyjnie) centusiowo i na razie nie mogą dostać drugiego lotniska w Polsce

      bo są takie głupie umowy

      • 2 0

    • może to nie CdG

      ale jest Beauvais.

      Co prawda, ma się wrażenie, że samolot wylądował w Wejherowie, ale godzinka i jesteś przy Lasku Bulońskim. I połączenie bezpośrednie, a nie przez ciągle szwankujący Amsterdam.

      • 3 0

    • prydałoby się lotnisko w Kosakowie a nie latanie przez centrum Gdańska

      • 3 2

    • Zgadza się. Było fajne połączenie np. z USA.

      • 2 0

    • patronem wciąż bolek?

      • 9 6

    • O IST już się coś mówiło, (1)

      ale na razie nic z tego.
      Gdybym miał puścić wodze fantazji, to dodałbym jeszcze DOH :D
      A z bardziej realistycznych spraw, to może MAD, choć skoro Iberia nie lata nawet do Warszawy, to GDN też raczej mało prawdopodobny.

      • 4 2

      • to juz lepiej TAPa w lizbonie na ameryka pld, ale generalnie londyn otworzyłbym USA, a stambuł afryke i azje.

        • 6 1

  • Opinia wyróżniona

    (30)

    Pierwsze trzy kierunki to loty do roboty

    • 151 10

    • (13)

      Niemal wszystkie to kierunki do roboty:
      Londyn robota,
      Oslo robota,
      Sztokholm robota,
      Warszawa przesiadki/biznes,
      Kopenhaga robota/transfer,
      Amsterdam robota/transfer,
      Bergen robota,
      Hamburg robota,
      Goteborg robota,
      Dortmund robota.

      • 23 5

      • Dlatego o Polakach w USA mówi się hard working nation, o Niemcach za to, że mają najlepszych inżynierów. (5)

        • 6 4

        • I lekarzy jak Mengele (1)

          • 0 4

          • No cóż, lepsze to niż polski złodziej samochodów.

            • 1 1

        • Inżynierów już Hitler zatrudniał a tanią siłę to Polaków (1)

          • 3 2

          • Opinia wiecznie przegranego

            • 1 1

        • O USA za to mówi się że nie mają własnych korzenie, że to zbieranina narodów z dużą ilością uciekinierów.
          Swego czasu gdy słyszało się o naukowcu w Stanach to zawsze było on obcokrajowcem.

          • 2 2

      • Jak żyć panie premierze (2)

        • 1 3

        • Klęczeć od rana przed TVPolen TVNazi i PolenSat... (1)

          • 0 4

          • Ty kleczysz przed TV Russpublika, jaka różnica?

            • 2 1

      • 23 rok i eksplozja wyjazdów... No no

        • 1 1

      • No nie do końca przylatują tzw turyści leczyć się u stomatologa okulisty czy poddać się zabiegom rożnym medycyna estetyczna tez na tym korzysta . Odwiedzają tez salony piękności czy fryzjerskie .Restauracje i hotele .

        • 3 2

      • No to znaczy się normalnie.

        Samolot jest czyms normalnym. Leci sie tym na wakacje, na spotkania biznesowe i także do zwykłej roboty.
        Ot tak normalnie. Nie wiem w czym jest problem.

        • 18 0

      • I co z tego smutasku ?

        I co z tego ? Rozumiem ze prawdziwy lot który powinien byc liczony to na Meladiwy i Seszele

        • 22 6

    • No i nauczyciele nie dostaną obiecanych 1500... (1)

      • 1 2

      • No to już tylko 99 obietnic zostało

        • 0 2

    • Dokładnie, na zmywak. (3)

      • 13 11

      • Teraz to się zacznie... (1)

        • 2 1

        • Te miliony co wyjechały za Tuska, wróciły do dobrobytu PiSowskiego na osiem lat i znowu wyjadą?

          • 3 1

      • Zmywaki teraz w Polsce sa

        • 3 2

    • kiedy na lotnisku jakaś impreza z ciąganiem samolotu? (3)

      • 11 9

      • Jak Paweł wróci ze Stanów

        • 1 4

      • Jak chcesz to możesz pociągnąć

        • 2 1

      • Zaraz po tym jak wrócą te miliony co wyjechały za Tuska.

        • 5 4

    • poniewaz jest super to jesienią swieci się co druga lampa (2)

      a zimą snieg zalega na chodnikach?

      • 4 9

      • Hej, za coś trzeba było kupić 76 lokalnych gazet, żeby mieć szczujnie. (1)

        Pieniądze samorządów są do tego idealne.

        • 6 2

        • Polak kupił od Niemca szwabie jeden

          • 0 5

    • I co w związku z tym? to sie nie liczy? podczepiają sie skrzydeł i latają na gapę? przestań mędrkować

      • 3 1

    • A ja lecę w tym roku na Spitsbergen przez Kopenhagę

      • 4 3

    • Kolejne też. Amsterdam i Hamburg to węzły przesiadkowe.

      • 23 6

  • Przydałby się elektryczne samoloty. (3)

    Spalinowe strasznie zatruwają środowisko. Przynajmniej powinno się opodatkować tych co latają kilkanaście razy w roku.

    • 2 1

    • Wakacje na koszt suwerena (2)

      Małgorzata Gosiewska z Prawa i Sprawiedliwości w IX kadencji Sejmu pełniła funkcję wicemarszałek Sejmu. Tylko w ostatnim niecałym roku (od stycznia do października) poprzedniej kadencji jej lotnicze podróże służbowe kosztowały budżet aż 106 tys. zł!

      Na liście krajów, które odwiedziła podczas podróży służbowych znalazły się Hiszpania, Francja, Wielka Brytania, Szwecja, USA, Litwa, Kanada i Mongolia.

      • 1 1

      • No cos takiego? (1)

        A inni jak korzystali? Może jakieś większe informacje

        • 0 1

        • Małgorzata Gosiewska jest "rekordzistką" jeśli chodzi o liczbę lotów w Sejmie, spędziła aż 40 dni na delegacjach

          • 1 0

  • Katowice depczą nam po piętach (1)

    Na lotnisku Katowice w 2023 r. odprawiono 5,61 mln pasażerów - przekazał w środę rzecznik portu Piotr Adamczyk. To najlepszy wynik w historii: dotąd rekordowy był 2019 r., gdy w Katowicach obsłużono 4,84 mln podróżnych.

    I jak wynika z tego fragmentu, maja lepszą dynamikę niż my.

    • 5 0

    • trudno przebić się przez PISowski ściek na tym portalu

      • 0 2

  • Dlaczego lotnisko w Gdansku gdy mamy w Radomiu? (1)

    • 4 2

    • ale tylko dla lotów na południe

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane