- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (95 opinii)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (155 opinii)
- 3 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (74 opinie)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (114 opinii)
- 5 Nowe zatoki na styku dwóch miast (54 opinie)
- 6 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
Nowym pociągiem z Trójmiasta do stolicy Śląska
13 grudnia zmienia się rozkład jazdy pociągów. Przy tej okazji spółka PKP Intercity wprowadzi na trasę Trójmiasto - Katowice pociągi typu Flirt 3 ze Stadlera. Podróż ma się skrócić na tej trasie i kosztować 51 zł w drugiej klasie, a składy zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku i Łodzi.
Stolicę Śląska z Trójmiastem od 13 grudnia połączy pociąg IC "Chemik". Odjazd z Katowic zaplanowano na godz. 10:34, a przyjazd do Gdyni Głównej na godz. 19:12. Pociąg z Gdyni Głównej natomiast będzie odjeżdżał o 9:07, a w Katowicach będzie pojawiał się o godz. 17:25.
W identycznej relacji będzie kursował też pociąg IC "Hutnik", którego odjazd z Gdyni Głównej zaplanowano na godz. 5:07, a przyjazd do Katowic na godz. 13:30. W drodze powrotnej natomiast odjazd z Katowic ustalono na godz. 14:43 i przyjazd do Gdyni Głównej o 23:23.
Ostatni skład z Gdyni Głównej, czyli IC "Stoczniowiec" odjedzie do Katowic o godz. 13:08 i dotrze na miejsce o godz. 21:21. Z kolei skład obsługujący "Stoczniowca" z Katowic wyruszy o godz. 6:34 i dotrze do Gdyni Gł. o godz. 15:14.
Co ważne, przejazd na tej trasie to wydatek 51 zł za bilet w drugiej klasie i 113 zł za przejazd w przedziale pierwszej klasy. Pasażerowie są zobligowani do wykupienia miejscówki.
Podróż dłuższa, ale tańsza o ok. 50 proc. niż w Pendolino
Co ważne, pociągi obsługiwane przez składy Flirt 3 pojadą szybciej o ok. godzinę niż obecnie kursujące pociągi. Podróż zamiast ponad 9 godzin będzie trwała nieco ponad 8. I tu trzeba zwrócić uwagę na składy Pendolino. Obecnie mieszkańcy Trójmiasta mogą bezpośrednio podróżować do Katowic korzystając z tej klasy pociągu, jadąc do stolicy Śląska przez Warszawę. Podróż po 13 grudnia ma tamtędy trwać 5 godzin i 37 minut. Pasażerowie w Katowicach będą trzy godziny wcześniej niż gdyby pojechali Flirtem.
Szalę zainteresowania może jednak przeważyć na korzyść Flirta cena biletu. Jest on o ok. 50 proc. tańszy niż w pociągu Pendolino. Podróż Pendolino do Katowic to obecnie wydatek 98 zł (podróż w dniu 13 grudnia). Im bliżej daty wyjazdu cena będzie pewnie rosnąć. Natomiast Flirtem pojedziemy za 51 zł.
Flirty za 1,621 mld zł
Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.
Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.
Opinie (263) 9 zablokowanych
-
2015-11-26 09:37
1997 rok trasa Gdynia-Katowice 7h 55min (4)
Gdynia 12:00
Katowice 19:55
Pociąg zestawiony z EU07 plus wagony, ktore można jeszcze spotkać na trasach.- 12 1
-
2015-11-26 09:55
(1)
Jeździłem nim. 54102. Cztery dwójki, wars i dwie jedynki. Z wagonami do Łodzi Kaliskiej. Do Bydgoszczy miał 14 wagonów...
- 3 0
-
2015-11-26 12:03
8h
tak, 8h to był typowy czas przejazdu pośpiecha Katowice-Gdynia juz w latach 80-tych. Wcześniej były tylko osobowe, bo za dużo było składów z węglem na trasie. Osobowy nocny 20:40-7:57, drugi 23:55-10;12. Na tej samej trasie jeżdził pożniej Ex Jantar, ale też z EU07. Czas przejazdu 7h.
Więc 9h wydaje się celowe, żeby nie robic konkurencji dla Pendolino okrężna trasą przez Warszawę- 2 0
-
2015-11-26 09:56
jeździł przez Bydgoszcz i Toruń? (1)
- 0 0
-
2015-11-26 09:58
Przez Inowroclaw, Karsznice
- 4 0
-
2015-11-26 11:46
dofinansownie
Zachód finansuje własny przemysł, fajne te dotacje....i tak we wszystkim , juz zajechali nasz polski przemysł, przejęli co chcieli i teraz sobie to fiansuja
- 4 0
-
2015-11-26 08:53
Wychodzi 62 km/h zarąbiście (3)
Super 551km w 9h po prostu REWELACJA. Średnia 62 km/h boskie PKP. Wstyd
- 12 9
-
2015-11-26 11:44
jesteś debilem czy tylko debilem? Zastanów się że pociąg się zatrzymuje na stacjach, nie jedzie ciurkiem. Vmax to 160km/h więc zamknij pape!
- 1 0
-
2015-11-26 10:50
Następny debil, co nie rozumie idei takiego połączenia. Jak chcesz szybko do Katowic, to masz EIP. To połączenie jest celem komunikowania miejscowości pośrednich a nie jak najszybszego dotarcia na południe Polski.
- 3 1
-
2015-11-26 10:37
Tak a ludzie na przystankach będą wchodzić i wychodzić w biegu
Mistrzu oblicze,zen- 3 0
-
2015-11-26 07:46
(1)
Czy tu tak jak w Pendolino kupując 4 bilety na miejsca przy stoliku każdy będzie siedział przy innym bo kasy nie wiedza jaką jest numeracja w wagonach?
- 15 2
-
2015-11-26 11:35
Nikt tego nie wie
- 0 0
-
2015-11-26 10:37
Gdynia Główna-Katowice (2)
Dlaczego te pociągi nie pojadą najkrótszą trasą przez: Bydgoszcz-Inowrocław-Zduńską Wolę Karsznice-Herby, jaką jeździły jeszcze w latach 90-tych?
- 5 2
-
2015-11-26 11:11
Bo nie chodzi o to aby jechały najkrótszą trasą do Katowic (i tak by nie było szybciej niż EIP przez Warszawę), tylko aby połączyły ośrodki miejskie takiej jak Bydgoszcz, Toruń i Łódź zarówno z południową i jak i północną Polską, paniał?
- 2 0
-
2015-11-26 11:05
Przyczyna jest prosta
Infrastruktura jest w fatalnym stanie.
Coś ponoć ma się dziać w tym temacie, ale na razie jeżdżą tam tylko towarowe.
Trasa Inowrocław - Karsznice - Chorzew - Herby Nowe jest wygaszona dla ruchu pasażerskiego.- 2 0
-
2015-11-26 10:49
Błąd w tytule
Stolicą Śląska był zawsze Wrocław - Katowice jedynie są stolicą obecnego woj. śląskiego a to zasadnicza różnica - Śląsk zajmuje obszar ponad 3 województw i niecały mieści się w obszarze Polski
- 3 1
-
2015-11-26 09:12
predkosć (4)
Pociąg w Japonii aktualna predkość 501 km
tras osaka -tokyo 41 min
bez komnetarza- 6 4
-
2015-11-26 10:48
to żyj w japonii
Ja mata (czy jakoś tak :))
- 1 0
-
2015-11-26 10:43
A ile kosztują bilety ????
- 2 0
-
2015-11-26 09:55
A ile tam jeżdżą pociągi aglomeracyjne?
Bo Maglev to ma tam łącznie ze 100km.
- 0 0
-
2015-11-26 09:23
hmmm... a w Katowicach się zatrzymuje?
bo nie czuję związku z artykułem
- 1 1
-
2015-11-26 10:42
hahahaha tempo rozwoju PKP godne 8 letnich rządów PO......
- 6 2
-
2015-11-26 10:31
paranoja z tymi miejscówkami
Kiedys człowiek siadal gdzie chcial a teraz wez jedz 5-10 godzin w jednym przedziale z osobami z którymi nie masz ochoty (np dzieci albo podejrzane typy)
- 2 2
-
2015-11-26 10:07
jak zrobią w końcu
odcinek autostrady ze Strykowa do Tuszyna, to jak to ma konkurować z samochodem ???? do Katowic dojedzie się w mniej niż 5 h, a nie prawie 10. Jasne, że podróż będzie tańsza, ale jak podliczymy stracony nasz czas, to wtedy już to nie wygląda tak kolorowo.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.