• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obietnica: Nowa Wałowa będzie gotowa w 2014 r.

Krzysztof Koprowski
5 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Za dwa lata pierwsze auta pojadą nowym wiaduktem nad torami kolejowymi i ul. Jana z Kolna. W pierwszym etapie powstanie pierwszy z docelowych dwóch. Za dwa lata pierwsze auta pojadą nowym wiaduktem nad torami kolejowymi i ul. Jana z Kolna. W pierwszym etapie powstanie pierwszy z docelowych dwóch.

Zaledwie kilka godzin po publikacji naszego artykułu dotyczącego ul. Nowej Wałowej, właściciel terenu, po którym pobiegnie ta ulica, czyli firma BPTO, wydał oświadczenie dla mediów. Budowa ma ruszyć w tym roku i zakończyć się wiosną 2014 roku.



Czy tramwaj powinien połączyć Bramę Oliwską i ul. Nową Wałową

Z oświadczenia wynika, że budowa ulicy... praktycznie już trwa. Formalnie plac budowy został przekazany wykonawcy - firmie Budimex SA - 24 października br. Pierwsze maszyny mają się jednak pojawić dopiero za dwa - trzy tygodnie.

Droga ma powstać na podstawie porozumienia zawartego między BPTO Infra a miastem Gdańsk. Jej koszt szacowany na 58,5 mln. zł, zostanie sfinansowany przez BPTO.

- Rozpoczęcie budowy ul. Nowej Wałowej to rzeczywisty początek rewitalizacji terenów postoczniowych i powstania Młodego Miasta. Chcemy, aby Młode Miasto stało się miejscem, w którym chętnie się bywa, a charakter wyjątkowego nabrzeża ma w przyszłości sprawić, by było to miejsce atrakcyjne dla rekreacji zarówno dla mieszkańców Trójmiasta, jak i stałym punktem na turystycznej mapie Gdańska - napisał w oświadczeniu Christian Vad, członek zarządu BPTO Infra.

W pierwszym i jedynym obecnie planowanym etapie całej drogi, powstać mają dwa odcinki. Pierwszy z nich to tzw. mała pętla, czyli fragment ul. Nowej Wałowej między ul. Rybaki Górne zobacz na mapie Gdańska (wraz z jej przebudową) a ul. Nowomiejską zobacz na mapie Gdańska (wraz z jej częściową przebudową). Odcinek ten liczy 1,2 km ul. Nowej Wałowej.

Drugi i bardziej spektakularny etap budowy nowej ulicy obejmie przedłużenie nowej drogi od ul. Nowomiejskiej zobacz na mapie Gdańska do Bramy Oliwskiej zobacz na mapie Gdańska, wraz z budową nowego wiaduktu nad ul. Jana z Kolna (sama ulica również będzie przebudowana na krótkim odcinku) i torami kolejowymi. Tym pracom mają towarzyszyć prace w infrastrukturze podziemnej oraz korekta przebiegu torowiska tramwajowego.

Na obu odcinkach powstania na razie jedna dwupasmowa jezdnia. Docelowo mają tam powstać dwie jezdnie i torowisko tramwajowe między nimi.

Opinie (119) 2 zablokowane

  • PLAMA

    CZEMU BUDIMEX CZY MAŁO RAZY DAŁ PLAMĘ

    • 0 1

  • To będzie tam linia tramwajowa czy nie?

    • 1 1

  • zapraszam

    a ja zapraszam wszystkich gdańszczan do obejrzenia
    mostu Nowa Kościuszki.Wierzcie mi państwo wygląda
    bajecznie.wieczorem podświetlony jest w kolorach-
    zieleń,niebieski,srebrny na przemian co kilka minut.
    Brawa dla pomysłodawców.

    • 1 2

  • Moim zdaniem to marnowanie kasy. Ta droga jest donikąd!!!! (a przepraszam do ECSu)

    Nie lepiej byłoby najpierw przedłużyć Jana kolna (po terenach po stoczniowych) do elbląskiej i dopiero na końcu dobudować ten kosmicznie zapewnie drogi wiadukt nad torami na końcu?

    Dla trzech samochodów na dzień (prezez ecs, pan adamowicz i ewentualnie premier) opłaca się wiadukt stawiać?

    • 5 0

  • niech najpierw Słowackiego skończą (6)

    Jestem za budową tej drogi, ale na tzw. młodym mieście jak na razie praktycznie nic nie ma. Nie ma tam nawet jakichś szczególnie uciążliwych korków. Korki tworzą się dopiero w okolicy Zieleniaka, ale budowa nowej Wałowej i tak nie będzie miała na to większego wpływu. Tak więc myślę, że najpierw miasto powinno wiedzieć co i kiedy powstanie w "młodym mieście", a dopiero potem pod panujące zapotrzebowanie na infrastrukturę drogową - zacząć ją projektować i budować. W przeciwnym razie za 10 lat może się okazać, że ta nowa droga nie spełnia swojej roli i za 20 lat pojawi się pomysł, aby wyburzyć ten nowy most tak jak ma to miejsce w przypadku planów dotyczących jednej z estakad.

    • 45 30

    • ta droga to nie tylko podłączenie Młodego Miasta

      To część małej obwodnicy Śródmieścia która jest potrzebna od dawna. Niestety bardzo dużo brakuje więc trzeba robić etapami.
      Dlaczego uważasz, że ta droga nie będzie miała wpływu na korki przy Zieleniaku? Przecież ruch się rozłoży.

      • 1 0

    • Dla STAREJ WAŁOWEJ powinien powstać najpierw most nad Motławą. (1)

      I to byłby realny zysk dla komunikacji w Gdańsku. Alternatywa dla Podwala Przedmiejskiego. Nawet grunty Młodego Miasta zyskałyby wtedy na wartości.
      A dodatkowo po wybudowaniu mostu w ciągu Wałowej zmodernizować skrzyżowanie Łagiewniki Wały Piastowskie.

      • 0 3

      • jaka alternatywa? tam nie ma gdzie takiego ruchu teraz wprowadzić

        Okolice 3 krzyży i zieleniaka są zakorkowane, a będą jeszcze bardziej podczas tej budowy. Najpierw trzeba się przebić wiaduktami nad torami, wtedy można podłączyć tę drogę z drugiej strony.

        • 1 1

    • (1)

      czyli ma być jak zawsze w Polsce - najpierw wybudować osiedle, a potem mysleć jak to skomunikować? Przybędzie mieszkańców, zwiększy się ruch i dopiero wtedy zacząc projektować, zebrać fundusze i budować. Faktycznie, idealnie.

      Dobrze, że choć raz najpierw budują choćby zalążek układu komunikacyjnego, a dopiero potem zabudowę terenu. Pozatym budowę finansuje inwestor, a nie miasto.

      • 22 2

      • To trochę naiwne podjejście

        Po pierwsze może się okazać, że inwestor zbankrutuje, albo z jakichś innych powodów wycofa się z tej inwestycji (płacąc nawet kary umowne). W polskich warunkach jest to nawet dość prawdopodobne. Przykładem są chociażby niedokończone autostrady, a w Gdańsku niedokończona Słowackiego spowodowana bankructwem wykonawcy, "dziura" pod NOT-em czy też spore opóźnienie (z przyczyn technicznych) w oddaniu ERGO-ARENY. Piszę to ze smutkiem, ale niestety im większa inwestycja, tym większe prawdopodobieństwo, że z czasem zostanie zmieniona (młode miasto może powstawać znacznie dłużej) lub też na jej realizację zabraknie funduszy. Obawiam się chociażby tego, że most powstanie - nawet w terminie, czyli tym 2014 roku albo 2015 - co bardziej prawdopodobne, ale przez kilka lat będzie bezużyteczny. Chociaż może będzie odwiedzany przez turystów, którzy będą na nim/przed nim robić sobie zdjęcia - na drodze prowadzącej do nikąd.

        • 7 7

    • Przecież młodego miasta też nie ma :-)

      więc jakie korki?

      • 6 3

  • Jedni chcą budować a inni (redaktor Naskręt) chcą burzyć :):)

    • 5 2

  • Pomóżcie, bo nie wiem. Dokąd ta droga będzie prowadzić? (3)

    Rozumiem, że będąc na Alei Zwycięstwa, skręcę sobie na wiadukt w stronę byłej stoczni i... co dalej? Żeby zwiedzać ruiny, produkt złego gospodarzenia i upartych jak osioł związków zawodowych? Dalej jest rzeka.

    • 16 4

    • To jest dowód na to że najpierw powinien powstać most przez Motławę na końcu STAREJ WAŁOWEJ

      Taki most byłby realnym polepszeniem siatki drogowej w Gdańsku.

      • 2 1

    • Dobrze, że w starożytnym Rzymie (1)

      nikt na takie durne komentarze jak ten nie zwracał uwagi gdy budowano bo nie było by Rzymu.

      • 4 9

      • Co za ton. Pan jest niegrzeczny.

        • 6 0

  • Ciekawe jak bedzie wygladał przejazd z Nowego Portu do Armii Krajowej

    bo z tego obrazka to widać że Jana z Kolna została odcięta od Żółtego Mostu ale także od nowego wiaduktu.

    • 1 1

  • nie kumam tej sondy (2)

    jaki tramwaj spod bramy oliwskiej? projekt nowej wałowej nie przewiduje przecież takiej linii, tramwaj będzie skręcać z jana z kolna. czy ktoś widzi choćby na wizce wiadukt tramwajowy? bo ja nie...

    • 6 0

    • (1)

      I to jest włąsnie głupota, że nie przewidziano.

      • 1 0

      • głupota, nie głupota. może po prostu nie było na to dość kasy?

        konieczna byłaby trzecia estakada

        • 1 0

  • Ja ze swej strony obiecuję odbić Inflanty (2)

    • 87 9

    • www.tromiasto.pl - działa cuda (1)

      Widzę, że gdyby nie ten portal, to robota wiaduktu by nie ruszyła. W kilka godzin opracowano ekspertyzy geologiczne, projekty i harmonogramy, dograno budżet i dzięki temu portalowi będziemy mieli wiadukt i drogę.

      dzięki ci http://www.trojmiasto.pl bez was świat złamałby się na pół.

      • 25 2

      • Właściciel drogi sie zdziwił że to kogoś interesuje. Myślał że każdy ma to w d..

        A jak chcą wiedzieć to se wydam oświadczenie BACH.

        • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane