- 1 Dziwy na Motławie w Raporcie z Trójmiasta (26 opinii)
- 2 Pół miliona na "problemy z dzikami" (223 opinie)
- 3 Remont ulicy przy węźle Karwiny (63 opinie)
- 4 Fałszywy policjant dawał mandaty palaczom (97 opinii)
- 5 Przerobił instalację i spowodował wybuch (165 opinii)
- 6 Auta na minuty okupują osiedlowy parking (169 opinii)
Objazd Bramy Nizinnej za prawie 16 mln zł
Najtańsza oferta na budowę objazdu Bramy Nizinnej, mimo że i tak przekraczała budżet, została odrzucona. Wybór padł na drugą w kolejności propozycję firmy Strabag opiewającą na 15,989 mln zł. Nowa droga powstanie w rok, a z dotychczasowego przejazdu pod Bramą Nizinną korzystać będą mogli już tylko rowerzyści i piesi.
Już wtedy zapowiadano wybudowanie objazdu, który wyprowadzi auta poza zabytkowy obiekt. Gdyby tak się nie stało, stan Bramy Nizinnej szybko uległby pogorszeniu.
Rozpoczęcie budowy nowej drogi jest już blisko. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wybrała bowiem najkorzystniejszą ofertę na realizację tych prac.
Budowa objazdu Bramy Nizinnej za prawie 16 mln zł
Wygrał Strabag, który zaoferował, że zrealizuje to zadanie za 15 989 704 zł.
Co ciekawe, nie była to najtańsza oferta. Niżej swoje usługi wyceniła firma B&W Usługi Ogólnobudowlane Bożena Dzidkowska z Pruszcza Gdańskiego - 13 651 770 zł.
Jednak ta oferta została odrzucona.
Miasto w budżecie na ten cel zarezerwowało 13 535 635 zł. A to oznacza, że wybierając ofertę firmy Strabag, będzie musiało dołożyć niemal 2,5 mln zł.
Wykonawca będzie musiał wybudować nową drogę w śladzie dawnej linii kolejowej do nieistniejącego już dworca Kłodno, na terenie którego planowana jest nowa zabudowa mieszkaniowo-usługowa.
Nawierzchnia z kostki kamiennej
Kierowcy po przekroczeniu Opływu Motławy dojadą do nowego skrzyżowania w formie ronda, z którego będzie można wrócić do Bramy Nizinnej ul. Grodza Kamienna i stamtąd kontynuować podróż dotychczasowym układem ulicznym w kierunku Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego.
Docelowo od ronda zostanie wyprowadzona nowa ulica o roboczej nazwie "Nowa Chmielna", którą będzie można dojechać przez dawne tereny kolejowe bezpośrednio do ul. Toruńskiej i dalej przez ul. Chmielną do Podwala Przedmiejskiego.
Nawierzchnia na objeździe Bramy Nizinnej zostanie wykonana z kostki kamiennej, a w jej posadzce zostanie odwzorowany odmiennym kolorem i układem kostki przebieg dawnego toru kolejowego. Odrestaurowane zostaną też ceglane mury dawnej bramy kolejowej.
Chodnik i miejsca parkingowe
Po obu stronach jezdni przewidziano chodniki z płytek betonowych o szerokości ok. 2 m. Wzdłuż jezdni od strony Bastionu Żubr powstanie także zatoka postojowa na ok. 16 samochodów. Dodatkowe miejsca parkingowe (na ok. 14 pojazdów) będą zlokalizowane wzdłuż ul. Grodza Kamienna.
Dotychczasowa droga przez Bramę Nizinną zostanie zablokowana słupkami i oznakowana jako ciąg pieszo-rowerowy. Środkowe słupki po obu stronach bramy będą wyposażone w elektryczny mechanizm opuszczania uruchamiany pilotem np. w razie potrzeby przejazdu służb ratunkowych lub komunalnych.
Budowa nowej drogi potrwa rok od dnia podpisania umowy.
Opinie wybrane
-
2021-07-06 01:35
Ułamek tej kwoty. (6)
Tyle by kosztowało wyremontowanie i wzmocnienie tej bramy a w zamian za to służyłaby kolejne dwa wieki. Cały urok tej bramy to jej funkcjonalność właśnie. Tam jest bardzo umiarkowany ruch i wystarczyłoby ograniczyć ciężar samochodów bo osobówki z pewnością jej nie zaszkodzą. Dla kierowców zać przejeżdżanie przez tą bramę to frajda.
- 49 131
-
2021-07-06 01:55
Tak właśnie jest
Tam jest właśnie ograniczenie do 3,5T, z tabliczką "Nie dotyczy ZTM". Wyższe pojazdy niż autobusy i tak raczej by się nie zmieściły ;).
- 15 0
-
2021-07-06 06:17
Nie wiesz co mówisz. Za ułamek to ubytki w fugach można byłoby uzupełnić.
- 29 4
-
2021-07-06 09:20
O rzeczywistości wie pan mniej niż nic.
- 8 1
-
2021-07-06 09:21
Biorąc pod uwagę jaśnie panującego konserwatora zabytków
To cała ta kwota musiałaby pójść na specjalny historyczny żwir dookoła bramy, o samej bramie nie wspominając.
- 14 1
-
2021-07-06 19:40
Po remoncie zostanie tylko ruch pieszych, a w bramie nie ma ani jednej lampy! Już teraz w okresie jesienno-zimowym strach tam chodzić, bo jedyne światło pochodzi z reflektorów samochodowych, to co będzie jak tego zabraknie?!
- 0 1
-
2021-07-07 05:43
Jak ograniczyć, skoro to jest dojazd od strony głównego ciągu drogowego miasta?
- 0 0
-
2021-07-06 08:14
Zbyt dużo nie pomoże ten objazd, jeżeli samochody cały czas będą kilka metrów od bramy jeździły, zamiast pod nią
Mógł to ktoś inaczej pomyśleć
- 3 1
-
2021-07-05 21:04
Szkoda, że nie mogę wziąć (6)
udziału w ankiecie, bo nie jeżdżę tam codziennie, a sporadycznie, zaś prawo jazdy zdawałem gdzie indziej.
No ale to nie pierwszy raz, gdy ankiety są projektowane bezmyślnie. Zaś co do samego objazdu, to super, że powstanie.- 224 4
-
2021-07-05 21:23
(2)
Człowieku to nie są badania naukowe czy spis powszechny, tylko urozmaicenie artykułu.
- 10 51
-
2021-07-05 21:38
(1)
urozmaicaja artykul jak komentarze szpakowskiego urozmaicaja mecze pilki noznej. dno
- 40 4
-
2021-07-05 22:18
Co za BARAN zadecydował o tej kostce kamiennej....
Przecież to niszczy zawieszenie...
- 14 14
-
2021-07-05 23:18
No fakt
Dobra ankieta!!!! Hahaha A ja robiłem prawko w Gdyni to moge zaznaczyc?
- 20 1
-
2021-07-06 13:01
szkoda tylko, że znowu kamieniarze zarobią na kostce, a kierowcy stracą na zawieszeniach
- 4 0
-
2021-07-06 14:41
Ja byłem przy Bramie Nizinnej pieszo
i też nie mam co zaznaczyć.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.