• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Objazd Bramy Nizinnej za prawie 16 mln zł

Michał Brancewicz
5 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowa droga powstanie w śladzie dawnej linii kolejowej i będzie biegła przez widoczny na zdjęciu z prawej strony most. 


Nowa droga powstanie w śladzie dawnej linii kolejowej i będzie biegła przez widoczny na zdjęciu z prawej strony most.

Najtańsza oferta na budowę objazdu Bramy NizinnejMapka, mimo że i tak przekraczała budżet, została odrzucona. Wybór padł na drugą w kolejności propozycję firmy Strabag opiewającą na 15,989 mln zł. Nowa droga powstanie w rok, a z dotychczasowego przejazdu pod Bramą Nizinną korzystać będą mogli już tylko rowerzyści i piesi.



Przejeżdżałe(a)ś kiedyś przez Bramę Nizinną?

Brama Nizinna została odremontowana blisko 5 lat temu.

Już wtedy zapowiadano wybudowanie objazdu, który wyprowadzi auta poza zabytkowy obiekt. Gdyby tak się nie stało, stan Bramy Nizinnej szybko uległby pogorszeniu.

Rozpoczęcie budowy nowej drogi jest już blisko. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wybrała bowiem najkorzystniejszą ofertę na realizację tych prac.

Budowa objazdu Bramy Nizinnej za prawie 16 mln zł



Wygrał Strabag, który zaoferował, że zrealizuje to zadanie za 15 989 704 zł.

Co ciekawe, nie była to najtańsza oferta. Niżej swoje usługi wyceniła firma B&W Usługi Ogólnobudowlane Bożena Dzidkowska z Pruszcza Gdańskiego - 13 651 770 zł.

Jednak ta oferta została odrzucona.

Miasto w budżecie na ten cel zarezerwowało 13 535 635 zł. A to oznacza, że wybierając ofertę firmy Strabag, będzie musiało dołożyć niemal 2,5 mln zł.

Wykonawca będzie musiał wybudować nową drogę w śladzie dawnej linii kolejowej do nieistniejącego już dworca Kłodno, na terenie którego planowana jest nowa zabudowa mieszkaniowo-usługowa.

Nawierzchnia z kostki kamiennej



Kierowcy po przekroczeniu Opływu Motławy dojadą do nowego skrzyżowania w formie ronda, z którego będzie można wrócić do Bramy Nizinnej ul. Grodza Kamienna i stamtąd kontynuować podróż dotychczasowym układem ulicznym w kierunku Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego.

Docelowo od ronda zostanie wyprowadzona nowa ulica o roboczej nazwie "Nowa Chmielna", którą będzie można dojechać przez dawne tereny kolejowe bezpośrednio do ul. Toruńskiej i dalej przez ul. Chmielną do Podwala Przedmiejskiego.

Nawierzchnia na objeździe Bramy Nizinnej zostanie wykonana z kostki kamiennej, a w jej posadzce zostanie odwzorowany odmiennym kolorem i układem kostki przebieg dawnego toru kolejowego. Odrestaurowane zostaną też ceglane mury dawnej bramy kolejowej.

Chodnik i miejsca parkingowe



Po obu stronach jezdni przewidziano chodniki z płytek betonowych o szerokości ok. 2 m. Wzdłuż jezdni od strony Bastionu Żubr powstanie także zatoka postojowa na ok. 16 samochodów. Dodatkowe miejsca parkingowe (na ok. 14 pojazdów) będą zlokalizowane wzdłuż ul. Grodza Kamienna.

Dotychczasowa droga przez Bramę Nizinną zostanie zablokowana słupkami i oznakowana jako ciąg pieszo-rowerowy. Środkowe słupki po obu stronach bramy będą wyposażone w elektryczny mechanizm opuszczania uruchamiany pilotem np. w razie potrzeby przejazdu służb ratunkowych lub komunalnych.

Budowa nowej drogi potrwa rok od dnia podpisania umowy.

Opinie (155) 9 zablokowanych

  • Remont Pod Zrębem (1)

    Nareszcie powstaje ta droga, ale wraz z nią powinni wyremontować odcinek od Bramy Nizinnej do Białej Baszty. Zakręt przy paczkomacie przypomina nawierzchnie Księżyca, nie da się tam jeździć. Specjalnie nadkładam drogi z Olszynki jadąc przy GKSie i przez Podwale, bo zwyczajnie szkoda mi mojego samochodu. Swoją drogą teren za Mostową, aż do Sandomierskiej to świetny teren pod zabudowę. Dziwi mnie, że tereny blisko centrum, świetnie skomunikowane stoją puste, a śmierdzące zapchane Południe nadal się rozrasta.

    • 33 7

    • Tam powinny powstać biurowce. Wtedy PKM na południe woziłaby ludzi do pracy też.

      • 1 1

  • Podoba mi się bardzo (1)

    ta rewitalizacja tego odcinka. Fajnie jakby odremontowali ''całą'' ulicę Dolna Brama i Pod Zrębem bo na tym łuku takie dziury że można podwozie stracić..

    • 17 2

    • Konserwator powie nie, bo ma byc taka kostka

      Żebyśmy nie tylko urywali podwozia, ale i tracili plomby w zębach.... ech taki konserwator to..... Czemu w innych europejskich miastach sunie się po gładkich asfaltach? Bo nie mają takich "konserwatorów"....szczęśliwi oni.

      • 5 1

  • Audyt zrobić u prezydenta miasta. Natychmist.

    • 13 5

  • Miło że budujecie nam drogę za publiczne pieniadze

    Widzimy się niedlugo w urzędzie z kopertami. Wasz deweloper luksusowych apartamentów

    • 26 5

  • Gdzie zginęły tory tramwajowe? (3)

    Ten mostek miał być robiony razem z częścią torowiska tramwajowego, tak było ustalane kilka lat temu, gdzie zginęły trasa tramwajową w ciągu Nowej Chmielnej? To jest trasa która pozwoli rozładować tłok na trasie Chełmskiej i szybciej dotrzeć do pętli przy Świętokrzyskiej.... Ale co bo deweloper nie chce tramwaju?

    • 14 11

    • Jak nie deweloper to Tusk. Plebs to ma ciężko w tym kraju. (2)

      • 7 8

      • A ty to z rasy panów ? (1)

        • 6 3

        • Ty z dzbanów wolskich.

          • 0 1

  • Dlaczego kostka kamienna, powinien być bruk z polnych kamieni, tak jak na ulicach obok. Ktoś musi to zmienić.

    • 14 4

  • B&W Usługi Ogólnobudowlane Bożena Dzidkowska nie ma znajomości w UM....no pech (1)

    • 34 3

    • Czy różnica w cenie, to koszt tych znajomości?

      • 4 0

  • kto zarąbał bramy drewniane

    tam były

    • 15 5

  • Szkoda ze nie 20mln była by okrągła kwota ma audi dla prezesa.

    • 9 5

  • >>>>>>>>>>>???

    ILE ? Chyba ktoś na głowę upadł

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane