• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna będzie droższa. Budowa ruszy latem 2022

Michał Brancewicz
15 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Estakada o długości ponad 900 m na trasie OMT, której budowa ruszy w tym roku i potrwa do marca 2025.
  • Jedno z Miejsc Obsługi Podróżnych na trasie OMT
  • Obwodnica Metropolitalna będę drogą ekspresową o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.
  • Jeden z wariantów węzła Lublewo na trasie OMT.

Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej powinna ruszyć w drugiej połowie 2022 r. Odcinek od węzła Gdańsk-Południe do Żukowa trzeba było przeprojektować, co zwiększyło wartość kontraktu o 49,5 mln zł. Cała OMT ma być gotowa za trzy lata, w marcu 2025 r.



OMT powstanie do marca 2025 r.?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o długości ponad 32 km i przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańskawęzłem ChwaszczynoMapka, który jest rozbudowywany w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT: wykonawcy odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: Mirbud SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

Dodatkowe pasy na S6 i S7



Umowa z wykonawcami została podpisana w kwietniu 2021 r. W pierwszych miesiącach musieli się oni skupić na pracach projektowych.

W międzyczasie zadanie nr 2 zostało rozszerzone.

- W ramach tzw. zamówienia podobnego wybrany wcześniej wykonawca ma doprojektować i wybudować pasy włączeniowe zarówno na S6, jak i na S7, o łącznej długości niespełna 1,8 km - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Te prace kosztować będą 40,25 mln zł netto (49,5 mln zł brutto).

Budowa ruszy w drugiej połowie 2022 r.



Na jakim etapie są obecnie przygotowania do budowy?

- Oba odcinki mają ważne decyzje środowiskowe. Pod koniec zeszłego roku Budimex złożył wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Dla odcinka nr 2 ZRiD zostanie złożony jeszcze w tym tygodniu - informuje Piotr Michalski. - Spodziewamy się wydania obu decyzji w drugiej połowie roku i wkrótce potem ciężki sprzęt będzie mógł wjechać na teren budowy.
Budowa całej OMT powinna zakończyć się w marcu 2025 r.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (249) 5 zablokowanych

  • Czy ktoś może wskazać jakąkolwiek budowę ........ (1)

    .... która zakończyła się kosztami jakie oferowano na starcie ????

    • 0 0

    • Nie

      • 1 0

  • A kiedy w końcu OPAT i PKM na Północ? Sądzę, że to dużo ważniejsze inwestycje

    • 2 0

  • PiS jeszcze żadnej drogi nie wybudował

    Pewnie powołają spółkę do spraw budowy drogi, obsadzą swoimi i będą ciągnąć kasę.

    • 1 3

  • Witomino (1)

    A kiedy obwodnica Witomina? Wybory minęły i nastała cisza. Jak zwykle w Gdyni. Ważne, że lotnisko jest.

    • 0 1

    • Na pewno nie w ciągu 10 lat

      • 1 0

  • Szkoda ze Jaworski z zemsty za przegrane (1)

    Wybory z Adamowiczem wstrzymal budowe trzech najwazniejszych dla Trojmiasta inwestycji drogowych , ( Trasy Kaszubskiej , Obwodnicy Metropolitalnej i Drogi Zielonej) .Dawno bysmy juz nimi jezdzili. A co sie dzieje na szumnie otwatej budowie OPATu ? Piekne fotki porobili Horala , Mielewczykowa itd... i nic wiecej...

    • 0 4

    • za to nie wstrzymał OPAT

      2014
      "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
      Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane."

      • 0 0

  • Serio. Nie ma za bardzo sensu ta OMT.

    Rozumiem że jedynie dla mieszkańców żukowa i okolic? Bo już nawet dla chwaszczyna nie ma sensu. Dla turystyki? Tez nie bardzo. Dla ruchu ciężarowego? Niezbyt. Raczej lepiej byłoby poszerzyć istniejącą obwodnicę, zrobić lepsze dodatkowe dojazdy do portów w GDA i w GDY i w kierunku Władka.

    • 0 0

  • Ogarnijcie się! (2)

    Im więcej dróg tym nasz kraj jest atrakcyjniejszy dla przewozu różnych rzeczy. Co za tym idzie, cło, akcyza, podatki. Nie wspomnę o handlu. Chińczycy w nas widzą potencjał i chcą transport do Europy prowadzić przez Polskę. Jesteśmy ich furtką. Jeśli ktoś dalej uważa Chińczyków za głupków i tych co robią podróby niech lepiej się zamknie. Amerykanie zostali zdetronizowani przez Chiny i teraz mają duży ból 4 liter. A Chińczycy? Oni wracają na swoje miejsce w szeregu, czyli na szczyt. Powinniśmy się cieszyć, bo na pewno więcej zyskamy na współpracy z Chinami niż z USA i UE. Tylko głupek tego nie widzi. Zacznijcie myśleć o przyszłości i puszczać swoje dzieci w kierunki techniczne. Gdy dziecko z Europy Zachodniej myśli jak zostać Youtuberem czy Instagramerką jego rówieśnik z Chin uczy się Matematyki, Fizyki, Informatyki i chce coś stworzyć. Myślcie!!!

    • 2 0

    • Brawo:).

      • 0 0

    • Klasa

      Brawo za wiedzę geopolityczna i zmianę dominatora handlu światowego... Pozdrawiam

      • 0 0

  • DROGA

    Opóźnienia na pewno będą bo znowu ,piardnie jakiś sołtys lub inny pieniacz i następne miliony trzeba będzie dołożyć.

    • 0 0

  • Jar Rzekę Raduni

    Po opisie wnioskuję, że zmiany projektowe to przedłużenie obwodnicy o rezerwat?

    • 0 0

  • Obwodnica metropolitalna

    Nareszcie na moje ukochane Wdzydze pojadę bez korka w Chwaszczynie i Żukowie oby jak najszybciej

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane