• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna będzie droższa. Budowa ruszy latem 2022

Michał Brancewicz
15 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Estakada o długości ponad 900 m na trasie OMT, której budowa ruszy w tym roku i potrwa do marca 2025.
  • Jedno z Miejsc Obsługi Podróżnych na trasie OMT
  • Obwodnica Metropolitalna będę drogą ekspresową o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.
  • Jeden z wariantów węzła Lublewo na trasie OMT.

Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej powinna ruszyć w drugiej połowie 2022 r. Odcinek od węzła Gdańsk-Południe do Żukowa trzeba było przeprojektować, co zwiększyło wartość kontraktu o 49,5 mln zł. Cała OMT ma być gotowa za trzy lata, w marcu 2025 r.



OMT powstanie do marca 2025 r.?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o długości ponad 32 km i przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańskawęzłem ChwaszczynoMapka, który jest rozbudowywany w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT: wykonawcy odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: Mirbud SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

Dodatkowe pasy na S6 i S7



Umowa z wykonawcami została podpisana w kwietniu 2021 r. W pierwszych miesiącach musieli się oni skupić na pracach projektowych.

W międzyczasie zadanie nr 2 zostało rozszerzone.

- W ramach tzw. zamówienia podobnego wybrany wcześniej wykonawca ma doprojektować i wybudować pasy włączeniowe zarówno na S6, jak i na S7, o łącznej długości niespełna 1,8 km - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Te prace kosztować będą 40,25 mln zł netto (49,5 mln zł brutto).

Budowa ruszy w drugiej połowie 2022 r.



Na jakim etapie są obecnie przygotowania do budowy?

- Oba odcinki mają ważne decyzje środowiskowe. Pod koniec zeszłego roku Budimex złożył wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Dla odcinka nr 2 ZRiD zostanie złożony jeszcze w tym tygodniu - informuje Piotr Michalski. - Spodziewamy się wydania obu decyzji w drugiej połowie roku i wkrótce potem ciężki sprzęt będzie mógł wjechać na teren budowy.
Budowa całej OMT powinna zakończyć się w marcu 2025 r.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (249) 5 zablokowanych

  • (2)

    Ta droga nie na sensu

    • 5 3

    • bo? (1)

      • 0 2

      • bo nie załatwia żadnych problemów

        oprócz komunikacji suburbiów i obwodnicy Żukowa.
        Które mogło by wziąć przykład z "małego Trójmiasta", które samodzielnie komunikuje swoje części podzielone kolejową magistralą.
        Za to bierze widać przykład z "włodarza" Gdyni, który tylko "na drapane" liczy... Nie inaczej obecnie w Gdańsku, który oruńskiego przejazdu nie ma zamiaru ruszyć...

        • 2 0

  • Wystarczyłoby parę pbwodnic, bezpolizyjnych przejazdów, czasem dodatkowy pas do wyprzedzania

    po co wielopasmówka na krótkich odcinkach, które i tak kończą się korkami na zjazdach

    • 4 3

  • To nie jest OMT tylko OMG!

    Obwodnica Metropolii Gdańska. Nazywajmy rzeczy po imieniu.

    • 3 0

  • Pieniądze wyrzucone w błoto (8)

    Te pieniądze powinny pójść na kolej. A poszły na zniszczenie środowiska przyrodniczego, na zniszczenie krajobrazu. Im więcej dróg, tym więcej samochodów, tym większe korki wszędzie.

    • 47 242

    • Niestety...

      Niestety mało osób to dostrzega ...

      • 9 18

    • Na biednych!

      Na biednych powinny pójść! I na kościół powinny pójść! A jeżeli coś zostanie to wtedy na kolej!

      • 4 10

    • A może jest odwrotnie, więcej samochodów to więcej dróg? Niebywały pesymizm płynie z Pańskiej wypowiedzi.

      • 2 3

    • A kolei to niby po czym jeździ?

      Statek powietrzny, teleportacja ...?

      • 5 2

    • Ox

      Ty juz tylko starszy bedziesz...

      • 1 2

    • Akcja rodzi reakcję.

      Teraz czas na ograniczenia wjazdu i parkowania w mieście pojazdom z poza Gdańska.
      Gdańszczanie nie potrzebują i nie chcą tej obwodnicy. Chcą jej głównie podmiejscy emigranci.

      • 0 9

    • Ciągle to piszesz wszędzie gdzie tylko można. Nudny już jesteś. Nie zmienisz tego to pewne.

      • 0 0

    • Bzdura. Gdzie koleją dojedziesz? Przypomnę że na miejscu Twojego domu czy mieszkania też kiedyś był las

      • 0 0

  • Droga na hel

    Widać żeby dostać się na Hel i tak będzie wykorzystana stara obwodnica

    • 1 4

  • Małymi krokami

    Każdy metr wybudowanej drogi jest na wagę złota. Kolej i udrożnienie morskich dróg śródlądowych są równie ważne ale warto cieszyć się z tego co powstaje, nawet jeśli powoli.

    • 2 0

  • Same drogi.... Zero inwestycji w komunikację publiczną... (1)

    Ciekawe ile km torów możnaby za te pieniądze zrewitalizować i odbudować siatkę połączeń PKP w Pomorskim. Gdyby do każdej gminy, dojeżdżał pociąg to nie trzebaby budować tyłu wielopasmowych dróg.

    • 3 2

    • "nie od razu Kraków zbudowano"

      Ale faktem jest, że destrukcja postępowała znacznie szybciej...

      • 0 0

  • Ograniczenia

    Tylko potem na starej obwodnicy niech zrobią ograniczenie do 50-70 km/h i odcinkowy pomiar prędkości. Nagle się okaże, że to najbezpieczniejszy odcinek drogi w Polsce

    • 0 1

  • O co chodzi urzędnikom?

    Buduje się drogi a zamyka miasta bo mamy jeździć rowerami.I to w zimie z dziećmi do lekarza.Chyba ze autobusy będą podjeżdżać pod mój dom i pod kazdy gabinet.

    • 1 0

  • Jakoś w ogóle mnie to nie dziwi. Zawsze, wszystko i za każdym razem okazuje się że będzie droższe. 50 baniek? A co tam, przecież nie że swoich place

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane