- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (37 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (246 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (213 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (158 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (44 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (61 opinii)
Obwodnica Metropolitalna będzie droższa. Budowa ruszy latem 2022
Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej powinna ruszyć w drugiej połowie 2022 r. Odcinek od węzła Gdańsk-Południe do Żukowa trzeba było przeprojektować, co zwiększyło wartość kontraktu o 49,5 mln zł. Cała OMT ma być gotowa za trzy lata, w marcu 2025 r.
Trasa połączy węzeł Południe, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska z węzłem Chwaszczyno, który jest rozbudowywany w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.
OMT: wykonawcy odcinków:
- Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
- Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: Mirbud SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.
Dodatkowe pasy na S6 i S7
Umowa z wykonawcami została podpisana w kwietniu 2021 r. W pierwszych miesiącach musieli się oni skupić na pracach projektowych.
W międzyczasie zadanie nr 2 zostało rozszerzone.
- W ramach tzw. zamówienia podobnego wybrany wcześniej wykonawca ma doprojektować i wybudować pasy włączeniowe zarówno na S6, jak i na S7, o łącznej długości niespełna 1,8 km - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Te prace kosztować będą 40,25 mln zł netto (49,5 mln zł brutto).
Budowa ruszy w drugiej połowie 2022 r.
Na jakim etapie są obecnie przygotowania do budowy?
- Oba odcinki mają ważne decyzje środowiskowe. Pod koniec zeszłego roku Budimex złożył wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Dla odcinka nr 2 ZRiD zostanie złożony jeszcze w tym tygodniu - informuje Piotr Michalski. - Spodziewamy się wydania obu decyzji w drugiej połowie roku i wkrótce potem ciężki sprzęt będzie mógł wjechać na teren budowy.
Budowa całej OMT powinna zakończyć się w marcu 2025 r.
Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
- budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
- budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
- budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
- budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
- budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
- budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
- przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
- budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
- budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Opinie (249) 5 zablokowanych
-
2022-02-15 08:34
dziękujemy partii pislamskiej za podwyżki cen i za coraz większą biedę.
Przy okazji - ceny energii w krajach nadbałtyckich spadają znacznie. No ale tam nie rządzi PiSlam.
- 14 10
-
2022-02-15 08:17
Ukończenie w 2025. Naprawdę chciałbym aby tak było ale znając realia, to będzie opóźnienie i oddadzą z rocznym opóźnieniem.
- 5 0
-
2022-02-15 07:59
a ile jeszcze lat Pis sie bedzie babrał z dworcem pkp w Gdańsku Głównym
To juz dawno mial byc otwarte. Moze jakas relacja ze srodka na trojmiasto.pl . Ktokolwiek tam pracuje?
- 11 12
-
2022-02-15 07:54
Droższa? Z marży nie zejda generały.
- 7 1
-
2022-02-15 07:34
I co pan Struk na to? Dziękujemy "marszałku". (1)
- 10 10
-
2022-02-15 07:52
Najpierw wyjaśnij co ma Marszałek Województwa do GDDKiA zarządzanego przez PiS
- 10 1
-
2022-02-15 07:08
Oby ta turbo drożyzna nie zatrzymała budowy na kolejne lata (3)
Przez tą turbo drożyznę zapomnijmy o kolejnych nowych inwestycjach ale mogą się pojawić kilkuletnie opóźnienia w realizacji tych które obecnie są już w realizacji i zacznie się ich nowe kilkuletnie etapowanie.
- 54 10
-
2022-02-15 07:39
Czy wie o tym Plazynski? (1)
- 13 2
-
2022-02-15 07:51
On jest od bicia .....
piany .
- 8 2
-
2022-02-15 07:12
Juz sa wieloletnie opoznienia. Zobacz chociazby na budowe S5
- 7 1
-
2022-02-15 07:46
Wg mnie ta droga w ogóle nie powstanie.
Inwestycja zostanie rozpoczęta, ale z powodu braku środków rozkradzionych przez PiS rozbabrana i porzucona.
- 13 23
-
2022-02-15 07:42
Drożyzna z dnia na dzień. Jak tu żyć panie Kaczyński?
- 21 11
-
2022-02-15 07:12
Szkoda lasu.
- 22 32
-
2022-02-15 07:11
Byleby nie wyszlo jak z elektrownią w Ostrołęce
miliardy wydane na budowe, a teraz gruba kasa idzie na rozbiórkę
- 13 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.