- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (42 opinie)
- 2 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (47 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (162 opinie)
- 4 Parawaniarze już anektują plaże (168 opinii)
- 5 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (97 opinii)
- 6 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (186 opinii)
Obwodnica Metropolitalna: w 10 minut z Chwaszczyna na południe Gdańska
Choć budowa Trasy Kaszubskiej jeszcze się nie zaczęła, drogowcy z GDDKiA przygotowują kolejną inwestycję, która ma ułatwić życie mieszkańcom trójmiejskiej aglomeracji. Obwodnica Metropolitalna ma powstać w ciągu sześciu lat.
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej, zwanej też przez projektantów Obwodnicą Trójmiasta Bis, nie jest dokładnie wytyczony. Wiadomo, że nowa trasa ma połączyć niezrealizowaną dotąd Trasę Kaszubską z obwodnicą Trójmiasta na wysokości Borkowa. Istnieją dwa warianty przebiegu drogi: jeden na zachód, drugi na wschód od Żukowa.
Skąd pomysł na budowę takiej trasy? Rozwój terenów na zachód od Trójmiasta, nie tylko tuż przy istniejącej obwodnicy, ale także dalej od niej. - W gminach Żukowo, Szemud mieszka coraz więcej osób. Widzimy potrzebę realizacji nowej drogi, która odciąży obwodnicę Trójmiasta, a także drogi krajowe nr 20 [Kościerzyna - Gdynia] i nr 7 [Żukowo - Gdańsk], które już teraz są przeciążone - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Obwodnica Metropolitalna będzie trasą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni oraz pasami awaryjnymi. Trasa będzie miała charakter drogi ekspresowej. Pojedziemy po niej nawet 110 km/h.
- Nowa trasa zgodnie z harmonogramem ma być ukończona do 2016 r. Dopiero przygotowane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie nam, ile będziemy musieli zapłacić za budowę nowej drogi - wyjaśnia Piotr Michalski.
Konsultacje społeczne w sprawie przebiegu Trasy Kaszubskiej przeciągały się w nieskończoność. W przypadku nowej obwodnicy ma nie być takich kłopotów. - Mamy już doświadczenie w rozmowach z mieszkańcami, które zdobyliśmy przy okazji ustalania właśnie kształtu Trasy Kaszubskiej. Tym razem konsultacje w sprawie nowej inwestycji będą bardziej sprawne - zapowiada rzecznik prasowy GDDKiA.
Po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej trasy nr 20 i nr 7 pozostaną drogami krajowymi. Mieszkańcy Chwaszczyna dojadą samochodem do południowych dzielnic Gdańska w ciągu 10 minut.
Miejsca
Opinie (311) 5 zablokowanych
-
2010-06-04 12:32
ściema
co to za ściema - trasa jest dawno wyznaczona od OSOWY - czyj to pomysł? - trzeba było narysować jeszcze jedna kreseczką przez środek jeziora błyło by równie śmiesznie jak niebieska kreseczka - machnięta przez środek mokradeł i lęgowisko zurawi - "żurawie prześedlimy, mokradła osuszymy , jezioro przeniesiemy itd. - jak w znanym filmie - tylko nie zapomnijcie autorowi dac premii " . ciekawe , ze GDDKiA jakoś nic nie wie o tych kreseczkach!
- 2 2
-
2010-06-20 18:52
ludzie co wy gadacie
Zeby kraj sie rozwijal potrzebne sa drogi obwodnice i wszystke drogi na kaszuby sa przepelnione. wiekszosc firm nieinwestuje w polsce bo niema sieci drogowej i inwestuja np. w czechach.
Typowa mentalnosc polakow jak nieiwestuja to nazekacie ze nic sie niedzieje a jak inwestuja to nazekacie poco lepiej poprawiac co mamy. masakra- 2 1
-
2010-09-08 20:49
Obwodnica Zachodnia jest potrzebna!
Coraz bardziej potrzebna staje się alternatywna droga wobec obciążonej Alei Kazimierza Jagiellończyka, która wraz z rozwojem osadnictwa przy i za Obwodnicą Trójmiasta staje się powoli trasą miejską. Na razie jeszcze jest miejsce pod budowę, ale gminy Pruszcz i Żukowo muszą zadbać o zarezerwowanie tych terenów, jeżeli chcemy myśleć o odkorkowaniu Żukowa i Chwaszczyna (a przy okazji, też Trójmiasta)
Obwodnica Zachodnia była by naturalną kontynuacją powstającej Obwodnicy Południowej. Od węzła zespolonego S6/7 "Straszyn" prowadzić by mogła: polami między Jankowem i Straszynem, następnie w Lublewie węzeł z DW221, potem dalej pod lasem ominąć Kolbudy i na północ od nadleśnictwa, pomiędzy zbiornikami wodnymi przez Łapino, następnie pomiędzy Przyjaźnią i Piaskami do węzła "Glincz" z DK20, później pobiec od zachodu między Żukowem a Borkowem i Elżbietowem. Następnie między Żukowem a Miszewem wpadać w DK20 (ulica Gdyńska).
W przyszłości po nowym śladzie można by przedłużyć drogę równolegle do obecnej DK20, z obwodnicą Chwaszczyna, do połączenia z ul. Chwaszczyńską w Gdyni. Odcinek Straszyn/Żukowo do węzła "Glincz" mógłby być oznakowany jako S7, odcinek do Gdyni - jako S20.
Stwarza to dogodne połączenie z przyszłą Trasa Kaszubską i Obwodnicą Północną, nawiasem mówiąc dużo bardziej potrzebną, niż ta pierwsza (budowa Trasy Kaszubskiej bez OPAT nie rozwiąże problemu ruchu na Rumię, Redę, Puck i Wejherowo, a jedynie wtłoczy tranzyt i tak w obciążoną obwodnicę, tak samo, jak obecnie)- 1 1
-
2010-11-24 22:36
droga czerwona (2)
Wariant drogi czerwonej jest na planach zagospodarowania przestrzennego od lat,powinien zaistnieć aby zmniejszyć natężenie ruchu w Żukowie węzeł który ma tam powstać mieści się na obszarze Otomina jeżeli ktoś się przy tej trasie wybudował zrobił to świadomie licząc się z konsekwencjami. Pozostałe warianty odrzucam. Z Poważaniem Jacek Błaszkowski
- 0 3
-
2014-05-15 15:11
droga czerwona
pokaż gdzie są te mapy znane od lat?Kłamiesz bo nie ma takiej mapy.
- 0 0
-
2014-05-15 15:22
kłamca
Nie ma takich planów z naniesionym jakimkolwiek projkektem OMT. Pokaż taką mape lub plan to stawiam dużą wóde
- 0 0
-
2010-12-04 12:30
W 10 minut tylko po co ?
Wiekszosc woli jechac do Gdyni i JEST W NIEJ PO 2 MINUTACH.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.