• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy wzrost ruchu na Obwodnicy Trójmiasta

Maciej Korolczuk
18 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
W porównaniu do 2015 r. ruch na drogach krajowych wzrósł średnio o 21 proc. Na jednym z odcinków Obwodnicy Trójmiasta odnotowano wzrost aż o 84 proc. W porównaniu do 2015 r. ruch na drogach krajowych wzrósł średnio o 21 proc. Na jednym z odcinków Obwodnicy Trójmiasta odnotowano wzrost aż o 84 proc.

Odcinek Obwodnicy Trójmiasta między węzłem Gdańsk PołudnieMapkaStraszynemMapka to jedna z kilku dróg krajowych, na której w ostatnich pięciu latach odnotowano największy wzrost ruchu. Średnio przejeżdża tamtędy o 84 proc. więcej pojazdów niż w 2015 r. - piszą drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w podsumowaniu Generalnego Pomiaru Ruchu.



Czy odczuwasz wzrost ruchu na Obwodnicy Trójmiasta?

Generalny Pomiar Ruchu to cykliczne badanie przeprowadzane co pięć lat przez drogowców z GDDKiA. To podstawowe źródło informacji o ruchu na sieci dróg krajowych (autostradach, drogach ekspresowych i pozostałych), a pozyskiwane na ich podstawie dane służą ekspertom przy bieżącym zarządzaniu, utrzymaniu i planowaniu rozwoju sieci drogowej.

Co ciekawe, pierwsze pozamiejskie badanie przeprowadzono już w 1926 r., a po II Wojnie Światowej pomiary ruchu drogowego w ograniczonym zakresie wznowiono w 1954 r.

  • Z danych wynika, że tylko na ekspresówkach średni dobowy ruch był dwukrotnie większy niż na całej sieci dróg krajowych.
  • Średni dobowy ruch na drogach krajowych ze względu na kategorię pojazdu.

Co wynika z najnowszych pomiarów?



Drogowcy dysponują już pierwszymi wynikami z tegorocznych badań. W porównaniu do 2015 r. średni dobowy ruch roczny (SDRR) na tzw. zamiejskiej sieci dróg krajowych wzrósł o 21 proc. i wynosi średnio 13,5 tys. pojazdów na dobę.

Łącznie pomiarem została objęta sieć dróg krajowych o długości 18,2 tys. km, na które złożyło się 2,2 tys. odcinków pomiarowych. W badaniu poza samochodami osobowymi rejestrowano także przejazd motocykli, dostawczaków, samochodów ciężarowych bez przyczep i z przyczepami (lub naczepami), autobusy i ciągniki rolnicze.

- Pomiar rozpoczął się w styczniu 2020 r., a wraz z pandemią wprowadziliśmy szereg działań zaradczych polegających m.in. na zmianie założonego harmonogramu prac i modyfikacji kalendarza Generalnego Pomiaru Ruchu. Ponadto, ze względu na charakter obliczanych parametrów ruchu wykorzystywanych do celów planistyczno-projektowych, niezbędne było zmodyfikowanie wzorów obliczeniowych tak, aby otrzymane parametry miały wartości poprawne ze względu na zastosowanie w wymienionych celach - informują autorzy raportu.
Wśród tras, gdzie odnotowano największy wzrost ruchu, znalazła się także Obwodnica Trójmiasta. Wśród tras, gdzie odnotowano największy wzrost ruchu, znalazła się także Obwodnica Trójmiasta.
W obszernym opracowaniu - niestety w mało chlubnej kategorii - znalazła się także nasza Trasa S6. Obwodnica Trójmiasta jest bowiem jedną z sześciu tras, na której odnotowano największe wzrosty w stosunku do badania z 2015 r. Rekordowy wzrost odnotowano na odcinku między węzłem Gdańsk Południe a Straszynem, gdzie pomiary wskazały średnio 32 tys. pojazdów na dobę. To wzrost aż o 84 proc.

- Odnotowaliśmy duże różnice w obciążeniu sieci dróg krajowych w poszczególnych województwach. Największe obciążenie ruchem na drogach krajowych, wynoszące ponad 22 tys. poj./dobę, wystąpiło w województwie śląskim. Najmniejszym obciążeniem ruchu, poniżej 8 tys. poj./dobę, charakteryzowały się drogi krajowe w województwie warmińsko-mazurskim - informują drogowcy.
Na tym tle całkiem przyzwoicie wypada Pomorskie. Nasze województwo znalazło się na 6. miejscu ze średnią 15,2 tys. pojazdów na dobę.

  • Średni dobowy ruch roczny z rozbiciem na województwa. Pomorskie znalazło się na 6. miejscu.
  • Punkty pomiaru ruchu na pomorskich trasach.

Miejsca

Opinie (238) 4 zablokowane

  • Więcej domków za obwodnicą a na pewno będzie lepiej (21)

    UE i tak doprowadzi do tego, że na prywatne samochody będzie stać tylko maksymalnie 30% ludzi w Europie. I to już za 15 lat.

    Tak więc nie ma sensu inwestować w rozbudowę infrastruktury drogowej.

    • 50 61

    • W tej chwili na prywatne samochody stać jakieś 10% ludzi w Polsce. (13)

      Dlatego kupują odpadki ze szrotów na zachodzie, a łatają częściami ze złomowca...

      • 19 10

      • No ale mogą jeszcze za darmo wjechać do miasta i zaparkować. (12)

        O ile darmowe parkownie skończy się w najbliższych latach to wjazd tylko dla EV wyeliminuje 90% pojazdów z ruchu miejskiego z dnia na dzień.

        • 10 10

        • Już zrobili taki eksperyment na krakowskim Kazimierzu - nie udał się, i szybko się z niego wycofali (11)

          Strefa niby jest ale jest tyle wyjątków od niej, że nawet auto na węgiel mogłoby tam wjechać

          • 5 3

          • Nie poprawiły się warunki? (6)

            Czy zrezygnowali pod naporem frustratów przyspawanych do foteli?

            Bo różnica jest dość istotna.

            • 13 9

            • frustratów? :D Większość elektoratu jeździ spalinówkami (5)

              resztę sobie sam dopowiedz. Tak samo dostawczaki, wśród tych dużych nie ma elektryków. Ciężarówki tak samo. Jak chcesz zaopatrzyć te wszystkie Lidle, Biedronki czy Żabki?

              • 9 3

              • Oczywiście że są dostawczaki EV (4)

                Po Gdańsku jeździ ich bardzo dużo.

                • 1 10

              • Dla minusujących hejterow (1)

                To te dostawczaki z zielonymi blachami

                • 2 2

              • Szczerze mówiąc to jeszcze takiego nie widziałem. Ale skoro tyle ich jest to zacznę się rozglądać.

                • 1 0

              • I jeżdżą międzymiastowo? Czy tylko dostarczają paczki na ostatniej mili do paczkomatów na Śrómieściu? (1)

                • 5 0

              • Green Zone mają być tylko w miastach.

                Między miastami nadal będą latać "tirami"

                • 2 1

          • Ale jak UE kazała to nie wycofają się (3)

            Pamiętaj, że do 2023 roku każde miasto powyżej 100 tys mieszkańców musi wyznaczyć GreenZone w strefach śródmiejskich z zakazem ruchu innych pojazdów niż elektryczne.

            O tym nikt nie mówi bo krzyk będzie za pięć dwunasta jak to w tym kraju bywa. Kto bystry to kupił lub kupi elektryka reszta obudzi się z ręką w nocniku.

            Śmiesznie będzie jak mieszkańców Wrzeszcza będą parkować na Zaspie lub Morenie, a Śródmieścia na Olszynce lub Siedlcach.

            • 6 6

            • A Indie pokazały środkowy palec tym ekologicznym oszołomom z g20

              Można? Można.

              • 9 0

            • Jeszcze kilka lat temu to diesle miały być tymi "samochodami ekologicznymi" (1)

              Francja nawet dopłacała do diesli. Teraz elektryki są przedstawiane jako ekologiczne, ale jak za kilka lat okaże się ile energii idzie na produkcję i utylizację baterii, i jak mocno głupie postulaty aktywistów wpływają na gospodarkę, to jeszcze się przeprosimy z benzyniakami. Z resztą, już są pierwsze badania naukowe w Japonii, że lepiej jeździć nowoczesnym benzyniakiem niż go złomować i wyprodukować nowego elektryka. Jako analogię do zmiany nastawienia UE przypomnę kryzys migracyjny. W 2015 UE wtórowała aktywistom witającym nielegalnych imigrantów z otwartymi rękami, a jak okazało się że zwykli ludzie będący przeciwko mieli rację, to już teraz pragmatycznie wspiera pilnowanie przez nas granic.

              Poza tym patrząc na Niemcy, to albo do tych stref też puszczą nowoczesne benzyniaki, albo zrobią strefę tylko na Długiej i Mariackiej.

              • 8 0

              • Przepisy są nowe więc nie patrz co teraz w Niemczech

                Czytaj co podpisał Morawiecki.

                Sprawny stary benzyniak jest ok, ale trzeba podkreślić słowo sprawny, a w tym kraju to niedasię to nie jest Japonia czy Szwajcaria

                • 1 1

    • Tak trzymać (4)

      Przynajmniej będzie mniej szrotów 500+ na dogach.

      • 10 12

      • pamiętaj - mamusia kiedyś umrze i będziesz musiał stać się samodzielny trolku (3)

        • 15 10

        • Oho, zabolało co? Za 25 lat będzie ciężko PKS jezdzic (2)

          Wiek już nie ten, a z takiego Banina się będzie jechało i jechało do miasta

          • 9 4

          • Mają PKM które w 20 minut jest we Wrzeszczu

            • 6 2

          • a po co jechać z Banina do miasta?

            jak się nie mieszka w Baninie i nie pracuje w mieście?

            • 4 1

    • (1)

      A gdzie mają budować, na wodzie?

      • 1 2

      • Ale co mają budować?

        • 1 0

  • Majaland (3)

    A jaki będzie ruch gdy powstanie promowany przez Panią Prezydent Majaland... Przypomnę tylko słowa inwestora "Znacząco nie zwiększy się ruch na obwodnicy". Przypadek - nie sądzę.

    • 18 17

    • bo nie zwiekszy (2)

      • 9 3

      • Niee, no skąd (1)

        Przecież centra handlowe, parki rozrywki, aquaparki itp. nigdy nie zwiększają ruchu na drogach dojazdowych, prawda? Wróć z orbity.

        • 4 2

        • ile, 1000 aut na dobę? 2 tys.? szum księgowy.

          • 1 0

  • Bo pato deweloperka to nie tylko Gdansk (4)

    Okolice straszyna, rotmanka, pruszcz.. Tu przeciez buduje sie tyle ze az strach. I sama obwodnica to jest pikus bo te same samochody ktore podniosły na niej ruch jada tez dalej w te waskie zjazdy hehe, co sie dzieje przy osiedlach to przerasta ujescisko sprzed kilku lat, ale co dziwnego jak chyba zaden deweloper nje dostal nigdy odmowy ze względu na brak drog dojazdowych. 5000 mieszkan jednopadmowa droga... Dadza rade postoja... Tu urzednicy tez sa do zmiany

    • 41 3

    • a na podstawie jakiego artykułu Ty o Geniuszu byś odmówił? (2)

      nie bo nie?

      • 0 5

      • bo nie ma infrastruktury?

        • 1 1

      • Plan zagospodarowania??

        Cos ci to mowi?! Nie? To wroc laskawie do odrabiania lekcji

        • 1 0

    • tak, bo nie wytyczają buspasów, żeby można było wygodnie ominąć koreczki...

      • 0 0

  • Jadę obwodnicą, a tu wariat w BMW światłami pogania i na zderzaku siedzi 3 cm (5)

    wcisnąłem się między TIRy na prawym pasie, a ten przyśpieszył do kolejnego samochodu na lewym pasie i już mu na zderzaku siedzi i światłami błyska... i tak po kolei każdy samochód chce wyprzedzać

    • 50 1

    • Wciskaj STOP (1)

      Ale delikatnie. Jeśli to nowe BMW to system antykolizyjny sam go wyhamuje

      • 13 0

      • Jakoś ten system antykolizyjny

        Pozwolił mu podjechać do czyjegoś zderzaka, tak że tego.

        • 6 0

    • Czemu ustępujesz? Napędzasz patologię. (1)

      Burak się przyzwyczaja, że mu z drogi zjeżdżają.

      • 4 0

      • co racja, to racja. burak.

        • 1 0

    • najczęściej to jakiś pajac nie z 3M

      jadący obwodnicą raz na rok... ale myśli że to autostrada. Kiedyś kilka razy przez nagły korek na owczarni za zakrętem (w kierunku Gdyni) i moje awaryjne hamowanie i już kilku takich przygł***upów o mało nie wbiło mi się w bagażnik.

      • 2 1

  • (2)

    za duzo slojow najechalo 3miasto

    • 26 6

    • To po cos przyjezdzal?

      • 3 2

    • Odezwał się autochton

      Syn repatriantów zza Buga.

      • 1 2

  • Wygonili ludzi z komunikacji miejskiej, strasząc Covidem i prześladując maseczkami, to na efekty długo nie trzeba było czekać. (3)

    Każdy dla świętego spokoju woli jechać samochodem. Do tego bezmyślne rozlewanie się miast na peryferie i mamy to co mamy.

    • 25 7

    • (1)

      Wygonili mnie z SKM do Sopotu to z nudów jeżdżę po obwodnicy. Ha, ha.

      • 3 5

      • Nie wiem co w tym śmiesznego?

        Znam już kilka osób które zrezygnowały z komunikacji miejskiej i jeżdżą obecnie samochodem bo mają dość tego cyrku. To wszystko przekłada się na ruch na drogach.

        • 6 1

    • Co ma komunikacja wewnątrz aglomeracji do ruchu na Obwodnicy?

      Może mnie oświecisz znafco?

      • 0 0

  • Niezbornosc (1)

    kierowcow oraz projektantow spotyka sie na tym odcinku.
    Pojazdy zjedzajace i wjezdzajace na obwodnice z/na S7 maja do dyspozycji tylko jedna nitke, ktora musza dzielic z ruchem na Straszyn.
    Dobudowanie drugie pasa zjazdowego z obwodnicy na S7 by czesciowo zredukowalo zator wsteczny tworzony przez niezbornosc kierowcow muszacych juz na kilometry wczesniej pchac sie na prawy pas, bo pozniej, ola boga, nie zdolaja zjechac

    • 16 1

    • Będzie całkowita przebudowa węzła Gdańsk Południe w związku z planowaną budową OMT

      • 0 0

  • W Trójmieście przespano czas na modernizację obwodnicy zachodniej (37)

    Już dawno powinna mieć przynajmniej po 3 pasy ruchu w każdym kierunku, a teraz jest już za późno, bo rozbudowa oznacza lokalne zwężenia do dwóch pasów, co jest absolutnie niemożliwe, bo to praktyczny paraliż Trójmiasta.

    • 198 26

    • Ja przebijam, po 6 pasów, do tego autostrada do centrum (26)

      Wiadomo, że więcej asfaltu przekłada się na mniejsze korki

      • 33 41

      • Dokładnie, gdzie potem upchnąć te wszystkie auta w centrach miast? (12)

        Miasto nie jest z gumy.

        • 14 13

        • Wyburzyć bloki mieszkalne i zrobić parkingi (6)

          • 25 5

          • Zamienić ogródki na parterach na miejsca parkingowe! (5)

            • 17 6

            • I na dachach też (4)

              W ogóle to wyrzucić wszystko z centrum o zostawić same drogi i parkingi

              • 24 4

              • i na schodach. zamiast butów, rowerów i wózków, parkowanie aut (2)

                • 16 5

              • no buty przede wszystkim (1)

                przyzwyczajenie gospodarskie że gumiaki zostawia się przed drzwiami

                • 7 0

              • Aby umożliwić podpitemu odpowiednie miejsce do oddawania moczu,

                a nawet więcej.

                • 0 0

              • Do centrum ma się przenieść wysypisko z Szadółek.

                • 2 1

        • ale to on postuluje autostradę do centrum, nie ten pierwszy (4)

          obwodnica jest po to by nie jeździć przez centrum

          • 12 4

          • I ludzie jeżdżą nią w te iż powrotem czy do centrum miast? (3)

            Bo widzisz, trzeba w którymś momencie zjechać z tej obwodnicy. I tu jest właśnie problem, widzisz, jakby tak z 3 pasów na raz chcieli zjechać na dwa pasy. Co się wtedy dzieje?

            • 5 6

            • W cywilizowanym kraju? Suwak się dzieje.

              W Polsce? Carmageddon.

              • 10 3

            • Wtedy trzeba poszerzyć zjazdy (1)

              • 2 1

              • Popieram na zjazdach po 4 pasy , a co szeroko i wygodnoe

                niech żyje asfalt i beton

                • 6 8

      • Słaba szydera

        Tu nie chodzi o hektary asfaltu dla zasady, tylko o normalne drogi ekspresowe, dopasowane do skali ruchu, które są wszędzie w cywilizowanym świecie

        • 31 6

      • Z powodu braku dróg alternatywnych w okolicy rzeczywiście by się tutaj przydało 6 pasów (7)

        więc chciałeś strollować, ale ci nie wyszło

        • 23 18

        • altenatywy są, ale nie takie jak byś chciał. Np SKM (6)

          działą znacznie szybciej miedzy miastami. Do tego 6 pasów nic nie da jak zjazdy mają ograniczona przepustowosc i nie beda poszerzane. Eh, znów chlopski rozum w natarciu, od rana

          • 17 24

          • Czekaj

            Daj 6 pasów na obwodnicy to za chwilę będą krzyczeć "3 pasy na zjazdach" itd dopóki nie zrobisz im bezkolizyjnej autostrady spod domu do pracy.

            • 19 10

          • chłopski rozum to masz w swojej makówce (1)

            obwodnica jest po to by nie jeździć przez centrum, ludzie jej używają głównie po to by ominąć miasto. Na całym świecie rozbudowuje się obwodnice, Paryż ma ich nawet kilka zbudowanych koncentrycznie. My Paryżem nie jesteśmy ale jeden pas więcej to minimum dla takiego miasta.

            • 23 7

            • Dodanie 1 pasa i pasa awaryjnego, którego teraz nie ma na obwodnicy

              to kompromisowe i rozwiązanie. Ten awaryjny mógłby być wykorzystywany do zjazdu w szczycie okolicach węzłów jak to jest w niektórych krajach.

              • 12 1

          • Mam autem jechać po torach kolejowych? (1)

            • 9 4

            • zadzrośniętyzfotelemgolfa4

              A kto Ci każe autem?

              • 4 8

          • 6 pasów przy tych zjazdach nie ma sensu jak piszesz

            ale 2+2 to wszystkie pasy (obwodnica + Sopot) jakie łaczą dwa centra aglomeracji czyli Gdańsk i Gdynię to nie jest normalna sytuacja nawet w krajach, które stawiają na zrównoważony transport. A do tego Gdynia to port.

            • 8 1

      • przebijam - 12 pasów z czego 6 dla białych suvów na kredyt (1)

        • 12 13

        • Idź sobie teraz pobiegać

          • 2 0

      • 3M się bardzo szybko rozwija i ściąga tysiące nowych mieszkańcow (1)

        jak tak dalej pójdzie to będą i po 4ry pasy potrzebne...

        niestety/stety nie wróci już wiejski klimat 3M sprzed 20-30 lat...

        • 0 1

        • a szkoda

          fajnie byl9

          • 1 0

    • buahhaha (5)

      3 pasy ruchu? moze od razu 6-7 jak w los angeles? musze cie uswiadomic ze obojetnie ile pasow nie zbudujesz to i tak w koncu sie zakorkuja.

      • 13 17

      • Korki będą na zjazdach (4)

        Oni nie kumają że jak zrobią 5 pasów na ZOT to i tak będą stali na Starogardzkiej, Świętokrzyskiej, AK, Słowackiego i Spacerowej.

        Nie wiem skąd to ograniczenie w logicznym myśleniu.

        • 17 11

        • Generalnie to całe to miasto nadaje się do całkowitego zaorania i wybudowania od nowa tak już jest spie*rzone.

          • 6 4

        • Nowobogaccy. (1)

          Dokładanie kolejnych pasów nie ma sensu. Na zachodzie gdzie jest więcej pasów na ekspreowkach itd. też są korki. Edukacja kierowców też sporo daje ale u nas to aby lewym wyprzedzić 5 samochodów i wciskać się na chama przed maskę i wtedy cały sznur zwalnia. Kilku takich i wszyscy stoja w korku.

          • 13 7

          • No bo trzeba cisnąć ile fabryka dała do końca

            I wpychać się na pełnej z lewego w zjazd

            • 8 1

        • Słaba edukacja, nie uczą w szkole logiki

          Do tego nie oszukujmy się znaczna część Polaków wykonuje proste manualne pracę, to dodatków nie rozwija intelektualnie. Ale takie proste zależności powinien widzieć nawet prosty dorosły czlowiek

          • 5 5

    • Modernizacja ZOP tylko po oddaniu do użytku obwodnicy Metropolitalnej, inaczej będzie paraliż całej aglomeracji. I szkoda, że rząd tak opóźnił powstanie OM.

      • 7 3

    • Ale mądrali się tutaj zlazło - domorosłych "urbanistów"... (2)

      ... co jak widzą postulat poszerzenia albo budowy jakiejś drogi to od razu lamentują, że nic nie rozumiesz, bo więcej dróg to więcej samochodów.
      W takim razie ci mądrale powinni postulować działania przeciwne, czyli zaoranie wszystkich dróg, co zapewne spowoduje rozwiązanie wszystkich problemów. I co najważniejsze - powinni zacząć od siebie, czyli sami powinni pozbyć się swoich samochodów i zawsze i wszędzie poruszać się wyłącznie pieszo/rowerem/KM.

      • 6 2

      • Pieknie powiedziane

        • 1 1

      • Mogłeś milczeć, a tak wypowiedziałeś się w internecie i już wiemy że jesteś głupim dzbanem

        • 1 0

  • Majaland na pewno pomoże w rozkorkowaniu :P

    • 9 7

  • całe planowanie przestrzenne każdej dowolnej gminy jest zupełnie złe, oparte tylko o to czego chce inwestor (2)

    to spowodowało gwałtowny wzrost ruchu samochodowego i tym samym przyzwyczajanie Polaków do podróżowania samochodem nawet przy najdrobnieszych potrzebach i wręcz zachciankach. No to się nie dziwmy, że ludzie jeżdżą samochodami.
    Problem w przekupstwie urzędników. To tutaj jest całe zło.

    • 14 5

    • o córo leśnika (1)

      nie wiesz o czym piszesz

      • 1 3

      • Oj chyba wie. widać gołym okiem.

        i rzeczywiścei chyba w każdej gminie takie cuda.

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane