- 1 Napad na bank czy głupi żart? (78 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (69 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (629 opinii)
- 4 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (292 opinie)
- 5 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (98 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (188 opinii)
Rekordowy wzrost ruchu na Obwodnicy Trójmiasta
Odcinek Obwodnicy Trójmiasta między węzłem Gdańsk Południe a Straszynem to jedna z kilku dróg krajowych, na której w ostatnich pięciu latach odnotowano największy wzrost ruchu. Średnio przejeżdża tamtędy o 84 proc. więcej pojazdów niż w 2015 r. - piszą drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w podsumowaniu Generalnego Pomiaru Ruchu.
Co ciekawe, pierwsze pozamiejskie badanie przeprowadzono już w 1926 r., a po II Wojnie Światowej pomiary ruchu drogowego w ograniczonym zakresie wznowiono w 1954 r.
Co wynika z najnowszych pomiarów?
Drogowcy dysponują już pierwszymi wynikami z tegorocznych badań. W porównaniu do 2015 r. średni dobowy ruch roczny (SDRR) na tzw. zamiejskiej sieci dróg krajowych wzrósł o 21 proc. i wynosi średnio 13,5 tys. pojazdów na dobę.
Łącznie pomiarem została objęta sieć dróg krajowych o długości 18,2 tys. km, na które złożyło się 2,2 tys. odcinków pomiarowych. W badaniu poza samochodami osobowymi rejestrowano także przejazd motocykli, dostawczaków, samochodów ciężarowych bez przyczep i z przyczepami (lub naczepami), autobusy i ciągniki rolnicze.
- Pomiar rozpoczął się w styczniu 2020 r., a wraz z pandemią wprowadziliśmy szereg działań zaradczych polegających m.in. na zmianie założonego harmonogramu prac i modyfikacji kalendarza Generalnego Pomiaru Ruchu. Ponadto, ze względu na charakter obliczanych parametrów ruchu wykorzystywanych do celów planistyczno-projektowych, niezbędne było zmodyfikowanie wzorów obliczeniowych tak, aby otrzymane parametry miały wartości poprawne ze względu na zastosowanie w wymienionych celach - informują autorzy raportu.
W obszernym opracowaniu - niestety w mało chlubnej kategorii - znalazła się także nasza Trasa S6. Obwodnica Trójmiasta jest bowiem jedną z sześciu tras, na której odnotowano największe wzrosty w stosunku do badania z 2015 r. Rekordowy wzrost odnotowano na odcinku między węzłem Gdańsk Południe a Straszynem, gdzie pomiary wskazały średnio 32 tys. pojazdów na dobę. To wzrost aż o 84 proc.
- Odnotowaliśmy duże różnice w obciążeniu sieci dróg krajowych w poszczególnych województwach. Największe obciążenie ruchem na drogach krajowych, wynoszące ponad 22 tys. poj./dobę, wystąpiło w województwie śląskim. Najmniejszym obciążeniem ruchu, poniżej 8 tys. poj./dobę, charakteryzowały się drogi krajowe w województwie warmińsko-mazurskim - informują drogowcy.
Na tym tle całkiem przyzwoicie wypada Pomorskie. Nasze województwo znalazło się na 6. miejscu ze średnią 15,2 tys. pojazdów na dobę.
Miejsca
Opinie (238) 4 zablokowane
-
2021-11-18 09:04
A paliwo takie drogie.
Jakoś na drogach tego nie widać. Wręcz jest odwrotnie.
- 11 2
-
2021-11-18 09:20
(1)
I dalej nie wprowadzono na obwodnicę autobusów, nie wiem jak można być tak upartym i zatwardziałym i tkwić w błędzie i się z niego nie wycofywać.
- 3 3
-
2021-11-18 13:15
Przy wiecznie zatkanej obwodnicy
Rozkład jazdy tych autobusów byłby czystą iluzją.
- 2 0
-
2021-11-18 09:31
CZEMU
w artykule brak konkretów, bo chyba DDKiA powinna juz dawno rozpocząć realizację poszerzenia obwodnicy trójmiejskiej i przebudowy oraz dobudowy węzłów zjazdowych! W końcu w paliwie każdy płaci krocie za utrzymanie i budowę dróg-o tym tez należy pamiętac, a to nie jedyne podatki z których jest budżet drogowców.
- 8 2
-
2021-11-18 09:37
Brakuje "prawdziwych" wariantów odpowiedzi w ankiecie (3)
"Nie odczuwam wzrostu ruchu na obwodnicy ale spada jej przepustowość przez spadek kultury i umiejętności kierowców".
Taki jest właśnie powód wzrostu korków na obwodnicy.
Ruch wcale nie jest za duży.
Za dużo jest oferm co wymuszają pierwszeństwo, skaczą między pasami jakby owsiki w tyłku mieli i nie potrafią zachowywać bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu - przez to są kolizje.
A to przez kolizje jest większość korków.- 10 4
-
2021-11-18 13:17
To oczywiście prawda
Ale natężenie ruchu w ostatnich latach też bardzo wzrosło - były przecież badania.
- 2 0
-
2021-11-18 18:20
jak masz w ciągu kilometra zwężenie z 4 do 2 pasów (lotnisko), to nie ma możliwości, żeby się nie korkowało przy takim natężeniu.
- 1 0
-
2021-11-19 11:22
Co ty za głupoty wypisujesz?
Jak to badziewie ma się nie korkować, kiedy wschodnia jezdnia nie ma w ogóle pasa awaryjnego, a zachodnia tak wąski, że i tak nic się tam nie mieści? Byle usterka pierwszego lepszego pojazdu i cała aglomeracja stoi. To nie jest normalne!
- 0 0
-
2021-11-18 09:49
Proszę o uwagę XD (1)
Nie ma co się dziwić, że porównując rok do roku obserwujemy wzrost o 20%.
Przypominam, że w zeszłym roku było więcej restrykcji, lockdown, praca zdalna. W tym roku na szczęście jest luźniej pod tym kątem co oznacza, że ludzie nie siedzą już tak w domach jak było w zeszłym roku.
Obwodnica jest nie wydolna i nie ma co się oszukiwać, problem będzie tylko narastał. To naturalne, że ludzie chcą i się przemieszczają, nie naturalne jest siedzenie w jednym miejscu.- 8 1
-
2021-11-18 09:58
Czytajmy ze zrozumieniem
W artykule jest wyraźnie napisane, że to wzrost w 2020 r. (skorygowano wskaźniki bo lockdown) a 2015.
- 0 1
-
2021-11-18 10:02
Wszystkie pięć to odcinki miejskie
Czyli tam gdzie si,e aktualni rozbudowują metropolie. To chyba nie jest zaskakujące?
- 2 0
-
2021-11-18 10:07
"W obszernym opracowaniu - niestety w mało chlubnej kategorii (...)" - dlaczego?
Dlaczego w mało chlubnej kategorii? Przecież wzrost liczby pojazdów na dobę może oznaczać wzrost gospodarki na poziomie województwa. Bardziej mnie smuci, że znaczący wzrost na północy Polski był tylko na jednej trasie...
- 6 0
-
2021-11-18 10:14
będzie więcej (6)
Centrum Gdańska jest coraz bardziej zakorkowane, więc coraz częściej lepiej jest przemieszczać się obwodnicą. Nie widzę niczego zaskakującego w tych danych, raczej należy się spodziewać, że wraz z dalszym wzrostem utrudnień poruszania się przez centrum, wzrośnie ruch na obwodnicy.
- 86 7
-
2021-11-18 12:47
więc to raczej dobre wiadomości (3)
czyli spowalnianie ruchu w centrach faktycznie skłania do jeżdżenia obwodnicą a nie przez miasto, im w mieście mniej samochodów tym lepiej, co z tym wzrostem ruchu na obwodnicy będzie dalej niech się martwi gddkia, to ich droga
- 4 11
-
2021-11-18 13:04
No raczej nie (1)
im w mieście mniej korków (a nie samochodów) tym lepiej, a te będą tylko większe bo urzędnicy celowo korkują miasto dodając nowe przejścia dla pieszych obok tuneli i zwężając drogi. Korki to też złe ustawienie świateł (inteligentna czerwona fala aka Tristar), zbyt duża liczba świateł, zła organizacja ruchu i przede wszystkim skrzyżowania kolizyjne.
- 10 4
-
2021-11-18 18:18
Pomyśl
A niby na Al. Zwycięstwa, głównej przelotówce trójmiasta mają wg ciebie zrobić ronda albo kopać tunele? Bez sensu.
- 1 3
-
2021-11-18 14:00
Ciekawe jak ma wyjechać poza Gdańsk, inaczej niż przez miasto,
mieszkaniec dolnego tarasu... Głównym problemem jest zbyt mała ilość zbiorczych dróg poprzecznie przecinających Gdańsk i łączących górny z dolnym tarasem. Słowackiego już od dawna niewydolna, o Kartuskiej czy Spacerowej nawet nie ma co wspominać.
Niestety, jeśli myśli się o zabudowie wielorodzinnej i biurowej na każdym skrawku terenu, sprowadzając nowych mieszkańców i pracowników, to trzeba myśleć też o infrastrukturze drogowej, a nie tylko polegać na tym, co zostało wybudowane w PRL.- 14 0
-
2021-11-18 17:28
84 procent to nic w porównaniu..
84 procent to nic w porównaniu ile wzrósł ruch na Chrobrego na odcinku Kościuszki-Hallera na wskutek i**otycznych decyzji rządzących (brak połączenia pomiędzy tunelem pod Wisłą a Hynka. Tu mamy wzrost rzędu kilkuset lub nawet w tysiącach procent.
- 4 0
-
2021-11-18 19:07
Należy zlikwidować obwodnicę
Taką mam koncepcję
- 1 0
-
2021-11-18 10:16
(1)
Bez trzeciego pasa na całej długości Obwodnicy Trójmiasto po prostu stanie! Już za kilka lat "ekspresówka" będzie nieprzejezdna.
- 6 2
-
2021-11-18 10:28
Trudno
Zaczniecie korzystać z komunikacji szynowej
- 0 4
-
2021-11-18 10:25
Nie do końca wiem co autor miał na myśli. Przecież obwodnica codziennie bije rekordy ruchu. Samochody niemal zderzak w zderzak! (1)
Ja nie mam innej drogo do pracy, chyba że przez miasto, dwa razy dłuższa trasa i też z rekordami ruchu, no chyba że czegoś nie zrozumiałem.
- 3 0
-
2021-11-19 11:31
Brak konkluzji
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.