• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy wzrost ruchu na Obwodnicy Trójmiasta

Maciej Korolczuk
18 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
W porównaniu do 2015 r. ruch na drogach krajowych wzrósł średnio o 21 proc. Na jednym z odcinków Obwodnicy Trójmiasta odnotowano wzrost aż o 84 proc. W porównaniu do 2015 r. ruch na drogach krajowych wzrósł średnio o 21 proc. Na jednym z odcinków Obwodnicy Trójmiasta odnotowano wzrost aż o 84 proc.

Odcinek Obwodnicy Trójmiasta między węzłem Gdańsk PołudnieMapkaStraszynemMapka to jedna z kilku dróg krajowych, na której w ostatnich pięciu latach odnotowano największy wzrost ruchu. Średnio przejeżdża tamtędy o 84 proc. więcej pojazdów niż w 2015 r. - piszą drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w podsumowaniu Generalnego Pomiaru Ruchu.



Czy odczuwasz wzrost ruchu na Obwodnicy Trójmiasta?

Generalny Pomiar Ruchu to cykliczne badanie przeprowadzane co pięć lat przez drogowców z GDDKiA. To podstawowe źródło informacji o ruchu na sieci dróg krajowych (autostradach, drogach ekspresowych i pozostałych), a pozyskiwane na ich podstawie dane służą ekspertom przy bieżącym zarządzaniu, utrzymaniu i planowaniu rozwoju sieci drogowej.

Co ciekawe, pierwsze pozamiejskie badanie przeprowadzono już w 1926 r., a po II Wojnie Światowej pomiary ruchu drogowego w ograniczonym zakresie wznowiono w 1954 r.

  • Z danych wynika, że tylko na ekspresówkach średni dobowy ruch był dwukrotnie większy niż na całej sieci dróg krajowych.
  • Średni dobowy ruch na drogach krajowych ze względu na kategorię pojazdu.

Co wynika z najnowszych pomiarów?



Drogowcy dysponują już pierwszymi wynikami z tegorocznych badań. W porównaniu do 2015 r. średni dobowy ruch roczny (SDRR) na tzw. zamiejskiej sieci dróg krajowych wzrósł o 21 proc. i wynosi średnio 13,5 tys. pojazdów na dobę.

Łącznie pomiarem została objęta sieć dróg krajowych o długości 18,2 tys. km, na które złożyło się 2,2 tys. odcinków pomiarowych. W badaniu poza samochodami osobowymi rejestrowano także przejazd motocykli, dostawczaków, samochodów ciężarowych bez przyczep i z przyczepami (lub naczepami), autobusy i ciągniki rolnicze.

- Pomiar rozpoczął się w styczniu 2020 r., a wraz z pandemią wprowadziliśmy szereg działań zaradczych polegających m.in. na zmianie założonego harmonogramu prac i modyfikacji kalendarza Generalnego Pomiaru Ruchu. Ponadto, ze względu na charakter obliczanych parametrów ruchu wykorzystywanych do celów planistyczno-projektowych, niezbędne było zmodyfikowanie wzorów obliczeniowych tak, aby otrzymane parametry miały wartości poprawne ze względu na zastosowanie w wymienionych celach - informują autorzy raportu.
Wśród tras, gdzie odnotowano największy wzrost ruchu, znalazła się także Obwodnica Trójmiasta. Wśród tras, gdzie odnotowano największy wzrost ruchu, znalazła się także Obwodnica Trójmiasta.
W obszernym opracowaniu - niestety w mało chlubnej kategorii - znalazła się także nasza Trasa S6. Obwodnica Trójmiasta jest bowiem jedną z sześciu tras, na której odnotowano największe wzrosty w stosunku do badania z 2015 r. Rekordowy wzrost odnotowano na odcinku między węzłem Gdańsk Południe a Straszynem, gdzie pomiary wskazały średnio 32 tys. pojazdów na dobę. To wzrost aż o 84 proc.

- Odnotowaliśmy duże różnice w obciążeniu sieci dróg krajowych w poszczególnych województwach. Największe obciążenie ruchem na drogach krajowych, wynoszące ponad 22 tys. poj./dobę, wystąpiło w województwie śląskim. Najmniejszym obciążeniem ruchu, poniżej 8 tys. poj./dobę, charakteryzowały się drogi krajowe w województwie warmińsko-mazurskim - informują drogowcy.
Na tym tle całkiem przyzwoicie wypada Pomorskie. Nasze województwo znalazło się na 6. miejscu ze średnią 15,2 tys. pojazdów na dobę.

  • Średni dobowy ruch roczny z rozbiciem na województwa. Pomorskie znalazło się na 6. miejscu.
  • Punkty pomiaru ruchu na pomorskich trasach.

Miejsca

Opinie (238) 4 zablokowane

  • A paliwo takie drogie.

    Jakoś na drogach tego nie widać. Wręcz jest odwrotnie.

    • 11 2

  • (1)

    I dalej nie wprowadzono na obwodnicę autobusów, nie wiem jak można być tak upartym i zatwardziałym i tkwić w błędzie i się z niego nie wycofywać.

    • 3 3

    • Przy wiecznie zatkanej obwodnicy

      Rozkład jazdy tych autobusów byłby czystą iluzją.

      • 2 0

  • CZEMU

    w artykule brak konkretów, bo chyba DDKiA powinna juz dawno rozpocząć realizację poszerzenia obwodnicy trójmiejskiej i przebudowy oraz dobudowy węzłów zjazdowych! W końcu w paliwie każdy płaci krocie za utrzymanie i budowę dróg-o tym tez należy pamiętac, a to nie jedyne podatki z których jest budżet drogowców.

    • 8 2

  • Brakuje "prawdziwych" wariantów odpowiedzi w ankiecie (3)

    "Nie odczuwam wzrostu ruchu na obwodnicy ale spada jej przepustowość przez spadek kultury i umiejętności kierowców".
    Taki jest właśnie powód wzrostu korków na obwodnicy.
    Ruch wcale nie jest za duży.
    Za dużo jest oferm co wymuszają pierwszeństwo, skaczą między pasami jakby owsiki w tyłku mieli i nie potrafią zachowywać bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu - przez to są kolizje.
    A to przez kolizje jest większość korków.

    • 10 4

    • To oczywiście prawda

      Ale natężenie ruchu w ostatnich latach też bardzo wzrosło - były przecież badania.

      • 2 0

    • jak masz w ciągu kilometra zwężenie z 4 do 2 pasów (lotnisko), to nie ma możliwości, żeby się nie korkowało przy takim natężeniu.

      • 1 0

    • Co ty za głupoty wypisujesz?

      Jak to badziewie ma się nie korkować, kiedy wschodnia jezdnia nie ma w ogóle pasa awaryjnego, a zachodnia tak wąski, że i tak nic się tam nie mieści? Byle usterka pierwszego lepszego pojazdu i cała aglomeracja stoi. To nie jest normalne!

      • 0 0

  • Proszę o uwagę XD (1)

    Nie ma co się dziwić, że porównując rok do roku obserwujemy wzrost o 20%.
    Przypominam, że w zeszłym roku było więcej restrykcji, lockdown, praca zdalna. W tym roku na szczęście jest luźniej pod tym kątem co oznacza, że ludzie nie siedzą już tak w domach jak było w zeszłym roku.
    Obwodnica jest nie wydolna i nie ma co się oszukiwać, problem będzie tylko narastał. To naturalne, że ludzie chcą i się przemieszczają, nie naturalne jest siedzenie w jednym miejscu.

    • 8 1

    • Czytajmy ze zrozumieniem

      W artykule jest wyraźnie napisane, że to wzrost w 2020 r. (skorygowano wskaźniki bo lockdown) a 2015.

      • 0 1

  • Wszystkie pięć to odcinki miejskie

    Czyli tam gdzie si,e aktualni rozbudowują metropolie. To chyba nie jest zaskakujące?

    • 2 0

  • "W obszernym opracowaniu - niestety w mało chlubnej kategorii (...)" - dlaczego?

    Dlaczego w mało chlubnej kategorii? Przecież wzrost liczby pojazdów na dobę może oznaczać wzrost gospodarki na poziomie województwa. Bardziej mnie smuci, że znaczący wzrost na północy Polski był tylko na jednej trasie...

    • 6 0

  • będzie więcej (6)

    Centrum Gdańska jest coraz bardziej zakorkowane, więc coraz częściej lepiej jest przemieszczać się obwodnicą. Nie widzę niczego zaskakującego w tych danych, raczej należy się spodziewać, że wraz z dalszym wzrostem utrudnień poruszania się przez centrum, wzrośnie ruch na obwodnicy.

    • 86 7

    • więc to raczej dobre wiadomości (3)

      czyli spowalnianie ruchu w centrach faktycznie skłania do jeżdżenia obwodnicą a nie przez miasto, im w mieście mniej samochodów tym lepiej, co z tym wzrostem ruchu na obwodnicy będzie dalej niech się martwi gddkia, to ich droga

      • 4 11

      • No raczej nie (1)

        im w mieście mniej korków (a nie samochodów) tym lepiej, a te będą tylko większe bo urzędnicy celowo korkują miasto dodając nowe przejścia dla pieszych obok tuneli i zwężając drogi. Korki to też złe ustawienie świateł (inteligentna czerwona fala aka Tristar), zbyt duża liczba świateł, zła organizacja ruchu i przede wszystkim skrzyżowania kolizyjne.

        • 10 4

        • Pomyśl

          A niby na Al. Zwycięstwa, głównej przelotówce trójmiasta mają wg ciebie zrobić ronda albo kopać tunele? Bez sensu.

          • 1 3

      • Ciekawe jak ma wyjechać poza Gdańsk, inaczej niż przez miasto,

        mieszkaniec dolnego tarasu... Głównym problemem jest zbyt mała ilość zbiorczych dróg poprzecznie przecinających Gdańsk i łączących górny z dolnym tarasem. Słowackiego już od dawna niewydolna, o Kartuskiej czy Spacerowej nawet nie ma co wspominać.

        Niestety, jeśli myśli się o zabudowie wielorodzinnej i biurowej na każdym skrawku terenu, sprowadzając nowych mieszkańców i pracowników, to trzeba myśleć też o infrastrukturze drogowej, a nie tylko polegać na tym, co zostało wybudowane w PRL.

        • 14 0

    • 84 procent to nic w porównaniu..

      84 procent to nic w porównaniu ile wzrósł ruch na Chrobrego na odcinku Kościuszki-Hallera na wskutek i**otycznych decyzji rządzących (brak połączenia pomiędzy tunelem pod Wisłą a Hynka. Tu mamy wzrost rzędu kilkuset lub nawet w tysiącach procent.

      • 4 0

    • Należy zlikwidować obwodnicę

      Taką mam koncepcję

      • 1 0

  • (1)

    Bez trzeciego pasa na całej długości Obwodnicy Trójmiasto po prostu stanie! Już za kilka lat "ekspresówka" będzie nieprzejezdna.

    • 6 2

    • Trudno

      Zaczniecie korzystać z komunikacji szynowej

      • 0 4

  • Nie do końca wiem co autor miał na myśli. Przecież obwodnica codziennie bije rekordy ruchu. Samochody niemal zderzak w zderzak! (1)

    Ja nie mam innej drogo do pracy, chyba że przez miasto, dwa razy dłuższa trasa i też z rekordami ruchu, no chyba że czegoś nie zrozumiałem.

    • 3 0

    • Brak konkluzji

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane