• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy wzrost ruchu na Obwodnicy Trójmiasta

Maciej Korolczuk
18 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
W porównaniu do 2015 r. ruch na drogach krajowych wzrósł średnio o 21 proc. Na jednym z odcinków Obwodnicy Trójmiasta odnotowano wzrost aż o 84 proc. W porównaniu do 2015 r. ruch na drogach krajowych wzrósł średnio o 21 proc. Na jednym z odcinków Obwodnicy Trójmiasta odnotowano wzrost aż o 84 proc.

Odcinek Obwodnicy Trójmiasta między węzłem Gdańsk PołudnieMapkaStraszynemMapka to jedna z kilku dróg krajowych, na której w ostatnich pięciu latach odnotowano największy wzrost ruchu. Średnio przejeżdża tamtędy o 84 proc. więcej pojazdów niż w 2015 r. - piszą drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w podsumowaniu Generalnego Pomiaru Ruchu.



Czy odczuwasz wzrost ruchu na Obwodnicy Trójmiasta?

Generalny Pomiar Ruchu to cykliczne badanie przeprowadzane co pięć lat przez drogowców z GDDKiA. To podstawowe źródło informacji o ruchu na sieci dróg krajowych (autostradach, drogach ekspresowych i pozostałych), a pozyskiwane na ich podstawie dane służą ekspertom przy bieżącym zarządzaniu, utrzymaniu i planowaniu rozwoju sieci drogowej.

Co ciekawe, pierwsze pozamiejskie badanie przeprowadzono już w 1926 r., a po II Wojnie Światowej pomiary ruchu drogowego w ograniczonym zakresie wznowiono w 1954 r.

  • Z danych wynika, że tylko na ekspresówkach średni dobowy ruch był dwukrotnie większy niż na całej sieci dróg krajowych.
  • Średni dobowy ruch na drogach krajowych ze względu na kategorię pojazdu.

Co wynika z najnowszych pomiarów?



Drogowcy dysponują już pierwszymi wynikami z tegorocznych badań. W porównaniu do 2015 r. średni dobowy ruch roczny (SDRR) na tzw. zamiejskiej sieci dróg krajowych wzrósł o 21 proc. i wynosi średnio 13,5 tys. pojazdów na dobę.

Łącznie pomiarem została objęta sieć dróg krajowych o długości 18,2 tys. km, na które złożyło się 2,2 tys. odcinków pomiarowych. W badaniu poza samochodami osobowymi rejestrowano także przejazd motocykli, dostawczaków, samochodów ciężarowych bez przyczep i z przyczepami (lub naczepami), autobusy i ciągniki rolnicze.

- Pomiar rozpoczął się w styczniu 2020 r., a wraz z pandemią wprowadziliśmy szereg działań zaradczych polegających m.in. na zmianie założonego harmonogramu prac i modyfikacji kalendarza Generalnego Pomiaru Ruchu. Ponadto, ze względu na charakter obliczanych parametrów ruchu wykorzystywanych do celów planistyczno-projektowych, niezbędne było zmodyfikowanie wzorów obliczeniowych tak, aby otrzymane parametry miały wartości poprawne ze względu na zastosowanie w wymienionych celach - informują autorzy raportu.
Wśród tras, gdzie odnotowano największy wzrost ruchu, znalazła się także Obwodnica Trójmiasta. Wśród tras, gdzie odnotowano największy wzrost ruchu, znalazła się także Obwodnica Trójmiasta.
W obszernym opracowaniu - niestety w mało chlubnej kategorii - znalazła się także nasza Trasa S6. Obwodnica Trójmiasta jest bowiem jedną z sześciu tras, na której odnotowano największe wzrosty w stosunku do badania z 2015 r. Rekordowy wzrost odnotowano na odcinku między węzłem Gdańsk Południe a Straszynem, gdzie pomiary wskazały średnio 32 tys. pojazdów na dobę. To wzrost aż o 84 proc.

- Odnotowaliśmy duże różnice w obciążeniu sieci dróg krajowych w poszczególnych województwach. Największe obciążenie ruchem na drogach krajowych, wynoszące ponad 22 tys. poj./dobę, wystąpiło w województwie śląskim. Najmniejszym obciążeniem ruchu, poniżej 8 tys. poj./dobę, charakteryzowały się drogi krajowe w województwie warmińsko-mazurskim - informują drogowcy.
Na tym tle całkiem przyzwoicie wypada Pomorskie. Nasze województwo znalazło się na 6. miejscu ze średnią 15,2 tys. pojazdów na dobę.

  • Średni dobowy ruch roczny z rozbiciem na województwa. Pomorskie znalazło się na 6. miejscu.
  • Punkty pomiaru ruchu na pomorskich trasach.

Miejsca

Opinie (238) 4 zablokowane

  • Niezbornosc (1)

    kierowcow oraz projektantow spotyka sie na tym odcinku.
    Pojazdy zjedzajace i wjezdzajace na obwodnice z/na S7 maja do dyspozycji tylko jedna nitke, ktora musza dzielic z ruchem na Straszyn.
    Dobudowanie drugie pasa zjazdowego z obwodnicy na S7 by czesciowo zredukowalo zator wsteczny tworzony przez niezbornosc kierowcow muszacych juz na kilometry wczesniej pchac sie na prawy pas, bo pozniej, ola boga, nie zdolaja zjechac

    • 16 1

    • Będzie całkowita przebudowa węzła Gdańsk Południe w związku z planowaną budową OMT

      • 0 0

  • Wygonili ludzi z komunikacji miejskiej, strasząc Covidem i prześladując maseczkami, to na efekty długo nie trzeba było czekać. (3)

    Każdy dla świętego spokoju woli jechać samochodem. Do tego bezmyślne rozlewanie się miast na peryferie i mamy to co mamy.

    • 25 7

    • Co ma komunikacja wewnątrz aglomeracji do ruchu na Obwodnicy?

      Może mnie oświecisz znafco?

      • 0 0

    • (1)

      Wygonili mnie z SKM do Sopotu to z nudów jeżdżę po obwodnicy. Ha, ha.

      • 3 5

      • Nie wiem co w tym śmiesznego?

        Znam już kilka osób które zrezygnowały z komunikacji miejskiej i jeżdżą obecnie samochodem bo mają dość tego cyrku. To wszystko przekłada się na ruch na drogach.

        • 6 1

  • Obowodnica Trójmiasta juz dawno nie jest droga ekspresowa tylko miejska. (6)

    • 77 4

    • (5)

      To może czas powrócić do skrzyżowań i sygnalizacji na tej drodze miejskiej?

      • 6 7

      • Jeszcze nie czas, ale taki nastąpi. (1)

        Prędzej czy później, obwodnica będzie taką samą drogą miejską, jak Grunwaldzka.

        • 1 0

        • Raczej średnicówką typu GP

          • 0 0

      • Nie. (2)

        Czas zbudować kolejne drogi ekspresowe, bo od lat 80-tych przybyło wiele nowych osiedli w tamtym rejonie, a obwodnicy nie poszerzono.

        • 8 3

        • (1)

          To był sarkazm.

          • 7 2

          • Tutaj tyle aktywistów w ciasnych gaciach że nie wiadomo było czy to sarkazm

            • 10 3

  • (3)

    Wjazd z Południowej na OT w kierunku Gdańsk/Gdynia powinien odbywać się dwoma pasami. Czas na rozbudowę.

    • 44 5

    • Te badania to dla gddkia zaden powód (2)

      do poszerzania obwodnicy. Zrobili badania i.... do szuflady bo kawka stygnie. Nawet jeśli choć jedna osoba pracująca tam posiada mózg i zaplanuję rozbudowę to czas jej wykonania bedzie tak długi, że w międzyczasie okaże się że trzeba jeszcze bardziej rozbudować.... takie to tępo ma gddkia.....żółw ich wyprzedza w działaniu i skuteczności....

      • 9 1

      • (1)

        Bo ten zjazd powinien być dwupasowy od początku, to jest błąd projektowy.

        • 12 0

        • Niby jak, skoro ZOT czyli obecna S6 jest dwupasmowa?

          Co z ruchem od strony A1? I tak wszyscy muszą się potem zmieścić na kierunku Gdynia.

          • 0 1

  • Wkrótce cena ropy skutecznie zmniejszy ten ruch. (15)

    I bardzo dobrze.

    • 19 57

    • (6)

      ceny ropy sa nizsze niz za Tuska a ceny na stacjach wyzsze niz za Tuska.

      • 21 1

      • uprzedzę tylko tych "błyskotliwych" którzy piszą żę (3)

        ropa była droższa ale ale dolar był tańszy. Sprawa jest taka że nie dolar jest drogi tylko złotówka tania. Tylko kto doprowadził do śmieciowej wartości złotówki i kto dowalił opłaty do cen paliwa. (opłaty a nie podatki, tak to ważne pis nie wprowadza ani nie podnosi podatków. To wszystko są opłaty) .

        • 10 0

        • Nie kłam. W TVP mówili że to wina Tuska (1)

          • 7 0

          • Amen!

            • 0 0

        • a komu potrzebny drogi pracownik?

          mamy tanio robić

          • 0 0

      • Bo za Tuska była zielona wyspa (1)

        a teraz jesteśmy w czarnej du.. . A to że tam jesteśmy to pół biedy . Gorzej że tam zaczynamy się urządzać.

        • 15 2

        • Kisielewski wiecznie żywy.

          • 5 1

    • Nie zmniejszy (6)

      za to ludzie będą mieli mniej pieniędzy na świadczone przez ciebie usługi, do tego koszty transportu = ceny produktów będą wyższe, więc znacząco spadnie ci jakość życia, nawet jeśli jeździsz rowerem.

      • 11 2

      • Zmniejszy, zmniejszy (5)

        i jestem gotów na to aby w tej kwestii spadła mi jakość życia , wzrośnie za to w innej , czystszym powietrzu a to już ma znaczenie jak jadę tym rowerem.

        • 3 8

        • Teraz tak mówisz (4)

          ale uspokoję ciebie - jakość powietrza nie wzrośnie, na co dowodem może być lockdown. Ruch zamarł, samochody nie jeździły, a jakość powietrza wcale nie wzrosła. Ale jak już lubisz jeździć tym rowerem przy zapachu perfum z Szadółek to sobie jeździj.

          • 10 3

          • Jakość powietrza nie wzrosła, bo najwięksi śmierdziele jeździli tak samo. (3)

            Wszystkie "firmowe" rozklekotane diesle, szczególnie budowlane itp, pomykały podczas lockdownu w najlepsze.

            • 4 8

            • Tak sobie to tłumacz (2)

              akurat auta flotowe są w miarę nowe, bo muszą być bezawaryjne i na gwarancji, więc muszą też spełniać najnowsze normy emisji spalin, i w ich przypadku raczej nie ma mowy o "rozklekotanych dieslach"

              • 7 4

              • Nie mówię o flotówkach, bo ludzie z korpo poszli pracować zdalnie. (1)

                Mówię o wszelkiej maści Januszexach z rozklekotanymi Passatami, Teczwórkami i innymi dwudziestoletnimi "wołami roboczymi".

                • 4 5

              • Zapłać więcej za roboczogodzinę to może se kupią nowsze auta które się rozpadną za dwa lata stare do lasu a nowe za 200 tys monet i tak będzie się napędzać ta ekoparanoja.

                • 3 2

    • Podatki i zakazy to jest to!

      • 5 1

  • Jeszcze wybudujmy Majaland i będziemy stać zamiast powoli jechać (6)

    A miasto zamiast natychmiast poprawiać i unowocześniać komunikację miejska, to bez refleksji wydaje pozwolenia na budowę dla inwestycji typu majaland, gdzie trzeba dojechać samochodem. Blokada całkowita obwodnicy i w konsekwencji Trojmiasta gotowa!

    • 98 34

    • Rower zostanie.

      • 0 0

    • Zakaz budowy parkingu (1)

      Na majaland! I po kłopocie! Tylko komunikacja - a najlepiej tylko dedykowana komunikacja!

      • 1 8

      • Wtedy będą parkować na poboczu obwodnicy.

        • 1 0

    • no tak, dziesiątki marketów różnego typu przy obwodnicy (1)

      ale na szczęście mają bardzo mało klientów więc jeśli tylko nie pobudujemy majalandu to w ogóle będzie na tej obwodnicy pustawo i tylko mieszkańcy takich wiosek jak osowa będą tam jeździć

      • 9 5

      • mały ruch w Osowie ???!!

        to trzeba przyjechać na węzeł Owczarnia przed 8:00 i zobaczyć jak samochody blokują obwodnice w kierunku Gdyni zjeżdżając na Osowę.

        • 1 1

    • majaland to będzie jak dobrze ułamek % ruchu

      na obwodnicy.

      Tysiące ludzi z całej Polski oraz z zagranicy które przyjeżdżają tutaj do pracy w nowych centrach biurowych robią różnicę a nie jakieś majalandy.

      • 10 1

  • Bo pato deweloperka to nie tylko Gdansk (4)

    Okolice straszyna, rotmanka, pruszcz.. Tu przeciez buduje sie tyle ze az strach. I sama obwodnica to jest pikus bo te same samochody ktore podniosły na niej ruch jada tez dalej w te waskie zjazdy hehe, co sie dzieje przy osiedlach to przerasta ujescisko sprzed kilku lat, ale co dziwnego jak chyba zaden deweloper nje dostal nigdy odmowy ze względu na brak drog dojazdowych. 5000 mieszkan jednopadmowa droga... Dadza rade postoja... Tu urzednicy tez sa do zmiany

    • 41 3

    • a na podstawie jakiego artykułu Ty o Geniuszu byś odmówił? (2)

      nie bo nie?

      • 0 5

      • Plan zagospodarowania??

        Cos ci to mowi?! Nie? To wroc laskawie do odrabiania lekcji

        • 1 0

      • bo nie ma infrastruktury?

        • 1 1

    • tak, bo nie wytyczają buspasów, żeby można było wygodnie ominąć koreczki...

      • 0 0

  • Aż tyle tysięcy słoików

    w naszym mieście? Nie wierzę!

    • 1 0

  • kiedy trzeci pas ?

    już dawno powinien być, ale za to niestety odpowiada rząd iGDDKiA

    • 2 2

  • będzie więcej (6)

    Centrum Gdańska jest coraz bardziej zakorkowane, więc coraz częściej lepiej jest przemieszczać się obwodnicą. Nie widzę niczego zaskakującego w tych danych, raczej należy się spodziewać, że wraz z dalszym wzrostem utrudnień poruszania się przez centrum, wzrośnie ruch na obwodnicy.

    • 86 7

    • Należy zlikwidować obwodnicę

      Taką mam koncepcję

      • 1 0

    • więc to raczej dobre wiadomości (3)

      czyli spowalnianie ruchu w centrach faktycznie skłania do jeżdżenia obwodnicą a nie przez miasto, im w mieście mniej samochodów tym lepiej, co z tym wzrostem ruchu na obwodnicy będzie dalej niech się martwi gddkia, to ich droga

      • 4 11

      • No raczej nie (1)

        im w mieście mniej korków (a nie samochodów) tym lepiej, a te będą tylko większe bo urzędnicy celowo korkują miasto dodając nowe przejścia dla pieszych obok tuneli i zwężając drogi. Korki to też złe ustawienie świateł (inteligentna czerwona fala aka Tristar), zbyt duża liczba świateł, zła organizacja ruchu i przede wszystkim skrzyżowania kolizyjne.

        • 10 4

        • Pomyśl

          A niby na Al. Zwycięstwa, głównej przelotówce trójmiasta mają wg ciebie zrobić ronda albo kopać tunele? Bez sensu.

          • 1 3

      • Ciekawe jak ma wyjechać poza Gdańsk, inaczej niż przez miasto,

        mieszkaniec dolnego tarasu... Głównym problemem jest zbyt mała ilość zbiorczych dróg poprzecznie przecinających Gdańsk i łączących górny z dolnym tarasem. Słowackiego już od dawna niewydolna, o Kartuskiej czy Spacerowej nawet nie ma co wspominać.

        Niestety, jeśli myśli się o zabudowie wielorodzinnej i biurowej na każdym skrawku terenu, sprowadzając nowych mieszkańców i pracowników, to trzeba myśleć też o infrastrukturze drogowej, a nie tylko polegać na tym, co zostało wybudowane w PRL.

        • 14 0

    • 84 procent to nic w porównaniu..

      84 procent to nic w porównaniu ile wzrósł ruch na Chrobrego na odcinku Kościuszki-Hallera na wskutek i**otycznych decyzji rządzących (brak połączenia pomiędzy tunelem pod Wisłą a Hynka. Tu mamy wzrost rzędu kilkuset lub nawet w tysiącach procent.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane