• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Trójmiasta trzecią najmniej bezpieczną ekspresówką w Polsce

Maciej Naskręt
26 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach. Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach.

Od początku 2017 r. średnio na każdym kilometrze obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska dochodziło do 40 wypadków i kolizji, które przynajmniej raz na trzy dni powodowały poważny paraliż drogi. To plasuje obwodnicę na trzecim miejscu wśród ekspresówek z największą liczbą "zdarzeń drogowych" w Polsce.



Co należy zrobić, by poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?

Operatorzy aplikacji Yanosik postanowili sprawdzić, jakie drogi w Polsce są najmniej bezpieczne. Wzięli pod uwagę statystyki zdarzeń, zgłaszanych przez użytkowników systemu od 1 stycznia do 10 grudnia 2017 roku.

- Uwzględniając częstotliwość występowania wypadków na drogach, stworzyliśmy mapy najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce - mówi Julia Rachwalska, administrator systemu Yanosik.
Wśród wszystkich dróg ekspresowych na terenie Polski wytypowanych zostało 10, które odznaczały się największą liczbą wypadków w przeliczeniu na 1 km drogi. Na wspomnianych mapach jest też obwodnica Trójmiasta. Od początku 2017 r. średnio na każdym jej kilometrze dochodziło do 40 wypadków i kolizji. Oznacza to, że skoro obwodnica ma 38 km, to codziennie dochodziło tam do około czterech zdarzeń drogowych.

Jak wyliczono ten wynik?

System Yanosik umożliwia wysyłanie i odbieranie różnego rodzaju ostrzeżeń (zdecydowanie najczęściej są to ostrzeżenia przed patrolami policji) przez kierowców, w tym również zgłoszeń o kolizjach i wypadkach. Ich autentyczność weryfikowana jest przez kolejnych kierowców przejeżdżających przez dane miejsce, poprzez zatwierdzenie lub odrzucenie wcześniej dodanego komunikatu. W ten sposób system jest w stanie określić lokalizacje, w jakich najczęściej dochodzi do wypadków.

Dodajmy, że najczęściej do kolizji dochodziło na drodze S86 łączącej Katowice i Sosnowiec. Na drugim miejscu uplasowała się droga ekspresowa S2 w okolicach Warszawy.

Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl

Powiadomienie na telefon o utrudnieniach na obwodnicy



Od ponad dwóch lat użytkownikom aplikacji Trojmiasto.pl dziennikarze wysyłają istotne informacje ostrzegające o korkach, wypadkach i kolizjach, także na obwodnicy Trójmiasta.

Od początku tego roku do 19 grudnia wysłaliśmy 99 powiadomień o poważnych utrudnieniach na obwodnicy. To oznacza, że średnio co trzy dni mamy do czynienia z paraliżem lokalnej ekspresówki.

O tym, jak pobrać aplikację Trojmiasto.pl możecie przeczytać na specjalnie przygotowanej stronie.

Opinie (410) 7 zablokowanych

  • ach ci kierowcy

    Moim zdaniem na pewno sprawniej by się jeździło po obwodnicy jak co nie którzy by zrozumieli że jedzie się z prędkością 100km/h a nie 80km/h lub mniej, gdyby nie zwalniali do 50km/h na obwodnicy zamiast na zjazdach do tego przeznaczonych, gdyby swoimi ferrari które nie mają wytaczającej ilości kucyków nie zaczęli wyprzedzać pod górkę lewym pasem z prędkością 90km/h i gdyby jak już wyprzedzi ktoś z zawrotną prędkością 90km/h łaskawie zjeżdżali z lewego pasa. Zasada prosta lewy pas tylko do wyprzedzania, to nie kółko różańcowe nie trzeba siedzieć do jego końca.

    • 2 1

  • wystarczy zainstalować odcinkowy pomiar prędkości

    a problem sam się rozwiąże.

    • 1 1

  • Tablice

    przypominające kierowcom o tym, że posiadają lusterka i należy w nie patrzeć...
    I jeszcze może że dwa ronda i kilka progów zwalniających

    • 1 1

  • Tablice

    przypominające kierowcom o tym, że posiadają lusterka i należy w nie patrzeć...

    • 1 1

  • musi być trzeci pas! (72)

    • 403 135

    • Niech juz zrobia cztery za jednym razem. (43)

      • 91 10

      • (41)

        Droga redakcjo.
        Dlaczego w ankiecie nie ma wzmianki o skrupulatnych, dokładnych i RZETELNYCH przeglądach technicznych pojazdów? Co drugi mijany GKA/GWE świeci mi w oczy reflektorami :) Jeśli nie umieją 'naprawić' takiej pierdoły, to strach bać się o wszystko inne.

        Dużo jest miejsc w Polsce gdzie występują warsztaty marki Janusz & Janusz, ale NIGDZIE nie ma takiego ich natłoku jak w Zjednoczonych Emiratach Kaszubskich i prowincji wejherowskiej.

        TO jest prawdziwy problem. Te auta nie są po prostu sprawne technicznie.

        Ps. do idiotów dających łapkę na "dodatkowy pas" ;) W łeb się puknijcie.

        • 85 63

        • (32)

          Bujdy. Stan aut to mniej niż 10% przyczyn wypadków. Największy problem to sami kierowcy. Ruch na obwodnicy jest ogromy 80tys pojazdów na dobę. Tutaj bardzo ujawniają się błędy i ogólny charakter kierowców, no bo jest przecież ciaśniej, mniej czasu a prędkości nie małe. Kiedyś ktoś pisał, że ruch na drodze to wycinek społeczeństwa: tępe utrzymanki ze szminką w łapie, przedstawiciele handlowi z smartfonami w rękach czy ekipy budowlane w dymiących T4. Lizingowe auto choć nowe i ze świetnymi hamulcami i oponami nie ma w pakiecie paszportu na zap****lanie lewym pasem i miganie długimi +140km/h. A niech mi tylko ktoś powie, że nie wdział nowej bety, skody czy toyoty, która mu siedzi na d*pie 5cm. Z tego rodzi się agresja u obu stron i mimo, że trzeźwo oceniając sytuację w domu każdy by odpuścił to nawet mi włącza się coś w stylu a CI pokaże buraku i zaczyna się albo ostra jazda albo jakieś hamowania i próba nerwów.

          • 122 7

          • (29)

            "Stan aut to mniej niż 10% przyczyn wypadków."
            Źródło?
            Jak niby sprawnym autem chcesz doprowadzić do wypadku na PROSTEJ DRODZE!? Z konia spadłeś?

            Stan aut to więcej jak 90% przyczyn wypadków na obwodnicy.

            "mi włącza się coś w stylu a CI pokaże buraku"
            Pozostałe 10% jak widać to durnie jak Ty "pokazujący co to nie ty"...

            Jednak trochę racji masz, bo takiemu durniowi to lepiej mignąć długimi niż jechać 5cm za nim, jeszcze dureń zahamuje a nie mając kamery nie udowodni się, że dureń nie miał powodu hamować i tym samym stworzył zagrożenie na drodze.

            • 5 86

            • Bardzo łatwo (5)

              Jak siedzisz na ogonie przy 120 km/h, to nawet hamulce z vibranium albo adamantium nie pomogą :-) Stan techniczny nie ma tak wiele do rzeczy, co brak wyobraźni kierowców

              • 11 0

              • (4)

                Głupi jakiś jesteś czy co?
                Wystarczy, że masz lepsze hamulce i opony od tego co jedzie przed Tobą. W moim np. przypadku od 95% użytkowników dróg :D Ale ja "na ogonie" nie siedzę.

                • 0 5

              • (2)

                Opony możesz i mieć lepsze, ale takie są prawa fizyki, że jeśli on wdepnie w hamulec Ty już jesteś do tyłu 1sekundę. Policz sobie teraz ile Twoje auto pokonuje drogi w tę jedną sekundę! Aha 1s to czas przysłowiowego "olimpijczyka", a zwykły Nowak jaki ma refleks?

                • 8 1

              • (1)

                Co z tego że jest do przodu o 0.38s (bo taki mam refleks - przynajmniej tak mi pokazuje komputer :) ) skoro jego płyn hamulcowy leci na ulicę zamiast dociskać klocki? :D :D :D

                Ponad to czytamy ze zrozumieniem: pisałem, że nie siedzę nikomu na ogonie. Czytamy ze zrozumieniem vol2: to janusze z niesprawnymi autami siedzą na ogonie - lub nie na ogonie, ale za blisko biorąc pod uwagę stan techniczny ich aut.

                • 1 5

              • Dwie bzdury

                Pierwsza - więcej widzę na ogonie furiatów w błyszczących limuzynach, niż starych trupów

                Druga - lecący przy próbie hamowania płyn zapewnia opróżnienie zbiornika w bardzo krótkim czasie, a w efekcie - wszelką niemożność hamowania, nie tylko przy siedzeniu na ogonie.

                A na deser: czas reakcji 0.38 sek przy 120 km/h to 12 metrów. Wiem, nie jeździsz na ogonie. Ale nawet jeśli inni mają tak wspaniale szybki czas reakcji, jak Ty, to nawet ze sprawnymi hamulcami zaczynają reagować już siedząc w zderzaku.

                • 2 0

              • A o czasie reakcji słyszałeś?

                Nie, tak myślałem.

                • 6 0

            • Pytanie: (10)

              Jaka jest maksymalna dopuszczana prędkość na drodze ekspresowej, baranie ciężki ?

              • 9 0

              • (9)

                W jakim kraju?

                U nas jest chyba... 120 dla osobówek?

                Na autostradzie 140, a niemczech nie ma limitu - a tam jest mniej wypadków. Jak więc wyjaśnisz różnicę w ilości wypadków? :)))))))
                Uprzedzam idiotyczną odpowiedź: Nie. Odsetek debili w społeczeństwie jest ten sam mniej więcej na całym globie, to nie ma znaczenia.

                U nich np. za skręcenie licznika idzie się DO WIĘZIENIA!!!
                U nas - nic się w tym kierunku nie dzieje.

                Dlatego na niemieckich portalach aukcyjnych auta z 500 tys. przebiegu kosztują dokładnie tyle samo co u nas na allegro płacisz za dokładnie takie same auto ale ze 180 tys przebiegu ;)))
                To te same samochody, cena (po przeliczeniu waluty) jest ta sama.
                Ale januszki kupują szroty, bo przecież 180 tys. dobre auto :DDD

                A potem płacz, że wymiana wahaczy 3000zł :D
                3200zł w 15-letnim fordzie :) O wspomnianej wyżej 'becie' nie wspominam :D
                No to nie wymienia, niech sobie stuka :)))))
                Spróbuj takim autem wyhamować ze 140 do zera ;)))))))

                No ale takim jak Ty się nie wytłumaczy....

                • 13 11

              • (2)

                Kultura baranie i przestrzeganie przepisów, np. zachowanie odleglosci od pojazdu poprzedzajacego. To nas m.in. różni od Niemcow.

                • 12 3

              • (1)

                ''Kultura baranie'' widząc co piszesz widzę u ciebie jej brak !@#$%

                • 1 3

              • Masz rację. Obraziłem zwierzęta, tj. barany.

                • 1 1

              • (2)

                Progi zwalniające zróbmy na obwodnicy i strefę 30.

                Przecież w gdańsku głównym nie ma stłuczek ani wypadków :)))))))))

                Na Hallera np. jest świetny przykład strefy 30, gdzie ludzie fruwają jak manekiny przy testach zderzeniowych :D :D :D

                No ale jak ktoś ma up****ne reflektory i/lub światła z nich zero + wydłużona droga hamowania przez stan tech. auta + brak wyobraźni no i ludzie lądują w szpitalu/kostnicy.

                Progi zwalniające nie pomogły.
                Strefa 30 nie pomogła.
                Kamery i monitoring też nie pomogły.

                Co więc zostało?

                Moim zdaniem tylko KOSMICZNE kary finansowe dla tych wszystkich Januszy.
                Dodatkowo zakaz wykonywania zawodu dla diagnosty który taki pojazd wypuścił na drogę.

                Podobno policja w tym roku się wzięła za tych co mają źle ustawione światła ;)
                No ale reflektor OE 1500zł do 10 letniego auta więc kupię połamanego anglika z doświetlaniem "lewego pobocza" (w naszych warunkach = światło prosto na pysk kierowców jadących z naprzeciwka :D )

                Ale typowy janusz nawet o tym nie wie!!!
                Dowie się dopiero, jak kogoś zabije :D

                Dorzućmy do tego 5-6-letnie opony, brak ustawionej zbieżności - bo to przecież kolejne wydatki, brak prostych felg (na polskich drogach te dwie ostatnie rzeczy na bank występują w większości starszych aut)... mógłbym tak wymieniać jeszcze długo...

                To jest - tak jak pisaliście - wina Januszy, ich głupoty.

                Ale nie głupoty-brawury. Tylko głupoty-oszczędzania na bezpieczeńśtwie. I głupoty-posiadania samochodów na których utrzymanie ich nie stać.

                • 8 11

              • (1)

                W Niemczech w wypadkach drogowych jest 40 zgonów na 1mln mieszkańców.
                U nas 2x tyle.

                U nich nie ma limitu prędkości i jest DUŻO więcej autostrad niż u nas.

                To tylko potwierdzenie moich słów.

                • 5 4

              • Srutututu niemieckie autostrady znasz tylko z opowiadań. Limity prędkości obowiązują na większości odcinków, tylko w niektórych miejscach są zniesione. Stan autostrad też pozostawia wiele do życzenia, stąd wiele odcinków jest remontowanych. Wiesz dlaczego nie ma tam tylu wypadków? Bo jeden drugiemu nie siedzi 2m za zderzakiem, jak nie ma warunków na hamowanie to utrzymuje się odpowiednią odległość! Ktoś pisał o nieuzasadnionym hamowaniu. Ty jako kierowca masz obowiązek utrzymać taki odstęp abyś wyhamował w każdej sytuacji! Proste? Potem taki jedne dureń z drugim się sprzeczają, a ludzie godzinami w korku tkwią w drodze do domu. Albo idiotyczne zwalnianie do 20km/h bo ktoś na pasie awaryjnym oczekuje na pomoc drogową! Jeździć się nauczcie BARANY!

                • 14 0

              • g*wno wiesz, a piszesz

                Niemcy to ty tylko w tv chyba widziałeś... pojedź sobie i zobacz jaki tam jest dramat na drogach. Korki po 15km, codziennie karambole. Kierowcy bojaźliwi, którzy nie potrafią włączyć się do ruchu na autostradzie. Jednym słowem koszmar!

                • 3 2

              • Brak ograniczenia (1)

                prędkości w Niemczech jest tylko na niektórych odcinkach, a jeśli w Niemczech autostrada przechodzi przez de facto teren zabudowany i jest tak zatłoczona jak S6 to bez gadania jest ograniczenie do 70 kmh

                • 5 4

              • "na niektórych odcinkach"

                nom, tylko te "niektóre odcinki" stanowią większość dróg pozamiastowych w Niemczech :D

                • 3 3

            • mogę hamować i jechać zgodnie z warunkami i to ty przeebiesz ...

              • 1 0

            • (3)

              Ponadto JAKAKOLWIEK (nie tylko nowa) 'beta' nawet w benzynie śmignie Twojego matiza od 120-160 zanim zamrugasz ze zdziwienia.

              • 2 45

              • (2)

                A może mały eksperyment?

                Pojedziemy do jakiegokolwiek ASO i sprawdzimy stany aut mojego i Twojego :) Myślisz, że zużyte amortyzatory i chociażby gumy stabilizatorów, których taki Janusz jak Ty na pewno nie wymienia bo "100zł to wielki majontek" nie mają wpływu na drogę hamowania?!

                BUAHAHAHAHHA!

                A zanim jakiś inny janusz skomentuje, zastanów się cebulaczku, jaką siłę hamowania ma koło które nie jest skutecznie dociskane do podłoża :)))

                Miga Ci kontrolka ABS? Pewnie rozłączasz akumulator, prawda?
                Bo wtedy na jakiś czas "samo się naprawia" ;)))

                Prawda jest taka, że wypadki są przez stan techniczny aut.
                Co de facto świadczy o głupocie właścicieli - więc pośrednio miałeś rację.

                W Twoim interesie, kolego jeden z drugim, nie jest to, żeby przejść przegląd techniczny, tylko żeby mieć sprawne auto w którym nie zginiesz Ty ani Twoja rodzina, a nie daj boże osoby postronne - bo jak przywalisz w drzewo, to dla mnie bomba, jestem za selekcją naturalną.

                • 12 33

              • fgb

                moc hamulców i docisk kół nie ma kompletnie znaczenia jak jeden samochód jedzie w odległości 50 cm od poprzedzającego i to z predkosciami 130-140 na dozwolonych 100.

                • 11 3

              • tylko jak ktoś ma samochód niesprawny to podejrzewam, że jest tego świadomy i jeździ z większą rozwagą, a nie jak leasingowy ćwok któremu się wydaje, że ma nowy samochód to zawsze wyhamuje.
                To samo tyczy się zimówek jak ktoś ma letnie to raczej szybko nie jeździ bo się ślizga, a wszyscy na zimówkach czują się pewnie i wtedy przekraczają prędkość.

                • 14 6

            • (6)

              Proszę np. 2012r.:

              Według danych Policji tylko w 2012 roku stan techniczny pojazdów był przyczyną 55 wypadków drogowych w których zginęło 6 osób, a 66 zostało rannych.

              55wypadków to DUŻO mniej niż 10%. Pozdro.

              • 19 2

              • No dureń, tak jak mówiłem.... (5)

                To są policyjne statystyki, a mowa w nich o wypadkach spowodowanych przez auta ZUPEŁNIE bez przeglądu ;)

                A nie o złym stanie technicznym z WAŻNYM przeglądem tych aut.

                "Według danych policji w 2014 roku jedynie kilkadziesiąt wypadków z ponad 34 tysięcy spowodowanych było niesprawnością techniczną samochodów. Eksperci nie mają jednak wątpliwości, że polskie statystyki zaniżają rzeczywistą liczbę wypadków, do których doszło ze względu na zły stan techniczny aut. Potwierdza to także raport Najwyższej Izby Kontroli, który informuje, że stacje kontroli pojazdów nadzorowane są nieprawidłowo, a wiele aut w ogóle nie powinno wyjeżdżać na drogi."

                Znaczna WIĘKSZOŚĆ* wypadków na obwodnicy, w ogóle na drogach szybkiego ruchu i autostradach jest przez zły stan techniczny aut.

                Co do tego, natomiast, jak naprawiane są auta w okolicach przy-
                -gdańskich najróżniejszych rybackich i nie tylko WIOSEK nikt chyba nie ma wątpliwości.

                *) te 90% wyżej podałem tylko dla kontrastu z 10% niepopartym żadnymi dowodami - tak tylko mówię, gdyby ktoś do łba miał za daleko i nie załapał :)

                • 7 16

              • (2)

                Zresztą sam udowadniasz ile frustracji i agresji drzemie w ludziach. Każdy z Nas dzierży w rękach pocisk o masie 1,5t, który może mknąć ponad 200km/h. Jeśli tutaj w necie wyzywasz mnie od durni to to samo robisz na drodze. Agresja rodzi agresję i tak zamyka się błędne koło. Każdy chce być pierwszy, lepszy, mądrzejszy, każdemu się śpieszy. Mnie też. Ale to nie wina aut tylko ludzi nas samych...

                • 31 2

              • (1)

                Na drodze, szanowny kolego, to mam pałkę teleskopową i gaz :)
                Właśnie z uwagi na tych wszystkich w/w durni, co to np. blokują lewy pas albo co gorsza np. hamują bez powodu przed tirami :))))

                Jeżdżę zgodnie z przepisami w obszarze zabudowanym.

                A to, że ktoś odrzuca niepodważalne fakty byle tylko nie przyznać się do błędu to już nie mój problem. Niektórzy by zignorowali fakty nawet gdyby te ostatnie stały obok i kopały ich po twarzy...

                • 4 23

              • Palka to ty jestes.

                • 16 0

              • Człowieku wyluzuj bo ci żyłka pęknie, dureń to ty jesteś pisząc takie komentarze

                • 13 0

              • I akurat ten stan tragiczny stan polskiej motoryzacji ujawnia się na S6 w Gdańsku? To, że statystyki są zaniżone wie nawet przedszkolak. Gdyby faktycznie stan aut miał znaczenie to mimo zaniżenia mocniej było by to widać w statystykach.

                • 8 3

          • I to jest właśnie 100% opis stanu faktycznego

            • 2 1

          • Ww

            To zjedz z lewego skoro tam jestes

            • 3 4

        • Aradaszu

          Ochlon chlopie troche...
          Na dzien dzisiejszy w Polsce sporo aut juz jezdzi w calkiem dobrym stanie technicznym.
          Jesli ktos wie ze ze ma powybijane tuleje czy luzy na fajerze to nie zap..dala 140-150zloty..watpie
          Problemem jest jakosc wyszkolenia kierowcow w poczatkowej fazie,czyt,-kultura jazdy.
          Nastepnie nie przestrzeganie przepisow . Wielu mistrzow lewego prostego jest poprostu buractwem .Pojecie kultura nie wystepuje u nich a dlugie swiatla powinni miec odlaczone.Ci sami ludzie nie potrafia tak naprawde spokojnie jezdzic.
          Obwodowa tak naprade juz dawno przestala byc "expresowka"
          Ktos kto miga tam na lewym dlugimi w warunkach gdzie jest scisk jest poprostu burakiem do etej potegi.
          A gdzies na trzecim miejscu postawil bym stan techniczny aut.
          Reasumujac,obwodowa powinna byc wyposazona w aktywne wyswietlacze predkosci tak aby mozna bylo regulowac ruchem

          • 3 1

        • tendencyjna opinia (1)

          Mam 2 nowe auta, roczne i 2-letnie, i na pewno sa w lepszym stanie, niz Twoje Aradash, wiec stan techniczny nie zalezy o tablic, tylko od wlasciciela!

          • 1 2

          • Gratulujemy dobrobytu i choć brzydko to napisane z takim podziałem na lepszych i gorszych to niestety trzeba się zgodzić że generalna większość mieszkańców piza aglomeracja trójmiejska to ludzie mniej zamożni, a co za tym idzie ze starszymi samochodami

            • 0 1

        • (1)

          proszę jaki światowiec się odezwał. ty buraku ze wsi Gdańsk, Gdynia czy Sopot. Ja mieszkam w Londynie i takie smiecie Januszowe z Polski to moga buty czyścić tymi swoimi samochodzikami za 100 tyś, nie wiem czy taki masz kmiocie , pewnie nie, wiec januszku polskich dróg,dorabiaj się ipozostań w swoim kraiku nędzy i rozpaczy.

          • 0 9

          • Przeczytalem tylko: ja mieszkam w Londynie ale pochodzę z Weja dlatego tak mnie to rusza. ;)

            • 3 0

        • (1)

          Raczej te dwa wąskie pasy bez poboczy są głównym powodem wypadków. Ta obwodnica daje zero tolerancji na błędy kierowcy.
          Znam szosy w całej Europie. Obwodnica na całej długości wywołuje uczucie podobne do jazdy przez zwężenia wzdłuż przebudowy na autostradach.

          • 2 1

          • a co, poboczem chce jeździć? niech się nauczy prowadzić w głową i wtedy na drogi wyjeżdża

            jest jak jest, trzeba dostosować prędkości i odległości i zacisnąć zęby i jechać, jak jest ciasno.

            • 2 1

        • To samo dotyczy GA i GD. Tryliard takich samych przykladow.

          • 6 2

      • Tak jest! Trzeci pas!

        I wysuniemy się na prowadzenie! Nie pozwólmy, żeby nas wyprzedzała Warszafka czy inny Sosnowiec!

        • 16 6

    • trzeci pas do trzeciego świata

      • 1 0

    • Przydałby się. (10)

      Przydałaby się także większa kultura jazdy wśród kierowców na obwodnicy. Irytujący są osobnicy, którzy siedzą mi dosłownie na zderzaku na lewym pasie przy prędkości 120 km/h i większej. Domyślam się, że niektórzy z nich mają aktywny tempomat, który za nich pomyśli i zahamuje, gdy ja zwolnię. Mam nadzieję, że też domyślają się tego, iż osoby jadące za nimi niekoniecznie są w takie bajery wyposażeni.

      • 83 9

      • Nie tylko kultura (4)

        Problem w tym, że niewielu kierowców wie, że "lewe pasy" to pasy o przeciwnym kierunku ruchu. Na drodze wielopasmowej z kilkoma pasami w tym samym kierunku pas wewnętrzny (skrajny z lewej) jest w dalszym ciągu pasem "prawym". Na drogach wielopasmowych nie istnieje "wyprzedzanie", tylko zmiana pasa ruchu. Bywa, że analfabeta drogowy pcha się na zderzak samochodu jadącego 120/godz. pasem wewnętrznym (skrajnym z lewej strony), świeci długimi, trąbi, puka się w czoło. mając jednocześnie zupełnie pusty pas zewnętrzny (z prawej strony). Myśli, że ma prawy wyprzedzać tylko z lewej strony, a to nie to samo, co wyprzedzanie "lewym pasem" (czyli "pod prąd")! W sieci krąży uproszczona zbitka kilku przepisów plączących zasady ruchu dotyczące różnych rodzajów dróg, wpędzając niedouczonych kierowców w kłopoty i nieszczęścia przy próbie zatosowania się do zasad tego knota pseudoprawnego.

        • 6 45

        • Janusz kierownicy (3)

          Januszu oddaj czym prędzej prawo jazdy (o ile coś takiego w ogóle masz)!!

          • 24 6

          • Można (2)

            Na drodze dwupasmowej można wyprzedzać z prawej strony, aczkolwiek taki manewr jest bardzo ryzykowny i niebezpieczny. Szczególnie nie polecam na obwodnicy Gdańska. Ale wg kodeksu drogowego MOŻNA.

            • 11 3

            • oczywiście, że można (1)

              wystarczy poczytać przepisy, a jak ktoś nie chce- interpretacje- wszyscy z wyjątkiem wszystkowiedzących januszy wiedzą, że można.

              za to cała reszta wypowiedzi 'obwodnika' to bełkot. i ewentualnie próba dostosowania przepisów do własnego 'widzi mi się', ale nie sądzę. po prostu bełkot.

              • 12 1

              • to jak sens używania lewego kierunkowskazu na jednopasmowym rondzie janusze kierownicy

                • 1 1

      • Wroc do szkoly (2)

        To zjedz debilu na prawy pas. Lewy jest do wyprzedzania. Jazda z maksymalną dozwonlona nie uprawnia do jazdy ciaglej lewym pasem

        • 8 24

        • jeśli na prawym jadą wolniej

          to tak, uprawnia. a nawet z niższą. problemem są ci, którzy nie zjeżdżają, gdy mają odstęp między tirami 400+ metrów. ale mniejszym, niż ci, co siedzą na zderzakach, bo można ich po prostu z prawej wyprzedzić.

          • 7 4

        • Jesteś tępym idiotą. Inaczej nie można Ciebie nazwać, przykro mi.

          I mam nadzieję, że jak najszybciej rozbijesz się na drzewie. Drzewa tylko szkoda.

          • 13 2

      • nie mają.

        aktywny tempomat nie będzie się przy tej prędkości trzymał na zderzaku, tylko w pewnej odległości. takiej, która prowokuje do zajeżdżania drogi przez jadących wolniej na prawym pasie. dlatego w polsce jest to mało przydatny wynalazek:D

        • 6 1

      • jeśli ktoś nie ma czujnika to jego problem

        co cię obchodzą auta z tyłu. Jedź i nie kombinuj.

        • 5 2

    • (2)

      Wystarczyłoby pobocze

      • 33 11

      • po co,żeby jeżdził na tzreciego?

        • 3 0

      • Dokładnie!

        • 4 1

    • dlaczego 3 trzeba robic na zapas najlepiej 10 pasów wiecej:) (3)

      dla debili za kierownica i 10 nie starczy

      • 82 18

      • A tak zapomniałem (2)

        Wszyscy przesiądźmy się na rowery, oddajmy dzieci do adopcji i kupmy koty

        • 27 6

        • od kotów z daleka, mój to słodziak (1)

          • 6 13

          • i wszystko jasne, kolejny debilokociarz, dno

            • 0 3

    • nie da rady . nie zmiesci sie pod mostami

      • 1 1

    • (3)

      Wam januszom nawet 10 pasow nie pomoze. Prawojazdy wygraliscie za kartki w prl i jezdzic nie potraficie

      • 31 9

      • Ciekawe...

        Szkoda że pofałdowań nie wygrałeś...

        • 1 0

      • Masz rację

        Jedzie taki 110 lewym pasem i blokuje ... Niewie że lewy jest do wyprzedzania a nie do przyklejenia się do niego

        • 4 6

      • A Ty kupiłeś swoje na jarmarku

        • 3 6

    • korkuje się na zjazdach które są góra dwupasmowa

      trzeba usprawnić zjazdy i system poboru opłat na A1

      • 4 1

    • Na wysokości Gdańska powinny być 4 pasy. (1)

      W Gdyni wystarczą 2 ewentualnie 3.

      • 3 15

      • niby co to ma zmienic?

        będą jeszcze szybciej jeździć wiec wypadków będzie więcej

        • 13 6

    • Tak ale konkretnie oddzielony na zjazdach i tak będą wymuszenia na zjazdach.

      • 1 2

  • 3 pas

    gratulacje dla tego kto wymyślił takie namalowanie pasów przy zjeżdzie z estakady ze w pewnym momencie tiry jadą lewym pasem!!!

    • 2 0

  • wystarczy odcinkowy pomiar predkości - ustawić na 100-110 km/h i każdy spokojnie dojedzie (11)

    ...za dużo ludzi jeździ na przysłowiowy zderzak a później wypadki i blokowanie jezdni...

    • 317 90

    • (2)

      A pieniądze przeznaczyć na budowę trzeciego pasa obwodnicy

      • 28 12

      • trzeci pas to przebudowa wszystkich wiaduktów i węzłów. Wyłożysz na to kasę? (1)

        • 1 1

        • bzdury piszesz nie wszystkich

          • 0 1

    • " jeździ na przysłowiowy zderzak" (1)

      Znasz jakieś przysłowie ze zderzakiem???

      • 7 3

      • przysłowie

        Zderzak z wozu, koniom lżej.

        • 1 0

    • obwodnica (2)

      Wystarczy traktować jak np w Niemczech jak poganianie przez podjeżdżanie na inny sam i miganie światłami jako możliwość spowodowania wypadku i wysokie kary i może się troche uspokoi

      • 35 2

      • (1)

        Wszystko bierze się z blokowania lewego pasa. Jak za wzór Niemcy to tam funkcjonuje limit czasu na wyprzedzanie. Jeśli przestrzega się zasad to ruch jest "posortowany" a nas najszybszy jest prawy pas.

        • 5 20

        • jadący 100km/h nie BLOKUJE lewego pasa tylko się nim porusza

          rajdowcy 160km/h proszeni są na tor

          • 12 2

    • zmień dietę świąteczną (1)

      bo cholesterol dokonuje drastycznych zmian w układzie nerwowym, którego kluczowym elementem jest mózg :)

      • 7 32

      • masz rację

        masz rację dlatego nie pisz komentarzy

        • 8 1

    • heh

      100-110 to jeździ się po mieście, a gdzie na obwodnicy taka mała prędkość

      • 4 34

  • Debilizm.

    Jeździłem prawie rok obwodnicą codziennie , pierwsza sprawa to TIRY, wystarczy ,że jeden sie zepsuje stoi na pasie awaryjnym lekko zachaczajac o prawy pas. Od razu robi sie kilku kilometrowy korek i jedzie sie 20km/h. Druga sprawa ludzie okupujacy lewy pas... no do ch**usteczka , mam wrazenie ,że połowa kierowców prawo jazdy do w czipsach wylosowało , jadą z taka sama prędkością przez kilka km co tir na prawym pasie i zjeżdżają dopiero na jakimś cholernym zjeździe na straszyn ... najlepsze jest to ,że połowa ludzi nie wie ,że utrudniają ruch i zawsze maja zdziwione miny... Następna sprawa , pieprzone dostawczaki i janusze w daciach , co na każdym kroku zjeżdżają droge bez kierunku , no i ostatnia sprawa wyprzedzające się TIRY , lub autokary jadące 90km/h nic sobie z tego nie robiąc ,że to lewy pas... Obwodnica powinna mieć jakąś służbę ,która np podczas awarii tira ściąga go ja jakieś bezpieczne miejsce gdzie nie utrudnia ruchu. Kilka miesiecy temu przez 3 albo 4 dni stal tir na obcych blachach i zachaczal prawy pas. Przez te kilka dni caly czas korek na tym odcinku bo inne tiry musza zjezdzac na lewy ,żeby go ominąć. Paranoja na temat obwodnicy 3miasta można napisać książkę ;) + póki nie ma 3 pasów ( i pewnie nie będzie) , niech wprowadzą wyprzedzanie prawym pasem, dużo to ułatwi okupujacych lewo pasowiczow. Pis

    • 1 1

  • obwodnica (1)

    lewy pas, jedzie nauczyciel 90 km/h....,siadam na d*pe, jak nie widzi...,prawy, kita,lewy, hamuje do 0 i wyjaśniam.....

    • 2 3

    • Nauczyciel

      Zależy jak stary nauczyciel, ja 30 letni śmigam jak należy :)

      • 1 1

  • Kaszuby (5)

    Nie wpuszczać kaszubów

    • 21 29

    • Kaszub

      Nie wiem czy Ty wiesz , ale Gdańsk mianował sie stolicą Kaszub może masz na myśli tych Kaszubów z GD , GA i GDA . Z resztą zobacz kto w statystykach na Kaszubach powoduje większość kolizji i wypadków drogowych .
      Byś się zdziwił !!!

      • 1 1

    • Tak???? (1)

      A jak ich rozpoznac?

      • 1 2

      • Podpytaj rodziny

        • 3 1

    • Do Gdańska?! Ale to również ich rdzenne tereny. Oszalałeś

      Kielecki majonezie?

      • 3 1

    • Nie wpuszczać chamów drogowych.

      • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane