• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica - czeka nas rewolucja

Michał Sielski
5 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Trzeci pas na newralgicznych fragmentach obwodnicy pozwoli - przynajmniej częściowo - rozładować korki. Trzeci pas na newralgicznych fragmentach obwodnicy pozwoli - przynajmniej częściowo - rozładować korki.

Trzy pasy ruchu, bardziej funkcjonalne zjazdy z przeprogramowaną sygnalizacją świetlną i bezkolizyjne węzły - tak będzie wyglądać obwodnica Trójmiasta za dwa-trzy lata. Prace ruszają jeszcze w tym roku.


Jaka inwestycja jest najważniejsza dla obwodnicy?


Właśnie zakończyło się poszerzanie zjazdu z obwodnicy w ul. Chwaszczyńską zobacz na mapie Gdyni. Choć zatory, które często blokowały prawy pas obwodnicy, znacząco się zmniejszyły, nie wszystkie problemy zniknęły.

- Przy wjeździe z ulicy Chwaszczyńskiej na obwodnicę w kierunku Gdańska obowiązuje zła sygnalizacja świetlna - ta sama dla jadących na wprost, pod obwodnicą w stronę ul. Wielkopolskiej, jak i dla skręcających w prawo na obwodnicę. Przydałaby się jeszcze zielona strzałka dla skręcających w prawo, włączana gdy świeci się zielone światło dla zjeżdżających z obwodnicy od strony Chwarzna - zauważa nasz czytelnik pan Rafał.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza zarówno obwodnicą, jak i zjazdami i wjazdami na nią, zgadza się z tym spostrzeżeniem.

- Zmienimy sygnalizację w tym miejscu, ta uwaga na pewno zostanie uwzględniona. Modernizację zaczniemy jeszcze w tym roku - obiecuje rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA Piotr Michalski.

W najbliższym czasie czekają nas na Obwodowej też inne, i to spore, zmiany. Największymi będzie budowa dwóch nowych węzłów: na samym początku obwodnicy w Straszynie i w Karczemkach, gdzie z obwodnicą połączy się trasa W-Z.

W Straszynie powstanie bezkolizyjne połączenie zarówno z istniejącymi obecnie drogami, jak i obwodnicą południową Gdańska. Budowa całej obwodnicy i węzła będzie kosztować 1,13 mld zł i ma zakończyć się w 2012 roku.

Z kolei nieopodal Auchan powstaną aż dwa nowe węzły. Węzeł Karczemki połączy przedłużoną trasę W-Z z obwodnicą, drugi - mniejszy - wyprowadzi ruch z okolic sklepu Auchan. Na budowę węzłów i trasy W-Z jest już zaklepane unijne dofinansowanie. Również najpóźniej w 2012 roku inwestycje będą gotowe. Przebudowa węzłów pochłonie ok. 273 mln zł. Do końca roku przeprowadzony zostanie przetarg, a prace ruszą na początku 2010 roku.

Na newralgicznych fragmentach obwodnicy powstanie też trzeci pas ruchu. - Zacznie się na węźle Karczemki, a skończy tuż przed węzłem Matarnia. Poza tym kierowcy, którzy będą chcieli np. z trasy W-Z dostać się na ul. Słowackiego, wcale nie będą musieli wjeżdżać na główne pasy obwodnicy, pojadą bokiem. Za dwa lata te rozwiązania powinny być już gotowe - kończy Piotr Michalski.

Opinie (309) 7 zablokowanych

  • Co z nowym ogrodzeniem wzdłuż obwodnicy?? (4)

    Jestem ciekawa czy ktokolwiek odpowie za postawione ogrodzenie wzdłuż obwodnicy. Wydano na nie mnóstwo pieniędzy a przy poszerzaniu jezdni będzie trzeba je demontowac bo chwilami jest 4-5m od drogi. Dlaczego nikt nie przewidział tych planów i od razu nie ustawili go 10-15m od skraju jezdni??

    • 5 2

    • ogrodzenie jest w Gdyni

      A poszerzenie w Gdańsku od Karczemek, do Matarni (1 km), a nie do Chwaszczyńskiej.

      • 1 0

    • (1)

      Ale w czym Ty masz problem? przeciez to zwykly plotek, ktory wystarczy przesunac... ogarnij sie

      • 1 0

      • Taki zwykły płotek a koszty idą w setki tysięcy złotych. Gdyby ktoś wcześniej o tym pomyślał to Pani, Pan i ja nie musielibysmy za to płacić!!!!!!!!

        • 1 1

    • Witam. Płot został ustawiony po granicy działek należących do GDDKIA czyli Skarbu Państwa - dalszy teren należy do Lasów Państwowych.

      • 0 0

  • Kto będzie zajmował się przetargiem?

    Jeśli Miro z Rysiem, to jestem spokojny.

    • 13 0

  • I znowu kasa pójdzie na przesunięcie ogrodzenia (1)

    I znowu kasa pójdzie na przesunięcie ogrodzenia bo postawili je przy samej drodze

    • 6 1

    • a jak ... ;0

      przecież o to chodzi

      • 1 1

  • Trzy pasy na odcinku 1000m... (1)

    Czytając temat - czekałem na ważną wiadomość - poszerzenia obwodowej do 3 pasów... a tu niespodzianka - owszem ale na odcinku około kilometra tj. z węzła przy Auchan do matarni... 3 pasy są potrzbne ale conajmniej do wezła z Chwaszczyńską... Poza tym regulacja swiateł to przerciez kospetyka która może troche ułatwić zycie kierowcom ale tylko nienzacznie... W węźle z Chwaszczyńską powinien powstać nowy bezkolizyjny rozjazd... zresztą w związku z nową trasa S6 czas chyba zaczać przystępowac do pracy... I do tego te terminy... dwa lata czekania na kolejny węzeł i jakieś poszerzenie obwodowej... w tym tempie doczekamy się znaczących usprawnień w trójmieście za 50 lat... a gdzie Słwoackiego? Gdzie poszerzenie i bezkolizyjne połącznie Spacerowej z Grunwaldzką, Gdzie droga Zielona i trasa Sucharskiego...?

    • 13 2

    • wszystkie te drogi i usprawnienia sa :) na papierze :) i u budynia w kieszeni

      • 1 1

  • Jest słoń z trąbami dwiema...

    ... i tylko wyspy nie ma!

    • 8 1

  • (1)

    tylko zeby to byla godna nawierzchnia zeby sie po pol roku koleiny nie porobily

    • 3 0

    • sverige

      trzeba by robic drogi z materialu jaki sie stosuje np w Szwecji tam nie ma dziur u nas tylko leją asfalt

      • 0 1

  • nie bo u nas stawia sie najpierw osiedla a potem drogi i to jedno pasmowe bo na wiecej niema mniejsca

    • 4 0

  • niech tez poprawia zjazd na karwiny od strony osowej

    bo tam jest masakra w godzinach szczytu i tworzy sie mega korek:/

    • 1 2

  • dla "blondi" 3 pasy to za dużo (1)

    tyle

    • 5 1

    • dla tępych koksów

      tunel jest labiryntem

      • 3 1

  • W mieście nie ma czegoś takiego jak szybszy lewy pas, ponieważ z lewego pasa skręca się w lewo. Ponieważ często lewym pasem jeżdżą barany to trzeba na niego zjeżdżać dużo wcześniej, bo bliżej skrzyżowania okazji już może nie być (pędzące barany). I tak owe barany same się załatwiają.

    Dodam, że jak mi który siada na zderzak i mruga długimi to ja zwalniam do przepisowej prędkości (bo często zdarza się te 5, w porywach 10 więcej jechać) i ani kilometra więcej. Ale proszę o wyrozumiałość - ja nie mam kompleksów i nie muszę nadrabiać braku męskości kiedy siedzę za kierownicą.

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane