- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (141 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (99 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (49 opinii)
- 4 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (151 opinii)
- 5 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
- 6 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
Obwodnica - czeka nas rewolucja
Trzy pasy ruchu, bardziej funkcjonalne zjazdy z przeprogramowaną sygnalizacją świetlną i bezkolizyjne węzły - tak będzie wyglądać obwodnica Trójmiasta za dwa-trzy lata. Prace ruszają jeszcze w tym roku.
Właśnie zakończyło się poszerzanie zjazdu z obwodnicy w ul. Chwaszczyńską . Choć zatory, które często blokowały prawy pas obwodnicy, znacząco się zmniejszyły, nie wszystkie problemy zniknęły.
- Przy wjeździe z ulicy Chwaszczyńskiej na obwodnicę w kierunku Gdańska obowiązuje zła sygnalizacja świetlna - ta sama dla jadących na wprost, pod obwodnicą w stronę ul. Wielkopolskiej, jak i dla skręcających w prawo na obwodnicę. Przydałaby się jeszcze zielona strzałka dla skręcających w prawo, włączana gdy świeci się zielone światło dla zjeżdżających z obwodnicy od strony Chwarzna - zauważa nasz czytelnik pan Rafał.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza zarówno obwodnicą, jak i zjazdami i wjazdami na nią, zgadza się z tym spostrzeżeniem.
- Zmienimy sygnalizację w tym miejscu, ta uwaga na pewno zostanie uwzględniona. Modernizację zaczniemy jeszcze w tym roku - obiecuje rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA Piotr Michalski.
W najbliższym czasie czekają nas na Obwodowej też inne, i to spore, zmiany. Największymi będzie budowa dwóch nowych węzłów: na samym początku obwodnicy w Straszynie i w Karczemkach, gdzie z obwodnicą połączy się trasa W-Z.
W Straszynie powstanie bezkolizyjne połączenie zarówno z istniejącymi obecnie drogami, jak i obwodnicą południową Gdańska. Budowa całej obwodnicy i węzła będzie kosztować 1,13 mld zł i ma zakończyć się w 2012 roku.
Z kolei nieopodal Auchan powstaną aż dwa nowe węzły. Węzeł Karczemki połączy przedłużoną trasę W-Z z obwodnicą, drugi - mniejszy - wyprowadzi ruch z okolic sklepu Auchan. Na budowę węzłów i trasy W-Z jest już zaklepane unijne dofinansowanie. Również najpóźniej w 2012 roku inwestycje będą gotowe. Przebudowa węzłów pochłonie ok. 273 mln zł. Do końca roku przeprowadzony zostanie przetarg, a prace ruszą na początku 2010 roku.
Na newralgicznych fragmentach obwodnicy powstanie też trzeci pas ruchu. - Zacznie się na węźle Karczemki, a skończy tuż przed węzłem Matarnia. Poza tym kierowcy, którzy będą chcieli np. z trasy W-Z dostać się na ul. Słowackiego, wcale nie będą musieli wjeżdżać na główne pasy obwodnicy, pojadą bokiem. Za dwa lata te rozwiązania powinny być już gotowe - kończy Piotr Michalski.
Opinie (309) 7 zablokowanych
-
2009-10-05 09:51
Co z nowym ogrodzeniem wzdłuż obwodnicy?? (4)
Jestem ciekawa czy ktokolwiek odpowie za postawione ogrodzenie wzdłuż obwodnicy. Wydano na nie mnóstwo pieniędzy a przy poszerzaniu jezdni będzie trzeba je demontowac bo chwilami jest 4-5m od drogi. Dlaczego nikt nie przewidział tych planów i od razu nie ustawili go 10-15m od skraju jezdni??
- 5 2
-
2009-10-05 10:04
ogrodzenie jest w Gdyni
A poszerzenie w Gdańsku od Karczemek, do Matarni (1 km), a nie do Chwaszczyńskiej.
- 1 0
-
2009-10-05 10:09
(1)
Ale w czym Ty masz problem? przeciez to zwykly plotek, ktory wystarczy przesunac... ogarnij sie
- 1 0
-
2009-10-05 12:41
Taki zwykły płotek a koszty idą w setki tysięcy złotych. Gdyby ktoś wcześniej o tym pomyślał to Pani, Pan i ja nie musielibysmy za to płacić!!!!!!!!
- 1 1
-
2009-10-05 15:05
Witam. Płot został ustawiony po granicy działek należących do GDDKIA czyli Skarbu Państwa - dalszy teren należy do Lasów Państwowych.
- 0 0
-
2009-10-05 09:52
Kto będzie zajmował się przetargiem?
Jeśli Miro z Rysiem, to jestem spokojny.
- 13 0
-
2009-10-05 09:56
I znowu kasa pójdzie na przesunięcie ogrodzenia (1)
I znowu kasa pójdzie na przesunięcie ogrodzenia bo postawili je przy samej drodze
- 6 1
-
2009-10-05 09:59
a jak ... ;0
przecież o to chodzi
- 1 1
-
2009-10-05 09:58
Trzy pasy na odcinku 1000m... (1)
Czytając temat - czekałem na ważną wiadomość - poszerzenia obwodowej do 3 pasów... a tu niespodzianka - owszem ale na odcinku około kilometra tj. z węzła przy Auchan do matarni... 3 pasy są potrzbne ale conajmniej do wezła z Chwaszczyńską... Poza tym regulacja swiateł to przerciez kospetyka która może troche ułatwić zycie kierowcom ale tylko nienzacznie... W węźle z Chwaszczyńską powinien powstać nowy bezkolizyjny rozjazd... zresztą w związku z nową trasa S6 czas chyba zaczać przystępowac do pracy... I do tego te terminy... dwa lata czekania na kolejny węzeł i jakieś poszerzenie obwodowej... w tym tempie doczekamy się znaczących usprawnień w trójmieście za 50 lat... a gdzie Słwoackiego? Gdzie poszerzenie i bezkolizyjne połącznie Spacerowej z Grunwaldzką, Gdzie droga Zielona i trasa Sucharskiego...?
- 13 2
-
2009-10-05 10:05
wszystkie te drogi i usprawnienia sa :) na papierze :) i u budynia w kieszeni
- 1 1
-
2009-10-05 09:59
Jest słoń z trąbami dwiema...
... i tylko wyspy nie ma!
- 8 1
-
2009-10-05 10:04
(1)
tylko zeby to byla godna nawierzchnia zeby sie po pol roku koleiny nie porobily
- 3 0
-
2009-10-05 20:58
sverige
trzeba by robic drogi z materialu jaki sie stosuje np w Szwecji tam nie ma dziur u nas tylko leją asfalt
- 0 1
-
2009-10-05 10:05
nie bo u nas stawia sie najpierw osiedla a potem drogi i to jedno pasmowe bo na wiecej niema mniejsca
- 4 0
-
2009-10-05 10:05
niech tez poprawia zjazd na karwiny od strony osowej
bo tam jest masakra w godzinach szczytu i tworzy sie mega korek:/
- 1 2
-
2009-10-05 10:07
dla "blondi" 3 pasy to za dużo (1)
tyle
- 5 1
-
2009-10-05 18:21
dla tępych koksów
tunel jest labiryntem
- 3 1
-
2009-10-05 10:09
W mieście nie ma czegoś takiego jak szybszy lewy pas, ponieważ z lewego pasa skręca się w lewo. Ponieważ często lewym pasem jeżdżą barany to trzeba na niego zjeżdżać dużo wcześniej, bo bliżej skrzyżowania okazji już może nie być (pędzące barany). I tak owe barany same się załatwiają.
Dodam, że jak mi który siada na zderzak i mruga długimi to ja zwalniam do przepisowej prędkości (bo często zdarza się te 5, w porywach 10 więcej jechać) i ani kilometra więcej. Ale proszę o wyrozumiałość - ja nie mam kompleksów i nie muszę nadrabiać braku męskości kiedy siedzę za kierownicą.- 9 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.